![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Minister-President
|
![]() Vandaag, opent Beatrix een schitterend museum "De Hermitage aan de Amstel"
Ook Medvedev en zijn zaken-delegaties zullen hierbij aanwezig zijn. Bovendien, naast de viering van 400 Jaar Hudson, worden de eeuwen oude betrekkingen van Nederland met Rusland ook weer eens in de schijnwerpers gezet. Nederland en Europa mogen wel eens trots zijn, dat ze een stad als Amsterdam in hun midden hebben. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() Ik ben alvast helemaal niet blij met dat omhooggevallen piratennest aan het IJ. Er is maar één ding goed aan Amsterdam en dat is de weg terug naar huis.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Banneling
|
![]() Een tentoonstellingsruimte waar de Russische mafia haar rijkdom kan tonen. Proficiat.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() In Knack stond er een vrij lang artikel aan gewijd. Ik ken het Hermitage eigenlijk vrijwel uitsluitend van die bizarre film "Russian Ark" die daar is opgenomen.
Is het niet zo dat Peter de Grote, die de grond waarop Sint-Petersburg nu ligt veroverde en de stad gesticht heeft, nog in het huidige Nederland en België heeft rondgereisd en zelfs de stad op Amsterdam heeft gebaseerd?
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Wel teveel toeristen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Peter de Grote ,heeft de scheepsbouw en de techniek van het Westen naar Rusland gebracht. Catharina de Grote, heeft met behulp van vele adviseurs, die zowel horizontaal als vertikaal voor haar werkten, zeer veel kunst uit West Europa gekocht . Ik ben er een paar keer geweest ,vooral om de Hermitage te bekijken. Alle 1000 zalen heb ik nog niet gezien. De gracht daar is veel groter dan de Amsterdamse grachten. De Hermitage ,12 km lang, is veel groter dan die van Amsterdam. Dus het blijft een rare vergelijking. Toch is de Hermitage aan de Amstel een grote aanwinst voor Amsterdam. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik erger mij er aan, dat ik in Amsterdam constant in het Engels wordt aangesproken, en, als ik opper in het Nederlands te spreken, de verkoper/medewerker/assistent zegt dat liever niet te doen. Buitenland in eigen land.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Banneling
|
![]() Dat is mij ook al zo vaak overkomen in dat dorp. Ik wilde er een tijdje geleden een tafel in een restaurant reserveren, en het personeel bleek niet eens het Nederlands machtig te zijn. Nota bene in de hoofdstad van het land.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Omdat ze zelf niet Nederlandstalig zijn? Of omdat ze zo anglofiel zijn?
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Minister
|
![]() Het meest opmerkelijke aan dit nieuwe museum is:
1. het geld voor de verbouwing is opgehoest door donateurs. 2. het gebouw was op tijd klaar 3. de originele begroting is niet overschreden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Een enkele keer ,kent een engelstalige student/vakantiekracht geen Nederlands In Brussel is dat niet zo. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Wanneer zoiets onder bestuur van de overheid valt ,zijn er jaren vertragingen en hoge budget-overschreidingen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een gracht, de nacht, de stank en de drank
Dat is Amsterdam Leen. http://www.youtube.com/watch?v=MxyphrzzzlA |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Of is het al s'n als behoefte. Dan blijft u maar lekker verder. De beste en wereld beroemde theaters, concerten, artiesten... die regelmatig naar NL komen nauwelijks kunnen voor u iets betekenen, zo denk ik. Maar wat te spugen, dat is is wel anders... Erg lekker!!! |
|
![]() |
![]() |