Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 juli 2009, 19:19   #1
Andro
Perm. Vertegenwoordiger VN

Andro's schermafbeelding

Standaard Viva los Toros!

Meer! Meer! Meer!

Misschien eens een stier opofferen met een bomgordel om veel doden te maken zodat deze debiele traditie eindelijk eens ophoud?

Laatst gewijzigd door Andro : 10 juli 2009 om 19:20.
Andro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2009, 19:39   #2
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andro Bekijk bericht
Meer! Meer! Meer!

Misschien eens een stier opofferen met een bomgordel om veel doden te maken zodat deze debiele traditie eindelijk eens ophoud?

Helemaal mee eens!

Ik hoop dat hij goed afgezien heeft.
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2009, 19:44   #3
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Voor herhaling vatbaar.
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2009, 19:46   #4
An Arkos
Minister

An Arkos's schermafbeelding

Standaard

Call me old fashioned, maar ik vind het vrij grof om te juichen bij iemands dood, zeker iemand die je niet kent.
Oud 10 juli 2009, 19:48   #5
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door An Arkos Bekijk bericht
Call me old fashioned, maar ik vind het vrij grof om te juichen bij iemands dood, zeker iemand die je niet kent.
Tja, ik vind het dan weer grof om dieren die je niets misdaan hebben op de meest barbaarse wijze te mishandelen, te folteren tot de dood erop volgt. Met zulke "mensen" heb ik geen medelijden. Opgeruimd staat netjes.
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2009, 19:49   #6
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Leedvermaak is een verwerpelijk iets, maar hypocrisie is ook te mijden: waarom treuren om iemand die het letterlijk zelf gezocht heeft ?
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2009, 19:52   #7
Andro

Andro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er kunnen bij deze suïcidale treiterende feesten geen doden genoeg vallen, die debielen vragen er om.
Oud 10 juli 2009, 19:52   #8
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Derk de Tweede's schermafbeelding

Standaard

http://www.stand.nl/forum/showthread.php?t=61617
Derk de Tweede is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2009, 20:46   #9
Vorenus
Banneling

Vorenus's schermafbeelding

Standaard

En waarom is dit een verwerpelijke tradities? Omdat onze gaiahuichelaars zelf hypocriet zijn.
Vorenus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2009, 20:57   #10
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andro Bekijk bericht
Meer! Meer! Meer!

Ik zal nooit lachen om mensen die sterven. Maar bij elke dode deelnemer of Matador die er het bijltje bij neerlegt onder de hoeven of hoorns van een moegetergde stier die enkel wordt opgeofferd voor niet meer dan het verlangen naar de sensatie van het zien van bloed, komt er echt wel een glimlach op mijn gezicht en denk ik "goed zo, boy... jij hebt je vel duur verkocht". En voor de trage verstaander, dan zeg ik dat tegen die stier en niet die idioot die wat gaat rondlopen naar aanloop van een slachting die totaal niet nodig is.

En ik wil op voorhand al zeggen: bespaar me die "maar jij eet toch vlees nje nje nje nje..." antwoorden. Dit soort dingen is doden voor entertainment. En in die 2000 jaar die Romeinse Rijk in zijn gloriedaden scheiden van onze tijd is er maar ietsje dat iets geminderd is en dat is dat we folteren ietwat minder en ook minder openlijk doen dan in die tijd.

Weg met die barbaarse toestanden. Probleem is dat ze blijven bestaan omdat de toeristen er niet genoeg van kunnen krijgen. Dus net daarom vind ik het ook niet erg als zo'n stier eens een toerist op zijn horens neemt. Wrong place at the wrong time, pal... Ik zou nog niet eens in de buurt willen zijn van de toeschouwers van zulks smerig spektakel. Maar ook... je vertelt me niet dat je TOEVALLIG in Pamplona bent op die dag.

@ Andro... heb al elke Spaanse petitie voor verbod op dat soort smerigheden getekend. Het gaat traag in Spanje.. maar het begint stilaan door te dringen daar.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2009, 20:59   #11
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Die stieren die deelnemen aan die stratenloop, worden niet gedood. Dat is mij toch altijd verteld.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2009, 21:06   #12
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vorenus Bekijk bericht
En waarom is dit een verwerpelijke tradities? Omdat onze gaiahuichelaars zelf hypocriet zijn.
Omdat die beesten:
1. worden afgeslacht for fun. Of dacht je nu echt dat die beesten een kans maken? Elk van die dieren wordt sowieso afgemaakt.
2. meestal gedrogeerd worden. (kalmeren zodat ze loom genoeg zijn om de toeristische attractie niet te erg in gevaar te brengen)
3. sowieso meteen worden afgemaakt na het feestje voor de op bloed beluste toeristen.
4. Het vlees gewoon zal worden weg gegooid wegens te vuil en vol met kalmeermiddelen en drugs die hen totaal verward maken.

En dat vind ik niet normaal voor entertainment. We zijn nog maar een stapje dichter gekomen bij het feit dat we dieren wat een redelijk leventje moeten geven en bio producten (ja ook vlees) doen het goed, maar een totaal gebrek aan respect voor dieren die toch meer verstand hebben dan een mug moet ons ineens totaal vreemd zijn. Jeez...

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.
Oud 10 juli 2009, 21:06   #13
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Die stieren die deelnemen aan die stratenloop, worden niet gedood. Dat is mij toch altijd verteld.
Ik heb een andere bron... Ook uit Spanje.

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.
Oud 10 juli 2009, 21:09   #14
Vorenus
Banneling

Vorenus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Omdat die beesten:
1. worden afgeslacht for fun. Of dacht je nu echt dat die beesten een kans maken? Elk van die dieren wordt sowieso afgemaakt.
2. meestal gedrogeerd worden. (kalmeren zodat ze loom genoeg zijn om de toeristische attractie niet te erg in gevaar te brengen)
3. sowieso meteen worden afgemaakt na het feestje voor de op bloed beluste toeristen.
4. Het vlees gewoon zal worden weg gegooid wegens te vuil en vol met kalmeermiddelen en drugs die hen totaal verward maken.

En dat vind ik niet normaal voor entertainment. We zijn nog maar een stapje dichter gekomen bij het feit dat we dieren wat een redelijk leventje moeten geven en bio producten (ja ook vlees) doen het goed, maar een totaal gebrek aan respect voor dieren die toch meer verstand hebben dan een mug moet ons ineens totaal vreemd zijn. Jeez...
En?

Als dit aanvaardbaar is voor de Spanjaarden, wie zijn wij dan om te zeggen wat ze mogen en niet mogen doen?

Het is hun traditie en dit in hun land.
Vorenus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2009, 21:09   #15
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Ik heb een andere bron... Ook uit Spanje.
Ja, ik weet het niet hoor. Die stierenrennen zijn één van de weinige dingen die ik helemaal niet volg.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Oud 10 juli 2009, 21:12   #16
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Het stierenrennen is altijd dodelijk voor de stieren.

De stieren worden door de straten gedreven op weg naar de stal, naast de arena waar ze een dag later naar de arena moeten.

In Pamplona worden er doorgaans geen Corridas (stierengevechten) gehouden, behalve tijdens de Fiesta. Dagelijks om 18.30 uur is de Corrida voor veel inwoners het hoogtepunt van San Ferm�*n. De toeschouwers betalen veel geld voor de schaarse toegangsbewijzen.

Walgelijke traditie trouwens.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2009, 21:18   #17
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Het stierenrennen is altijd dodelijk voor de stieren.

De stieren worden door de straten gedreven op weg naar de stal, naast de arena waar ze een dag later naar de arena moeten.

In Pamplona worden er doorgaans geen Corridas (stierengevechten) gehouden, behalve tijdens de Fiesta. Dagelijks om 18.30 uur is de Corrida voor veel inwoners het hoogtepunt van San Ferm�*n. De toeschouwers betalen veel geld voor de schaarse toegangsbewijzen.

Walgelijke traditie trouwens.
Ha, zie! Schandalig inderdaad. Dus voor de stomme feesten worden er wel corridas gehouden... amai mijn voeten.
Oud 10 juli 2009, 21:21   #18
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En?

Als dit aanvaardbaar is voor de Spanjaarden, wie zijn wij dan om te zeggen wat ze mogen en niet mogen doen?

Heel veel jonge Spanjaarden zijn tégen deze walgelijke 'traditie', ze noemen het dan ook ; "Tortura NO es Cultura"!
Ik heb, samen met een hoop actiegroepen, 1 jaar lang, élke zondag gedemonstreerd tégen deze 'Corridas', petities gemaakt en laten ondertekenen, naar het Catalaanse Gobierno gebracht, ook een speciale vergadering van het gemeentebestuur, na 1 jaar werd de arena in ons dorp afgebroken! TOP!

Ook in Barcelona is het verboden sinds 2005!

Cataluña gaat trouwens - als eerste in Spanje - dat barbaarse gebruik verbieden, de actiegroep 'Prou' (Genoeg), waar ik toe behoor, heeft 180.000 handtekeningen verzameld, 3 X zoveel om het Catalaanse parlement te dwingen voor een verbod te stemmen!
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2009, 21:25   #19
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Heel veel jonge Spanjaarden zijn tégen deze walgelijke 'traditie', ze noemen het dan ook ; "Tortura NO es Cultura"!
Ik heb, samen met een hoop actiegroepen, 1 jaar lang, élke zondag gedemonstreerd tégen deze 'Corridas', petities gemaakt en laten ondertekenen, naar het Catalaanse Gobierno gebracht, ook een speciale vergadering van het gemeentebestuur, na 1 jaar werd de arena in ons dorp afgebroken! TOP!

Ook in Barcelona is het verboden sinds 2005!

Cataluña gaat trouwens - als eerste in Spanje - dat barbaarse gebruik verbieden, de actiegroep 'Prou' (Genoeg), waar ik toe behoor, heeft 180.000 handtekeningen verzameld, 3 X zoveel om het Catalaanse parlement te dwingen voor een verbod te stemmen!
Als de Guardia Civil dat nu ook eens zou begrijpen...

In Pontevedra droegen we zo'n protest-shirt tegen corridas. In sommige café's dronken we dan gratis.
Oud 10 juli 2009, 21:27   #20
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En?

In Spanje zijn er heel veel mensen die het willen laten afschaffen. Heb je ergens niet het idee dat vroeger in Ieper katten van de hoogste toren werden gesmeten omdat het heksen waren een link heeft naar de Islam die dat soortgelijke dingen nog gelooft? En in Spanje merk ik serieus meer tegenstand tegen stierengevechten, maar enkel de toeristische sector houdt dat nog tegen hoewel het wordt verboden in meer en meer steden en deelstaten.

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be