Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Forumsessies met politici > Forumsessies met politici (2004) > Marijke Dillen (Vlaams Blok) - 19 tot 25 april
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Marijke Dillen (Vlaams Blok) - 19 tot 25 april "Dankzij een familiale introductie in de politiek bekleedt ze al jaren een mandaat. Vandaag is ze Vlaams volksvertegenwoordiger voor het Vlaams Blok. De partij is ze toegewijd om haar volledige programma en omdat het volgens haar de enige partij is d

Discussietools
Oud 21 april 2004, 19:24   #1
Xnorf
Gouverneur

Xnorf's schermafbeelding

Standaard

Beste Marijke,

naar aanleiding van de moord op de democratie zou ik graag mijn medeleven en steun willen betuigen door een kleine gift (25EUR) te doen aan de partij. Op welk rekeningnummer kunnen leden en sympathisanten giften doen aan de partij?

Dank u,
Xnorf
Oud 21 april 2004, 22:27   #2
Bollinasius
Burger

Standaard

De belastingsdruk of de verkeersboetes zijn blijkbaar niet hoog genoeg want u heeft nog geld over om in de zee te smijten - proficiat !

Leg mij eens uit wat de link is tussen geld geven en democratie ? Uw democratie is te koop zeker ?

Indien de democratie nu vermoord is, ben ik toch gelukkig dat ik de afgelopen jaren in een democratie geleefd heb en ik zal morgen wakker worden met het gedacht dat dat nog steeds zal zijn.
Oud 21 april 2004, 22:38   #3
abramis brama
Parlementslid

abramis brama's schermafbeelding

Standaard

Ik wil gerust ook mijn steentje bijdragen om de onzinnige boete te helpen betalen. Puur symbolisch, al is het maar om nog eens goed tegen de schenen van de zelfbenoemde democraten te pissen.

Laat dus maar komen dat rekeningnummer !

P.S. : @ Bollinasius : dergelijke giften dienen juist om de democratie te beschermen. Een duidelijk signaal aan de zelfbenoemden dat anti-democratische maatregelen zoals het cordon en zoals dit proces er NOOIT zullen in slagen om de gedachten te controleren en de oppositie het zwijgen op te leggen. Van een "symbolische daad" hebt U blijkbaar nog nooit gehoord, veronderstel ik ?

bELGIË BARST, verdorie !
Eén van de grootste problemen in dit terminaal zieke land is het feit dat men "de wil van de kiezer" voortdurend opzettelijk verwart met "hetgeen we tegen de wil van de kiezer in tóch nog mathematisch kunnen doordrukken".
abramis brama is offline  
Oud 21 april 2004, 22:39   #4
Marijke Dillen
Vreemdeling

Standaard

Beste,

Ik dank U van harte van uw vriendelijke sympathiebetuiging en hoop van harte dat U het Vlaams Blok blijft steunen.

Het rekenignummer voor steun is 320-0808816-03.
Ik dank U bij voorbaat.

Met vriendelijke groeten,

Marijke DILLEN
Marijke Dillen is offline  
Oud 21 april 2004, 22:47   #5
Bollinasius
Burger

Standaard

symbolische daad - als dat nu geen lachertje is ! Het is duidelijk welk symbool u in het vaandel draagt - die van de euro's !

Uw engagement is wel aandoenlijk en de motivatie ridicuul: geld als redder van de democratie
Oud 21 april 2004, 22:59   #6
abramis brama
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bollinasius
symbolische daad - als dat nu geen lachertje is ! Het is duidelijk welk symbool u in het vaandel draagt - die van de euro's !

Uw engagement is wel aandoenlijk en de motivatie ridicuul: geld als redder van de democratie
U begrijpt er niets van. Het geld an sich heeft er geen zier mee te maken. Mocht ik weten dat ik de zelfbenoemden een kloot kan afdraaien door morgen een wit lintje aan mijn auto te hangen, dan deed ik d�*t.

Enkel en alleen om de zelfbenoemde democraten én het belgische gekrom een neus te zetten, is een dergelijke storting al méér dan de moeite waard. De woorden "symbolische daad" en "signaal" gaan blijkbaar in stilte aan u voorbij ?

Ik herhaal het nog eens :

Citaat:
Een duidelijk signaal aan de zelfbenoemden dat anti-democratische maatregelen zoals het cordon en zoals dit proces er NOOIT zullen in slagen om de gedachten te controleren en de oppositie het zwijgen op te leggen. Van een "symbolische daad" hebt U blijkbaar nog nooit gehoord, veronderstel ik ?
Welk woordje is nu zo moeilijk te begrijpen, als ik mag vragen...
Eén van de grootste problemen in dit terminaal zieke land is het feit dat men "de wil van de kiezer" voortdurend opzettelijk verwart met "hetgeen we tegen de wil van de kiezer in tóch nog mathematisch kunnen doordrukken".
abramis brama is offline  
Oud 21 april 2004, 23:08   #7
Bollinasius
Burger

Standaard

opt gevaar af 'that you take me down' maar wat is er symbolisch aan geld geven ?
Er is geen sprake van een publieke actie, dus in alle stilte gebeurt er een storting tussen twee rekening - een formidabel symbool !

Weet dat ik dan zeer symbolisch ben - elke maand steun ik Electrabel, Telenet, noem maar op - vanaf nu wordt dat ook symbolisch voor mij - voor de werkgelegenheid, voor de bevrijding van de werkmens in Vlaanderen

U zal er de 'democraten' en het 'Belgisch gekrom' een flinke neus mee zetten.

Misschien is de speeltuin nog open, kan u daar wat gaan spelen !
Oud 21 april 2004, 23:25   #8
Xnorf
Gouverneur

Xnorf's schermafbeelding

Standaard

in alle stilte? ik merk het , ge zit nu al op uw paard

ik doe nog altijd wat ik wil met mijn geld en als ik daar de democratie mee kan helpen steunen dan is me dat niet teveel gevraagd. Of het nu geld is of een zak fritten , wat maakt dat uit.

Mijn storting is doorgevoerd en ik roep ook alle andere sympathisanten op een dergelijke actie te ondernemen 8) En als ik nu zéér vermogend was zou ik de boete nog integraal betalen ook 8)

Nogmaals bewezen dat Vlaams Blok leden achter hun partij staan en er zich voor engageren. In goede en slechte tijden.
Oud 21 april 2004, 23:28   #9
jules
Staatssecretaris

jules's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xnorf
in alle stilte? ik merk het , ge zit nu al op uw paard

ik doe nog altijd wat ik wil met mijn geld en als ik daar de democratie mee kan helpen steunen dan is me dat niet teveel gevraagd. Of het nu geld is of een zak fritten , wat maakt dat uit.

Mijn storting is doorgevoerd en ik roep ook alle andere sympathisanten op een dergelijke actie te ondernemen 8) En als ik nu zéér vermogend was zou ik de boete nog integraal betalen ook 8)
Die toewijding toch, het doet me denken aan ... de getuigen van jehova of eender welke andere sekte
jules is offline  
Oud 21 april 2004, 23:28   #10
abramis brama
Parlementslid

Standaard

Citaat:
opt gevaar af 'that you take me down' maar wat is er symbolisch aan geld geven ?
Er is geen sprake van een publieke actie, dus in alle stilte gebeurt er een storting tussen twee rekening - een formidabel symbool !

Weet dat ik dan zeer symbolisch ben - elke maand steun ik Electrabel, Telenet, noem maar op - vanaf nu wordt dat ook symbolisch voor mij - voor de werkgelegenheid, voor de bevrijding van de werkmens in Vlaanderen

U zal er de 'democraten' en het 'Belgisch gekrom' een flinke neus mee zetten.

Misschien is de speeltuin nog open, kan u daar wat gaan spelen !
Hmmm, dit kan nog interessant worden.

Wat is een symbolische daad ? Een daad waarvoor het brede publiek ei zo na in katzwijm valt ? Een daad die niemand je eerder voordeed ?

Of zou het eerder een daad zijn waarvan je weet dat hij eigenlijk geen zier uitmaakt (het VB heeft geld genoeg om het nog een hele tijd uit te zingen als je het mij vraagt), maar die je toch wil doen omdat je er het gevoel bij krijgt een goede daad te verrichten ? Een daad waarmee je - in gedachten - een imaginaire vuist maakt naar onrecht dat geschied is ? En heeft een symbool meer waarde naarmate méér mensen er naar kijken ? Nee toch ? Een klein schaaltje van mijn grootmoeder zaliger heeft voor mij onnoemelijk veel symbolische waarde, terwijl jij het zonder meer op de schroothoop zou gooien (het ding ziet er overigens niet uit, maar dat doet er niet toe).

Bon, voor mij is een kleine storting aan het VB dus een symbolische daad als tegenreactie, als louter signaal tegen de gebeurtenissen van vandaag. Meer hoef je daar niet achter te zoeken. 8)
abramis brama is offline  
Oud 21 april 2004, 23:52   #11
Bollinasius
Burger

Standaard

Voor de sport:

Er is toch wel een verschil tussen een symbool en een symbolische actie. De actie met een doel dat u in deze zelf omschreven heeft (democratie, schenen stampen,democraten te k*kken zetten), legitimeert zichzelf toch pas echt als ze gesteund wordt, al kan je persoonlijke actie natuurlijk voor jezelf symbolisch zijn. Tot actie wordt overgegaan om een doel te bereiken, dat heeft u goed gezien - nu trekt u deze woorden echter terug, de daad is symbolisch op zich (en voor uzelf) en heeft geen enkele reden van bestaan, hetgeen mij doet besluiten dat een post op dit forum hierover volledig overbodig is.

Een symbool zoals het waarschijnlijk afschuwelijk lelijk (voor deze tijd), doch emotioneel belangrijk schoteltje van uw grootmoeder, staat buiten keif. Een symbool heeft geen doel en wordt door iedereen axiomatisch vastgelegd. Voor sommigen is Johan Museeuw een symbool, andere weten niet wie hij is maar dit heeft geen enkele relevantie (doel).

Nogmaals: een actie heeft resultaat dat is onvermijdelijk en of dat nu enkel voor u persoonlijk is of dat het uw doel bereikt, is toch wel heel verschillend en ik ben 100% zeker dat uw doel hierdoor (geld storten) niet bereikt wordt en dus vervalt de maatschappelijk symboliek van uw actie.
Oud 21 april 2004, 23:57   #12
Xnorf
Gouverneur

Xnorf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Voor de sport:

Er is toch wel een verschil tussen een symbool en een symbolische actie. De actie met een doel dat u in deze zelf omschreven heeft (democratie, schenen stampen,democraten te k*kken zetten), legitimeert zichzelf toch pas echt als ze gesteund wordt, al kan je persoonlijke actie natuurlijk voor jezelf symbolisch zijn. Tot actie wordt overgegaan om een doel te bereiken, dat heeft u goed gezien - nu trekt u deze woorden echter terug, de daad is symbolisch op zich (en voor uzelf) en heeft geen enkele reden van bestaan, hetgeen mij doet besluiten dat een post op dit forum hierover volledig overbodig is.

Een symbool zoals het waarschijnlijk afschuwelijk lelijk (voor deze tijd), doch emotioneel belangrijk schoteltje van uw grootmoeder, staat buiten keif. Een symbool heeft geen doel en wordt door iedereen axiomatisch vastgelegd. Voor sommigen is Johan Museeuw een symbool, andere weten niet wie hij is maar dit heeft geen enkele relevantie (doel).

Nogmaals: een actie heeft resultaat dat is onvermijdelijk en of dat nu enkel voor u persoonlijk is of dat het uw doel bereikt, is toch wel heel verschillend en ik ben 100% zeker dat uw doel hierdoor (geld storten) niet bereikt wordt en dus vervalt de maatschappelijk symboliek van uw actie.
en uw punt is ? wat heb je eigenlijk te zoeken in deze thread? ik vraag gewoon het rekeningnr om een gift te doen en direct zijn ze daar met commentaar. Door uw geblaat heb ik gewoon mijn oorspronkelijk bedrag da ik in gedachten had verdrievoudigd , kwestie da ik zeker beide schenen raak 8)
Oud 22 april 2004, 00:03   #13
abramis brama
Parlementslid

Standaard

Even voor de duidelijkheid : ik heb nergens beweerd "een actie op poten te willen zetten". Ik beperk me ertoe te stellen dat ik een symbolische daad stel, die ik voor mezelf best wel belangrijk vind, en ... ik geef toe ... waarvan ik het niet erg zou vinden mocht ik niet de enige zijn die het doet.

VBergelijk het met mensen die 5 € geven aan 11.11.11. Dat is ook eerder symbolisch, want tegen dat die 5 € ter plaatse is, blijft er al niet veel meer van over. Toch doet men het, en toch roept men op om te steunen. Vele kleintjes maken immers één groot, is dan het motto.
Maar d�*t (het doel) is niet de kern van de zaak ! Mensen geven hoofdzakelijk omdat ze er zelf een goed gevoel aan overhouden, omdat ze op die manier hun eigen kleine steentje bijdragen aan het rechtzetten van een onrecht. En d�*t vind ik persoonlijk minstens even belangrijk als "doelmatigheid". Ik herhaal nog eens : het heeft een signaalfunctie. En dat signaal wordt sterker naarmate méér mensen dat signaal ondersteunen, hoe nietig elk individueel "steuntje" dan wel moge zijn.

11.11.11 pakt na afloop van de actie trots uit met het eindresultaat. Wel, ik zou het niet onaardig vinden mocht blijken dat het VB na verloop van tijd zou kunnen melden dat er een mooi bedrag aan steunbetuigingen werd geschonken naar aanleiding van dit bedenkelijk proces. D�*t zou het niveau van een persoonlijk signaal overstijgen (lees : op die manier wordt duidelijk dat velen het NIET eens zijn met de uitspraak van vandaag), én dat zou mooi zijn. Hoewel het voor mij persoonlijk geen must is...
abramis brama is offline  
Oud 22 april 2004, 00:08   #14
Bollinasius
Burger

Standaard

Kunnen we met uw geld de staatskas vullen, geen probleem. Een beetje kritische blik zijn we niet gewend hé, gedwee volgen is de boodschap. Ik probeer de prijs van uw storting maar wat op te drijven hoor.

Uw actie is zeer legitiem dus doet u maar.
Oud 22 april 2004, 00:08   #15
Xnorf
Gouverneur

Xnorf's schermafbeelding

Standaard

Ik had het zelf niet beter kunnen uitleggen 8) Wij weten nog wat symboliek en waardes zijn he abramis
Oud 22 april 2004, 00:11   #16
Xnorf
Gouverneur

Xnorf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kunnen we met uw geld de staatskas vullen, geen probleem. Een beetje kritische blik zijn we niet gewend hé, gedwee volgen is de boodschap. Ik probeer de prijs van uw storting maar wat op te drijven hoor.

Uw actie is zeer legitiem dus doet u maar.
Een kritische blik werpen op een persoon die een deel van zijn eigendom afstaat om zijn ideologie te steunen vind ik persoonlijk vrij laag. Dat u dit geld dan ook nog enkel nuttig zou vinden indien het de staatskas zou spijzen vind ik nog wat lager... Mijn gift nog wa hoger drijven zal ni gaan want tis al betaald 8)
Oud 22 april 2004, 00:16   #17
Big Daddy Antwerp
Vreemdeling

Standaard

aan Bollinasius

Jong, ge zit op het verkeerde forum te memmen... wij zijn hier om positieve en intressante info te vergaren, niet voor uw gezeik.. amai.
Big Daddy Antwerp is offline  
Oud 22 april 2004, 00:18   #18
Bollinasius
Burger

Standaard

A.B.

Uw geweten is dan nu gesust. Ik vraag me nog wel één klein dingetje af (en dan stop ik want ik doe precies een rondje VB-pesten en dat is niet de bedoeling); denkt u echt dat het de mensen niks uitmaakt of het 'doel' niet wordt bereikt als ze 11.11.11 steunen ? Dan kunnen ze het ook voor iets anders gebruiken natuurlijk. Elk euro is daar van levensbelang en kan een mensenleven redden en iedereen die stort weet dat toch wel en ik hoop dat ze het daarvoor ook een beetje doen. En nu ga ik heel stout zijn: als nu morgen mevrouw Dillen zou zeggen, we gaan dat geld gebruiken om de partij mobieler te maken en ze kopen er een Porsche mee (ja zo eentje zoals De Gucht) - dat kan toch niet de bedoeling zijn van uw storting. Ik weet - de partij gaat dat niet doen maar afgezien daarvan wilt u toch de partij steunen en niet de aankoop van iets overdreven nutteloos ?

Nu ik ga eindigen met een positieve noot en ik wil mevrouw Dillen oproepen om bekend te maken hoeveel stortingen er geweest zijn en voor welk bedrag. Hiermee kan de partij toch aantonen hoe "sterk" ze staan. Een maandelijkse update is genoeg hoor.
Oud 22 april 2004, 00:22   #19
Big Daddy Antwerp
Vreemdeling

Standaard

Xnorf, goed gesproken,

Ik, al 22 jaar werkende Vlaming met mijn gezin van 6 kinderen
zullen vanaf vandaag lid worden van het Vlaams Blok, en ik zal mijn super-boete van 175 EUR voor door het oranje te gaan er ook maar ineens bij doen...

Een partij verbieden op gebied van menigsuiting.. da kan niet..
Een bananenrepubliek is het hier... al sinds paars aan de macht is.

RS uit Borgerhout (ne witte..jaja)
Big Daddy Antwerp is offline  
Oud 22 april 2004, 08:10   #20
Prien G.
Burger

Standaard

200 € gestort

MET PLEZIER

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:29.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be