Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Economie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld

Antwoord

Discussietools
Oud 5 juli 2009, 21:49   #1
MIS
Banneling

Standaard Het ineenstorten begint pas ....

BRUSSEL - De Belgische bedrijven moeten zich voorbereiden op een verdere uitbraak van de Mexicaanse griep, waarschuwt Philippe Muyters van de Vlaamse werkgeversorganisatie VOKA. VOKA start morgen met een communicatieplan om te proberen vermijden dat de Mexicaanse griep dit najaar een massaal aantal mensen ziek maakt, kondigde Muyters zondagavond aan in het Journaal op Eén.

Hij haakte daarmee in op de woorden van professor en griepcommissaris Marc Van Ranst die zaterdag in enkele kranten liet verstaan dat de Mexicaanse griep tegen eind augustus voor zeven griepdoden per dag zou kunnen zorgen als de mensen terug zijn uit vakantie.

Philippe Muyters opperde in het één-journaal dat de bedrijven zich moeten voorbereiden als "vanaf september zeker 3 miljoen Belgen besmet zullen raken".

Het moment van de totale uitbraak van de Mexicaanse griep kan niet slechter vallen, zo zei hij. "Laten we hopen op mogelijkheden om niet tot die enorme aantallen zieken te moeten komen, anders geraken we van een economische en financiële crisis in een gezondheidscrisis", aldus Muyters.

http://www.standaard.be/Artikel/Deta...MF20090705_022

Laatst gewijzigd door MIS : 5 juli 2009 om 21:55.
MIS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2009, 07:21   #2
okke
Gouverneur

okke's schermafbeelding

Standaard

Jaarlijks sterven zo'n 1500 Belgen aan de gewone griep, ofwel vier per dag.
Als er aan de Mexicaanse Griep zes �* zeven mensen per dag zullen sterven, is dat bijna een verdubbeling.
Een flinke griep die mogelijk ingrijpende gevolgen heeft. Ineenstorting? Nou nee; laten we wel reëel blijven.
Oud 6 juli 2009, 09:01   #3
zandbakje
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door okke Bekijk bericht
Jaarlijks sterven zo'n 1500 Belgen aan de gewone griep, ofwel vier per dag.
Als er aan de Mexicaanse Griep zes �* zeven mensen per dag zullen sterven, is dat bijna een verdubbeling.
Een flinke griep die mogelijk ingrijpende gevolgen heeft. Ineenstorting? Nou nee; laten we wel reëel blijven.
Als er effectief enkele honderdduizenden 'werkenden' ziek worden is een ineenstorting vanzelfsprekend reëel...
zandbakje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2009, 09:14   #4
okke
Gouverneur

okke's schermafbeelding

Standaard

• Hoeveel mensen krijgen per jaar griep?
    Dat is afhankelijk van de ernst van de epidemie. De schatting is dat ongeveer 5 tot 15% van de mensen over de hele wereld per jaar griep krijgen. Tijdens grote epidemieën kan dit oplopen tot 50%.

Van: degrotegriepmeting.nl

Jaarlijks krijgt tussen de 5 en 15% van de Belgische beroepsbevolking (250 tot 750 duizend 'werkenden) griep. Stort België elk najaar ineen?

Laatst gewijzigd door okke : 6 juli 2009 om 09:14.
okke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2009, 09:46   #5
okke
Gouverneur

okke's schermafbeelding

Standaard

'Mexicaanse griep minder besmettelijk’
de Volkskrant, 3 juli 2009

ROTTERDAM - Het Mexicaanse griepvirus is minder
besmettelijk dan andere virussen die in het verleden tot een
pandemie leidden, melden Amerikaanse onderzoekers in het
wetenschapsblad Science.

Dat is het goede nieuws. Mensen die het nieuwe H1N1-virus
oplopen worden er wel stuk beroerder van dan bij een
doorsnee seizoensgriepje, schrijven wetenschappers van de
Erasmus Medisch Centrum in Rotterdam in dezelfde editie
van Science.

Lees het hele artikel in de Volkskrant.
Oud 7 juli 2009, 11:43   #6
Pieke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Pieke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
  • Hoeveel mensen krijgen per jaar griep?
    Dat is afhankelijk van de ernst van de epidemie. De schatting is dat ongeveer 5 tot 15% van de mensen over de hele wereld per jaar griep krijgen. Tijdens grote epidemieën kan dit oplopen tot 50%.

Van: degrotegriepmeting.nl

Jaarlijks krijgt tussen de 5 en 15% van de Belgische beroepsbevolking (250 tot 750 duizend 'werkenden) griep. Stort België elk najaar ineen?
uitgespreid over het hele griepseizoen. De nuance ligt natuurlijk bij het feit dat tijdens een grote epidemie het gespreide karakter ervan geconcentreerd wordt in een veel smaller tijdsvak. als op een paar weken tijd 300.000 mensen ziek worden is dat wel een probleem, in tegenstelling tot dezelfde aantallen over 3 of 6 maand.
Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.
Pieke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2009, 11:58   #7
Pieke

Pieke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
'Mexicaanse griep minder besmettelijk’
de Volkskrant, 3 juli 2009

ROTTERDAM - Het Mexicaanse griepvirus is minder
besmettelijk dan andere virussen die in het verleden tot een
pandemie leidden, melden Amerikaanse onderzoekers in het
wetenschapsblad Science.

Dat is het goede nieuws. Mensen die het nieuwe H1N1-virus
oplopen worden er wel stuk beroerder van dan bij een
doorsnee seizoensgriepje, schrijven wetenschappers van de
Erasmus Medisch Centrum in Rotterdam in dezelfde editie
van Science.

Lees het hele artikel in de Volkskrant.
ik stel voor dat je het origineel artikel eens leest ipv je te baseren op een krantenartikel.

Het virus is in staat tot snelle en efficiente verspreiding. Het infecteert ook dieper in de longen en in de gastro-intestinale tractus, wat meteen ook symptomen als overgeven en diarree verklaart.

Citaat:
In contrast to seasonal influenza H1N1 virus, 2009 A(H1N1) influenza
viruses caused increased morbidity, replicated to higher titers in lung tissue and were recovered from the intestinal tract of intranasally inoculated ferrets.
en
Citaat:
In a ferret pathogenesis and transmission model, the 2009 A(H1N1) influenza virus was found to be more pathogenic than a seasonal A(H1N1) virus, with more extensive virus replication occurring in the respiratory tract. Replication of seasonal A(H1N1) virus was confined to the nasal cavity of ferrets, but 2009 A(H1N1) influenza virus also replicated in the trachea, bronchi, and bronchioles. Virus shedding was more abundant from the upper respiratory tract for 2009 A(H1N1) influenza virus by comparison with seasonal
virus, and transmission via aerosol or respiratory droplets was equally efficient.
een krantenartikel ffs
Oud 7 juli 2009, 12:58   #8
okke
Gouverneur

okke's schermafbeelding

Standaard

Ffs? Wat betekent dat?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieke Bekijk bericht
ik stel voor dat je het origineel artikel eens leest ipv je te baseren op een krantenartikel.
Ik plaats een krantenartikel. Twee internetartikelen eigenlijk. Ik baseer mij op kranten- en internet- en andere artikelen. Het artikel waar het Volkskrantartikel zich op baseert had ik inderdaad nog niet gelezen. Dank je wel dat je enkele volgens jou belangrijke stukjes plaatst.
Oud 7 juli 2009, 15:37   #9
Pieke

Pieke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ffs? Wat betekent dat?
for f* sake

Citaat:
Ik plaats een krantenartikel. Twee internetartikelen eigenlijk. Ik baseer mij op kranten- en internet- en andere artikelen. Het artikel waar het Volkskrantartikel zich op baseert had ik inderdaad nog niet gelezen.
en kranten- en internetartikels blinken uit in het juist, objectief en genuanceerd weergeven van gegevens en feiten, zeker als het gaat over wetenschappelijke artikels.

De FFS was terecht

Citaat:
Dank je wel dat je enkele volgens jou belangrijke stukjes plaatst.
die dingen komen uit het abstract van de artikels waar je zelf naar gerefereerd hebt. Elke nitwit met een internetverbinding kon dat gemakkelijk zelf opzoeken
Oud 7 juli 2009, 15:43   #10
okke
Gouverneur

okke's schermafbeelding

Standaard

Ja, en?
Oud 8 juli 2009, 22:10   #11
BlueThunder
Banneling

Standaard

TESTJE

<iframe src="http://www.marketnewsvideo.com/?id=200907Credit070709&mv=1&embed=1&width=400&heig ht=320" frameborder="0" width="400" height="320" marginheight="0" marginwidth="0" scrolling="no" name="mnv1246999026"></iframe>
BlueThunder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2009, 06:31   #12
MIS
Banneling

Standaard

Citaat:
Uitgespreid over het hele griepseizoen. De nuance ligt natuurlijk bij het feit dat tijdens een grote epidemie het gespreide karakter ervan geconcentreerd wordt in een veel smaller tijdsvak. als op een paar weken tijd 300.000 mensen ziek worden is dat wel een probleem, in tegenstelling tot dezelfde aantallen over 3 of 6 maand.
Zeer zeker, wetende dat de vaccins pas (positief bekeken) eind oktober klaar zijn, dan verhoogt dit de kans op besmetting in de tussentijd. We kunnen dus maar best hopen dat wetenschappers het bij het verkeerde eind hebben of het einde van deze epidemie is nog niet onmiddellijk in zicht, een grauwe winter zal het leven nog somberder maken door de vermenging met de gebruikelijke kwalen en niesbuien in deze tijd. Op zoek naar een wonderpil die dan vooral niet in het openbaar gebracht wordt uit angst voor een verlies van winst. Er is ook goed nieuws, het zal voor sommigen de uitgesproken kans zijn om hun profit te verhogen, al was het maar een koerierbedrijfje om die medicijnen te verdelen. Nog beter nieuws is het simpele feit dat door deze epidemie de vergrijzing een pak minder wordt, Darwin zou zeggen … ‘zie je wel, natuurlijke selectie !!!!!’. De creationist zal denken dat God terug een middel heeft gevonden om z’n plan tot uitvoering te brengen.

En politiek daarentegen, die houden zich ondertussen bezig met de splitsing van het land. Een helft voor de zieken en de andere voor de minder zieken, politiek blijkt dan toch te getuigen van een progressieve visie. Hoe los je de werkloosheid op ? Simpel, je zorgt dat de bevolking minder wordt, het Mexicaanse griepvirus wordt inmiddels gezien als een Godsgeschenk.

Laatst gewijzigd door MIS : 9 juli 2009 om 06:39.
Oud 9 juli 2009, 06:59   #13
MIS
Banneling

Standaard

Citaat:
Vandaar ook mijn voorstel voor verplichte euthanasie op zekere leeftijd. De mens wenst zekerheid, oke, daar kunnen we aan tegemoetkomen. Met 67 is het gewoon klaar, afgelopen, finito.
Leuk plan, zouden we die leeftijd niet beter wat hoger stellen, gezien de vorderingen in de geneeskunde denk ik dat we makkelijk tot 72 jaar redelijk efficiënt nog producten kunnen maken. Waarom zouden we die kans op extra winst elimineren, dat zou niet getuigen van economisch doorzicht, zo lijkt me.
Citaat:
De zekerheid dat het leven eindig is manifest gemaakt. Vaarwel aan de schraapzucht, het geld wat in de pensioenfondsen zit kan terug de economie in en een forse bezuiniging op de gezondheidszorg.
Daar heb je dan weer gelijk in. Nu, we zouden een middel moeten vinden opdat de bevolking nog steeds denkt dat we voor hen zorg dragen. Als we dat niet doen komen ze in opstand en dat is het laatste dat we willen, tenzij we ook hiermee onze winst kunnen verhogen natuurlijk. Verdomd, nu moet ik nog nadenken hoe we onze medemens kunnen bedriegen, ik wou net het denken hierover verwerpen. Misschien die leeftijd toch maar lager houden, lijkt me beter dan deze psychische kwelling te moeten ondergaan.
Oud 9 juli 2009, 07:09   #14
Scherven A. Mok
Banneling

Standaard

Gewoon de grenzen sluiten en al diegene die zonodig het land moesten verlaten buiten houden. Het zal zo wel geen vaart lopen dan
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2009, 08:34   #15
Pieke

Pieke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht
Gewoon de grenzen sluiten en al diegene die zonodig het land moesten verlaten buiten houden. Het zal zo wel geen vaart lopen dan
gij wilt zowiezo een economische ramp?
Oud 9 juli 2009, 08:35   #16
Pieke

Pieke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja, en?
dat uw minimalisering niet ondersteund wordt door de aangedragen bronnen.
Oud 9 juli 2009, 09:03   #17
okke
Gouverneur

okke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieke Bekijk bericht
Uw minimalisering wordt niet ondersteund door de aangedragen bronnen.
'Mijn minimalisering' bestaat uit twee internetartikelen. Dat de inhoud van die internetartikelen niet ondersteund worden door de aangedragen bronnen, is geen reden om mij aan te vallen.

Tenzij je het mij kwalijk neemt dat ik hier berichten uit de media plaats. Waar natuurlijk wel wat inzit, want die brengen vaak een vertekende boodschap. Dat was voor mij aanleiding om verschillende artikelen van internet te halen. Niet voldoende om vertekening weg nemen, maar in ieder geval voldoende om ons weer eens te attenderen dat de meeste berichten die we ontvangen vertekend zijn.
Oud 9 juli 2009, 20:28   #18
MIS
Banneling

Standaard

Citaat:
Gij wilt zowiezo een economische ramp?
Nu we het stilaan gewoon zijn is het geen ramp meer maar gewoon menselijk. Darwin had misschien beter gezwegen ...
Oud 21 juli 2009, 14:30   #19
MIS
Banneling

Standaard

Citaat:
Hopelijk ben je boven de vijftig. Dan is er aanzienlijk minder kans op een fatale besmetting. Dus wat dat betreft gaan de jonkies er nu het eerste aan
En jij noemt dat het goede nieuws ? Wie gaat er dan voor mijn pensioen werken ? Het zou dus veel en veel beter zijn moesten eerst al die ouderen heengaan. Tenzij economen in staat zijn zichzelf te begrijpen, al noemen we het een utopie, het idee of hoop bestaat wel. Ik moet wel toegeven dat mensen me bijzonder vreemd bekijken tegenwoordig, ik draag nu dat masker al.
Oud 21 juli 2009, 23:26   #20
okke
Gouverneur

okke's schermafbeelding

Standaard

Wie citeer je?

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be