![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Sollicitante wegens huidskleur "niet geschikt" als verkoopster
“Je huidskleur schrikt klanten af.” Dat kreeg Savita Van Looy uit Herenthout te horen tijdens een sollicitatie bij Delhaize. De warenhuisketen ontkent de discriminatie. http://www.gva.be/antwerpen/herental...rkoopster.aspx Sinds haar 9 jaar in België... Het pijnlijke ironische is dat GVA een chatsessie met Ph. L'hiver voorstelt op haar site. Wedden dat niet daarover zal gesproken worden? Laatst gewijzigd door filosoof : 27 mei 2009 om 10:25. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Minister-President
|
![]() Van zulke berichten gruw ik dus, hé. Als 'gekleurd' gezin hoop je dit nooit mee te maken, maar helaas, we hebben al in hetzelfde schuitje gezeten. Hopelijk krijgt dit verhaal een deftig staartje.
![]() |
#3 |
Minister-President
|
![]() jammer genoeg ken ik nog zo verhalen, mijn vroegere werkgever wilde ook geen "gekleurde" mensen aannemen, dat gaf hij openlijk toe,
omdat zijn klanten naar zijn concurrentie zouden stappen was zijn reden...
![]() |
#4 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als het waar is, dan vind ik dit erg. Moest Delhaize nu bezwaar hebben tegen een gehoofddoekte, dan zou ik een weigering ten zeerste begrijpen, want het hoort niet dat mensen hun religieuze overtuiging ongevraagd opdringen aan anderen. Ik vind wel dat er een tegenstrijdigheid in het artikel staat. De weigering zou zijn omdat ze klanten afschrikt aan de rayon vleeswaren, maar aan de kassa is het geen probleem. Daar passeren toch alle klanten? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Die mensen maken dat die "alledaagse racisten" zich in hun "groot gelijk" gesteund voelen. ![]() http://www.youtube.com/watch?v=HVdL3fTf58M Laatst gewijzigd door filosoof : 27 mei 2009 om 13:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
sus antigoon ![]() sociale en politieke voordelen, maar van onze roots doen we geen afstand, dit zou verraad zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil, enkel nodig voor het één en ander te bekomen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Banneling
|
![]() Ik zie dat er niet (meer?) bij staan (en in de copie die ik van 't artikel nam staat dat ook niet. In een lezerscommentaar misschien?)
Laatst gewijzigd door filosoof : 27 mei 2009 om 14:25. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vreemd. Hier zijn alle supermarkten allang multicultureel. Kan me niet voorstellen dat ze bij Delhaize alleen maar blank personeel hebben.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Minister
|
![]() Lijkt me ook vreemd. Zijn we zeker dat er niets anders mis was met de sollicitant ?
Of ik nu mijn boodscahppen betaal aan een witte of een bruine madam maakt me niks uit. Ik zou het zelfs fijn vinden dat de voorgenoemde bruine madam effectief *werkt* !
![]() |
#10 |
Minister-President
|
![]() die dame komt met haar verhaal in de media,
nu zullen er ongetwijfeld genoeg aanbiedingen voor de dame in kwestie binnenkomen van andere bedrijven zich (anders) willen profileren in de media
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Delhaize? Was dat niet één van de sponsors van het grote verdraagzaamheidsfeestje onlangs onder het Atomium?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik moet wel toegeven dat ik er nog slechts heel sporadisch kom. Misschien is er sinds het laatste bezoek (twee weken geleden) toch al iets veranderd.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() Laatst gewijzigd door djimi : 27 mei 2009 om 19:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Klanten weg , bedrijf failliet , geen bedrijf meer maar wel een gelukkige ex-werkgever ???
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Minister-President
|
![]() “Wij weten van niks”
Bij Delhaize Herentals was personeelsverantwoordelijke Rita Aerts niet te bereiken. Haar broer Gert, die samen met haar het warenhuis leidt, valt uit de lucht. “Ik weet van niks. Ik belde mijn zus hierover, maar zij ontkent iets in die aard te hebben gezegd. Dit moet een misverstand zijn." Dit stond ook in dat artikel, mss toch maar even afwachten op het vervolg wie van de twee gelijk heeft. Laatst gewijzigd door alberto : 27 mei 2009 om 20:37. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Lokaal Raadslid
|
![]() En wat heeft dit met een "Vlaamser Vlaanderen" te maken zoals in de titel staat?
'Vlamingen zijn racisten'? Dan valt dat goed mee als ik in het artikel lees: “Sinds mijn negen maanden woon ik in België. Dit is de eerste keer dat ik me gediscrimineerd voel. Nog nooit kreeg ik zo’n reactie." Zelfs ik heb al meer discriminatie ondervonden... Zoals wanneer de Turk voor mij minder moet betalen voor hetzelfde in de pittabar. Wat niet wil zeggen dat ik het niet erg vind voor die vrouw.
Ik zeg wat op mijn tong ligt. Laatst gewijzigd door Abiogenesis : 27 mei 2009 om 21:04. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het was dan blijkbaar toch maar een interimjobke (bijna vakantie, dan zijn er weer jobstudenten om rekken te vullen) ![]() Wat een postje aan de charcutterie betreft , ik zou eigenlijk eens graag weten of Delhaize er voor zorgt dat z'n personeel een degelijke opleiding heeft gehad om met voedig om te gaan . Voedselveiligheid lijkt me iets belangrijker te zijn dan 't kleurtje van de verkoopster ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() "Om vleeswaren te bedienen, kunnen we u niet gebruiken. Aan de kassa of om rekken aan te vullen mag u beginnen."
De lange tenen van onze gekleurde medemens duiken hier weer duidelijk op. Deze mensen zijn zo verwend dat alles wat ze niet verkrijgen discriminatie is. Als die personeel verantwoordelijke gezegd heeft: "Aan de rechtstreekse bediening zie ik een probleem wegens uw huidskleur" zie ik daar geen enkel soort racisme in, gewoon bezorgdheid over het verkoopcijfer. Een racist of discriminator zou wel een andere reden aanhalen om dat meisje niet aan te werven en niet spontaan de echte reden vernoemen. Ze zou dus kunnen beginnen werken in een andere afdeling, maar neen liever het over een andere boeg gooien, nml racisme en discriminatie. Ze worden door hun pamperaars aangeleerd of ingeprent dat indien ze hun goesting niet krijgen het automatisch racisme en discriminatie is.