Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 april 2004, 15:25   #1
Werkslaaf
Burgemeester

Standaard

Uit de Koran:

De profeet (vzmh) zei: 'Het vergaan van de wereld zou voor Allah minder betekenen dan de dood van een moslim.' (Tirmidhie)
Werkslaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2004, 15:32   #2
Mustapha
Gouverneur

Mustapha's schermafbeelding

Standaard

Ik zien vooral 3 tegenstrijdigheden.

1. UIT DE KORAN (hadieths staan niet in de koran)
2. de profeet zei (in de koran zegt de profeet niks)
3. tirmidzie (in de koran komt die naam 0 keer voor).

Trouwens,
verklaar wat je nu wilt zeggen.

Ik merk een mooie poeëtische goddelijke zin op, duidelijk iets anders dan wat jij ziet
Mustapha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2004, 15:38   #3
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Bof, als we gaan miereneuken over de Koran, dan zijn we nog lang bezig, en dat laat ik liever over aan de lokale verzenzoekers,zoals Circe.

Maar het is wel een sterk wetenschappelijk vermoeden dat Mohamed de Koranverzen heeft gedicteerd aan een scribent/schrijver ,daar lezen en schrijven in die periode niet echt wijdverspreid was.Zeker niet onder karavaanrovers.

Dus daar zou de "Mohamed zei" wel eens waarheid kunnen worden.Ook heeft deze man de verzen toch moeten exclameren, omdat ,zoals vermeld,karavaanrovers niet de meest gelettereden van hun tijdperk waren. Anders is er een probleem kwa verspreiding en nut van de goddelijke verzen.
Oud 9 april 2004, 16:22   #4
Werkslaaf
Burgemeester

Standaard

Nog iemand die denkt de Qu'ran te kennen.

Surah: Ayah 20 of Muhammad:

"And those who believe say: Why has not a chapter been revealed? But when a decisive chapter is revealed, and fighting is mentioned therein you see those in whose hearts is a disease look to you with the look of one fainting because of death. Woe to them then! "

Met andere woorden: gehoorzaam aan de oproep tot geweld. "Woe" tot diegenen die de rug keren naar de oproep tot oorlog.

Zoals u weet worden gematigde moslims ook aanzien als niet-gelovigen, mede vanwege een aantal paragrafen in de Koran die het niet opnemen van de wapens als een daad van ongeloof aanziet.

Surah: Ayah 34 of Muhammad:

"Surely those who disbelieve and turn away from Allah's way, then they die while they are unbelievers, Allah will by no means forgive them."

Surah: Ayah 35 of Muhammad: vrede wordt afgezworen

"Be not weary and faint-hearted, crying for peace, when ye should be uppermost: for Allah is with you, and will never put you in loss for your (good) deeds."

Interpretatie van Syed Abu Al-Ala Al-Maududi:
"the Muslims should not only risk their lives for safeguarding themselves and their Faith from the dominance of disbelief and for exalting Allah's Religion but should also expend their economic resources as far as possible in the preparations for war. "

SHOULD ALSO EXPEND THEIR ECONOMIC RESOURCES AS FAR AS POSSIBLE IN THE PREPARATIONS FOR WAR
Werkslaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2004, 15:19   #5
Lincoln
Perm. Vertegenwoordiger VN

Lincoln's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Werkslaaf

"And those who believe say: Why has not a chapter been revealed? But when a decisive chapter is revealed, and fighting is mentioned therein you see those in whose hearts is a disease look to you with the look of one fainting because of death. Woe to them then! "

Met andere woorden: gehoorzaam aan de oproep tot geweld. "Woe" tot diegenen die de rug keren naar de oproep tot oorlog.

Zoals u weet worden gematigde moslims ook aanzien als niet-gelovigen, mede vanwege een aantal paragrafen in de Koran die het niet opnemen van de wapens als een daad van ongeloof aanziet.

"Surely those who disbelieve and turn away from Allah's way, then they die while they are unbelievers, Allah will by no means forgive them."

"Be not weary and faint-hearted, crying for peace, when ye should be uppermost: for Allah is with you, and will never put you in loss for your (good) deeds."

"the Muslims should not only risk their lives for safeguarding themselves and their Faith from the dominance of disbelief and for exalting Allah's Religion but should also expend their economic resources as far as possible in the preparations for war. "

SHOULD ALSO EXPEND THEIR ECONOMIC RESOURCES AS FAR AS POSSIBLE IN THE PREPARATIONS FOR WAR

Al goe dat ge de koran leest dat is al een positieve daad!!!!
Oud 10 april 2004, 16:05   #6
zeddie
Banneling

Standaard

Het geruzie van de godsdiensten is als het geruzie tussen kookpotten, wie en wie alleen heeft het voorrecht om De Waarheid te bevatten.

Laat de kookpotten ruzieën, maar het is aan ons om in elke kookpot op zoek te gaan naar de essentie.

Groetjes aan alle mensen van Goede Wil
zeddie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2004, 16:33   #7
Dilbert
Parlementsvoorzitter

Dilbert's schermafbeelding

Standaard

Ik ga niet akkoord met de titel van deze thread. De Islam op zich is geen gevaar. De Islam is wat ze is.

Het probleem is dat de moslim-wereld door de globalisering plots geconfronteerd wordt met een achterstand van 500 jaar cultuurevolutie. Er is ten gevolge hiervan een wereldwijde confrontatie aan de gang tussen de Westerse cultuur en de Moslim-cultuur. Deze uit zich vooral in moslim-terrorisme, integratieproblemen van moslims in het Westen, en een algemeen gevoel van onbehagen bij Moslims, van Marokko tot Indonesie.

Het tweede gevaar, cultuurrelativisme (ook wel multikul genoemd), komt vooral voor in Europa. Diegene die weigeren Westerse waarden te verdedigen, wantoestanden te erkennen en aan te pakken, en tegen beter weten in culturele verschillen blijven negeren, zijn een groot gevaar.

Derde gevaar is internationaal, namelijk de onverantwoordelijke houding van de VS in Irak, en van Israel naar de Palestijnen. Deze radicaliseert de moslim-wereld.

Dus nee, niet de Islam op zich is gevaarlijk.
Oud 10 april 2004, 16:40   #8
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dilbert
Ik ga niet akkoord met de titel van deze thread. De Islam op zich is geen gevaar. De Islam is wat ze is.

Het probleem is dat de moslim-wereld door de globalisering plots geconfronteerd wordt met een achterstand van 500 jaar cultuurevolutie. Er is ten gevolge hiervan een wereldwijde confrontatie aan de gang tussen de Westerse cultuur en de Moslim-cultuur. Deze uit zich vooral in moslim-terrorisme, integratieproblemen van moslims in het Westen, en een algemeen gevoel van onbehagen bij Moslims, van Marokko tot Indonesie.

Het tweede gevaar, cultuurrelativisme (ook wel multikul genoemd), komt vooral voor in Europa. Diegene die weigeren Westerse waarden te verdedigen, wantoestanden te erkennen en aan te pakken, en tegen beter weten in culturele verschillen blijven negeren, zijn een groot gevaar.

Derde gevaar is internationaal, namelijk de onverantwoordelijke houding van de VS in Irak, en van Israel naar de Palestijnen. Deze radicaliseert de moslim-wereld.

Inderdaad de islam opzich is geen gevaar en is ook niet negatief voor alle anderen, het zijn de moslims zelf die verkeerde opvattingen maken en het leven van anderen die dus niet gelovig zijn volgens hun moeilijk proberen te maken. Moslims in deze landen zoals belgie, nederland en duitsland zijn de minst tollerante volk van allemaal. Bewijs en gevolg...kijk maar naar Belgie, Nederland en Duitsland.

Wanneer ze klagen of iets te zeggen benoemen ze zich ook nooit als Turk of Marokaan, het gaat altijd over wioj moslims. Ze hangen te veel aan hun godsdienst en dat is het grootste probleem.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2004, 16:42   #9
Kitten
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill
Moslims in deze landen zoals belgie, nederland en duitsland zijn de minst tollerante volk van allemaal. Bewijs en gevolg...kijk maar naar Belgie, Nederland en Duitsland.
Ooo! Echt?? Tja, in welke studie werd dat bewezen? Steekproef, hoe? Welke methodologie werd gebruikt? Wat voor onderzoek? Kwantitatief? Statistieken? Of kwalitatief? Diepgaande interviews of alleen semi-gestructureerde vragenlijsten? Interessant zeg. Wie waren de onderzoekers?

Of klets je gewoon uit je nek?
Kitten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2004, 16:54   #10
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kitten
Citaat:
Moslims in deze landen zoals belgie, nederland en duitsland zijn de minst tollerante volk van allemaal. Bewijs en gevolg...kijk maar naar Belgie, Nederland en Duitsland.
Ooo! Echt?? Tja, in welke studie werd dat bewezen? Steekproef, hoe? Welke methodologie werd gebruikt? Wat voor onderzoek? Kwantitatief? Statistieken? Of kwalitatief? Diepgaande interviews of alleen semi-gestructureerde vragenlijsten? Interessant zeg. Wie waren de onderzoekers?

Of klets je gewoon uit je nek?
Heb jij hiervoor een studie nodig?
Waarom denk je dat partijen zoals het blok zoveel stemmen halen? Omdat er geen problemen zijn zeker?
Oud 10 april 2004, 16:58   #11
Griffin
Eur. Commissievoorzitter

Griffin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarom denk je dat partijen zoals het blok zoveel stemmen halen? Omdat er geen problemen zijn zeker?
Omdat mensen geen interesse in politiek hebben, "ze komen toch nooit aan de macht" hoorde ik ooit als reden van iemand om erop te stemmen, omdat ze gewoon goedkope toogpraat verkopen en de mensen niet vragen om zelf na te denken en verder te kijken dan hun neus lang is, ...

en... eerlijkheidshalve, omdat dit een multiculturele samenleving is waar idd ook allochtone criminelen in voor komen. Maar zoals elders eerder al vermeld: Iedereen gelijk voor de wet.

en ook wel hilarisch is
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pindar Bekijk bericht
Ik weet er namelijk niet zoveel van namelijk, daar ik er nog helemaal niks over gelezen heb.
Ik quote mezelf niet vaak, maar deze vond ik toch de moeite:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Griffin Bekijk bericht
Filosofie is een beetje verdrinken op de rand van een plas water.
Griffin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2004, 17:07   #12
Dilbert
Parlementsvoorzitter

Dilbert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Inderdaad de islam opzich is geen gevaar en is ook niet negatief voor alle anderen, het zijn de moslims zelf die verkeerde opvattingen maken en het leven van anderen die dus niet gelovig zijn volgens hun moeilijk proberen te maken. Moslims in deze landen zoals belgie, nederland en duitsland zijn de minst tollerante volk van allemaal. Bewijs en gevolg...kijk maar naar Belgie, Nederland en Duitsland.

Wanneer ze klagen of iets te zeggen benoemen ze zich ook nooit als Turk of Marokaan, het gaat altijd over wioj moslims. Ze hangen te veel aan hun godsdienst en dat is het grootste probleem.
Ik denk niet dat ge de Moslims (in de brede zin) ten kwade kunt duiden dat ze met een cultuurachterstand van 500 jaar zitten. De enige die met de vinger moeten worden gewezen (en desnoods aangepakt) zijn de fundamentalisten en extremisten, die oproepen tot geweld of zelf geweld plegen.

Daarnaast zijn het de "Westerse" cultuurrelativisten, de Politiek Correcte linkewinkies met hun knuffelbeleid, die moeten worden terechtgewezen. Zij vergroten het probleem en staan een vreedzame oplossing in de weg.

De oplossing kan/mag er alleen in bestaan dat de moslims die 500 jaar cultuurachterstand versneld ophalen. De echte maatschappelijke discussie zou moeten gaan over hoe dit te doen.
Oud 10 april 2004, 17:07   #13
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Griffin
Citaat:
Omdat mensen geen interesse in politiek hebben, "ze komen toch nooit aan de macht" hoorde ik ooit als reden van iemand om erop te stemmen, omdat ze gewoon goedkope toogpraat verkopen en de mensen niet vragen om zelf na te denken en verder te kijken dan hun neus lang is, ...

en... eerlijkheidshalve, omdat dit een multiculturele samenleving is waar idd ook allochtone criminelen in voor komen. Maar zoals elders eerder al vermeld: Iedereen gelijk voor de wet.
Inderdaad dat zullen wel de redenen zijn
Geloof jij dat maar, mij niet gelaten.
Oud 10 april 2004, 19:41   #14
Jozef Ostyn
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Wat in ieder geval wel als een paal boven water staat is dat de ergste moslim-extremisten in de eerste plaats andere moslims doden (bv. Irak, Afghanistan, Turkije, Algerije, enz.). En dat het ook, en zeker niet in het minst, moslims zijn die in de voorste vuurlinie staan in de strijd tegen moslim-extemisten.
Jozef Ostyn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2004, 20:44   #15
Darwin
Banneling

Darwin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dilbert

Ik vind de islam wèl een gevaar louter op zich. Voor de mensen die in een islamcultuur worden geboren.

Stel dat ik met mijn interesses in een islamcultuur zou geboren zijn, dan zou men mij :

- op mijn twaalfde mijn genitaliën ritueel verminkt hebben
- zou ik mijn uitdrukkingsmogelijkheden als beeldhouwer en schilder niet hebben mogen uitoefenen want in de islam is het verboden om levende wezens af te beelden
- zou ik niet de kansen krijgen om zoals joden, christenen, boeddhisten, taoisten, hindoes en atheisten om wetenschap te bestuderen en te beoefenen
- zou ik maar een heel armzalig aantal boeken kunnen lezen in mijn eigen taal

Ik vind dit het ergste lot dat een mens kan treffen : geboren worden in een islamcultuur, dè cultuur die als geen andere je mogelijkheden tot volwaardig mens zijn beknot.
Darwin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2004, 21:41   #16
Kitten
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Darwin
- zou ik niet de kansen krijgen om zoals joden, christenen, boeddhisten, taoisten, hindoes en atheisten om wetenschap te bestuderen en te beoefenen
Oh ja? Hoe komt het dat er zoveel dokters zijn die in de "moslimcultuur" geboren zijn?
Hoe komt het dat er zoveel moslims zijn die alle takken van de wetenschap bestuderen?

Darwin, sorry eh, maar jij kletst ECHT uit je nek. Je weet totaal niet waarover je praat. En als je denkt dat je ver geraakt met dag in dag uit "de moslims" te beledigen, dan vind ik dat er eerder bij JOU iets schort dan bij hen.
Oud 10 april 2004, 22:08   #17
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Een echte moslim hoeft niet te studeren, alleen de koran is van tel Kitten.

De modellen die wel studeren en een gematigde versie van de islam beleiden zijn afvalligen, net geen ketters. Dus mits veel belastingen te betalen mogen ze blijven leven.

Het enige Darwin niet ziet, of niet toegeeft is dat er onder de moslims een heel grote hoop hypocrietjes zitten, net zoals die bij alle geloven of politieke partijen aanwezig zijn.
Oud 10 april 2004, 22:14   #18
Philips Inc.
Minister-President

Philips Inc.'s schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Philips Inc.
Standaard

Het magische sleutelwoord is "respect".

Respecteer de psychologische en fysische integriteit van de ander, en de rest volg als vanzelf!
« Ciò che ci divide non è il fatto che noi non troviamo nessun Dio, né nella storia, né nella natura, né dietro la natura, - ma che quello che è stato adorato come Dio noi non lo troviamo affatto "divino", ma al contrario pietoso, assurdo, dannoso, non solo perché è un errore, ma perché è un crimine contro la vita... »

(Friedrich Nietzsche)
Philips Inc. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2004, 22:20   #19
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lincoln
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Werkslaaf

Al goe dat ge de koran leest dat is al een positieve daad!!!!
Nu nog de bijbel eens lezen, enje zal ontdekken dat er even erg in staat, j�*, ook in het NT!!
http://skepticsannotatedbible.com/
en
http://www.evilbible.com/
Dan vergelijken wat je gevonden hebt met een echte bijbel, om zeker te zijn dat op die sites geen leugens staan:
http://www.coas.com/BijbelMetKantTekeningen/
Dan zie je dat alle twee even, euh, mensonvriendelijk zijn...
Dat je nu dus niet alléén de koran en de islam moet bscchuldigen, maar gewoon de godsdiensten...
veel plezier!
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2004, 22:25   #20
Kitten
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox
Een echte moslim hoeft niet te studeren, alleen de koran is van tel Kitten.

De modellen die wel studeren en een gematigde versie van de islam beleiden zijn afvalligen, net geen ketters. Dus mits veel belastingen te betalen mogen ze blijven leven.
Je praat alsof jij de ultieme waarheid over "moslims" in pacht hebt. Dus wacht, een meisje met hoofddoek (haar EIGEN wil) in haar 6de jaar geneeskunde is dus een afvallige.

Man, man.... zever in pakskes. What's next? Djeezes.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be