Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 juni 2009, 20:14   #1
azert
Perm. Vertegenwoordiger VN

azert's schermafbeelding

Standaard Bourgondië en de Nederlanden = succes

Ik zag vandaag het laatste deel van het programma waarin Michiel Hendrickx door Bourgondië trok (met een boot = Het Bourgondisch complot); daarin werd gesteld:
Bourgondië vormde samen met de Nederlanden een staat: dat was geen natuurlijke staat maar door politieke toevalligheden vormden deze 2 gebieden vanaf 1384 1 staat en... het was een groot succes;

Men zegt wel eens: BE is een staat die niet op een natuurlijke wijze gegroeid is; gesteld dat dat waar is; dan bewijst Bourgondië + de Nederlanden dat zoiets niet automatisch een mislukking moet zijn.
azert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2009, 20:16   #2
Shadowke

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door azert Bekijk bericht
Ik zag vandaag het laatste deel van het programma waarin Michiel Hendrickx door Bourgondië trok (met een boot = Het Bourgondisch complot); daarin werd gesteld:
Bourgondië vormde samen met de Nederlanden een staat: dat was geen natuurlijke staat maar door politieke toevalligheden vormden deze 2 gebieden vanaf 1384 1 staat en... het was een groot succes;

Men zegt wel eens: BE is een staat die niet op een natuurlijke wijze gegroeid is; gesteld dat dat waar is; dan bewijst Bourgondië + de Nederlanden dat zoiets niet automatisch een mislukking moet zijn.
als respect en solidariteit maar langs één kant komt, mislukt dat wel degelijk.
Shadowke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2009, 20:49   #3
Scherven A. Mok
Banneling

Standaard

Is er in Nederland eigenlijk onvrede met bepaalde zaken in de Belgische of Vlaamse politiek zoals wij problemen hebben met de Ijzeren Rijn, uitdieping van de Schelde, hun drugsbeleid, ... ?
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2009, 20:54   #4
Sidharta
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht
Is er in Nederland eigenlijk onvrede met bepaalde zaken in de Belgische of Vlaamse politiek zoals wij problemen hebben met de Ijzeren Rijn, uitdieping van de Schelde, hun drugsbeleid, ... ?
Het enige probleem is dat Nederlanders ,Vlamingen niet goed begrijpen.
Sidharta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2009, 21:01   #5
Scherven A. Mok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sidharta Bekijk bericht
Het enige probleem is dat Nederlanders ,Vlamingen niet goed begrijpen.
Zijn ze doof ofzo ? Mij lijkt het eerder op eigen volk eerst. Als we jullie kunnen tegenwerken omdat het ons niets opbrengt doen we het. We bouwen overal dijken, leggen natuurgebieden droog en bouwen er steden op, hebben de grootste baggerbedrijven ter wereld enzo maar neen de Schelde zal niet uitgediept worden, de ijzeren Rijn komt er niet want door natuurgebied alsof de betuwelijn dat niet is ... Nationalistisch bekrompen schijtvolk daar in het noorden lijkt me Ik ben al frans aan het studere om te emigreren uit Vlaanderen omdat je hier meer en meer sj hoort.
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2009, 21:02   #6
IronChef
Minister-President

IronChef's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Het bewijst ook niet dat het automatisch gaat lukken.
Oud 14 juni 2009, 21:05   #7
Shadowke

Standaard

Citaat:
Zijn ze doof ofzo ? Mij lijkt het eerder op eigen volk eerst. Als we jullie kunnen tegenwerken omdat het ons niets opbrengt doen we het. We bouwen overal dijken, leggen natuurgebieden droog en bouwen er steden op, hebben de grootste baggerbedrijven ter wereld enzo maar neen de Schelde zal niet uitgediept worden, de ijzeren Rijn komt er niet want door natuurgebied alsof de betuwelijn dat niet is ... Nationalistisch bekrompen schijtvolk daar in het noorden lijkt me Ik ben al frans aan het studere om te emigreren uit Vlaanderen omdat je hier meer en meer sj hoort.
lol

in Vlaanderen mag je door natuurgebieden ook geen wegen of ed aanleggen hoor

heeft niets nationalistisch te maken maar wetgeving.

Laatst gewijzigd door Shadowke : 14 juni 2009 om 21:05.
Oud 14 juni 2009, 21:14   #8
Hollander

Hollander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja, wij vinden het vervelend dat we voor JULLIE een spoorlijn door ons natuurgebied moeten bouwen, dat we voor JULLIE onze rivier moeten uitdiepen, dat JULLIE kritiek hebben op ons drugsbeleid, ....
Hollander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2009, 21:20   #9
Shadowke

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hollander Bekijk bericht
Ja, wij vinden het vervelend dat we voor JULLIE een spoorlijn door ons natuurgebied moeten bouwen, dat we voor JULLIE onze rivier moeten uitdiepen, dat JULLIE kritiek hebben op ons drugsbeleid, ....
Nederlanderhaters begrijpen dat niet Hollander.
ze kunnen niet anders dan op Nederlanders kappen.

die spoorlijn kan nog een aangepast tracé krijgen dat minder belastend is voor de natuurgebieden.
bvb een nieuw tracé langs een autosnelweg.

in een herenigd Nederland heeft Den Haag ook veel belang met uitverdieping Westerschelde.

dat drugsbeleid wordt terug strenger.
Nederland is de overlast beu.

Laatst gewijzigd door Shadowke : 14 juni 2009 om 21:21.
Oud 14 juni 2009, 21:22   #10
Zucht
Secretaris-Generaal VN

Zucht's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

een groot succes dankzij continue oorlog, complotten, regicide enz....
De inwoners van Dinant per twee aan elkaar binden en van de citadel gooien bjvoorbeeld vond men toen goed bestuur.
Er was veel geld in omloop en naast de financiering voor de oorlog schoot er nog genoeg over voor de kunsten, dat is waar. Een "gouden tijd", maar niet geschikt als voorbeeld voor onze maatschappij denk ik.
Zucht is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2009, 21:24   #11
Shadowke

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
een groot succes dankzij continue oorlog, complotten, regicide enz....
De inwoners van Dinant per twee aan elkaar binden en van de citadel gooien bjvoorbeeld vond men toen goed bestuur.
Er was veel geld in omloop en naast de financiering voor de oorlog schoot er nog genoeg over voor de kunsten, dat is waar. Een "gouden tijd", maar niet geschikt als voorbeeld voor onze maatschappij denk ik.
goed gezegd Zucht

dan kan azert is goed zuchten
Oud 14 juni 2009, 21:24   #12
IronChef
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke Bekijk bericht
Nederland is de overlast beu.
Verschrikkelijk hard off-topic, mijn excuses daarvoor.

Welke overlast precies?

Ik probeer niet met uw voeten te rammelen hoor, ik ben oprecht geïnteresseerd om eens van een Nederlander te horen welke overlast ik nu precies veroorzaak als ik om de zoveel tijd eens kom "winkelen" bij jullie.
Oud 14 juni 2009, 21:26   #13
Shadowke

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IronChef Bekijk bericht

Welke overlast precies?

Ik probeer niet met uw voeten te rammelen hoor, ik ben oprecht geïnteresseerd om eens van een Nederlander te horen welke overlast ik nu precies veroorzaak als ik om de zoveel tijd eens kom "winkelen" bij jullie.
van de verkoop van softdrugs in de coffeeshops natuurlijk.
dat zijn de Nederlanders ook beu.

trouwes ik ben geen Nederlander, maar een Vlaming

Laatst gewijzigd door Shadowke : 14 juni 2009 om 21:26.
Oud 14 juni 2009, 21:29   #14
IronChef
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke Bekijk bericht
van de verkoop van softdrugs in de coffeeshops natuurlijk.
dat zijn de Nederlanders ook beu.
Maar dat is toch geen antwoord?

Citaat:
trouwes ik ben geen Nederlander, maar een Vlaming

Sorry, komt door die vlaggen in je onderschrift en avatar.

Laatst gewijzigd door IronChef : 14 juni 2009 om 21:30.
IronChef is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2009, 21:32   #15
Hollander

Standaard

Citaat:

Welke overlast precies?

Ik ben wél een Nederlander en ik heb daar helemaal geen last van. Maar eerlijk is eerlijk, er zijn van die concentraties coffeeshops in bepaalde grensgemeenten ontstaan die onevenredig veel toerisme aantrekken, met bijbehorende diverse soorten overlast. Als jullie toeristen nou gewoon gezellig dieper het land in rijden en bij ons in Leiden naar de coffeeshop gaan, of in Utrecht, Amsterdam of Leeuwarden en niet en-masse naar Maastricht, Roosendaal, Sluis en daar stoned tegen de kerk piesen dan is er niets aan de hand.
Oud 14 juni 2009, 21:33   #16
Shadowke

Standaard

Citaat:
Maar dat is toch geen antwoord?
die overlast bedoelde ik dus geen andere

Citaat:

Sorry, komt door die vlaggen in je onderschrift en avatar.
is niets.

Vlamingen kunnen ook voor de hereniging der Nederlanden zijn hoor
en we zijn met meer dan je denkt

Laatst gewijzigd door Shadowke : 14 juni 2009 om 21:33.
Oud 14 juni 2009, 21:34   #17
Shadowke

Standaard

Citaat:
Ik ben wél een Nederlander en ik heb daar helemaal geen last van. Maar eerlijk is eerlijk, er zijn van die concentraties coffeeshops in bepaalde grensgemeenten ontstaan die onevenredig veel toerisme aantrekken, met bijbehorende diverse soorten overlast. Als jullie toeristen nou gewoon gezellig dieper het land in rijden en bij ons in Leiden naar de coffeeshop gaan, of in Utrecht, Amsterdam of Leeuwarden en niet en-masse naar Maastricht, Roosendaal, Sluis en daar stoned tegen de kerk piesen dan is er niets aan de hand.
ok, ik trek mijn woorden in.
veel beter uitgelegd door mijne maat Hollander
Oud 14 juni 2009, 21:39   #18
IronChef
Minister-President

Standaard

Citaat:
Hartelijk bedankt voor je reactie!

Het bevestigd een beetje mijn vermoedens, denk je dat het merendeel van de Nederlanders jouw mening deelt?
Oud 14 juni 2009, 21:42   #19
Hollander

Standaard

Citaat:
Hartelijk bedankt voor je reactie!

Het bevestigd een beetje mijn vermoedens, denk je dat het merendeel van de Nederlanders jouw mening deelt?
Uiteraard.

waarom als ik vragen mag?
Oud 14 juni 2009, 21:49   #20
Pieter B
Staatssecretaris

Pieter B's schermafbeelding

Standaard

Het is toch verdacht dat ze er in Nederland zo lang over moeten doen om de uitdieping te kunnen laten starten.

Iets in mij zegt dat veel Nederlanders liever hebben dat Antwerpen zijn status als grootste containerhaven van Europa verliest zodat Rotterdam die rol kan overnemen.

Hetzelfde gevoel heb ik bij de agressieve afscheuring van Fortis Nederland. Nederlanders zijn voor samenwerking met Vlaanderen als het hen uitkomt. Maar als het anders kan steken ze de Vlamingen een mes in de rug. Dat is toch het gevoel dat ik heb over de Nederland.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be