![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Mogen journalisten kritische vragen stellen over zgn alternatieve geneeskunde? | |||
ja |
![]() ![]() ![]() |
3 | 100,00% |
nee |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Aantal stemmers: 3. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Staatssecretaris
|
![]() vrede,
ik vind dat iedereen het recht heeft om te geloven wat zij/hij zelf plausibel vindt. we hebben allemaal de zintuigen en de rationele vermogens om zelf te onderscheiden wat we waard vinden om in te geloven en wat niet. ik vind echter niet dat mensen het recht hebben om anderen te bedriegen en bewust valse informatie te verspreiden. zeker wanneer het gaat om de lichamelijke of geestelijke gezondheid van onze medemensen, is bedrog een zware misdaad. het wordt helemaal erg wanneer de bedriegers een rechtszaak inspannen tegen journalisten die hun bedrog openbaar maken. de britse vereniging van chiropractors heeft dit gedaan. zij hebben de kritische wetenschapsjournalist simon singh voor de rechter gedaagd wegens laster en eerroof. de aanleiding hiertoe was een artikel in the guardian waarin singh (terecht) stelde dat er geen enkel wetenschappelijk bewijs bestaat voor de werking van chiropraxie. via de site van skepp kun je een paar links vinden om deze zaak beter te leren kennen. vrede, redwasp
![]() |
#2 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Vrede
Ik heb niet veel medelijden met kwakzalvers en zelfverklaarde genezers - wat niet wil zeggen dat ik een blind vertrouwen heb in de zgn. Westerse geneeskunde en niet opensta voor alternatieven. Tot nader order beschouw ik chiropraxie echter als zijnde veel geblaat maar weinig wol. Vrede. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Een wetenschappelijk dispuut via het gerecht oplossen ? Ik dacht dat zoiets sedert Galileo
niet te doen is...
![]() |
#4 | |
Staatssecretaris
|
![]() vrede,
Citaat:
de keizer staat ineens helemaal in zijn blootje. wanneer een kleine galileo in een gazet durft schrijven dat hij geen kleren aan heeft, dan besluit de keizer om hem voor het gerecht te slepen. het perverse is hier dat de keizer zelf waarschijnlijk weet dat hij in adamskostuum staat, maar dat hij snapt dat er grotere (financiële) belangen op het spel staan. veel chiro- of andere kwakzalvers weten heel goed dat er geen enkel wetenschappelijk bewijs is voor de deugdelijkheid van hun zogenaamde therapie. ze kennen echter ook heel goed het prijskaartje dat er aan hangt en spelen dan ook graag in op de twijfel die bij veel mensen leeft. "als er zo veel rond te doen is, dan moet er toch iets van aan zijn." vrede, redwasp
![]() |