![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Ik las net dat de Vlaamse regering een kilometerheffing overweegt in te voeren. Eerst voor vrachtwagens daarna voor personenwagens.
Wat zijn volgens U de gevolgen op economisch vlak. Ik meen dat dit weleens de doodsteek zou kunnen betekenen voor de transportsector en automobielsector in België en met hen een hele hoop beroepen die op de baan hun geld moeten verdienen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik ben vertegenwoordiger en zit constant op de baan.
Het enige wat de regering de voorbije jaren gedaan heeft is automobilisten wegpesten door boetes, parkeerzones weg te nemen,... en hen geen alternatief te geven. En de politiekers? Die rijden doodleuk met hun CD-plaat en een hoop zwaantjes door het centrum. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Wat betreft parkeerszone's, ik vind dat ze hier in België steevast de foute keuze's maken. I.p.v. parkeerzone's pal in het centrum of aan pal aan de zeedijk te voorzien, zou men die beter iets meer naar de rand verplaatsen zodat niet heel die massa telkens door het centrum moet. In Duitsland zie je verkeervrije centra overal en dat maakt het er véél aangenamer vertoeven. Leveren aan winkels is enkel mogelijk 's morgens en 's avonds. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Sorry, ik bedoelde eigenlijk taksen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Als ze dan toch een kilometerheffing invoeren, dat ze dan een slimme kilometerheffing invoeren. Daarmee bedoel ik dat je een hogere taks moet betalen per kilometer als je 3 uur in de file staat in de ochtendspits en een erg lage taks als je 's nachts over een lege autostrade rijdt.
Een kilometerheffing is het effectiefst als de heffing rekening houdt met de plaats en het tijdstip waar gereden wordt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Binnekort kan je inderdaad beter gewoon gaan doppen ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In naam van ons "gemak" staan we nu ganse dagen stil en is er NIKS meer dat onze overheden nog kunnen doen dan "knutselen in de marge"... Wij,burgers,moeten ZELF maatregelen nemen..... Een heffing naargelang het aantal kilometers dat je rijdt is geheel rechtvaardig.....Een heffing bovendien die het BEZIT en eventueel zelfs de aankoop van een auto goedkoper zou maken maar het GEBRUIK belast! Dat zal helemaal geen "nare gevolgen" hebben voor "de mensen die autos maken",misschien wel integendeel... En moesten alle Vlaamse forenzen in Brussel wonen dan WAS er niet eens een communautair probleem in BHV ![]() Laatst gewijzigd door kelt : 14 juli 2009 om 17:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kosten-baten wil ik dan nog eens zien. Hypothetisch: "prachtig, dan nemen we de snelweg gewoon niet..." ![]() "Dan gaan we lekker op de secundaire wegen rijden, tja ook filerijden, en de bussen natuurlijk ook..." Ik bedoel maar dat tussen theorie en praktijk een groot verschil zal zijn, hopelijk evalueert men dat grondig, en voert het ook weer af als het meer nadelen als voordelen heeft... Zoals in Hongkong... Citaat:
![]() http://nl.wikipedia.org/wiki/Rekeningrijden toch eens volledig lezen, ook tussen de regels. ![]() Laatst gewijzigd door Micele : 14 juli 2009 om 22:21. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Ah ja en het is voor elk beroep mogelijk om in je eigen regio te werken. Ik kom toevallig uit Limburg en laat mij jou vertellen dat er hier geen jobs teveel zijn, zeker niet in mijn sector. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Europees Commissaris
|
![]() Het door Kelt voorgestelde systeem heeft ook een aantal voordelen; zo zullen mensen die thans niet naar hun werk rijden maar om hobby, vakantie ea recreatieve doeleinden op de baan zijn de spits vermijden en er dus toe bijdragen dat er minder verkeer is tijden de spits. Ze zullen hun verplaatsingen eerder in verkeersluwe perioden ( goedkope- ) doen. Dit is een beetje analoog aan mensen die ouder zijn dan 65 en gratis of goedkoop met het OV kunnen reizen. Om de drukte te beperken mogen zij dit niet doen tijdens de spitsuren (bij de trein is dat zo als ik me niet vergis).
Persoonlijk denk ik dat DE oplossing voor de drukke verkeersproblematiek niet bestaat, maar een samenraapsel is van allerhande maatregelen die elk hun steentje bijdragen. De ene kan dicht bij zijn werk gaan wonen,de andere kan het OV nemen, nog een andere kan de fiets nemen, kan van thuis uit werken, kan gaan werken tijdens uren zodat de spits vermeden wordt, enz. Rest er nog het probleem van de vrachtwagens ... Een andere oplossing is de bevolking halveren. We zijn nu eenmaal een overbevolkte regio waarvan de bevolking nog zal blijven toenemen tot 11 miljoen in 2050 - iets wat de zaken er hoegenaamd niet beter op gaat maken. Maar dit is een ander topic en is in België in de verste verte nog niet aan de orde - hoewel het zeker een bepalende factor is. Laatst gewijzigd door Blue Sky : 15 juli 2009 om 10:13. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Uw opwerping is ongetwijfeld hetzelfde als die van honderduizenden "anderen"...Als honderduizenden "anderen" niet ZELF,ALS VRIJE BURGER beslissen om er "iets" aan te doen maar daarvoor betrouwen op één of andere "godheid" of "overheid"..dan gebeurt er....niks...... De taksen zullens stijgen en er zal hier en daar een strookje asfalt of een pretpakket openbaar vervoer bijkomen,maar essentieel staan we nog allemaal gezellig stil... ![]() Laatst gewijzigd door kelt : 15 juli 2009 om 16:55. |
|
![]() |
![]() |