![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Burgemeester
|
![]() t'Is mss uit nostalgie, maar ik mis een beetje de sfeer van de muziekwinkel van enkele jaren geleden....
al die CD'doosjes met boekjes en leuke fotootjes, die sfeer, en de ontdekking van nieuwe of oude ongekende artiesten.... voltooid verleden tijd.... de muziekwinkel in mijn gemeente waar ik me nog een klein beetje thuis voelde is de fles opgedraaid.... failliet en gesloten die handel... alléé er is wel nog een "Vrije Platen Boetiek" maar die winkel is zo klant-onvriendelijk.... "als't ni in de rék ligt zulle me t'nie hebbe menéér" ... dat ge met moeite durft vragen naar één of andere artiest... en de muziekkennis van het personeel is beneden alle peil.... ja, muziek kan je nu kopen in een virtuele winkel op het net.... onmiddellijk te downloaden.... maar het doosje in je handen houden, door het boekje bladeren..... t'is niet hetzelfde.... jammer maar helaas... hoe zit dat in uw eigen gemeente ???? waar kunnen de mensen die zoals ikzelf over een CD-collectie van zo'n plusminus 4000 stuks beschikken naartoe om hun muzikale hobby te blijven beoefenen.......... ??? ![]()
![]() |
#2 |
Burger
|
![]() cd's in doosjes is zo achterhaald en hopelijk verdwijnen ze binnenkort helemaal, digitaal downloaden (legaal of illegaal) is veel beter voor het milieu
![]() enkel vinyl zal nog overblijven omdat dit door echte dj's nog gebruikt wordt, de rest gaat naar digitale dragers overgaan
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() digitaal downloaden is de grootste denkbare ramp voor muziek, zeker in mp3 formaat. De kwaliteit van het geluid is verschrikkelijk.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
voor de echte liefhebber van hoogstaand stereo-geluid toch.
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik geef de CD nog 5 jaar.
Dan wordt alles online uitgebracht. Een echte freak koopt dan misschien nog vinyl. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Het is gedaan met muziekwinkels , fotografie en zelfs drukkers .
Leve de vooruitgang ![]()
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De vervuiling die het internet veroorzaakt wordt ook ferm onderschat.
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Burger
|
![]() Citaat:
![]() en download enkel goeie kwaliteits rips 320 en vbr veel in FLAC ook de paar originele CD's die we bezitten zijn meestal op concerten gekocht en enkel van belgische artiesten in de 12jaar dat ik online ben, nog nooit 1 mp3 file "verloren"
GOD Promised Me Your Land, Your Corneas, and Your Bones Laatst gewijzigd door smokey : 5 januari 2010 om 17:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Een cd is evengoed digitaal en heeft ook zijn beperkingen...maar is natuurlijk wel beter dan een oude grammofoonplaat...
De ene mp3 is de andere niet en er bestaan nog andere en veel betere formaten dan mp3...het verschil tussen een mp3 van 320kbs en een cd zul je echt niet horen...maar het is er wel nog. Een ongecomprimeerde .wav is samen met een .flac natuurlijk het beste en zonder enig kwaliteitsverlies... (zijn allemaal wikipedia-links) Maar in het legale circuit zul je de betere rips inderdaad niet tegenkomen wat wel jammer is... |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Banneling
|
![]() zo'n mooie digipack kopen, thuiskomen, opendoen en opzetten terwijl ge 't boekske doorbladert heeft toch z'n charmes.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Als je het verschil wil horen tussen een mp3 320kbs en een cd zou je best eerst investeren in betere luidsprekers en een betere cd-speler...met een stereo van een paar honderd Euro's zul je er niet komen, dus trek je portemonnee maar goed open
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als ik een cd'tje wil, bestel ik het wel online via proxis of amazon. En heb hier ook nog een vinylvreter staan, maar die gebruik ik al even niet omdat ik iets te onhandig ben om per twee maanden niet minstens 5 naalden (en het bijhorende vinyl) te vernielen. Ik zal die plaatjes wel eens moeten digitaliseren want met die global warming gaan ze scheef trekken. Betalen voor mp3 en de nog erger DRM beschermde formaten doe ik weliswaar niet. De absolute gezelligheid was trouwens toch de oude bandspeler. Kon ik uren van genieten en vooral naar kijken terwijl die spoelen draaiden...
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Jazeker : 5 januari 2010 om 21:23. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Minister
|
![]() Muziekwinkel ? Hier is zelfs geen supermarktje !
![]() |
#18 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN