![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: Is de Belgische overheid nog in staat zijn burgers te beschermen? | |||
Ja |
![]() ![]() ![]() |
11 | 17,46% |
Nee |
![]() ![]() ![]() |
52 | 82,54% |
Aantal stemmers: 63. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Burgemeester
|
![]() Is een land waar geen plaats is om veroordeelden op te sluiten, waar gevangenisstraffen tot 3 jaar niet uitgevoerd worden, waar het voor criminelen eenvoudiger is om uit een gevangenis te ontsnappen dan erin opgesloten te worden, waar een algemeen gevoel van straffeloosheid heerst (een berisping voor het neersteken van Simon Wijfels), waar het departement justitie al jarenlang verwaarloosd wordt nog in staat om zijn burgers te beschermen?
Dit is een belangrijke vraag omdat het de kern van de legitimiteit van de overheid zelf uitmaakt. Een overheid is naar mijn mening slechts legitiem indien zij de burgers kan beschermen en de wetten die door de wetgevende macht worden uitgevaardigd ook kan doen naleven. Natuurlijk kan een overheid de veiligheid van de burgers nooit voor de volle 100% verzekeren, maar in België is men zo stilaan op een punt gekomen waar het hek helemaal van de dam is. De departementen justitie en financiën zijn de perfecte voorbeelden van het falen van de Belgische overheid. Jarenlang wanbeleid hebben ervoor gezorgd dat criminelen niet gestraft worden en bedrijven het kunnen nalaten om zelf maar een belastingsaangifte in te dienen. Hoe kan de overheid brave burgers die de wet naleven verbieden om een wapen in huis te hebben indien diezelfde overheid niet in staat is deze burgers adequaat te beschermen? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Minister
|
![]() Het lijkt er op dat we zelf ons plan zullen moeten trekken.
![]() |
#3 |
Minister-President
|
![]() Het wordt stilletjesaan een struggle for life en de sterksten zullen overwinnen!!
Niettegenstaande de wapenwet zijn er meer en meer mensen die een wapen hebben. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Staatssecretaris
|
![]() Ik denk het wel, ik voel me toch veilig.
![]() |
#5 |
Banneling
|
![]() Het is maar de vraag in hoeverre we moeten rekening houden met de mening van juristen.
Met het antwoord van Minister De Clerck vandaag ("Het Justitiepleis is niet te beveiligen") zijn we alleszins in een toestand gekomen waarin het vertrouwen in dergelijke politici volledig zoek is. De logica van de minister lijkt mij eerlijk gezegd sinister. Zijn wij dan gebaat met zo'n advocaat ? Een boer reageerde vast beslister ! |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Staatssecretaris
|
![]() Ik voel me meer bedreigd door jouw volkstribunaal in oprichting dan door alle onsnapte gevangen samen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Staatssecretaris
|
![]() rechtvaardigheid
een woord waar het westen graag pronkt ten opzichte van de rest van de wereld maar net onze westerse samenlevingen kennen de grootste onrechtvaardigheid. Criminelen lachen zich een bult met onze vertroetelingen van criminelen en ons 2de en oneindige herkansings beleid voor zelfs de zwaarste criminelen. Criminelen worden behandeld als slachtoffers en alles in onze wetgeving word gemaakt om criminelen uit de gevangenis te houden en niet om erin te krijgen na criminelen feiten. een politie staat wilt niemand maar een beetje rechtvaardigheid mag toch wel en dat is - gedaan met de wet lejeune voor zware criminelen (moordenaars, verkrachters, pedofielen, folteraars enz.) - herinvoering doodstraf voor zware delicten - levenslang is levenslang net zoals 25 jaar 25 jaar is, enkel voor kleine vergrijpen kan vermindering nog mogelijk zijn - met dwangarbeid criminelen hun schade en onkosten aan de samenleving en overheid terug te laten betalen - elke crimineel moet kunnen worden opgesloten - meer mogelijkheden voor politie en gerecht om bewijzen te vergaren en te gebruiken - geen verjaringen voor criminele feiten zoals moord en verkrachting - geen ontsnapping aan celstraf door procedure fouten, het bewijs blijft zijn waarde behouden - geen oneindige mogelijkheden om lange procedure slagen te houden enz... allemaal normale rechtvaardige zaken die een gewone werkende mens niet zullen hinderen en die enkel criminelen zullen rechtvaardig behandelen |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Staatssecretaris
|
![]() Brave burgers hebben geen wapen in huis, fredo.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Minister-President
|
![]() Roep uw straat bijeen en richt een burgerwacht op he. Maar ik vrees dat dit weinig draagvlak zal hebben. We hebben namelijk geen directe hinder van het feit dat zware gangsters vrij in België rondlopen. (slechts een kleine fractie daarvan zit achter slot grendel dus eentje meer of minder op vrije voeten zal het verschil niet maken).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ofwel zorg je dat het justitiebeleid een stuk strenger wordt zodat gangsters niet in hordes vrij rondlopen, ofwel voer je een repressief beleid tegen de mensen die zich niet meer veilig voelen en laat je de criminelen ongemoeid. Vind je het nu echt redelijk en verstandig om dan maar de brave maar ongeruste burger te gaan onderdrukken? Laatst gewijzigd door Rr00ttt : 4 augustus 2009 om 22:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik ken nochthans aardig wat doodbrave en vriendelijke mensen met een compleet blanco strafblad die een wapen in huis hebben. Sommigen omdat ze het gewoon leuk vinden af en toe eens een wapen af te vuren, anderen uit veiligheidsoverwegingen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Zeer sloganesk, al moet je me toch eens uitleggen wat er mis is aan het in huis hebben van een wapen.
![]() |
![]() |
#17 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ontken je dat straffen onder de drie jaar nauwelijks worden uitgevoerd? Ontken je dat minderjarige zware criminelen met quasi alles wegkomen? Ontken je dat mensen met een strafblad van hier tot ginder worden losgelaten in de maatschappij terwijl men donders goed beseft dat ze nog steeds een acuut gevaar zijn? Zelfs in de poco media wordt al het bovenstaande toegegeven. Maar jij hebt het dan over een 'verzonnen' vijand?!? Wie leeft er hier in lala-land? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Staatssecretaris
|
![]() Wapens in huis zijn zeer onveilg. Vandaar onze wet en de brave burgers die zich eraan houden. Daar gebeuren immers veel accidenten mee. De kinderen gaan er hun klasgenootjes mee neermaaien.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Ik heb trouwens helemaal geen algemeen onveiligheidsgevoel, maar dat is zeker niet te danken aan de goede werking van de Belgische justitie. ![]() Ik heb zelf ook geen wapen in huis. Welke verzonnen vijand? Zijn er de afgelopen weken dan geen echte criminelen ontsnapt? Hebben Sekaki en co geen 4 banken overvallen? |
|
![]() |
![]() |