![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Karim Van Overmeire (Vlaams Belang) (1 t.e.m. 6 juni) Licentiaat in de rechten, gestart bij het NJSV, geboren te Gent, later actief in Geraardsbergen en Aalst. Volksvertegenwoordiger sinds 1992, auteur van enkele boeken. Lijsttrekker voor het Vlaams Belang te Oost-Vlaanderen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Beste,
Wat verstaat u en uw partij onder Vlaming zijn. Wie behoort tot het Vlaamse volk en wie niet en wat zijn de voorwaarden om deel uit te maken van de Vlaamse volksgemeenschap ? Alvast bedankt voor uw antwoord Max |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
![]() Deze vraag kan aanleiding geven tot heel interessante (en eindeloze) discussies. Maar ik zie maar een reden waarom het antwoord op deze vraag relevant kan zijn: om te bepalen wie er in de toekomste Vlaamse staat het Vlaams staatsburgerschap heeft.
Mijn persoonlijk antwoord: vrij eenvoudig: 1. Al wie op het ogenblik van de splitsing op het grondgebied van Vlaanderen woont en de Belgische nationaliteit heeft. (Ik weet dat we dan veeeel te soepel zijn, maar bij onafhankelijkheid zijn stabiliteit, rechtszekerheid en internationale erkenning prioritair. En die krijg je niet wanneer je en passant tienduizenden mensen statenloos maakt). 2. Al wie daarna het Vlaamse staatsburgerschap verwerft op basis van de Vlaamse nationaliteitswetgeving. En die moet, wat mij betreft, veel strenger zijn dan de huidige Belgische. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ...en wie NIET op grondgebied van Vlaanderen woont maar wél de Belgische nationaliteit heeft?
Of word ik dan 'statenloos'? Aanpassing; ik bedoel de Vlamingen die in het buitenland wonen?
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() Laatst gewijzigd door SDX : 2 juni 2009 om 16:33. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Vreemdeling
|
![]() Beste Max van Dietschland ik van Chinese afkomst ik heet Choi 'Segers' ik ben heel trots
op mijn vlaamse afkomst maar nog trotser op mijn Chinese, Ik mag toch in Vlaanderen blijven?
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik denk dat het antwoord van Karim Van Overmeire daarin toch wel duidelijk is?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wie de Belgische nationaliteit heeft maar in het buitenland woont zal bij de onafhankelijkheid wellicht gevraagd worden een keuze te maken tussen de nieuwe staten die België opvolgen: hij zal in dat geval naargelang zijn keuze de Vlaamse of Waalse nationaliteit krijgen. Of men kan eventueel ook kijken naar zijn laatste woonplaats binnen België en hem op basis daarvan automatisch de Vlaamse of Waalse nationaliteit toekennen.
Laatst gewijzigd door Zwartengeel : 30 juli 2009 om 08:23. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Minister-President
|
![]() Volgens Max niet, want je hebt geen zuiver Arisch bloed.
![]() |
#8 |
Vreemdeling
|
![]() Dat maakt toch niet uit, John Lennon zij al eens 'Iedere mens is 100 procent mens en heeft recht op 100 procent van de aarde!
![]() |
#9 |
Minister-President
|
![]() Hij / zij vroeg het aan Max. Ben benieuwd naar zijn antwoord
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik verwees naar het antwoord van KVO omdat de visie van Max nu eenmaal weinig relevant is, aangezien hij geen politiek mandaat uitoefent, voor zover ik weet niet aan een partij gebonden is en zijn ideeën weinig of niet representatief zijn voor de gangbare stromingen in de Vlaamse Beweging.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
case closed
![]() |
![]() |
#12 |
Vreemdeling
|
![]() Ja beste Max, Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd naar uw antwoord.
Ik ben nu wel niet Chinees maar Japans. Ben ik hier welkom voor uw!
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Van waar heb je deze draad nog opgerakeld?
Soit, on topic: iedereen die in Vlaanderen geboren wordt, en iedereen die ergens in het buitenland geboren wordt die voorouders heeft die uit Vlaanderen weggetrokken zijn. Ongeacht hun persoonlijke kenmerken als huidskleur, etnische herkomst, thuistaal...
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
|
![]() Citaat:
2) Mogen migranten hier zich op dezelfde regel beroepen? Indien wel onderhoud je het dubbele staatsburgerschap. 3) ) Beschouw je dit als een alternatief op KVO's antwoord, of als een aanvulling erop?
de Universele Verklaring van de Rechten van de Mens Laatst gewijzigd door driewerf : 28 maart 2010 om 08:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
2) Ja, ik heb geen enkel probleem met dubbel staatsburgerschap; 3) Alternatief: het speelt me geen rol of iemand de Belgische nationaliteit al zou gehad hebben of niet. Uiteindelijk gaat het om een vodje papier, of een stukske plastiek met een chip in. Iedereen die op het Vlaamse territorium woont, zou van mij staatsburgerschap krijgen.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. Laatst gewijzigd door Txiki : 28 maart 2010 om 08:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Banneling
|
![]() Partij , koningshuis heeft daar niets mee te maken ik ben Belg ;vlaamse en waalse werklieden zijn colega's .Ik haat zakkenvullers en die zijn er vooral in de politiek !! Veel zeveren en weinig doen en terwijl hun zakken vullen .
Belgie zou veel beter af zijn zonder koningshuis en met slechts 1 regering en president ook mogen ze de grenzen van mij terug sluiten want die zijn alleen open gemaakt om het groot kapitaal vrijspel te geven "dit heeft niets met nationalisme te maken" van mij mag het neoliberaal Europa omhoogsch***en . Ik heb geen uitgesproken voorkeur voor een partij en ben dan ook tegen de stemplicht "afschaffen die handel" , ook die idiote kiesdrempel moet weg "kleine partijen krijgen zo geen kans en hebben totaal geen invloed op de groten". De politiek en hun achterlijke asociale standpunten en rechts populisme heeft voor mij qua respect 0,0 % , respect moet je namelijk verdienen en kan je niet afdwingen door de mensen vol haat te pompen en zand in de ogen te strooien . |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is geen antwoord op de vraag.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Banneling
|
![]() Voor mij wel .
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
|
![]() We zijn dus allemaal Tanzanianen.
![]()
![]() |
#20 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
![]() |