![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het valt me op dat in het artikel wordt benadrukt dat het "pas" de tweede keer is dat er een kind in de vondelingenschuif wordt gevonden. Nu is ieder kind dat onwelkom ter wereld komt natuurlijk doodzonde, maar dan hebben toch al twee keer een ouder bewust gekozen om het kind toch nog een kans op een goede toekomst te geven. Dus die "pas" is onge'pas't en waarschijnlijk weer ingegeven door dit feit. Ik moet dat mens trouwens ook niet, maar die vondelingenschuif is en blijft naar mijn gedacht een goede zaak. Het argument van de onomkeerbaarheid is achterhaald gezien in dit geval de ouder een voetafdruk heeft genomen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Die vondelingenschuif is idd geen slechte zaak. Dit is tenminste veel menselijker dan de baby gewoon te aborteren of in een vuilnisbak achter te laten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Staatssecretaris
|
![]() Natuurlijk, maar een schuif die door Alexandra Colen werd geopend geeft zeer te denken over de latere opvoeding van die vondeling.
Had Fritsl niet ook zo'n schuif? Laatst gewijzigd door DannyS : 19 juli 2009 om 12:25. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als je met je geblokkeerde visie ook het artikel had gelezen dan weet je dat het OCMW van Antwerpen tezamen met andere organisaties zich zullen ontfermen over de adoptie-procedure. Maar dat was een beetje te diep voor jou, nietwaar? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Moet het hier in post één al direct terug over de vermeende "hetze van de poco-media tegen alles wat naar VB riekt" gaan?
![]()
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies. De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen. Tezamen zullen wij overwinnen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Banneling
|
![]() Toch zit er politiek achter de zaak
![]() Het verhaal van Lange Wapper een valse vrouwe, Stansken, verbleef er in een gangsken ze zat aan drank en snuif en spiekte bij de Schuif wie daar een vondling bracht had nooit aan haar gedacht maar werd uiterst pervers door haar sluw afgeperst ’t verhaal ging niet verloren maar kwam aan Wapper’s oren hij momde wraakgezind zich tot een busselkind en legde zich te leur voor Stansken’s oude deur de heks ontweek ‘t geheel maar wegens ’t gekrakeel ging zij ten langen lesten het kind in de schuif nesten nog vòòr ze daar aankwam groeide ‘t kind als een zwam en plots stond daar heel dapper de echte Lange Wapper hij sloeg de gehate vrouw tot ’t begin van diep berouw sindsdien heeft zij ’t verleerd en deed niets meer verkeerd. Descartes Jr |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Net daarom Ceert G. Dat ding redt levens van ongewenste kinderen en wordt constant bekritiseerd net omdat die trut het heeft geopend.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
|
![]() Citaat:
![]() Na 9 jaar zal men toch geen rekening meer houden met wat Colen daar ooit over zei, hoop ik. ![]() Want eigenlijk dacht ook ik van 'pas' het 2de kind in 9 jaar tijd. Pas op, het is nog teveel. Mr er zijn intussen meer kinderen gevonden-al dan niet overleden-in vuilnisbakken ed. Waar ik me aan stoor is dat men hier zo spreekt van dat het gerecht de ouders zullen opstporen. Waarom is dit nodig? Er zijn zoveel mensen die maar al te graag dit kind zullen adopteren. Laat het meteen plaatsen.
![]() |
![]() |
#9 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
|
![]() Maar bestaat het risico niet, dat mensen juist gaan denken: "aha, er is die schuif, dus ik dump mijne kleine daar" in plaats van toch hun best te doen?
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
het zijn allemaal middelen die je niet nodig zou hebben moest iedereen zich periodiek onthouden, en moest iedereen nooit geen vroegtijdige ejaculatie hebben Wat is uw best doen ??? Iedereen doet blijkbaar verschrikkelijk goed zijn best als je dan de verhouding neemt tussen het aantal wipjes, en het aantal geboortes ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Banneling
|
![]() Heb je liever een vuilniszak en een dode baby dan een vondelingenschuif waarbij iemand van het VB bij betrokken is geweest?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik vind de vondelingenschuif veel beter dan een vuilnis- of een winkelzak. Ik vind dat A. Colen hier goed werk verricht heeft. Het is inderdaad zeer jammer dat er pas 2 kinderen in terrecht gekomen zijn. Dat het gerecht de moeder wil opsporen is een zeer slechte zaak, dit verhoogt de drempel voor toekomstige radeloze moeders, zij zullen 2 maal nadenken vooraleer ze gebruik maken van de schuif en zich op een andere manier ontdoen van het ongewenste kind. Is het dat wat wij wensen?
![]() |
![]() |
#15 |
Staatssecretaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
|
![]() Ben ook blij te horen dat ze werk willen maken van wetgeving omtrent anonieme bevalling. Ook véél beter dan abortus e.d.
![]() |
#18 |
Staatssecretaris
|
![]() Die keuze stelt zich niet. Als je wilt dat je kind echt leeft stap je er niet mee naar het blok of een vuilniszak.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een jonge vrouw die ongewenst zwanger wordt heeft soms een verscheurende keuze, een keuze waar ze zelf soms niet achterstaat maar waar ze op dat moment niet in de mogelijkheid verkeert om een andere keuze te maken. Awel, we hebben zoveel echtparen met een kinderwens, die graag een kind willen adopteren, dan vind ik de vondelingenschuif een zeeeeeer humane oplossing.
![]() |
![]() |
#20 |
Banneling
|
![]() ik ben zeker pro vondelingenschuif.
Ik vind de houding van de overheid dan weer dubieus omdat zij enerzijds mensen de kans willen geven hun baby op humane en anonieme wijze ter beschikking te stellen en anderzijds een onderzoek openen naar de ouders. De overheid stelt dus middelen ter beschikking die, bij gebruik, aanleiding kunnen geven tot vervolging. |
![]() |
![]() |