![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() http://http://www.demorgen.be/dm/nl/989/Binnenland/article/detail/957293/2009/08/05/De-Clerck-Pas-als-er-29-tegelijk-ontsnappen-stap-ik-op.dhtm
Onkelinkx was close met tientallen gedetineerden in Dendermonde, De Klet gaat beter doen! Opstappen? Dat gaat ge gaan lopen zeker? Vaandelvlucht.. In mijn land (België, Vlaanderen) zetten ze daarvoor vroeger mensen tegen de muur op het koerreke bij de rijkswacht... We zullen u komen zoeken dan, Stefaantje.. CD&V: Capitulant, Dief & Vasal ![]() Laatst gewijzigd door Omar Torrijos : 5 augustus 2009 om 13:42. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Burgemeester
|
![]() Geef hem nu even de tijd, 6 maanden is niet veel, wat heeft Onkelincx gedaan toen ze op justitie zat ? ook niets. ik ben geen fan van de Clerck, maar nu vond ik wel dat hij gelijk had, en dat onnozel wicht op haar plaats zette, haar afkeer van een CD&Ver lag er vingerdik op,
ik zou zeker geen exuses aangeboden hebben, |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
In the year 2525... Daarbij, hij heeft al tijd genoeg gehad ten tijde van Dutroux! Daarvoor alleen al had ie zichzelf door de kop moeten knallen! Bah, ik ben beschaamd in zijn plaats.. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Minister-President
|
![]() En hoe denk je dat de zaak zal opgelost worden als er telkens een ander minister moet inspringen???
Van Deurzen was goed bezig, maar die hebben ze ook buitengeflikt om dan nadien te zeggen dat hij goed bezig was!!! Vergeet niet dat het de franstaligen zijn die telkens stokken in de wielen steken: voor hen moeten er geen gevangenissen bijkomen , integendeel, hoe minder criminelen binnen zitten hoe liever ze dat hebben!!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Meer boswachters aanwerven om die ontsnapten terug te klissen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kunnen ze dutroux niet vragen om een paar kelders te graven en die mannen bij te houden? Bij Dutroux ging niemand levend lopen...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() [Bullshit]De drie biggetjes vanuit de strontzeugkwekerijen vanuit alle windstreken van het CD&V-imperium.. Nu is het nog wachten op de boze wolf om hun kaartenhuisje omver te blazen...[Bullshit] ![]() Ach, fuck die Walen.. Wat hebben die te maken met het feit of onze "rechtgeaarde" polderboer vaart kan zetten achter de dossiers of niet??? Zo drie van die stevig opgespannen (bovendien onzichtbare kabels) bekaertrollen, hoeveel kost dat denkt ge?? Hoeveel verstand moet ge als minister hebben om in te zien dat ge meer EN BETER BEWAPENDE bewakers nodig hebt? EN NOG eens helicopter, EN NOG eens een ontsnappinkske uit de toren van Babel op de galgenberg... Doe maar, Stefaantje! Pakt al uwen tijd, menne jonk! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Is dit individu representatief voor de houding van de politieke klasse in België? Hier wordt een totaal gebrek aan respect voor de bevolking getoond. Walgelijke houding.
Duidelijk lijkt me ook dat als er eentje 'opstapt' het gewoon een kwestie is van volksmennerij, en niet een gevolg van een verantwoordelijkheidsbesef. Zouden er uitzonderingen zijn? Als de bevolking dit allemaal zomaar slikt, verdienen ze dan eigenlijk wel beter? |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() De CD&V-stemmers mogen anders ook wel beschaamd zijn. Zij hebben dit soort toestanden mogelijk gemaakt, door de knoeiboel van Leterme nog maar eens te belonen tijdens de laatste verkiezingen. Die gasten wanen zich compleet onoverwinnelijk. De Clerk is daarvan het perfecte voorbeeld: bij elke ontsnapping verschijnt deze figuur grijnzend op tv om praat te verkopen over zijn voorgangster. Als hem een vraag gesteld wordt die hem niet bevalt, zet hij nog een groot bakkes op. De Crem is ook zo. Leterme ook. Nijdige ventjes, die niks uitvoeren, en daar nog mee wegraken ook. Arm Vlaanderen!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Minister
|
![]() De Clerck minister van Belachelijke Vragen.
De chinese vrijwilligers voor het premierschap of justitie geraken op bij de Tjeven. Het laatste wat beschikbaar is, zit op een federale post. Van Rompuy, Van Ackere, De Clerck, De Crem, Leterme. De oude knarren. Van Parijs, Eyskens, Martens, ..., willen niet meer. Wat nog rest zit in de Vlaamse regering of is 'belgisch' onbetrouwbaar. De Clerck minister van Justitie en Belachelijk Vragen zal geen ontslag nemen; Wie moet hem vervangen ?
" Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord zolang ge stamelend bidt en bedelt bij de poort." W. Elsschot W. Vl. Boerenwijsheid : De boeren slaan hun brave en dwaze honden dood. Laatst gewijzigd door Cyrano : 5 augustus 2009 om 19:09. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
De enige verzachtende omstandigheid die ik kan bedenken voor die minister is de excessieve aandacht voor ontsnappingen uit gevangenissen en andere vormen van dagjespolitiek, en het complete gebrek aan mediabelangstelling voor elke lange-termijnoplossing. Zo'n context creëert een situatie waar je als politicus met ambitie om herverkozen te worden beter aan individuele dossiers werkt dan aan het eigenlijke probleem. En dan heb ik het nog geeneens gehad over het nut van een gevangenisstraf... mvg, Andy
Studies show that those who rely on the [corporate] media for their information have a poor understanding of the issues and are unable to discern misrepresentations in political advertising. Laatst gewijzigd door Andy : 5 augustus 2009 om 19:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Enkelen zijn ooit vrijwillig opgestapt, anderen onder zachte dwang van hun eigen partij,maar de meeste blijven gewoon vastplakken aan hun duur betaald postje... Eyskens destijds deed de strafste uitspraak in de zaak Khaled.... Citaat:
En meneer bleef ferm zitten.... Net zoals Onkelinx destijds tijdens die massale ontsnapping in dendermonde.... http://www.nieuwsblad.be/Article/Det...leID=gcu10he25 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Minister-President
|
![]() http://www.nieuwsblad.be/Article/Det...leID=GHT2DGH74
Agenten terug van verlof om boeven te vangen. En de Clercq stapt pas op als er...enz Schandalig dat die mensen hun vacantie naar de knoppen is door het gepruts van de minister. En dat moet een land veilig houden ![]() Opdonderen de Clercq!!!!!! ![]() ![]()
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat ik "verkeerde inschatting" tussen aanhalingstekens heb gezet is niet toevallig. Want de beslissing over de gevaarlijkheid van de gedetineerden is in principe niet geweten door de gangsters zelf, en nog veel minder door hun handlangers buiten de gevangenis. En toch waren die handlangers perfect op de hoogte en net op tijd op post.... Als ze hadden kunnen vermoeden dat er die dag wel bewaking en wapencontrole was, zouden ze het gewaagd hebben? Nee dus. En dus ligt het niet voor de hand aan te nemen dat er hier sprake is van omkoping van de politie? Nee het is duidelijk dat de politie een zootje ongeregeld is, en dat de minister van binnenlandse zaken daar haar verantwoordelijkheid moet voor nemen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Europees Commissaris
|
![]() 29 is dat realitisch?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
|
![]() ik wil jullie deze niet onthouden
![]() ![]() Laatst gewijzigd door Hollander : 7 augustus 2009 om 08:23. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Maar dat soort uitspraken maakt wel duidelijk wie er achter het hele spelletje Stefaan De Clerck cq. CD&V-bashing zit: Guy Verhofstadt zelf, die lekker verder gaat met de werking van de federale regering te ondermijnen en te proberen de CD&V daarvan de schuld te geven. Zoals de 0-VLD dat nu al bijna 3 jaar continu doet. Vuile spelletjes spelen, via de politiek, via zogenaamde experten ala De Ruyver, via de openlijke medewerking van de hele loge-clan bij de rechtbanken, ga maar door. Laat U dus niets wijsmaken: dat onze rechtbanken niet werken is de verantwoordelijkheid van het monsterverbond tussen 0-VLD en PS om de macht in Belgie te verdelen onder hun twee. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Banneling
|
![]() Als er plannen zijn voor nieuwe gevangenissen (Puurs, Dendermonde) begint de buurt onmiddelijk actie te ondernemen omdat ze die dingen niet in de buurt willen. Het is duidelijk in Vlaanderen zit alles muurvast door een decennialang verkeerd ruimtelijk ordeningsbeleid waarbij iedereen zijn zin kreeg en men nu grenzen bereikt. Er is maar één oplossing. Verandering, verandering die gaat pijn doen en die iedereen gaat voelen. Het compleet omvormen van ons land. Een nooit eerder gezien groot project van afbraak, heropbouw en verhuizing. Wat we daar voor nodig hebben weet ik niet, direcktere democratie of net dictatuur, maar in dit huidige politieke bestel zie ik dat er nooit van komen. Liefst een bevolking die inziet dat het noodzakelijk is natuurlijk en wil meewerken en anders is het maar met de harde hand. Zal wel van zelf komen dan door de toenemende samenlevingsproblemen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
|
![]() Ik denk dat samenwerking met Nederland een deel van de oplossing is.
|
![]() |
![]() |