![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Staatssecretaris
|
![]() Forumlid LcGrs verwijt mij dat ik durf te suggereren dat er vanuit een groot gedeelte van de Franstalige bourgeoisie een soort eensgezindheid bestaat om de Nederlandstaligen in een kwaad daglicht te stellen en het Nederlands in Brussel-Halle-Vilvoorde te marginaliseren, zonder dat ik dat kan bewijzen.
Er bestaan volgens natuurlijk mij wel onnoemelijk veel aanwijzingen voor. Ik nodig de bezoekers uit om meer concrete aanwijzingen hiervoor aan te dragen, of eventueel om tegenargumenten te presenteren. De nadruk ligt op het woord concreet. Gelieve u te onthouden van vage verdachtmakingen e.d. Ik geef de aftrap met een treurige anecdote: op de Terzake-uitzending van 15 juli (pin me aub niet vast op de datum, het kan bv ook de 16de geweest zijn) zijn er vier items. Het tweede gaat over Bart De Wever. Na het eerste item valt het beeld plotseling weg. Presentator Lieven Verstraete reageert in eerste instantie erg verbaasd. Je denkt dan aan een technische storing of iets dergelijks, maar er wordt geen uitleg gegeven en Verstraete gaat vervolgens over tot de orde van de dag met het derde en vierde item. Tijd dus voor item nummer twee? Vergeet het maar! Want wie komt er doodgemoedereerd, onaangekondigd (toch voor de kijkers) de studio binnengewandeld voor een studiogesprek: Melchior Wathelet! Voor mij is dat een zeer duidelijke aanwijzing van hoe diep het allemaal zit. Bijgevoegd een serieuzere aanzet van forumlid Nyquist in een reactie één van mijn postings: FDF wil Franstalige lijsten in hele rand rond Brussel! Het aantal Franstaligen in de Vlaamse gemeenten moet opgedreven worden Publicatie: 13 mei 2005 BRUSSEL - FDF-voorzitter Olivier Maingain heeft opgeroepen om Franstalige lijsten op te stellen in de gemeenten zonder faciliteiten in de rand rond Brussel. Hij denkt in het bijzonder aan Meise, Merchtem, Asse en Halle. "We moeten nadenken over een strategie om het aantal Franstaligen die in gemeenten zonder faciliteiten wonen, te verhogen'', aldus Maingain bij zijn oproep tot de andere Franstalige partijen. De FDF-voorzitter waarschuwde dat het fout zou zijn van de Franstaligen om een te duidelijke tevredenheid tentoon te spreiden over de beslissing om het dossier Brussel-Halle-Vilvoorde in de koelkast te stoppen. "Ik geloof niet dat het dossier onaangeroerd zal blijven tot in 2007'', aldus Maingain, die voorspelde dat de Vlaamse eisen in het zicht van de gemeenteraadsverkiezingen in 2006 zullen terugkeren. De Standaard - 12/5/2005 Laatst gewijzigd door Felix (be) : 6 augustus 2008 om 11:17. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Parlementslid
|
![]() Ik heb zo de indruk... Als ik zie dat een bepaald MR lid bij de eventuele splitsing van België, naast Wallonië, Brussel en de faciliteitengemeentes, ook direct geheel Halle-Vilvoorde aan Frankrijk wil voegen, dan komt mijn haar recht te staan.
Halle-Vilvoorde is wel verfranst, maar niet in die mate dat er nu zo een grote hoeveelheid Franstaligen wonen. Hooguit misschien 4%. Trouwens, er lopen hier meer koeien dan mensen ![]()
Vlaams-republikeinse atheist. Echte Belgen haten Nederlanders. Laatst gewijzigd door Mr. Orange : 6 augustus 2008 om 14:51. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Parlementslid
|
![]() Zelfs tot in Londerzeel kan je al stemmen op die francophone partijen
![]()
![]() |
#4 |
Schepen
|
![]() Maakt niet uit laat ze al maar meer als een jaar geld krijgen veer nx te doen ze hebben lekker gespaard voor nu een waarschijnlijk dubbel zo grote vakantie .
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ach kijk als ze nu franstalige lijsten willen indienen is dat hun goed recht. Anschlusspraktijken zijn zeer onrealistisch tenzij ze daarvoor de wapens zouden gebruiken, maar dan krijgen ze de internationale gemeenschap tegen zich en worden ze verantwoordelijk geacht voor het aanzetten tot een burgeroorlog.
Plus, dan zouden er ook geen morele bezwaren meer zijn om alle FDF partijlokalen op te blazen. ![]() Ze zullen dus wel twee keer nadenken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Europees Commissaris
|
![]() de Francophone burgerij (in Brussel en omstreken) weigert nederlands te leren en marginaliseert onze taal.
Deze conclusie is 100% correct.
Laatst gewijzigd door garfield : 7 augustus 2008 om 12:53. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Banneling
|
![]() valse overloper
die fransdolle invasie moet gestopt worden , frans is niet cool maar hautain |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() waarom zijn dat übermenschen voor jou die meer rechten krijgen dan alle andere Belgen?
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Bij het ontstaan van België werd het nog erger. De oorspronkelijke bedoeling was gans het territorium te verfransen. Gelukkig is het niet zover gekomen. Maar de minachting is blijven bestaan, tot en met de erkenning van het Nederlands als bestuurs- en onderwijstaal in de dertiger jaren. Je vindt ze nu nog terug in Brussel en de Vlaamse Rand. In onze Vlaamse steden is het gebruik van het Frans bijna volledig teruggedrongen en op het platteland was het een marginaal verschijnsel. Het is triestig het te moeten vaststellen, maar we gaan in deze niet volledig vrijuit. De Vlamingen, toch de grote meerderheid, blinken nu éénmaal niet uit in keurig en verzorgd taalgebruik. Velen en niet in het minst de jongere generatie spreken en schrijven een soort tussentaaltje dat absoluut het correct Nederlands niet benadert. Je moet maar eens luisteren naar straatintervieuws en dan de vergelijking maken met onze Nederlandse broeders. De Franstaligen trekken hieruit verkeerde conclusies. Waarom zouden zij dat boerentaaltje leren? Ze kennen de culturele rijkdom van onze taal gewoon niet, waar zouden ze die geleerd hebben? Aan ons perk en paal te stellen aan deze dwalende denkwereld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Banneling
|
![]() Lijsten indienen mag je toch: waarom dien jij geen Vlaamse lijst in in Namen? Kan best, weet je.
Laatst gewijzigd door filosoof : 7 augustus 2008 om 14:38. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Banneling
|
![]() frans is nog hautain noch cool. Jij (en sommige andere flaminganten) voelt dat zo aan: subjectief dus, en juist daarom nog geen evangelie.
Laatst gewijzigd door filosoof : 7 augustus 2008 om 14:37. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() franstalige lijsten indienen mag ook in Liedekerke, gebeurt trouwens bij de gewestelijke verkiezingen. waarom moeten zij het recht krijgen om ook te stemmen op Brusselse lijsten?
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Banneling
|
![]() De opinies van Maingain en die van Dewever zijn mekaar waard IMO, het verschil is dat BDW een hefboom heeft om de CD&V te kl*ten:tsjevenmachtsgeilheid bij CD&V.
Laatst gewijzigd door filosoof : 7 augustus 2008 om 14:43. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() en dat Reynders gewoon hetzelfde denkt als Maingain maar hem het doet zeggen.
![]() |
![]() |