![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Waarom komt er geen Europese beweging op gang 'Stop Berlusconi"???
Dit is een zelfgeprofesseerde corrupticus die zelf wetten ontwerpt om zich aan corruptie-processen te onttrekken. Kan dit zomaar in een democratisch Europa? Het is een schande voor het imago van de EU in de wereld. Het wordt tijd, dat de Europese executieve eens minimuimnormen ontwerpt en implementeert voor het democratisch gehalte en profiel van zijn te verkiezen leiders en die van de deelstaten.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Parlementslid
|
![]() Als de Italianen hem opnieuw verkiezen boven Romano Prodi en co ... ja, wat dan? Dat heet democratie.
Als je alle landen van de EU onder een vergrootglas gaat bekijken, dan zijn er misschien nog die er niet te best zullen uit komen. Ik denk aan onze waarde landgenoten van de PS. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ze zwijgen liever. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Europa moet daar zijn zegje gaan over doen. Minimunmcriteria, aub... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Democratie = het volk beslist. Niet Europa.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() forzaflandria heeft gelijk, begint deze minimumcriteria in ons eigen land in te voeren, en jouw vrienden van de PS zitten allemaal den bak in. Maar ja, daar zwijg je liever over, want ze zijn van links....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Te beginnen met de grote vis, niet met het kleine grut. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Banneling
|
![]() Democratie = het volk beslist?????
Democratie is niet het volk beslist. Dat levert een Hitler op. Een Hamas. Een Milosovic. Er zijn nog wel méér criteria. Noodzakelijke criteria. BV Anti-corruptie-criteria. Bv Anti-terreur criteria... Anti-staatsterreur criteria Bescherming van minderheden criteria. Bescherming van de mensenrechten-criteria... Met de loutere dictatuur van de kiezersmeerderheid zijn we niets. Laatst gewijzigd door eno2 : 13 februari 2008 om 11:59. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Banneling
|
![]() Trouwens Italië zal er zelf ooit wel eens toe komen zijn bananenrepubliek-kiesstelsel te hervormen.
Berlusconi is al een ouwe zak, erg lang gaat hij niet meer mee, je kan niet alles laten face-liften... |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Berlusconi is natuurlijk een corrupte maffia-politicus, maar zijn succes is te danken aan het onvermogen van links. Links in Italië is gewoon te soft, centrum en nietszeggend geworden, met mossel Prodi als voorbeeld. De communistische partij had zichzelf nooit mogen hervormen, vroeger haalde ze tot 40% van de stemmen, zonder "olijfboomcoalitie" met allerlei corrupte mossels. Wat ItaliË nodig heeft is een linkse "sterke man", zoals Chavez, Morales of Kirchner in Latijns-Amerika. Spanje heeft met Zapatero een veel beter georganiseerd links, nochtans is rechts in Spane bijlange zo corrupt niet als in Italië. Laatst gewijzigd door tomm : 13 februari 2008 om 12:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Moest er in België hetzelfde gebeuren als in Italië komt er opstand. Politici die zelf wetten maken om aan vervolging te ontsnappen, politici die banden hebben met maffiagangsters, politici die het hele medialandschap bezitten en manipuleren, etc. En België gaat het eerder over malversaties van publiek geld voor eigen gebruik, op kleine schaal dan nog. Zelfs politici die nooit veroordeeld zijn moeten aftreden (bvb. burgemeester van Antwerpen, Van Cauwenberghe, etc.) in BelgiË, terwijl in ItaliË een notoire miljardenfraudeur (die nooit veroordeeld werd omdat hij de wetten aanpaste aan eigen behoefte en omdat sommige van zijn misdaden verjaard waren) herverkozen wordt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
|
![]() Citaat:
Natuurlijk is de gans linkse rukkergemeenschap tegen Berlusconi, hij is immers het grote bewijs van het failliet van links in Italië. ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
|
![]() Het is moeilijk voor links om haar eigen falen te verwerken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Jouw toontje bevalt me niet. Zoek dus maar iemand anders om te stoeien. Of broebel wat tegen jezelf, simplicissimus... Laatst gewijzigd door eno2 : 13 februari 2008 om 17:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Links is verbrokkeld, rechts is verrot... Laatst gewijzigd door eno2 : 13 februari 2008 om 17:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||