Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 april 2004, 18:07   #1
Patrice
Gouverneur

Standaard

Net in het 6-uur-journaal op VRT. De VLD benadrukt op haar congres nog maar eens dat ze de belastingen willen verlagen, en dat ze de enigen zijn. Volgens hun zal de CD&V geen belastingen verlagen.

Het is toch opvallend dat weer iedereen kort voor de verkiezingen afkomt met het propagandamiddel bij uitstek: belastingsverlaging, meer geld in de portemonnee. En vooral willen ze dan laten uitschijnen dat ze de enigen zouden zijn die dat gaan doen. Wat had de VLD bij de vorige verkiezingen beloofd? Inderdaad: belastingsverlaging. En hoeveel belastingsverhogingen kregen we in de eerste maand van de nieuwe regering?
De VLD heeft wat zitten schuiven met de belastingen en nu blijkt dat de belastingsdruk (want daar gaat het uiteindelijk om) niet gedaald is na 5 jaar VLD. En vorig jaar hebben ze enkele maanden voor de verkiezingen nog een reclamecampagne gehouden om te zeggen dat de belastingen verlaagd waren, op kosten van de belastingbetaler nog wel.
Patrice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2004, 18:09   #2
Griffin
Eur. Commissievoorzitter

Griffin's schermafbeelding

Standaard

CDA in Nederland is ook voor "meer besparingen" en tegen "belastingverlaging", het zou me dus niet verwonderen mocht de VLD hier gelijk hebben.

en ook wel hilarisch is
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pindar Bekijk bericht
Ik weet er namelijk niet zoveel van namelijk, daar ik er nog helemaal niks over gelezen heb.
Ik quote mezelf niet vaak, maar deze vond ik toch de moeite:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Griffin Bekijk bericht
Filosofie is een beetje verdrinken op de rand van een plas water.
Griffin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2004, 01:52   #3
Herman Desmedt ©HD
Minister-President

Herman Desmedt ©HD's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patrice
Net in het 6-uur-journaal op VRT. De VLD benadrukt op haar congres nog maar eens dat ze de belastingen willen verlagen, en dat ze de enigen zijn. Volgens hun zal de CD&V geen belastingen verlagen.

Het is toch opvallend dat weer iedereen kort voor de verkiezingen afkomt met het propagandamiddel bij uitstek: belastingsverlaging, meer geld in de portemonnee. En vooral willen ze dan laten uitschijnen dat ze de enigen zouden zijn die dat gaan doen. Wat had de VLD bij de vorige verkiezingen beloofd? Inderdaad: belastingsverlaging. En hoeveel belastingsverhogingen kregen we in de eerste maand van de nieuwe regering?
De VLD heeft wat zitten schuiven met de belastingen en nu blijkt dat de belastingsdruk (want daar gaat het uiteindelijk om) niet gedaald is na 5 jaar VLD. En vorig jaar hebben ze enkele maanden voor de verkiezingen nog een reclamecampagne gehouden om te zeggen dat de belastingen verlaagd waren, op kosten van de belastingbetaler nog wel.
De vorige keer hebben ze 200000 jobs beloofd.
Geloofd ge die mannen dan nog ?
Oud 25 april 2004, 11:44   #4
Patrice
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herman Desmedt ©HD
De vorige keer hebben ze 200000 jobs beloofd.
Geloofd ge die mannen dan nog ?
Nee. En het grappigste vond ik dat ze begonnen met de belofte van 100000 jobs. De verkiezingen nadereden en ze beloofden al 160000 jobs en bij de verkiezingen beloofden ze dan ineens 200000 jobs.
En niet alleen beloofden ze 200000 jobs, ze beloofden "nog eens 200000 jobs bovenop de reeds gerealiseerden". Of hoe het fascisme haar opgang kent...
Oud 25 april 2004, 11:56   #5
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Griffin
CDA in Nederland is ook voor "meer besparingen" en tegen "belastingverlaging", het zou me dus niet verwonderen mocht de VLD hier gelijk hebben.
De vld blijft zich ondanks alles voordoen als de antibelastingenpartij. het wordt een beetje belachelijk. Na vijf jaren van belastingsverminderingen is belgie opgeklommen tot de top drie van de landen met de hoogste belastingsheffing. De cda is misschien tegen belastingsverlaging, maar de vld doet het nog straffer. Zij zijn voor belastingsverlaging, doch creeeren een belastingsverhoging.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2004, 12:01   #6
Tantist
Perm. Vertegenwoordiger VN

Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Citaat:
De VLD belooft al zo lang dat de belastingen zullen dalen met hun, na 5 jaar Verhofstadt zijn ze enkel gestegen, relatief en absoluut.

Kijk uw strookjes maar eens na...
Oud 25 april 2004, 12:13   #7
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Zullen we weer hetzelfde welles-nietes spelletje krijgen als tijdens de vorige verkiezingen tussen de VLD en CD&V, terwijl de SP-a zich op de vlakte houdt?
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2004, 12:14   #8
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De VVD staat op dezelfde lijn als CDA wat dat betreft (op dit moment).
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2004, 12:15   #9
k9

Standaard

Citaat:
Het is toch opvallend dat weer iedereen kort voor de verkiezingen afkomt met het propagandamiddel bij uitstek: belastingsverlaging, meer geld in de portemonnee.
Duh het gaat ook over de verliezingen en het extra geld van lambermont . Wat moeten politici doen? Niks zeggen ? Je moet toch weten waarvoor een partij staat?

Citaat:
En vooral willen ze dan laten uitschijnen dat ze de enigen zouden zijn die dat gaan doen.
Geen van de 2 andere partij voorzitters zei het .

Citaat:
Wat had de VLD bij de vorige verkiezingen beloofd? Inderdaad: belastingsverlaging. En hoeveel belastingsverhogingen kregen we in de eerste maand van de nieuwe regering?
De belastingsvermindering is er toch gekomen? Zelfs met de slechte economie.
k9 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2004, 12:15   #10
Patrice
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc
Zullen we weer hetzelfde welles-nietes spelletje krijgen als tijdens de vorige verkiezingen tussen de VLD en CD&V, terwijl de SP-a zich op de vlakte houdt?
Indien de SP.a het woord belastingsverlaging in de mond neemt, is de gratis-zeepbel doorprikt.
Oud 25 april 2004, 12:22   #11
k9

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob

De vld blijft zich ondanks alles voordoen als de antibelastingenpartij. het wordt een beetje belachelijk. Na vijf jaren van belastingsverminderingen is belgie opgeklommen tot de top drie van de landen met de hoogste belastingsheffing.
Belgie stond daar voor de VLD aan de macht kwam al.
Oud 25 april 2004, 12:22   #12
Patrice
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door k9
Duh het gaat ook over de verliezingen en het extra geld van lambermont . Wat moeten politici doen? Niks zeggen ? Je moet toch weten waarvoor een partij staat?
De verliezingen? Het extra geld van Lambermont? Dit is platte propaganda, waarvan ik ondertussen al niet meer veel geloof.

Citaat:
Geen van de 2 andere partij voorzitters zei het .
Er wordt al sinds maanden met dit verkiezingswonder gesmeten door iedereen. De VLD moet niet het alleenrecht opeisen, zeker niet na deze regeerperiode.

Citaat:
De belastingsvermindering is er toch gekomen? Zelfs met de slechte economie.
Belastingsverminderen die werd gecompenseerd met belastingsverhogingen. En nu gaan ze noch belastingen verlagen met geld dat komt van de staatshervorming? En ter compensatie komt wat? Het geld moeten ze toch ergens weer gaan halen.
Oud 25 april 2004, 16:13   #13
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Een doorzichtige poging om de zwaar morrende achterban om te kopen met een dan nog eens hoogst waarschijnlijk loze belofte. Als het al gebeurt, zal het onvermijdelijk gecompenseerd worden door een andere, nieuwe belasting.
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2004, 16:33   #14
k9

Standaard

Citaat:
De verliezingen? Het extra geld van Lambermont? Dit is platte propaganda, waarvan ik ondertussen al niet meer veel geloof.
Dat zijn feiten, lees even het lambermont akkoord zou ik zeggen.

Citaat:
Er wordt al sinds maanden met dit verkiezingswonder gesmeten door iedereen. De VLD moet niet het alleenrecht opeisen, zeker niet na deze regeerperiode.
Alleen de VLD zegt zo'n belastingsverlaging te doen

Citaat:
Belastingsverminderen die werd gecompenseerd met belastingsverhogingen. En nu gaan ze noch belastingen verlagen met geld dat komt van de staatshervorming? En ter compensatie komt wat? Het geld moeten ze toch ergens weer gaan halen.

Federale overheid
Oud 25 april 2004, 16:36   #15
Patrice
Gouverneur

Standaard

Ik weet dat er extra geld van het Lambermont-akkoord komt, maar van waar komt dat? Belastingsverlaging is dus maar hoe je het bekijkt.

En iedereen heeft belastingverlaging in het programma staan en zwaait ermee.
Oud 25 april 2004, 16:40   #16
Griffin
Eur. Commissievoorzitter

Griffin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc
Citaat:
De VVD staat op dezelfde lijn als CDA wat dat betreft (op dit moment).
Njah, wat wil je, met Zalm als beheerder van de financiën. Geen Zalmknip meer dus.

en ook wel hilarisch is
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pindar Bekijk bericht
Ik weet er namelijk niet zoveel van namelijk, daar ik er nog helemaal niks over gelezen heb.
Ik quote mezelf niet vaak, maar deze vond ik toch de moeite:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Griffin Bekijk bericht
Filosofie is een beetje verdrinken op de rand van een plas water.
Griffin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2004, 17:33   #17
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Belgie stond daar voor de VLD aan de macht kwam al.
Kan zijn. Maar het is wel de vld die zich heeft opgeworpen als de antibelastingspartij, terwijl juist in de periode 2000/2003 de belastingen in belgie, vergeleken met de ons omliggende landen, zijn gestegen.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:22.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be