![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Meer! Meer! Meer!
![]() Misschien eens een stier opofferen met een bomgordel om veel doden te maken zodat deze debiele traditie eindelijk eens ophoud?
Laatst gewijzigd door Andro : 10 juli 2009 om 19:20. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Voor herhaling vatbaar.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Minister
|
![]() Call me old fashioned, maar ik vind het vrij grof om te juichen bij iemands dood, zeker iemand die je niet kent.
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tja, ik vind het dan weer grof om dieren die je niets misdaan hebben op de meest barbaarse wijze te mishandelen, te folteren tot de dood erop volgt. Met zulke "mensen" heb ik geen medelijden. Opgeruimd staat netjes.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
![]() Er kunnen bij deze suïcidale treiterende feesten geen doden genoeg vallen, die debielen vragen er om.
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Banneling
|
![]() En waarom is dit een verwerpelijke tradities? Omdat onze gaiahuichelaars zelf hypocriet zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En ik wil op voorhand al zeggen: bespaar me die "maar jij eet toch vlees nje nje nje nje..." antwoorden. Dit soort dingen is doden voor entertainment. En in die 2000 jaar die Romeinse Rijk in zijn gloriedaden scheiden van onze tijd is er maar ietsje dat iets geminderd is en dat is dat we folteren ietwat minder en ook minder openlijk doen dan in die tijd. Weg met die barbaarse toestanden. Probleem is dat ze blijven bestaan omdat de toeristen er niet genoeg van kunnen krijgen. Dus net daarom vind ik het ook niet erg als zo'n stier eens een toerist op zijn horens neemt. Wrong place at the wrong time, pal... Ik zou nog niet eens in de buurt willen zijn van de toeschouwers van zulks smerig spektakel. Maar ook... je vertelt me niet dat je TOEVALLIG in Pamplona bent op die dag. @ Andro... heb al elke Spaanse petitie voor verbod op dat soort smerigheden getekend. Het gaat traag in Spanje.. maar het begint stilaan door te dringen daar. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Die stieren die deelnemen aan die stratenloop, worden niet gedood. Dat is mij toch altijd verteld.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
1. worden afgeslacht for fun. Of dacht je nu echt dat die beesten een kans maken? Elk van die dieren wordt sowieso afgemaakt. 2. meestal gedrogeerd worden. (kalmeren zodat ze loom genoeg zijn om de toeristische attractie niet te erg in gevaar te brengen) 3. sowieso meteen worden afgemaakt na het feestje voor de op bloed beluste toeristen. 4. Het vlees gewoon zal worden weg gegooid wegens te vuil en vol met kalmeermiddelen en drugs die hen totaal verward maken. En dat vind ik niet normaal voor entertainment. We zijn nog maar een stapje dichter gekomen bij het feit dat we dieren wat een redelijk leventje moeten geven en bio producten (ja ook vlees) doen het goed, maar een totaal gebrek aan respect voor dieren die toch meer verstand hebben dan een mug moet ons ineens totaal vreemd zijn. Jeez... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb een andere bron... Ook uit Spanje.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als dit aanvaardbaar is voor de Spanjaarden, wie zijn wij dan om te zeggen wat ze mogen en niet mogen doen? Het is hun traditie en dit in hun land. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja, ik weet het niet hoor. Die stierenrennen zijn één van de weinige dingen die ik helemaal niet volg.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De stieren worden door de straten gedreven op weg naar de stal, naast de arena waar ze een dag later naar de arena moeten. In Pamplona worden er doorgaans geen Corridas (stierengevechten) gehouden, behalve tijdens de Fiesta. Dagelijks om 18.30 uur is de Corrida voor veel inwoners het hoogtepunt van San Ferm�*n. De toeschouwers betalen veel geld voor de schaarse toegangsbewijzen. Walgelijke traditie trouwens.
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb, samen met een hoop actiegroepen, 1 jaar lang, élke zondag gedemonstreerd tégen deze 'Corridas', petities gemaakt en laten ondertekenen, naar het Catalaanse Gobierno gebracht, ook een speciale vergadering van het gemeentebestuur, na 1 jaar werd de arena in ons dorp afgebroken! TOP! Ook in Barcelona is het verboden sinds 2005! Cataluña gaat trouwens - als eerste in Spanje - dat barbaarse gebruik verbieden, de actiegroep 'Prou' (Genoeg), waar ik toe behoor, heeft 180.000 handtekeningen verzameld, 3 X zoveel om het Catalaanse parlement te dwingen voor een verbod te stemmen!
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In Pontevedra droegen we zo'n protest-shirt tegen corridas. In sommige café's dronken we dan gratis.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In Spanje zijn er heel veel mensen die het willen laten afschaffen. Heb je ergens niet het idee dat vroeger in Ieper katten van de hoogste toren werden gesmeten omdat het heksen waren een link heeft naar de Islam die dat soortgelijke dingen nog gelooft? En in Spanje merk ik serieus meer tegenstand tegen stierengevechten, maar enkel de toeristische sector houdt dat nog tegen hoewel het wordt verboden in meer en meer steden en deelstaten.
|
![]() |
![]() |