![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Minister
|
![]() http://www.kkk.bz/
Wat is jullie opinie over deze heerschappen, en waarschijnlijk ook dames... ? Hebben ze een legitiem punt of bestaansreden, of zijn het enkel mensen met het IQ van een amoebe die graag in kostuumpjes rondlopen en kruisjes in de fik steken ? Ik vind het wel treffend dat bijvoorbeeld de Black Panther beweging maatschappelijk aanvaard is, terwijl ik geen wezenlijk verschil zie tussen de twee organisaties, behalve de huidskleur van de leden. Een duidelijk verschil lijkt me wel het openlijke antisemitisme van de KKK. Ze zijn heel boos op zowat alles, maar dat zijn de Black Panthers ook. Mijn vraag is echter... Waarom kan Black Power WEL, en is White Pride FOEI ? Ik ben me al een tijdje aan het verdiepen in deze organisaties... Ben eigenlijk geinteresseerd geworden na het bekijken van de geweldige film American History X - fantastische acteerprestatie... Flame away...
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() De white power-beweging in de VS is niks anders dan een variant op de dominante Amerikaanse ideologie.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Minister
|
![]() Als dat zo is, waarom worden ze dan zo als FOEI beschouwd ?
![]() |
#4 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#5 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Ook over de stedelijke (rassen)problematiek in de US. Over het feit dat blinde haat de neiging heeft om als een boemerang terug in je gezicht te petsen. Ook toont de film een beeld (is het accuraat ?) van hoe het er in een White Power organisatie aan toegaat, en hoe de leden als het hun goed uitkomt hun principes verloochenen (de gedetineerde white supremacists die drugdeals doen met de mexicaanse gangs in de gevangenis). Ook wekte het mijn interesse op om te kijken wat voor volk er zo al rondhangt op sites als stormfront en of zij valabele argumenten naar voor kunnen brengen. Soit - een mens begint na te denken na zo'n film. Zelf ben ik door mijn jeugd in het ghetto ooit gekend als St-Jans Molenbeek ook redelijk radicaal geworden, maar heb in latere jaren leren inzien dat de meeste mensen op 1 bepaalde nationaliteit na wel best te pruimen zijn. Met die ene nationaliteit beperk ik dus elk mogelijk contact. De meeste anderen vind ik wel een toegevoegde waarde. Anyway - de film heeft een grote indruk op me gemaakt. Ik vraag me ook af waarom White Supremacists altijd onvermijdelijk negatief bekeken worden als knuckledraggers, terwijl zij die strijden voor de rechten van de zwarten bekeken worden als brave jongens met een just cause...
![]() |
![]() |
#6 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
White Supremacists beschouwen het blanke ras immers als superieur, en andere rassen als compleet inferieur. Zij die strijden voor de rechten van de zwarten, willen evenwel gewoon gelijke rechten. Flink verschil, niet ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Banneling
|
![]() Misschien omdat de zwarten altijd al de onderdrukten zijn geweest en de blanken de onderdrukkers ?
Laatst gewijzigd door skaldis : 9 augustus 2009 om 19:19. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Zijn willen dus op de eerste rij staan voor de jobs, ongeacht de kwalificaties. Lijkt me niet strijden voor "gelijke rechten", maar wel voor "meer rechten dan de whities"....
![]() |
![]() |
#9 | |
|
![]() Citaat:
Tot zover ik weet gaan dergelijke initiatieven steevast uit van de overheid, al dan niet onder druk van enig lobbywerk uiteraard. Maar om nu te zeggen dat positieve discriminatie een speerpunt is in de zwarte beweging, is m.i. toch overdreven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Minister
|
![]() Citaat:
WE WANT AN END TO THE ROBBERY BY THE CAPITALISTS OF OUR BLACK AND OPPRESSED COMMUNITIES. We believe that this racist government has robbed us and now we are demanding the overdue debt of forty acres and two mules. Forty acres and two mules were promised 100 years ago as restitution for slave labor and mass murder of Black people. We will accept the payment in currency which will be distributed to our many communities. The American racist has taken part in the slaughter of our fifty million Black people. Therefore, we feel this is a modest demand that we make. Zij willen centen van de blanken. WE WANT FULL EMPLOYMENT FOR OUR PEOPLE. We believe that the federal government is responsible and obligated to give every person employment or a guaranteed income. We believe that if the American businessmen will not give full employment, then the technology and means of production should be taken from the businessmen and placed in the community so that the people of the community can organize and employ all of its people and give a high standard of living. Zij willen de jobs van de blanken. Qualificaties of niet.
![]() |
![]() |
#11 |
|
![]() Positieve discriminatie gaat uit van de overheid. Wat jij citeert, zijn gewoon onredelijke eisen van een radicale beweging die weinig met de overheid te maken heeft.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#13 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Zoals je zelf aangeeft zijn het beide radicale bewegingen, dus waarom is de ene wel salonfahig en de andere niet ?
![]() |
![]() |
#14 | |
|
![]() Citaat:
Maar men had wel iets meer begrip voor hun eisen omdat de zwarten nu éénmaal generaties lang uitgebuit geweest zijn op alle mogelijke manieren. Hun protest was zeker te agressief, maar ergens begrijpelijk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Zie ook het onderzoek van Roland G. Fryer Jr & Steven D. Levitt: Hatred and Profits: Getting Under the Hood of the Ku Klux Klan Abstract ervan: The Ku Klux Klan reached its heyday in the mid-1920s, claiming millions of members. In this paper, we analyze the 1920s Klan, those who joined it, and the social and political impact that it had. We utilize a wide range of newly discovered data sources including information from Klan membership roles, applications, robe-order forms, an internal audit of the Klan by Ernst and Ernst, and a census that the Klan conducted after an internal scandal. Combining these sources with data from the 1920 and 1930 U.S. Censuses, we find that individuals who joined the Klan were better educated and more likely to hold professional jobs than the typical American. Surprisingly, we find few tangible social or political impacts of the Klan. There is little evidence that the Klan had an effect on black or foreign born residential mobility, or on lynching patterns. Historians have argued that the Klan was successful in getting candidates they favored elected. Statistical analysis, however, suggests that any direct impact of the Klan was likely to be small. Furthermore, those who were elected had little discernible effect on legislation passed. Rather than a terrorist organization, the 1920s Klan is best described as a social organization built through a wildly successful pyramid scheme fueled by an army of highly-incentivized sales agents selling hatred, religious intolerance, and fraternity in a time and place where there was tremendous demand.
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Minister-President
|
![]() Gisteren trouwens nog ambras gehad met iemand met een Skrewdriver t-shirt aan.
![]()
![]() |
![]() |
#17 |
Minister
|
![]() @Netslet...
Bedankt voor de info - zeer hulpvol !
![]() |
#18 | |
Minister
|