![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja, lees het nu zelf maar eens hé:
link: http://www.gva.be/nieuws/binnenland/...-te-kopen.aspx Kon hij dat nu niet zeggen voor de verkiezingen ? In iedere partij (allez, bijna in iedere partij ...) zitten mensen met een eigen gedachten, niet helemaal perfekt in lijn met de beleidslijnen van de partij, over bepaalde zaken. Maar in de (k)open VLD lijken er geen twee die hetzelfde denken over ook maar één ding.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() De CD&V is dan weer het ander extreem; niemand verschilt daar met een andere CD&V'er van mening simpelweg omdat niemand er een mening heeft.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Maar wanneer puntje bij paaltje komt, is het VHS die beslist en is het de rest die al gatlikkend jaknikt en lustig meedoet aan de personencultus rond het Opperkonijn.
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In de CD&V zitten ook twee stromingen, als ik het ACW erbij tel eigenlijk 3.
![]() |
#5 |
Minister-President
|
![]() Jamaar, bij de open VLD is ieder vrij zijn mening te zeggen, he!!!Ze zijn liberaal!!!
Enfin, dat zeggen ze toch !! |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Vreemdeling
|
![]() Ik dacht dat de persvrijheid ingetrokken was bij de vld na het geval "wegjagen van dedecker".
![]() |
#7 |
Banneling
|
![]() Ik dacht zelfs gelezen en gehoord te hebben dat de VLD beweerde dat die jobkorting zou leiden tot de creatie van 150.000 nieuwe jobs. Ben daar zelfs vrij zeker van. Zal zoiets zijn geweest als met de notionele belastingsaftrek waarschijnlijk. Schandalig hoe de VLD liegt dat het niet op kan. Getuigt van zeer weinig respect tegenover ons. Onbegrijpelijk hoe zulk een partij er in slaagt de kiesdrempel te halen. Ze zijn zo populistisch als LDD misschien zelfs nog meer.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ga het even meer in de fokus brengen: voor de verkiezingen zegt het boegbeeld, de kandidaat minister president, zo duidelijk als maar kan zijn: de jobkorting is een breekpunt, er moet uitzicht zijn op een verdubbeling (zodra er budgettaire middelen toe zijn) of we stappen niet in een regering. na de verkiezingen zegt de gedoodverfde kandidaat voorzitter en kandidaat minister voor Brussel, het volgende: "Ik vind het gewoon beleidsmatige onzin. Ik ben tegen forfaitaire belastingen en dus ook tegen forfaitaire kortingen." en ook "Ik vond het verhaal van de jobkorting veel te mercantiel. Het is niet omdat je het overheidsbeslag beperkt wil houden dat je moet beginnen met stemmen te kopen. Letterlijk: stem voor mij en dan krijgt u 250 euro", zei Vanhengel. De jobkorting was een hot item in de verkiezingsstrijd. Enkel de groenen zegden op voorhand en duidelijk dat zij tegen waren, wegens andere prioriteiten. Dat twee kopstukken op dit punt zo diametraal tegenover mekaar staan, doet mij besluiten dat de (k)open VLD geen "organizasie" is, maar enkel een kiekeskot waar iedereen door mekaar loopt en maar kakelt zonder lijn of doel.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Niet enkel de groenen, tijdens de debatten die ik bijgewoond heb was er geen enkele partij buiten de OVLD voorstander van. Het ergste van al is, dat de jobkorting al langer bestaat dan van dit jaar, we hebben dit dit jaar gewoon in één keer gekregen, van kiezersbedrog gesproken.
![]() |
![]() |
#10 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
De kiezer kent intussen het liedje wel van de Verhofstadt-liberalen met steeds nieuwe 'projecten' en verklaringen, die elkaar flagrant tegenspreken. Het is ingebakken in de VLD van stichtend-voorzitter Verhofstadt, die voordien in opvolging van zijn politieke vader Willy De Clercq ook al lange jaren leider was van de PVV (Pest voor Vlaanderen). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
|
![]() |
![]() |