Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 november 2009, 18:19   #1
jamás será vencido
President van Europa
Europees Commissaris

jamás será vencido's schermafbeelding

Standaard SP Nederland: Zorgen over de zorgsector.

Citaat:
Onderzoek SP: Helft zorgpersoneel heeft minder plezier in werk
07-10-2009 • Ruim de helft van het zorgpersoneel in de gehandicapten- en verpleeghuiszorg heeft de afgelopen jaren fors minder plezier in het werk gekregen. Dat blijkt uit een grootschalige enquête van de SP onder meer dan 11.000 medewerkers in de zorg. SP-Kamerlid Renske Leijten: “Teveel regels, teveel bureaucratie, teveel werk te weinig handen aan het bed, en vooral een ergernis van teruglopende kwaliteit van de zorg, maken dat bijna één op de vijf mensen in de zorg denkt aan afhaken. Staatssecretaris Bussemaker zit nog steeds in de ontkenningsfase, maar als we niet uitkijken loopt de zorg leeg.”

De SP deed de afgelopen maanden onderzoek onder medewerkers in de gehandicaptenzorg en de ouderenzorg. De enquête werd ingevuld door 4.600 medewerkers in de gehandicaptenzorg. Op de vraag of het plezier in de afgelopen jaren is toegenomen, geeft 49 procent aan het met de vraag oneens te zijn. Van de 6.600 respondenten bij het personeel in de ouderenzorg geeft 55 procent aan dat zij minder plezier in het werk hebben. In totaal zegt 53 procent van de respondenten dat het plezier in het werk afneemt. Maar 15 procent ziet het plezier in het werk toenemen. In beide sectoren van de langdurige zorg geeft het personeel met hoge cijfers aan dat zij collega’s zien vertrekken omdat zij geen plezier meer hadden in het werk: 72 procent. Eén op de vijf mensen die de enquête hebben ingevuld overweegt zelf ander werk te zoeken.

De redenen van de afname van het plezier zijn divers. Tweederde van de mensen (67 procent) geeft aan dat het komt door de toegenomen werkdruk. Het verschil tussen de ouderenzorg en de gehandicaptenzorg is groot. In de ouderenzorg geeft 81 procent van de mensen het aan en voor personeel in de gehandicaptenzorg is de toegenomen werkdruk voor 48 procent een van de redenen. Ook verliezen zorgmedewerkers plezier door de afname van kwaliteit van zorg: 52 procent. Ook hier is het verschil tussen de gehandicapten en ouderenzorg opvallend. In de ouderenzorg is het voor 56 procent van de medewerkers een reden om plezier te verliezen, in de gehandicaptenzorg voor 39 procent. De toegenomen bureaucratie is ook een veel genoemde reden: 52 procent.

52 procent van de mensen verliest plezier in het werk door ‘meer werk voor minder mensen’. Hier is het percentage in de ouderenzorg wederom hoger. 62 procent ten opzichte van 36 procent in de gehandicaptenzorg. Over de claim van staatssecretaris Bussemaker dat er de afgelopen jaren meer handen aan het bed zijn bij gekomen zijn de resultaten van de enquête helder: 86 procent van het personeel ziet dat er geen extra handen aan het bed zijn bijgekomen, sterker nog, 68 procent geeft aan dat het aantal handen aan het bed juist is afgenomen. SP-Kamerlid Renske Leijten: “Bussemaker ziet enkel de papieren werkelijkheid, maar de mensen op de vloer weten heel goed wat er speelt. Dit kabinet geeft niet thuis op hun klachten, met tot gevolg dat mensen uiteindelijk gewoon opgeven en uit de zorg vertrekken. De situatie is nu al nijpend, kun je nagaan hoe het wordt als al de mensen die nu aangeven er mee te willen stoppen dat ook daadwerkelijk doen.”
Met de toenemende vergrijzing in het vooruitzicht kan men maar beter de verzorgende beroepen terug aantrekkelijker maken. Hogere lonen, meer voordelen, meer gespreide werkdruk, meer subsidies, etc.
Oud 21 november 2009, 13:17   #2
jamás será vencido
President van Europa
Europees Commissaris

Standaard

Wanneer het over sociale zaken gaat, dan blijft het toch maar al te vaak verbazend stil op dit forum.
Oud 22 november 2009, 01:02   #3
D'ARTOIS
Perm. Vertegenwoordiger VN

D'ARTOIS's schermafbeelding

Standaard

De meesten zijn inwoners van België en die hebben een ander systeem dat niet door banken en verzekeringsmaatschappijen wordt beheerd.
Het is vrijwel zeker dat de NL politiek van het gehele zorgstelsel af wil, zo ook van de AOW en pensioenvoorzieningen. Dat zal met de jaren afgebroken worden en verdwijnen.
Misschien met uitzondering van de SP heeft eigenlijk geen enkele politieke partij hier moeite mee. Ik zeg misschien omdat dit proces al jaren gaande is en ook de SP maar zeer zwakke protesten laat horen.
Doe dit eens in Frankrijk! Dan heb je werkelijk de poppen aan het dansen.De zorgsector is over de gehel linie uitgehold en dat is duidelijk merkbaar.
Natuurlijk is de zorg een uiterst kostbare aangelegenheid en juist daarom had deze ook nooit in handen van profitcenters mogen komen.
Oud 22 november 2009, 12:11   #4
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jamás será vencido Bekijk bericht
Wanneer het over sociale zaken gaat, dan blijft het toch maar al te vaak verbazend stil op dit forum.
Ik heb een ex die als bejaardenverzorgster in een RVT werkt, in Belgie dan. Daar hoor je griezelverhalen van. De werkdruk is enorm.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2009, 13:03   #5
jamás será vencido
President van Europa
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Ik heb een ex die als bejaardenverzorgster in een RVT werkt, in Belgie dan. Daar hoor je griezelverhalen van. De werkdruk is enorm.
Het zit er dan ook vol griezels
Oud 23 november 2009, 13:04   #6
jamás será vencido
President van Europa
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door D'ARTOIS Bekijk bericht
De meesten zijn inwoners van België en die hebben een ander systeem dat niet door banken en verzekeringsmaatschappijen wordt beheerd.
Het is vrijwel zeker dat de NL politiek van het gehele zorgstelsel af wil, zo ook van de AOW en pensioenvoorzieningen. Dat zal met de jaren afgebroken worden en verdwijnen.
Misschien met uitzondering van de SP heeft eigenlijk geen enkele politieke partij hier moeite mee. Ik zeg misschien omdat dit proces al jaren gaande is en ook de SP maar zeer zwakke protesten laat horen.
Doe dit eens in Frankrijk! Dan heb je werkelijk de poppen aan het dansen.De zorgsector is over de gehel linie uitgehold en dat is duidelijk merkbaar.
Natuurlijk is de zorg een uiterst kostbare aangelegenheid en juist daarom had deze ook nooit in handen van profitcenters mogen komen.
Hoe is men in Nederand tot die politiek rond de gezondheidszorg gekomen?

Laatst gewijzigd door jamás será vencido : 23 november 2009 om 13:04.
jamás será vencido is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2009, 14:13   #7
Egmond Codfried
Banneling

Standaard

Citaat:
Wanneer het gaat over de haatcampagne tegen zwarten en moslims in Nederland is de SP erg stil. Overigens bespeur ik bij alle Nederlanders, van links tot rechts een zekere 'Wilderskwaliteit' wanneer het om het 'Allochtonenvraagstuk' gaat. Ik kijk naar de 'Wij hebben het niet geweten generatie in-the-making,' niet?
Egmond Codfried is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2009, 14:59   #8
jamás será vencido
President van Europa
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Egmond Codfried Bekijk bericht
Wanneer het gaat over de haatcampagne tegen zwarten en moslims in Nederland is de SP erg stil. Overigens bespeur ik bij alle Nederlanders, van links tot rechts een zekere 'Wilderskwaliteit' wanneer het om het 'Allochtonenvraagstuk' gaat. Ik kijk naar de 'Wij hebben het niet geweten generatie in-the-making,' niet?
http://www.youtube.com/watch?v=l3IgUOpZ7Qo
Oud 23 november 2009, 16:31   #9
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zou het misschien niet kunnen dat dat komt doordat pseudoprogressief salonlinks en liberaal al decennialang een verrottingsbeleid voert inzake integratie?
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2009, 16:48   #10
Egmond Codfried
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
Zou het misschien niet kunnen dat dat komt doordat pseudoprogressief salonlinks en liberaal al decennialang een verrottingsbeleid voert inzake integratie?
Mijn doel is ook om geinformeerd te raken. Wat zou het allochtonen beleid in hoofdzaken moeten zijn?

Hierbij een reactie uit een andere draad die van toepassing is. Hoewel OT, dus gaarne ter plekke reageren.

http://forum.politics.be/showthread....57#post4457457

Citaat:
Zoals u misschien vergeet te vermelden bestaan er in Nederland, Engeland en waarom niet in Belgie al heel lang Joodse scholen en Joodse Rechtbanken waar men op basis van de Halacha, de Joodse wet, recht spreekt.

Dat schijnt prima te werken en buitenstaanders weten niet eens dat ze bestaan, waar ze staan, zodat zij er ook totaal geen last van hebben.

Orthodoxe Joodse vrouwen bedekken hun hoofd, zonderen zich gedwongen af bij menstruatie. Oudere generatie vrouwen dragen een pruik inplaats van een hoofddoek.

Orthodoxe Joodse mannen schudden wildvreemde (onreine?) vrouwen de hand niet en kennen een dagelijks gebed waarmee zij god danken niet als vrouw geboren te zijn.

Joodse scholen weigeren vader joden, kinderen uit een niet joodse moeder, maar wel met een joodse vader.

Christelijke scholen mogen homo onderwijzers en leerlingen ontslaan en afschrijven en weigeren. Evenals vrouwen die pantalons dragen, personen die tv kijken etc.

Blijkbaar valt er voor de Joden en SGP christenen die geen vrouwelijke leden accepteren toch een mouw aan te passen. En zover ik weet hebben de Marokkanen geen staatsgreep gepleegd, dus waar komt de gedachte vandaan dat zij maar hun gang kunnen gaan?

Laatst gewijzigd door Egmond Codfried : 23 november 2009 om 16:49.
Oud 23 november 2009, 17:42   #11
jamás será vencido
President van Europa
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Mijn doel is ook om geinformeerd te raken. Wat zou het allochtonen beleid in hoofdzaken moeten zijn?

Hierbij een reactie uit een andere draad die van toepassing is. Hoewel OT, dus gaarne ter plekke reageren.

http://forum.politics.be/showthread....57#post4457457
En wat vond u van het filmpje met Marijnissen?
Oud 23 november 2009, 20:05   #12
D'ARTOIS
Perm. Vertegenwoordiger VN

D'ARTOIS's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dit antwoord hoort niet in deze draad thuis. Beperk je tot het thema. Dit is puur spam!
Oud 24 november 2009, 11:29   #13
Egmond Codfried
Banneling

Standaard

Citaat:
En wat vond u van het filmpje met Marijnissen?
Ik had geen oordingen voor de monitor in de bib, dus heb ik niet gekeken, maar als je mij kan verwijzen naar een geschreven tekst wil ik best daarop ingaan.
Oud 24 november 2009, 11:30   #14
Egmond Codfried
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door D'ARTOIS Bekijk bericht
Dit antwoord hoort niet in deze draad thuis. Beperk je tot het thema. Dit is puur spam!
Waarom ga jij dan niet in op het thema?
Oud 24 november 2009, 13:32   #15
jamás será vencido
President van Europa
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ik had geen oordingen voor de monitor in de bib, dus heb ik niet gekeken, maar als je mij kan verwijzen naar een geschreven tekst wil ik best daarop ingaan.
Een debat is zelden uitgeschreven. Hier echter een tekst die in de buurt komt...

http://www.janmarijnissen.nl/2008/04...at-over-fitna/
Oud 24 november 2009, 14:21   #16
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

the_dude's schermafbeelding

Standaard

waar managers hun intrede doen gaat kwaliteit verloren
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2009, 17:14   #17
Egmond Codfried
Banneling

Standaard

Misschien weer OT, maar deze reactie op de SP voorman spreekt mij het meest aan, meer dan wat Jan zegt. Gaarne wil ik nog uitzoeken en lezen wat de SP actief doet om dit kwaad te keren, want in mijn oren klinkt het toch alsof Wilders wordt geparafraseerd, en men niet duidelijk afstand neemt van de demonisering van weer een andere minderheid. Zoals ik elders vaststel schijnt er een cyclus van 50-60 jaar te bestaan tussen de genocidale erupties in Europa tegen minderheden: 1881-1914 en 1933-1945. Zelf tegen Joden die er al 600 waren.

Citaat:
Geboren in 1941 heb ik WOII niet bewust meegemaakt. Toch begin ik langzaamaan te begrijpen hoe de Duitse bevolking tot mateloze Jodenhaat is aangezet. De hetze miste zijn uitwerking niet. Elke dag weer, keer op keer werd de Jodenhaat met de injektienaald ingebracht. Totaal op hol geslagen menigten die alles wat Joods was vernielden met als absolute dieptepunt de systematische vernietiging van “de Joden”. Het eind van WOII voorkwam de totale uitroeing. Een “beschaafd”, blank, Christelijk volk dat ten prooi viel aan een uitgekookte propaganda campagne. Met de huidige hetze tegen DE ISLAM is de geschiedenis zich bezig te herhalen, maar nu op mondiaal niveau! G.W en zijn Fitna hielden en houden miljoenen mensen in de ban. Sluwe manipulanten hanteren weer de injektiespuit-methode. Iedere dag een beetje, en je hebt “het volk” waar je het hebben wil. En het werkt met Joden, Islam, zigeuners, negers, homo’s, met alles. Heel veel blogs gelezen en de schrik slaat me om het hart. Altijd al gedacht dat één van de drie R’s aanleiding tot een wereldwijde clash konden leiden. De R. van ras, de R. van rijk/arm en de R. van religie. Het begint erop te lijken dat het de laatste R. zal zijn.

Reactie door William — dinsdag 1 april 2008 @ 19.22 uur
Oud 24 november 2009, 17:22   #18
Egmond Codfried
Banneling

Standaard

Citaat:
Met de toenemende vergrijzing in het vooruitzicht kan men maar beter de verzorgende beroepen terug aantrekkelijker maken. Hogere lonen, meer voordelen, meer gespreide werkdruk, meer subsidies, etc.
Deze malaise geldt zowat voor alle sectoren, voor de hele samenleving als je nagaat dat veel autochtonen uit Nederland (willen) vertrekken, en dat er sowieso allochtonen in grote terug gaan vanwege de constante haatzaaierij.
Er is geen democratie, de parlementsleden zijn met hun eigen carriere bezig, Nederland voert oorlog in Iraq en Afghanistan waar het hele volk tegen is, de inhalige en oplichters DSB mentaliteit heerst overal. Mensen die bv. premie betalen voor juridische hulp krijgen geen hulp wanneer zij eens echt hulp nodig hebben. De hulpverlener vindt b.v dat een vordering van euro 800 niet de moeite waard is om een zaak te beginnen.
Oud 27 november 2009, 08:40   #19
Van Poppel
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Deze malaise geldt zowat voor alle sectoren, voor de hele samenleving als je nagaat dat veel autochtonen uit Nederland (willen) vertrekken, en dat er sowieso allochtonen in grote terug gaan vanwege de constante haatzaaierij.
Er is geen democratie, de parlementsleden zijn met hun eigen carriere bezig, Nederland voert oorlog in Iraq en Afghanistan waar het hele volk tegen is, de inhalige en oplichters DSB mentaliteit heerst overal. Mensen die bv. premie betalen voor juridische hulp krijgen geen hulp wanneer zij eens echt hulp nodig hebben. De hulpverlener vindt b.v dat een vordering van euro 800 niet de moeite waard is om een zaak te beginnen.
De typisch Belgische zelfgenoegzaamheid, gluiperigheid en achterbaksheid druipt weer af van jouw reactie, die vol staat met leugens.

Jullie mening wordt gevoed door de propaganda van de Belgische politici. Zij spelen perfect in op de ollanderhaat die jullie Belgen hebben. Alles afbreken wat Hollands is en verheerlijken wat Belgisch is, levert blijkbaar veel stemmen op. Dat ze glashard staan te liegen ontgaat de Belg. De vele internationale lijsten wat betreft gezondheidszorg, armoede en onderwijs worden immers vakkundig verzwegen.

Dat jij Nederland afschildert als een één of ander fascistisch land is helemaal lachwekkend. De PVV heeft slechts 9 van de 150 zetels, de andere 141 zetels hebben daar helemaal niks mee te maken. Bovendien zou ik niet te hoog van de toren blazen, want jullie levensmotto luidt: "Eigen volk eerst!".

De perverse ollanderhaat die door Verhofstad, Neyts, De Gucht, Van den Bossche, Van Peel, De Ridder en vele andere Belgische politici wordt verkondigt is beangstigend. Joseph Goebbels kon in zijn tijd slechts dromen van zo'n propagandamachine.
Van Poppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2009, 12:17   #20
jamás será vencido
President van Europa
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Van Poppel Bekijk bericht
De typisch Belgische zelfgenoegzaamheid, gluiperigheid en achterbaksheid druipt weer af van jouw reactie, die vol staat met leugens.

Jullie mening wordt gevoed door de propaganda van de Belgische politici. Zij spelen perfect in op de ollanderhaat die jullie Belgen hebben. Alles afbreken wat Hollands is en verheerlijken wat Belgisch is, levert blijkbaar veel stemmen op. Dat ze glashard staan te liegen ontgaat de Belg. De vele internationale lijsten wat betreft gezondheidszorg, armoede en onderwijs worden immers vakkundig verzwegen.
Doet de SP aan hollanderhaat?

Citaat:
Dat jij Nederland afschildert als een één of ander fascistisch land is helemaal lachwekkend. De PVV heeft slechts 9 van de 150 zetels, de andere 141 zetels hebben daar helemaal niks mee te maken. Bovendien zou ik niet te hoog van de toren blazen, want jullie levensmotto luidt: "Eigen volk eerst!".
Egmond schildert heel Europa af als een fascistisch continent vol albino's.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:22.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be