![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Burgemeester
|
![]() Mag ik dit schitterend werk van de journalisten van de Standaard hier even vastleggen...
![]() http://www.standaard.be/extra/financ...009/index.aspx Jaarlijks inkomen: (een bedrag zo groot als een voor velen in dit land onbetaalbaar huis per jaar....) Marleen van der Poorten 342 000 Patrick Dewael 294 000 Dirk Van Mechelen 234 000 Kris Peeters 233 000 Pïeter De crem 225 000 Philip dewinter 136 000 Jean Marie De decker 132 000 Natuurlijk vrezen deze mensen de beslissingsbevoegdheid van de burgers dmv referendums over alle onderwerpen zoals in Zwitserland (heeft geen president) ! Ze zitten aan de vetpot! Naast de ondemocratische Kieswet zouden wij burgers en belastingbetalers direkt de overheids uitgaven aanpakken net als in Hamburg! 70 Ministers met auto, chauffeur en staf zijn er in dit landje... 70 * 300 000 is 21 000 000 Euro. 1.500 000 mensen leven beneden de armoedegrens; te gek voor woorden! Dus met ong 9 000 euro per pers per jaar.... Dat is 14 000 000 Euro per jaar samen. 70 ministers samen krijgen dus 50 % meer op een jaar als de 1.500 000 "armen" in dit land... om van te leven. Dit is geen democratie volgens mijn criteria. Willen de echte democraten nu op staan? Met dank aan de standaard journalisten die dit uit zochten! Laatst gewijzigd door Valentine Julien : 27 juli 2009 om 20:38. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar een kniesoor die voor een factor 1000 gaat zagen!
![]() |
![]() |
#3 |
Parlementslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() En dan maar verwonderd zijn dat ze zakkenvullers genoemd worden.
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Burgemeester
|
![]() ok dus er is niks aan de hand
![]() dus 14 miljard voor 1.500 000 mensen 21 000 000 voor 70 ministers plus hun staf en personeel 63 000 voor 70 armen dus Ik zoek een tastbaardere vergelijking Ik zou me der niet goed bij voelen... Maar niet iedereen heeft hetzelfde inlevingsvermogen |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#8 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ok ik begrijp je bezorgdheid, en de afdrachten die ze op de site zelf toegeven, zijn zielig laag, maar je mag 1 ding niet vergeten, deze mensen werken zeven op zeven, en hebben hiervoor jaren moeten studeren en werken zonder veel te verdienen (dat is niet hetzelfde als zeggen dat ze het verdienen), terwijl jouw armen mij eens moeten aantonen wat zij hebben gerealiseerd in hun carriere.
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Fascinerend!
Citaat:
- een stromansargument: "ok dus er is niks aan de hand" - een dooddoener annex sneer naar de stouteriken die op de rekenfout wezen: "Maar niet iedereen heeft hetzelfde inlevingsvermogen". Nochtans was jouw rekenfout niet louter anekdotisch. Als het waar was dat 70 ministers 50% meer krijgen dan 1.500.000 armen, dan zaten we hier met een enorme opportuniteit om het lot van deze armen drastisch te verbeteren. Maar stel nu even dat onze excellenties hun werk voortaan gratis en voor niks zouden doen, enkel voor de eer het vaderland van dienst te zijn. Als we dan de uitgespaarde 21.000.000 (jouw berekening) netjes onder de 1.500.000 armen verdeelden, dan kreeg elk van hen een bijkomende 14 euro per jaar! Mij ontbreekt dus geen inlevingsvermogen, ik doorzie (zoals anderen) echter wel jouw populistisch emo-argument.
The method of science is tried and true. It is not perfect, it's just the best we have. And to abandon it, with its skeptical protocols is the pathway to a dark age. -- Carl Sagan Laatst gewijzigd door Firestone : 28 juli 2009 om 09:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
|
![]() Ons land telt geen 70 ministers. Het totaal aantal Ministers en Staatssecretarissen bedraagt 53. Raarnaast is er ook nog een Regeringscommissaris.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Parlementslid
|
![]() Wat niet wegneemt dat het niet ondenkbaar is dat geld hét motief is om naar een politiek mandaat te streven en het motief om dat mandaat ook te houden.
Ik heb geen idee toch hoe het beter kan. Zonder het volledige systeem te veranderen. Wij als staat, als volk, moeten met de verloningen van onze staatsmensen concurreren met de enorme toplonen in de privé sector.
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() =Firestone;4249437]Volgens mijn Excel is 1.500.000 * 9.000 = 13.500.000.000.
Maar een kniesoor die voor een factor 1000 gaat zagen![/quote] Het gaat dan ook niet om euro's maar om Eyuro. Wat de wisselkoers daarvan is weet ik ook niet (zie hieronder) 1.500 000 mensen leven beneden de armoedegrens; te gek voor woorden! Dus ong 9 000 euro per pers per jaar.... Dat is 14 000 000 Eyuro per jaar samen.
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
We zouden al eens kunnen beginnen met een absoluut verbod op cumuls. Je gaat me niet vertellen dat iemand 100% burgemeester kan zijn en daarnaast ook nog eens parlementslid. Dit zijn stuk voor stuk fulltimejobs.
![]() |
![]() |
#14 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Burgemeester
|
![]() Hallo schatjes
Ik denk niet dat vele van de belgische politici veel gestudeerd hebben... Integendeel elke Jan Pipo kan zich kandidaat stellen en stemmen winnen (0.25 cent per stem trouwens levert dat op ..) en studeren deden ze allemaal in de loge van het Grootoosten hoe je het beste te positioneren en naar wie te luisteren. Lees in het boek van Jan Puype hoe dat allemaal in elkaar haakt...waarvan hier ergens een samenvatting staat op deze site. Gezagsgetrouwheid, en gehoorzaamheid zijn voor politici belangrijke eigenschappen. Er wordt verder geen enkel studie nivo of diploma gevraagd van een minister of parlementair voor zijn toetreding tot de orde der vazallen van het kapitaal... En hun riant salaris is gewoon zwijggeld. Want in sé menen de meesten het goed en zitten ze in de val! Bovendien wist ik niet dat het vast lag, als iemand veel gekost heeft aan de samenleving door te mogen studeren, dat deze dan ook nog exhorbitante hoge lonen zou moeten trekken.Is dat zo? Ik zou eerder zeggen ... Voor mij zou dat niet hoeven... ik moet mijn schuld terug betalen aan degene die mij een kans gaven te studeren, belangeloos voor het algemeen nut. Als we in een democratie leefden waar elke mens een bindende stem had om in het publiek debat in te brengen en zijn zeg te doen, kan ik de uitkomst raden op het loontje van Marleen van der Poorten..... U toch ook? In Zwitserland is geen president.Daar beslissen de burgers mee dmv referenda Hoeveel verdienen die politici daar eigenlijk? Ik weet dat partijen zichzelf moeten financieren en dat er veel vrijwillig gewerkt wordt Dat scheelt alvast voor de belastingbetalers. Zouden burgers daarom zo rijk zijn in zwitserland? |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De wedden zijn, wat ze zijn. Sommige politiekers verdienen ze, anderen minder. Er is wel een lichte nuance, naargelang de partij (vld meest, dan cdv, spa...) Maar Belgie heeft nu eenmaal teveel regeringen/ministers. Daarom :
-kumuls sterk beperken -provincies afschaffen -personeel op kabinetten sterk verminderen -geen afzonderlijke gemeenschaps- en gewestregeringen meer... Maar mijne kleine teen zegt mij, dat een gelijkschakeling van de ambtenarenpensioenen met deze van de bediendenpensioenen vééél meer zal opbrengen. Maar ja, alle kleintjes helpen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Banneling
|
![]() Dat er hier nog zijn die die klootzakken verdedigen met "ze hebben daarvoor gestudeerd"!!! NEE, ze zijn daarvoor in het juiste milieutje geboren OF hebben hun weg naar de top gezopen, billetjes gebaft, vriendjes geholpen, vriendjes genaaid, ... Te zot voor woorden allemaal..
Laat ons al die leuke binnen- en buitenlandse bedrijfjes niet vergeten die elke functionaris "gelukwensen overmaken" bij hun aanstelling... |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Minister-President
|
![]() Dag schat, bij mij of bij jou?
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom amtenaren en bedienden gelijkschakelen? En de arbeiders dan, moeten zij nog in de kou blijven staan? Waarom niet voor iedereen hetzelfde pensioen? Waarom de ongelijkheid in het fiscaliseren van het pensioen?
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Cummuls afschaffen daar ben ik onmiddellijk voorstander van. Zelfs een politicus moet geen 80 uren per week werken. De Vlaamse regering gaat de kabinetten sterk afslanken, dus we gaan de goede kant op. Eigenlijk is er een federaal akkoord (Lambermont) dat de kabinetten afgeschaft zouden worden. Geen afzonderlijke gemeenschaps- en gewestregeringen meer. Ook hier is Vlaanderen reeds jaren een voorbeeld. Je vergeet echter één belangrijk punt en dat is de federale regering. Ik pleit ervoor om de federale te laten bestaan uit maximum 3 minsters en staatssecretarissen. Bij deze 3 is de premier degene die België officieel vertegenwoordigd in het buitenland, voor mij mag je hem ook president noemen. De koning brengen we naar Bokrijk. Zodat onze kinderen later tegen hun kinderen of kleinkinderen kunnen zeggen: "Er was eens........".
![]() |