Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 juni 2009, 23:38   #1
DebianFox
Minister

DebianFox's schermafbeelding

Standaard nakende overstap naar Apple

Het ziet er naar uit dat ik deze laptop ('n Toshiba, 1.86 ghZ, 2GB RAM, Ubuntu Linux 9.04 & Windows Vista multi-boot) van de hand ga doen. Met het vrijgekomen budget - en met een eigen inbreng - ga ik wellicht een Apple notebook aanschaffen. Ik twijfel eigenlijk nog tussen MacBook Pro en een Macbook Air.

Er zitten hier toch Apple gebruikers (Pelgrim, Kazan, Descartes, ... ). Hoe voelde de overstap bij u aan? Wat vindt u over het algemeen van Apple? Zijn er speciale dingen waar ik moet op letten? Bent u er tevreden over?

Verder:

- Heeft iemand ervaring met het draaien van Linux - al dan niet in een dualboot met Mac OS X - op een Apple?
- Kan je in een lokale Apple verdeler in Oost-Vlaanderen (bv. Apple Center Gent) eerst een Apple notebook huren?
- Heeft u nog verdere tips/suggesties?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
Het ernstige van uw schrijven is dat velen in Israel er echt zo over denken
DebianFox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2009, 00:04   #2
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Ik ben supertevreden met mijn iMac - wil nooit meer terug naar windows.
Het enige nadeel dat ik had is dat ik keiveel programma's had op mn windows en die zijn natuurlijk niet compatible met Mac - dat bouw je langzaam terug op, maar ik heb mn windows óók nog, just in case.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2009, 09:43   #3
Visjnu
Minister

Visjnu's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DebianFox Bekijk bericht
- Heeft iemand ervaring met het draaien van Linux - al dan niet in een dualboot met Mac OS X - op een Apple?
Lang, lang geleden. Ik denk Debian zelfs.
Oud 1 juli 2009, 10:42   #4
From_Vlaanderen
Secretaris-Generaal VN

From_Vlaanderen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Visjnu Bekijk bericht
Lang, lang geleden. Ik denk Debian zelfs.
Lastig voor grafische ondersteuning, Geluid, Printers, Scanners, SD cards.
Daar deden we het voor.
Oud 1 juli 2009, 13:40   #5
Johnny Blaze
Minister

Johnny Blaze's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het ziet er naar uit dat ik deze laptop ('n Toshiba, 1.86 ghZ, 2GB RAM, Ubuntu Linux 9.04 & Windows Vista multi-boot) van de hand ga doen. Met het vrijgekomen budget - en met een eigen inbreng - ga ik wellicht een Apple notebook aanschaffen. Ik twijfel eigenlijk nog tussen MacBook Pro en een Macbook Air.
De MB Air is een gimmick. Veel te duur maar good looking. Ik raad hem je af als main computer. Het is een leuk ding om indruk te maken bij een klant of zo, maar niet om effectief op te werken.

Citaat:
Er zitten hier toch Apple gebruikers (Pelgrim, Kazan, Descartes, ... ). Hoe voelde de overstap bij u aan? Wat vindt u over het algemeen van Apple? Zijn er speciale dingen waar ik moet op letten? Bent u er tevreden over?
De overstap was een beetje raar. Amiga Workbench 3.1 was een heel elegant en vooral snel systeem, dus de overstap naar System 7 was een beetje vervelend. Bij de komst van OS X enkele jaren later vind ik dat de Mac terug een beetje meer op de Amiga begon te lijken, dus mij hoor je er niet om klagen. Echt super systeem.

Citaat:
Verder:

- Kan je in een lokale Apple verdeler in Oost-Vlaanderen (bv. Apple Center Gent) eerst een Apple notebook huren?
- Heeft u nog verdere tips/suggesties?
Linux draait naar het schijnt probleemloos op de Mac (weet wel niet welke build en zo, ik heb het niet nodig, dus heb het ook nog nooit geprobeert). Ik raad je aan eens een kijkje te nemen op macfreak.nl, daar kunnen ze je gegarandeerd meer vertellen hier rond.

Veel plezier nog met je nieuwe aanwinst als je hem hebt.
Johnny Blaze is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be