![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Burgemeester
|
![]() Uit de Koran:
De profeet (vzmh) zei: 'Het vergaan van de wereld zou voor Allah minder betekenen dan de dood van een moslim.' (Tirmidhie) |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Gouverneur
|
![]() Ik zien vooral 3 tegenstrijdigheden.
1. UIT DE KORAN (hadieths staan niet in de koran) 2. de profeet zei (in de koran zegt de profeet niks) 3. tirmidzie (in de koran komt die naam 0 keer voor). Trouwens, verklaar wat je nu wilt zeggen. Ik merk een mooie poeëtische goddelijke zin op, duidelijk iets anders dan wat jij ziet ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bof, als we gaan miereneuken over de Koran, dan zijn we nog lang bezig, en dat laat ik liever over aan de lokale verzenzoekers,zoals Circe.
Maar het is wel een sterk wetenschappelijk vermoeden dat Mohamed de Koranverzen heeft gedicteerd aan een scribent/schrijver ,daar lezen en schrijven in die periode niet echt wijdverspreid was.Zeker niet onder karavaanrovers. Dus daar zou de "Mohamed zei" wel eens waarheid kunnen worden.Ook heeft deze man de verzen toch moeten exclameren, omdat ,zoals vermeld,karavaanrovers niet de meest gelettereden van hun tijdperk waren. Anders is er een probleem kwa verspreiding en nut van de goddelijke verzen.
![]() |
#4 |
Burgemeester
|
![]() Nog iemand die denkt de Qu'ran te kennen.
Surah: Ayah 20 of Muhammad: "And those who believe say: Why has not a chapter been revealed? But when a decisive chapter is revealed, and fighting is mentioned therein you see those in whose hearts is a disease look to you with the look of one fainting because of death. Woe to them then! " Met andere woorden: gehoorzaam aan de oproep tot geweld. "Woe" tot diegenen die de rug keren naar de oproep tot oorlog. Zoals u weet worden gematigde moslims ook aanzien als niet-gelovigen, mede vanwege een aantal paragrafen in de Koran die het niet opnemen van de wapens als een daad van ongeloof aanziet. Surah: Ayah 34 of Muhammad: "Surely those who disbelieve and turn away from Allah's way, then they die while they are unbelievers, Allah will by no means forgive them." Surah: Ayah 35 of Muhammad: vrede wordt afgezworen "Be not weary and faint-hearted, crying for peace, when ye should be uppermost: for Allah is with you, and will never put you in loss for your (good) deeds." Interpretatie van Syed Abu Al-Ala Al-Maududi: "the Muslims should not only risk their lives for safeguarding themselves and their Faith from the dominance of disbelief and for exalting Allah's Religion but should also expend their economic resources as far as possible in the preparations for war. " SHOULD ALSO EXPEND THEIR ECONOMIC RESOURCES AS FAR AS POSSIBLE IN THE PREPARATIONS FOR WAR |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Al goe dat ge de koran leest dat is al een positieve daad!!!!
![]() |
![]() |
#6 |
Banneling
|
![]() Het geruzie van de godsdiensten is als het geruzie tussen kookpotten, wie en wie alleen heeft het voorrecht om De Waarheid te bevatten.
Laat de kookpotten ruzieën, maar het is aan ons om in elke kookpot op zoek te gaan naar de essentie. Groetjes aan alle mensen van Goede Wil ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Ik ga niet akkoord met de titel van deze thread. De Islam op zich is geen gevaar. De Islam is wat ze is.
Het probleem is dat de moslim-wereld door de globalisering plots geconfronteerd wordt met een achterstand van 500 jaar cultuurevolutie. Er is ten gevolge hiervan een wereldwijde confrontatie aan de gang tussen de Westerse cultuur en de Moslim-cultuur. Deze uit zich vooral in moslim-terrorisme, integratieproblemen van moslims in het Westen, en een algemeen gevoel van onbehagen bij Moslims, van Marokko tot Indonesie. Het tweede gevaar, cultuurrelativisme (ook wel multikul genoemd), komt vooral voor in Europa. Diegene die weigeren Westerse waarden te verdedigen, wantoestanden te erkennen en aan te pakken, en tegen beter weten in culturele verschillen blijven negeren, zijn een groot gevaar. Derde gevaar is internationaal, namelijk de onverantwoordelijke houding van de VS in Irak, en van Israel naar de Palestijnen. Deze radicaliseert de moslim-wereld. Dus nee, niet de Islam op zich is gevaarlijk.
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wanneer ze klagen of iets te zeggen benoemen ze zich ook nooit als Turk of Marokaan, het gaat altijd over wioj moslims. Ze hangen te veel aan hun godsdienst en dat is het grootste probleem. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Of klets je gewoon uit je nek? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Waarom denk je dat partijen zoals het blok zoveel stemmen halen? Omdat er geen problemen zijn zeker? ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
en... eerlijkheidshalve, omdat dit een multiculturele samenleving is waar idd ook allochtone criminelen in voor komen. Maar zoals elders eerder al vermeld: Iedereen gelijk voor de wet.
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Daarnaast zijn het de "Westerse" cultuurrelativisten, de Politiek Correcte linkewinkies met hun knuffelbeleid, die moeten worden terechtgewezen. Zij vergroten het probleem en staan een vreedzame oplossing in de weg. De oplossing kan/mag er alleen in bestaan dat de moslims die 500 jaar cultuurachterstand versneld ophalen. De echte maatschappelijke discussie zou moeten gaan over hoe dit te doen.
![]() |
![]() |
#13 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Geloof jij dat maar, mij niet gelaten. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Wat in ieder geval wel als een paal boven water staat is dat de ergste moslim-extremisten in de eerste plaats andere moslims doden (bv. Irak, Afghanistan, Turkije, Algerije, enz.). En dat het ook, en zeker niet in het minst, moslims zijn die in de voorste vuurlinie staan in de strijd tegen moslim-extemisten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Stel dat ik met mijn interesses in een islamcultuur zou geboren zijn, dan zou men mij : - op mijn twaalfde mijn genitaliën ritueel verminkt hebben - zou ik mijn uitdrukkingsmogelijkheden als beeldhouwer en schilder niet hebben mogen uitoefenen want in de islam is het verboden om levende wezens af te beelden - zou ik niet de kansen krijgen om zoals joden, christenen, boeddhisten, taoisten, hindoes en atheisten om wetenschap te bestuderen en te beoefenen - zou ik maar een heel armzalig aantal boeken kunnen lezen in mijn eigen taal Ik vind dit het ergste lot dat een mens kan treffen : geboren worden in een islamcultuur, dè cultuur die als geen andere je mogelijkheden tot volwaardig mens zijn beknot. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Hoe komt het dat er zoveel moslims zijn die alle takken van de wetenschap bestuderen? Darwin, sorry eh, maar jij kletst ECHT uit je nek. Je weet totaal niet waarover je praat. En als je denkt dat je ver geraakt met dag in dag uit "de moslims" te beledigen, dan vind ik dat er eerder bij JOU iets schort dan bij hen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een echte moslim hoeft niet te studeren, alleen de koran is van tel Kitten.
De modellen die wel studeren en een gematigde versie van de islam beleiden zijn afvalligen, net geen ketters. Dus mits veel belastingen te betalen mogen ze blijven leven. Het enige Darwin niet ziet, of niet toegeeft is dat er onder de moslims een heel grote hoop hypocrietjes zitten, net zoals die bij alle geloven of politieke partijen aanwezig zijn.
![]() |
#18 |
Minister-President
|
![]() Het magische sleutelwoord is "respect".
Respecteer de psychologische en fysische integriteit van de ander, en de rest volg als vanzelf!
« Ciò che ci divide non è il fatto che noi non troviamo nessun Dio, né nella storia, né nella natura, né dietro la natura, - ma che quello che è stato adorato come Dio noi non lo troviamo affatto "divino", ma al contrario pietoso, assurdo, dannoso, non solo perché è un errore, ma perché è un crimine contro la vita... » (Friedrich Nietzsche) |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
http://skepticsannotatedbible.com/ en http://www.evilbible.com/ Dan vergelijken wat je gevonden hebt met een echte bijbel, om zeker te zijn dat op die sites geen leugens staan: http://www.coas.com/BijbelMetKantTekeningen/ Dan zie je dat alle twee even, euh, mensonvriendelijk zijn... ![]() Dat je nu dus niet alléén de koran en de islam moet bscchuldigen, maar gewoon de godsdiensten... veel plezier! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
![]() Man, man.... zever in pakskes. What's next? Djeezes. |
|
![]() |
![]() |