Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 juli 2009, 16:46   #1
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard North American Union

Ik zou het graag met jullie willen hebben over de NAU, of de toekomstige North American Union. Ik zet deze draad met opzet in de Europa-draad, omdat deze organisatie of overheid als twee druppels water op de Europese Unie moet lijken. Het gaat hier om een verbintenis tussen de Verenigde Staten, Canada en Mexico, met een gezamenlijke munteenheid; de Amero. Deze organisatie moet ook de NAFTA vervangen.

Veel Amerikanen vrezen deze fusie, of hoe je het ook wilt noemen, en mijns inziens met goede redenen. Ik ben namelijk helemaal te vinden voor globalisering, maar niet in de vorm waarin het tegenwoordig geschiedt. Dit soort stappen zijn voorwendselen voor een wereldregering; een schrikbeeld, want op deze manier blijft er niemand over om de democratie te bewaken in het geval dat het grandioos misgaat. Een eeuwig heersend wereldrijk.

Ik hoef jullie hopelijk niet wijs te maken dat het bewaren van het machtsevenwicht in de wereld een belangrijk goed is. Mijn vraag aan jullie is hoe jullie aankijken tegen de toekomstige vorming van de NAU, en de implicaties die jullie daaraan verbinden.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2009, 19:30   #2
longhorn
Minister-President

longhorn's schermafbeelding

Standaard

Een eenheidsmunt of een andere soort EU-structuur zal nooit gebeuren. De Amerikaan is veel te gehecht aan zijn soevereiniteit en de Canadezen lopen eigenlijk niet zo hoog op met de VS. Met Canada zou ik het nog zien zitten maar Mexico is eerder het Turkije voor de EU. Veel te veel verschillen.
longhorn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2009, 19:35   #3
Gun
Perm. Vertegenwoordiger VN

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door longhorn Bekijk bericht
Een eenheidsmunt of een andere soort EU-structuur zal nooit gebeuren. De Amerikaan is veel te gehecht aan zijn soevereiniteit en de Canadezen lopen eigenlijk niet zo hoog op met de VS. Met Canada zou ik het nog zien zitten maar Mexico is eerder het Turkije voor de EU. Veel te veel verschillen.
Longhorn,

Het gaat hier niet om de 'Amerikaan' en de 'Canadees'. De Europese burgers zijn ook niet (nooit) geconsulteerd in verband met alle historische uitbreidingen.

Schrijf het op een papiertje: "North American Union" is coming, Noord Amerikaanse eenheidsmunt is coming, yes we can!
Oud 27 juli 2009, 08:12   #4
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Ik zet deze draad met opzet in de Europa-draad, omdat deze organisatie of overheid als twee druppels water op de Europese Unie moet lijken.
'Europa' is een weinig populair sub forum
Oud 27 juli 2009, 12:22   #5
Heel-Nederlander
Burgemeester

Heel-Nederlander's schermafbeelding

Standaard

En waarom? Omdat veel mensen niet verder kijken als hun neus lang is, de voordelen niet zien en te lui zijn om ze te zoeken. En daar zit de kern van het probleempje.

Tegenover een North American Union sta ik niet afwijzend. Maar ik denk wel dat de USA dan haar status van "ikke ikke ikke" op moet geven. In Mexico zal nog héél veel moeten worden geïnvesteerd om het op de westerse rails te krijgen. Maar daarmee kan een nieuwe eenheidsmunt wél helpen.

Voor een verenigd Europa voor iedereen!
Heel-Nederlander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2009, 12:39   #6
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Heel-Nederlander Bekijk bericht
En waarom? Omdat veel mensen niet verder kijken als hun neus lang is, de voordelen niet zien en te lui zijn om ze te zoeken. En daar zit de kern van het probleempje.

Tegenover een North American Union sta ik niet afwijzend. Maar ik denk wel dat de USA dan haar status van "ikke ikke ikke" op moet geven. In Mexico zal nog héél veel moeten worden geïnvesteerd om het op de westerse rails te krijgen. Maar daarmee kan een nieuwe eenheidsmunt wél helpen.
U zei?
Oud 27 juli 2009, 12:56   #7
backfire
Minister-President

backfire's schermafbeelding

Standaard

Alsof de NAFTA al niet een poging was tot ultieme neo-liberalisering. Dit Unie-idee gaat gewoon een stap verder. Dat gaat allemaal goed zolang er alleen arme Mexicaanse boeren worden getroffen, maar ik zie nog niet zoveel Amerikanen buigen voor een supranationaal gegeven dat niet uit sterren en strepen bestaat en niet door God is gezegend.

Maar wie ben ik?
Oud 27 juli 2009, 13:15   #8
Mountain Dew
Banneling

Standaard

Citaat:
.
Er is geen enkel voordeel aan. De EU is trouwens een uitvinding van de nazi,s, voor wie het niet weet....
Mountain Dew is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2009, 13:16   #9
backfire
Minister-President

backfire's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mountain Dew Bekijk bericht
Er is geen enkel voordeel aan. De EU is trouwens een uitvinding van de nazi,s, voor wie het niet weet....
Nee, van Napoleon. En die haalde zijn mosterd bij Karel de Grote.
Oud 30 juli 2009, 16:04   #10
Heel-Nederlander
Burgemeester

Heel-Nederlander's schermafbeelding

Standaard

En die zal het hebben afgekeken van de Pax Romana blablabla .... wat doet het er no toe wáár het vandaan komt? Niets, als je er maar voor openstaat ^^

Voor een verenigd Europa voor iedereen!
Heel-Nederlander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2009, 16:42   #11
Arouet
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mountain Dew Bekijk bericht
Dus alles wat een uitvinding van de nazi is slecht?
Arouet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2009, 09:41   #12
Vendetta
Vreemdeling

Vendetta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Arouet Bekijk bericht
Dus alles wat een uitvinding van de nazi is slecht?
Nee, maar het meeste wel, wat veelzeggend is over de Nazi's en de EU...

Vendetta
Vendetta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2009, 09:42   #13
Vendetta
Vreemdeling

Vendetta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een eeuwig heersend wereldrijk.
Niet mee inzitten, alle grote wereldrijken zijn vroeg of laat gevallen...

Vendetta
Vendetta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2009, 10:15   #14
Arouet
Burgemeester

Standaard

U logica slaagt werkelijk nergens op. Het meeste wat de nazi's deden was slecht. (ben ik het helemaal mee eens) Bijgevolg mag ik dit elke keer als argument tegen iets gebruiken. En daar ben ik het niet mee eens. Je gaat niet eens een discussie aan je zegt gewoon dat het een nazi idee is. (en ze hebben het niet eens uitgevonden) En aangezien de meeste van hun ideeën slecht zijn moet dit idee toch ook slecht zijn. En zo denk je de discussie gewonnen te hebben? Een idee is niet slecht omdat het van een bepaald persoon of een bepaalde groep komt, je moet het altijd kritisch bekijken. En als je daarna met argumenten komt waarom de EU niet goed is kan ik daar mee leven.
Arouet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2009, 10:29   #15
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard Canadezen...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door longhorn Bekijk bericht
De meeste Canadezen moeten inderdaad niet veel hebben v.d. Amerikanen.
Ik was in juni in Canada. De Canadezen zijn niet vergeten dat in 1812 er ferm gevochten werd tegen de yanks.
Canada is ook het 2de grootste land ter wereld ! Het heeft enorme toekomstperspektieven. De bevolking is zeer werkzaam. Het land heeft een moderne industrie. De wetenschap staat op een hoog peil. Ook in de ruimtevaart zijn ze , zonder veel blabla bij de top 5.
Canada eist ook gebieden op aan de Noordpool. Het stelt dat z'n territoriale wateren de (nieuwe) zeestraat door de arktische Archipel omvatten. Een belangrijk twistpunt met de VS !!!

Boduo is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2009, 05:15   #16
forzaflandria
Parlementslid

forzaflandria's schermafbeelding

Standaard

Er is een te grote economische dispariteit tussen VS en Canada enerzijds en Mexico anderzijds.

De VS en Canada werken al nauw samen, maar Canada heeft een veel kleinere bevolking en zou bang worden door de VS opgeslorpt te worden. Om van de Franstalige Canadezen dan nog maar te zwijgen ...
forzaflandria is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2009, 08:36   #17
Hollander

Hollander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door forzaflandria Bekijk bericht
... en zou bang worden door de VS opgeslorpt te worden. Om van de Franstalige Canadezen dan nog maar te zwijgen ...
Ow, waar hebben we dat eerder gezien....
Hollander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2009, 12:44   #18
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

the_dude's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
het gaat hem niet over 'de amerikaan' noch over 'de canadees' of 'de mexicaan'. Dit gaat hem over dezelfde mensen die de rest van de wereld in crisis storten en hun weg naar absolute dominantie zoeken.
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2009, 13:03   #19
Buzz
Provinciaal Gedeputeerde

Buzz's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik zou het graag met jullie willen hebben over de NAU, of de toekomstige North American Union. Ik zet deze draad met opzet in de Europa-draad, omdat deze organisatie of overheid als twee druppels water op de Europese Unie moet lijken. Het gaat hier om een verbintenis tussen de Verenigde Staten, Canada en Mexico, met een gezamenlijke munteenheid; de Amero. Deze organisatie moet ook de NAFTA vervangen.

Veel Amerikanen vrezen deze fusie, of hoe je het ook wilt noemen, en mijns inziens met goede redenen. Ik ben namelijk helemaal te vinden voor globalisering, maar niet in de vorm waarin het tegenwoordig geschiedt. Dit soort stappen zijn voorwendselen voor een wereldregering; een schrikbeeld, want op deze manier blijft er niemand over om de democratie te bewaken in het geval dat het grandioos misgaat. Een eeuwig heersend wereldrijk.

Ik hoef jullie hopelijk niet wijs te maken dat het bewaren van het machtsevenwicht in de wereld een belangrijk goed is. Mijn vraag aan jullie is hoe jullie aankijken tegen de toekomstige vorming van de NAU, en de implicaties die jullie daaraan verbinden.
Er is nog nooit concreet door de overheden van die landen naar zo'n unie gestreefd. Waar haal je dit van? Het internet? Om nog maar te zwijgen van hoe onwaarschijnlijk zo'n unie tussen die drie landen is.
Buzz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2009, 15:52   #20
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

We zullen die noord amerikaanse unie bespreken. Laat ons daarover eens vergaderen, een goed feestje bouwen en een press release of twee doen. Morgen kan ik wel niet, dan moet ik de bestellingen van de hekkens aan onze grenzen ondertekenen.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be