![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingsforum 2009 Alle discussies omtrent de verkiezingen, de uitslagen, de (houdingen van) partijen, mogelijke meerderheden, de coalitiebesprekingen, commentaren, ... |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Minister-President
|
![]() Ecolo ziet rol voor N-VA in institutionele dialoog
"Het is helemaal niet slecht dat de N-VA zou deelnemen aan een dialoog van gemeenschap tot gemeenschap om tot een compromis te komen waarin iedereen zich kan vinden". Dat zegt Ecolo-voorzitter Jean-Michel Javaux. De grote winnaar in Franstalig België is niet verontrust door de verkiezingsuitslag in Vlaanderen. "Het verbaast u misschien, maar dat verontrust mij niet. Vlaams Belang gaat fors achteruit. Er is dus een verschuiving van een ondemocratische partij naar democratische centrum-rechtse partijen met een uitgesproken communautair profiel. Dat is geen slechte zaak," aldus Javaux. "Als we een institutioneel akkoord willen bereiken, is het belangrijk dat er geen sluipschutters op de achtergrond rondhangen. Dan is het belangrijk dat iedereen mee in bad gaat. Het is dus helemaal niet slecht dat de N-VA zou deelnemen aan een dialoog van gemeenschap tot gemeenschap om tot een compromis te komen waarin iedereen zich kan vinden", dixit de Ecolo-voorzitter in de krant. (belga/sps) net zoals heel het establishment blij zal zijn met een partij( n-va) die stemt voor vlaamse subsidies aan de prins(en) , voor meer moskeesubsiies, voor meer subsidies aan de islam , voor 60 miljoen nieuwe vreemdelingen (in europees parlement) , voor vlaams geld aan franstalig onderwijs in vlaanderen = geld voor verfransingsmachine...... ook zorgde de n-va voor meer geld aan de rode zender en de geschreven media. mssch kan men daar de campagne van de rode zender voor wostijnvis dewever gaan zoeken... bourgois heeft nooit maar dan ook nooit één vinger uitgestoken om de rode zender objectiever te maken en hij heeft ze zelfs beloond voor hun partijdigheid zo lang ze de n-va ook maar opvoerden. mocht het Vb niet op de kieslijst staan ik bleef thuis want dit is mij teveel collaboratie en dan maar kappen op het Vb om salnfahig te zijn. maar ik kan dewever één zaak verzekeren hij wordt nu al geconfronteerd met het feit dat als hij de minste vlamse eis tselt dat hij dan ook de facto in cordon zit. En wat dan blijven kappen op VB? |
![]() |
![]() |
#2 |
Gouverneur
|
![]() Alweer een slechte VB verliezer, man man. Ik ben geen n-va stemmer, maar ik ben tenminste hoopvol dat er misschien toch een uitweg is als deze 2 partijen elkaar ontmoeten en een dialoog zouden kunnen bereiken.
|
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() dus il falco, als ik je goed begrijp, mag niemand tevreden zijn met je overwinning, en zeker niet Franstaligen, want anders ben je een verrader?
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
#4 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Zoals ik gisteren al zei: voor de staatshervorming en om uit het immobilisme is een uitgesproken andere regering in beide deelstaten (enerzijds CD&V-NVA-VLD; anderzijds PS-Ecolo-CDH) een opportuniteit. Het zou immers betekenen dat zowel aan Vlaamse als aan Franstalige zijde er incentives zijn om "op zichzelf" een beleid (ook qua economie, arbeidsmarkt en SZ) uit te tekenen.
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
MR heeft daar de meeste zetels 24 (-1), gaat de "grote verliezer aldaar" PS 21(-5) de MR aan de kant zetten, en tesamen met Ecolo-CDH in Bxl "regeren" ? Ik veronderstel van wel. http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuw...tslagen/7.1823 Laatst gewijzigd door Micele : 9 juni 2009 om 10:28. |
|
![]() |
![]() |
#6 |
Minister-President
|
![]() ik zie ecolo nu niet meteen als partij die voor waalse autonomie pleit? vlaams geld willen ze allemaal.
verfransing en vervreemding gaan hand in hand. n-va moet dat inzien. |
![]() |
![]() |
#7 |
Gouverneur
|
![]() Der is ook niemand bezig over autonomie. Als ge nu al eens eerst van uw idee afstapt dat er een vlaamse republiek zal komen. Dan gaat ge misschien heel misschien kunnen begrijpen dat er wel walen zijn die het federalisme willen uitbouwen ipv belgie af te breken.
|
![]() |
![]() |
#8 |
Staatssecretaris
|
![]() De Wever is gisteren zijn favoriet spelletje terug gestart : wanneer de camera's rollen ferme stoere uitspraken en daarna plat op de buik voor de walen, zoals we al zagen van 2007 tot nu
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() en op welk punt is hij plat op de buik voor de walen gegaan???
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
#10 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Overigens vragen én Vlaams Belang, open vld, NVA, LDD en CD&V expliciet een overheveling van bijvoorbeeld alle bevoegdheden inzake gezondheid van het Federale naar het Vlaamse niveau. Bij het dan dichten van de gezondheidskloof leggen ze echter andere accenten: Doorlichting van de politieke partijprogrammas inzake het gezondheidsbeleid" Laatst gewijzigd door DannyS : 9 juni 2009 om 12:03. |
|
![]() |
![]() |
#11 | |
Minister
|
![]() Citaat:
"La méthode Guy : les sujets difficile, on les met au frigo en espérant qu'ils disparaissent." (quote van het lesoir forum) Belangrijk voor de forum-ganger: Godwin's Law / Godwin's Rule of Nazi Analogies: "As a Usenet discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches one." Reductio ad Hitlerum/Nazium:"Hitler (or the Nazis) supported X, therefore X must be evil/undesirable/bad." Laatst gewijzigd door lollysticky : 9 juni 2009 om 12:01. |
|
![]() |
![]() |
#12 |
Staatssecretaris
|
![]() Investeerders bollen het af. Dat heeft die Vlaamse hysterie bereikt.
Laatst gewijzigd door DannyS : 9 juni 2009 om 12:10. |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ten eerste, waarom zou ik van een politiek idee moeten afstappen ?? Waarom zouden 13 prosent van de kiezers in Vlaanderen (nva-stemmers) van gedacht moeten veranderen? Voorts ben ik er voorstander van om de franstaligen nog één keer een laatste b. wens in te willigen: ze hebben bijna 200 jaar alles gedaan om de Vlaming te bewegen tot separatisme; ewel, van mij krijgen ze gelijk.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
#14 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#15 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() vlaanderen heeft al meer gedaan om de crisis op te lossen dan het immobilisme van de Van Rompuy regering
"La méthode Guy : les sujets difficile, on les met au frigo en espérant qu'ils disparaissent." (quote van het lesoir forum) Belangrijk voor de forum-ganger: Godwin's Law / Godwin's Rule of Nazi Analogies: "As a Usenet discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches one." Reductio ad Hitlerum/Nazium:"Hitler (or the Nazis) supported X, therefore X must be evil/undesirable/bad." |
|
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
de te hoge belastingsdruk vanwege het totaal niet meer innen van de belastingen van de rijken, heeft daar totaal geen fout aan?
|
![]() |
![]() |
#17 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ecolo, wat hun andere standpunten ook mogen zijn, is één van de weinige partijen die geen interesse hebben in de verfransing van de Rand.
|
![]() |
![]() |
#18 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
|
![]() Het zou nogal vreemd zijn om voor de N-VA te stemmen als je niet geïnteresseerd bent in Vlaamse autonomie.
Is dat de nieuwe truuk (van rechter- èn linkerkant) nu de N-VA te groot is geworden om nog te negeren, doen alsof ze eigenlijk niet zo Vlaamsgezind zijn als je wel zou denken? Beetje onnozel. |
![]() |
![]() |
#20 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |