![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Vreemdeling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Niet akkoord, maar onverwacht vind ik het niet.
Mooie woorden tijdens de crisis, maar effectieve daden kan men toch niet uitvoeren. Hoe gaat men een groot bedrijf stoppen met het uitreiken van grote bonussen? Kan men gewoon niet.
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() mensen die een bonus nodig hebben om te werken zijn sowieso niet echt gezond voor de economie; die kunnen best in een beschermde werkplaats geplaatst worden als ze persé een schouderklopje nodig hebben.
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Privé bedrijven betalen wat ze willen.
Bedrijven die overheidssteun ontvingen, moeten dit natuurlijk volgens een bepaald plan, en volgens afspraken (vergoedingen, marktkonform ...), terugbetalen. En wat mij, als vakbondslid, meest aanspreekt: iedere loonsonderhandeling voor de gewone werknemers moet beginnen met een overzicht van alle beloofde boni. Desnoods moet dat lijstje af en toe, tijdens de onderhandelingen, eens herhaald worden ... als ge begrijpt wat ik bedoel. (en met boni bedoel ik evengoed zo van die plezante dinges, als daar zijn: weekendjes in mooie hotels in Monako, onder het mom van zakenrelasies of insentives voor 't interesseert me neit wie)
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Alvast wansmakelijk dat Fortis een miljard euro moet vrijmaken om zijn witteboord-criminelen nog extra te belonen voor de gepresteerde knoeiboel. De belastingbetaler zal al jaren moeten besparen om de door hen veroorzaakte crisis te betalen. Waar is de daadkracht na de koninklijke toespraak, die deze graaiers gebrek aan ethiek en waarden toemat... Ze horen veeleer in de gevangenis dat hen nog extra te belonen met bijkomend zuur verdiende spaargelden van eerlijke en ethisch recht in de schoenen staande landgenoten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Minister
|
![]() Laat ons allen voor Fortis gaan werken !
![]() |
#7 |
Banneling
|
![]() Prive bedrijven die geen overheidssteun krijgen moeten kunnen doen wat ze willen kwa verloning.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vermits privé-bedrijven deel uitmaken van de maatschappij dienen zij de belangen van de maatschappij te dienen en geen andere. Doen zij dat niet, dan dienen hun bezitsstructuren ontbonden en stukje per stukje verdeeld onder de leden van de maatschappij.
![]() |
#9 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Hey - niet zo veel verschil dus he...
![]() |
![]() |
#10 |
Banneling
|
![]() Het plebs en die kut vakbonden moeten hunnen kop eens houden....
wat is ermis met wat poen te pakken op de kap van de werkende Vlaming??? ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#12 |
Minister-President
|
![]() Arbeidscontracten waar een vast loon en een variabel loon werden in opgenomen moeten gerespecteerd worden. Ongeacht de economische situatie, tenzij dit een onderdeel uitmaakt van het contract.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Voor het overige wijst de ganse discussie vandaag op een knipperlicht. Ik vrees dat er ernstige gaten zijn in een aantal financiele structuren (fondsen, 'gewaarborgde kapitalen', extra-legale pensioenen) die in de toekomst moeten worden afgewikkeld en dat daarom koste wat kost de banken opnieuw het niveau van winst (en risico's) moet halen van tevoren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
En daar wringt het schoentje. Het laatste wat je in dit geval wil is dat het toptalent weg vlucht naar elders. En als je het toptalent wil behouden dan zal je het moeten betalen. En dat marktconform. Vergeet verder ook niet dat ook bij banken in moeilijkheden er vaak delen zijn die het wel goed gedaan hebben. Als daar afspraken over prestatieafhankelijke boni gemaakt zijn dan moeten die ook nageleefd worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Maar Credit Suisse is dan ook een bank die niet bij de overheid zijn hand heeft opgehouden... |
|
![]() |
![]() |