![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Jongeren verdrijven politie
Die man van 25: is dat ook nog een jongere? Of wordt de term "jongere" inderdaad meer en meer gebruikt om het crapuul onder een bepaalde bevolingsgroep aan te duiden? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Gouverneur
|
![]() Moest ik vandaag de dag een jongere zijn, ik zou luid protesteren tegen de verregaande stigmatisering die is veroorzaakt door de politiek correcte journalisten waarbij de term 'jongere', die taalkundig gezien uiteraard enkel gebaseerd is op leeftijd en men dus geen keuze heeft of men tot die groep behoort, gelijkgesteld wordt aan 'crimineel' (tot welke groep men uiteraard wel door eigen keuze toetreedt).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Minister-President
|
![]() Moeten we hier een pleidooi voor de terugkeer van de 'oudere jongere' in een nieuw jasje in lezen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Het zou veel duidelijker zijn mochten ze er de leeftijd en afkomst in vermelden in plaats van al die vage camouflage indelingen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Banneling
|
![]() Kom je nu naar dit forum alleen om over zulke zaken te klagen?
Ben jij er zo iemand die met veel uitroeptekens commentaar post onder artikels van HLN? |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Banneling
|
![]() 25 jaar is voor mij toch al volwassen. Ik zie "jongere" als tussen 13-14 en 21-22 jaar. Grofweg natuurlijk, maar 25 i toch geen jongere meer.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Banneling
|
![]() BLYAD!
Laatst gewijzigd door frontstar : 27 augustus 2009 om 13:40. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
|
![]() Jongeren zijn mensen die jonger zijn dan 26.
Vanaf 26 jaar ben je een 'oudere'. Dat merk je aan de voordelen her en der. Denk aan de buzzypazz onder de 26. Treinabonnementen, Voordelen voor werkgevers, ...
![]() |
#12 |
Banneling
|
![]() Heb het nagekeken en dat klopt. Ik zal mijn wereldbeeld bijstellen. Dank u.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#14 |
|
![]() no prob
Chaos is het woord dat we bedacht hebben voor een orde die we niet begrijpen. Laatst gewijzigd door Duvelke : 27 augustus 2009 om 13:53. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik vind van wel.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Jij bent hier duidelijk niet zo nieuw als je wil laten uitschijnen...
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() [quote=frontstar;4299793Die man van 25: is dat ook nog een jongere? Of wordt de term "jongere" inderdaad meer en meer gebruikt om het crapuul onder een bepaalde bevolingsgroep aan te duiden?[/QUOTE]Tja, de vergrijzing hé...
![]()
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Minister
|
![]() De betekenis voor woorden verschuift in de NewSpeak.
Zo ook met 'jongeren' en 'jeugdigen'. Tegenwoordig wordt de jeugd die op het verkeerde pad is politiek correct verdeeld in hooligans, radicalen en jongeren. Bij het gebruik van deze aanduidingen valt de leeftijd weg. In Nederland werd laatst een buschauffeur mishandeld door een 'jongere' en op dat moment wist de journalist van de krant die het een 41-jarige Turk was. Maar hoe duidt je als journalist een 41-jarige Turk aan als dit er politiek correct gezien niet toe doet maar de lezers het wel willen weten? Over rellen in Zweden berichtten de kranten dat 'radicalen' waren gaan vechten met 'buurtbewoners'. Als je dan weet dat die wijk waar het gebeurde voor 80 % uit allahtonen bestaat, heeft de journalist het geluk dat die het duidingswoord 'jongeren' niet hoefde te gebruiken. En die 'radicalen'? Dat was de antifa. |
![]() |
![]() |