![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() http://www.randi.org/encyclopedia/ "An Encyclopedia of Claims, Frauds, and Hoaxes of the Occult and Supernatural" geeft een overzicht van 44 eindtijdprofetieën die de revue zijn gepasseerd,
doch nooit uitgekomen(duh..). Waarom zouden we moeten denken dat de 2012-hoebla-legendes engiszins anders zijn? Het minste, meest amateuristische onderzoek (google) naar de wetenschap achter ook maar 1 enkele verhaallijn, ontsluiert de volledige afwezigheid van enig plausibel fundament. Vele evangelistische christenen geloven dat de beschaving zal eindigen bij de zogenaamde "rapture" of "eindtijd", de wederkomst van de toornige Christus, die dan iedereen die goed geleefd heeft mee zal nemen naar het hemelse rijk. De rest blijft achter voor purgatie, eeuwige branden, you know the deal... Shakers (soort Quakers) dachten dat de einddtijd in 1792 ging komen. Adventisten berekenden hun doomsday in 1843, om hem daarna dan (wegens rekenfout) bij te stellen naar 1844. Volgens mijn geschiedenisboeken is er toen niet echt iets gebeurd.. Héé wacht! Friedrich Nietzsche en Bernadette Soubirous zijn toen geboren!! De antichrist en z'n hoer! Allez, mensen, komaan.. ![]() Maar niemand doet beter dan de paranoïde panikeurkes (misschien een titel voor S&W, die alliteratie): 1918, 1925, 1941, 1975, 1984(LOL!), 1988! ![]() En hoe zit het met planeet X/Niburu? Dat was toch voor mei 2003 samen met de vervolmaking van de luciferiaanse reptiliangedaante van Bush of Cheney : how funny dat brol gewoon blijft staan op internet hé... vb: http://armageddononline.tripod.com/planetx.htm De maya's hebben ook nooit 2012 aangehaald als eindtijd. Dat kun je allemaal piekfijn nagaan op internet, heb geen zin om die primitieve rekensystemen hier te gaan uitleggen. Nostradamus heeft evenmin voor 2012 iets geschreven. Andere jaartallen zijn voor ZEER RUIME interpretatie vatbaar.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ken dat 2012 verhaaltje niet. De informatie die ik nuttig heeft het daar niet over, met enkele uitzonderingen zoals deze draad die me interessant lijkt als de discussie zou gaan over de oorsprong van het apocalyptisch denken bij de mens.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De oorsprong? Pure psychologisch zoals met alles.. Wanneer mensen de kaakslagen van den tv niet meer kunnen slikken, ressorteert men automatisch naar existentialistische new-age zever.. "There's gotta be more to life than this" Ook omwille van de vergrijzing misschien: veel vrouwen in een nakende menopauze en de daarmee gepaardgaande emotionele crisissen, geven fortuinen uit aan zulke onzin. Vandaar dat Madame Soleil en what have you gouden zaakjes doen.. Ook de shitload aan Hollywoodbrol: ![]() Laatst gewijzigd door Omar Torrijos : 26 juli 2009 om 13:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() die 2012 komt van een wisseling in de stand van hemellichamen. We gaan van de age van de vissen naar de tijd van de waterman. Of zoiets
![]()
![]() |
#5 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() jup en de vis kan niet zonder water
![]() De vissen symboliseren ook Jezus, of het mythologisch Christus figuur in het algemeen. (zijn er meerdere dan Jezus he) Zowiezo, er is NU al iets gaande. Wie dat niet ziet....
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
http://en.wikipedia.org/wiki/Milli_Vanilli I do rest my case. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Die "eindtijd-theorien" zijn gewoon om de mensen angst aan te jagen. Het is wel zo dat we in een nieuw tijdperk komen en dit komt overeen met de vibraties die aan het stijgen zijn en dit zal zich na 2012 stabiliseren.
![]() |
![]() |
#8 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() En 2012 is wel iet geheel anders dan de y2k enzo he.
2012 is now.
![]() |
#9 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() zijn we dan in 2012 ook van die jezus af?
![]() |
#10 | |
Banneling
|
![]() Ah nee, dan komt hij pas op bezoek!
Geen flutdocumentaire, maar BBC kwaliteit : "the root of all evil" (Dawkins) http://en.wikipedia.org/wiki/The_Root_of_All_Evil%3F http://docu.injpn.net/Documentary/Re...-All-Evil.html Citaat:
![]() "Let's not forget the elephant in the room: religion" Laatst gewijzigd door Omar Torrijos : 26 juli 2009 om 16:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
|
![]() Dat 2012 het einde der tijden zou betekenen dat is bangmakerij. Het is idd wel zo dat we in een ander tijdperk komen, daarmee dat de vibraties nu aan het stijgen zijn. Deze transformationele tijd is een opportuniteit voor persoonlijke en maatschappelijke groei. Een kenmerk is dat de huidige machtstructuur meer en meer bloot komt te liggen en veel mensen wakker worden tot dit besef. Een ander kenmerk is dat tijd lijkt sneller te gaan.
![]() |
![]() |
#12 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Het einde der tijden... Wil dat zeggen het einde van het leven exodus?
Zie Terence Mckenna's theorie over "tijdreizen"
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() er komt wel wel een ferme blockbuster aan van über-rampfilmregisseur Roland Emmerich. 't ziet er veelbelovend uit.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
|
![]() Ik vraag me af wat ze als excuus gaan opwerpen als het jaar 2012 een jaar als een ander blijkt te zijn.
Verder vraag ik me ook af - ik ben in een afvragende fase - hoe de believers die momenteel bezig zijn met have en goed te verkopen en op strategische plaatsen bunkers aan het graven zijn en voorraden aan het inslaan zijn, zullen reageren begin 2013 ? Moet ik dan medelijden hebben of eens goed lachen als ze voorzichtig hun hoofd uit hun bunker steken ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wellicht zo:
![]()
![]() |
#19 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Stiekem hoop ik ook dat er niets te drastisch gebeurd. Wel hoop ik op een massa ontwaking. T Toch kan ik mijn ogen er niet van afdraaien dat de wereld ZOT wordt. Dat mensen door het dak heen flippen. Dat de aarde een transformatie ondergaat en dat er een beweging aan de gang is in de mensheid die ruimere perspectieven biedt. In mijn mening is het al lang begonnen, 21/12/2012 is het gewoon pieken... maar wat? Nobody can tell you. Als het niets is, geloof me... ik smijt heel da gedoe achter me en ga verder . Zowiezo bepaalt 2012 mijn leven niet... maar het is tot nu toe allemaal mooi in zijn plaats aan het vallen.. fascinerende tijd.
![]() |
![]() |
#20 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat is er op zijn plaats aan het vallen? als ik vragen mag
|
![]() |
![]() |