![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Begin vorig jaar gonsde de Internationale Pers van de terugroep-campagnes van spullen die niet voldeden aan amerikaanse- en europese normen,onderandere speelgoedreus Mattel werd zwaar getroffen.Een drang om kosten te drukken dreef deze fabrikant met vrijwel gans zijn gamma naar China,(jawel,zelfs productie in Mexico en de Fillippijnen was blijkbaar al te duur geworden)alwaar ze de boel vervolgens bedrogen door materialen te gebruiken die in de EU en de VS al decennialang niet meer toegelaten zijn in speelgoed...(en jawel hoor,ze wisten dat heel goed,die Chinezen!),en die zeker niet in de initiele fase door Mattel goedgekeurd waren..
Het is nog niet gedaan voor Mattel,er volgt alvast nog een boete ![]() http://www.tijd.be/nieuws/ondernemin...193372-430.art ....maar goedkoop dat dat daar is,in China,goedkoop.... ![]() Hopelijk is een les geleerd,en maatschappelijk gezien moeten we terug eens redelijk zijn! De laagste lonen,zowel in de VS als in de EU zijn eigenlijk al te laag om ordentelijk van te leven.In China duikt men daar nog vrolijk onder,en ,zo leren we,ook met de morele normen.Hoe kunnen we anders dergelijk geknoei met speelgoed noemen? Laatst gewijzigd door kelt : 6 juni 2009 om 17:33. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Hoe? Als ik me niet vergis, noemt de Chinese President trouwens Hoe. |
|
![]() |
![]() |