Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 juli 2009, 11:59   #1
DannyS
Staatssecretaris

Standaard Illegalen en Politie in dezelfde woning

We krijgen in de gelijknamige reportage van de vrt o.a. een politie-inspecteur te horen die hevig geconfronteerd (sic) is over nieuws waarvan hij liefst begrijpt dat illigale teringlijders in zijn woning zouden worden ondergebracht. Met krachtige instemming van de journalist van dienst lijkt men zelfs het onderscheid tussen een asielzoeker en een uitgeprocedeerde niet te kennen,... andermans woning als de zijne te beschouwen,... en te willen discrimineren op basis van ziektes waar niemand "geen weet van heeft".

Mogen wij er de politie en vooral de vrt op wijzen dat
1)dat het om asielzoekers gaat, en dat er niets onwettigs (of "illegaal") is aan een asielaanvraag,...
2) informatie over TBC-patienten ook inhoudt dat de helft in België is geboren, waar iedereen kan behandeld worden.
3) dat de rest van het gebouw geen deel is van het woningkje van mijnheer de inspecteur, en dat ie daar zelfs niks te zoeken heeft zonder bevel.
4) de rest van de wereld België al meermaals heeft veroordeeld wegens het brutaal optreden van onze politie jegens kindern van asielzoekers, die bijna per definitie reeds trauma's hadden opgelopen door confrontatie met geuniformeerd krapuul van het slag dat hier werd opgevoerd.
DannyS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2009, 12:23   #2
Descartes Jr
Banneling

Descartes Jr's schermafbeelding

Standaard

Allochtonen uitzetten in de visvijver van het Vlaams Belang. Had je een andere reactie verwacht ?
Descartes Jr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2009, 12:59   #3
Astar
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DannyS Bekijk bericht
We krijgen in de gelijknamige reportage van de vrt o.a. een politie-inspecteur te horen die hevig geconfronteerd (sic) is over nieuws waarvan hij liefst begrijpt dat illigale teringlijders in zijn woning zouden worden ondergebracht. Met krachtige instemming van de journalist van dienst lijkt men zelfs het onderscheid tussen een asielzoeker en een uitgeprocedeerde niet te kennen,... andermans woning als de zijne te beschouwen,... en te willen discrimineren op basis van ziektes waar niemand "geen weet van heeft".

Mogen wij er de politie en vooral de vrt op wijzen dat
1)dat het om asielzoekers gaat, en dat er niets onwettigs (of "illegaal") is aan een asielaanvraag,...
2) informatie over TBC-patienten ook inhoudt dat de helft in België is geboren, waar iedereen kan behandeld worden.
3) dat de rest van het gebouw geen deel is van het woningkje van mijnheer de inspecteur, en dat ie daar zelfs niks te zoeken heeft zonder bevel.
4) de rest van de wereld België al meermaals heeft veroordeeld wegens het brutaal optreden van onze politie jegens kindern van asielzoekers, die bijna per definitie reeds trauma's hadden opgelopen door confrontatie met geuniformeerd krapuul van het slag dat hier werd opgevoerd.

Volledig juist, misschien nog even vermelden dat elke nieuwe asielzoeker in België op DAG 1 een radiografie krijgt ter controle op TBC alvorens ze naar de respectievelijke opvangcentra gaan.

Met de kindjes ben ik niet akkoord, waar hebben zij trauma's ondergaan, in het gesloten centrum ?

Laatst gewijzigd door Astar : 19 juli 2009 om 13:03.
Astar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2009, 13:09   #4
DannyS
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Astar Bekijk bericht
Met de kindjes ben ik niet akkoord, waar hebben zij trauma's ondergaan, in het gesloten centrum ?
Nee, dat proberen we tegenwoordig te voorkomen. Ik zei dat de definitie van asielzoeker onder andere inhoudt dat ze trauma's hebben opgelopen in bijvoorbeeld oorlogsgebieden, met veel onvriendelijke gewapende mannen in uniform.
Oud 19 juli 2009, 13:21   #5
Vette Pois(s)on
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vette Pois(s)on's schermafbeelding

Standaard

Voor wie het weet:

De werknemers in een open asiel krijgen allerlei inentingen.

Waartegen precies?

En als de asielerzoekers buiten komen, is dit dan zonder gevaar van besmettingen?
Vette Pois(s)on is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2009, 13:36   #6
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Herr Oberst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mogen wij er de politie en vooral de vrt op wijzen dat (...)
Zou ik mogen vernemen in naam van welke organisatie u spreekt?
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2009, 13:41   #7
jef
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Descartes Jr Bekijk bericht
Allochtonen uitzetten in de visvijver van het Vlaams Belang. Had je een andere reactie verwacht ?
Men zou beter al die 'sans papiers' samen met al die proa-asiel-actiegroepen in één gebouw zetten.
jef is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2009, 13:45   #8
DannyS
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on Bekijk bericht
Voor wie het weet:

Waartegen precies?

En als de asielerzoekers buiten komen, is dit dan zonder gevaar van besmettingen?
Ze zijn door hun zwakke gezondheid meer vatbaar. Maar als je geen wonden gaat verplegen of toebrengen door hun bijvoorbeeld te bijten, valt het wel mee. Laat je anders tegen hepatitis-B inenten.
Voor politiemensen is dat sowieso geraden, dacht ik: Het is voornamelijk de zatte Belg die bijt, niet zozeer de religieuze asielzoeker.

Laatst gewijzigd door DannyS : 19 juli 2009 om 13:49.
Oud 19 juli 2009, 14:39   #9
DannyS
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht
Zou ik mogen vernemen in naam van welke organisatie u spreekt?
Ik vroeg het voor iedereen die het zou willen weten, of erop zou willen antwoorden in een anoniem forum.

Laatst gewijzigd door DannyS : 19 juli 2009 om 14:40.
Oud 19 juli 2009, 15:07   #10
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik vroeg het voor iedereen die het zou willen weten, of erop zou willen antwoorden in een anoniem forum.

Nu weet ik nog niets.
Oud 19 juli 2009, 15:12   #11
DannyS
Staatssecretaris

Standaard

Ge weet nu dat het over de inhoud gaat en niet over de boodschapper.
Oud 19 juli 2009, 15:22   #12
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ge weet nu dat het over de inhoud gaat en niet over de boodschapper.

Neen, ik weet niets.
Als ik niet weet vanuit wie of wat je spreekt is me zeer veel onduidelijk.

In belgië zijn er zeer veel belangengroepen met het asielbeleid bezig. Ze zouden hier beter mee stoppen en alles zijn wettelijke weg laten volgen. België kan nu eenmaal niet het OCMW voor de hele wereld spelen.

Iedere euro die onrechtmatig naar het asielbeleid gaat, daar moeten wij voor werken. Dus als ik met iemand hierover debateer wil ik graag weten met welke instantie ik bezig ben.
Oud 19 juli 2009, 15:34   #13
DannyS
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
Neen, ik weet niets.
Als ik niet weet vanuit wie of wat je spreekt is me zeer veel onduidelijk.

In belgië zijn er zeer veel belangengroepen met het asielbeleid bezig. Ze zouden hier beter mee stoppen en alles zijn wettelijke weg laten volgen. België kan nu eenmaal niet het OCMW voor de hele wereld spelen.

Iedere euro die onrechtmatig naar het asielbeleid gaat, daar moeten wij voor werken. Dus als ik met iemand hierover debateer wil ik graag weten met welke instantie ik bezig ben.
Ik spreek uit een verontwaardiging die ik als algemeen ervaar, en meer bepaald over de desiniformatie verspreid door de nieuwsdienst van onze nationale zender. Ze hebben zich neutraal op te stellen en nu en dan naar de waarheid te zoeken, in plaats van zich achter volksverlakkers te scharen.
Oud 19 juli 2009, 15:50   #14
Astar
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Nee, dat proberen we tegenwoordig te voorkomen. Ik zei dat de definitie van asielzoeker onder andere inhoudt dat ze trauma's hebben opgelopen in bijvoorbeeld oorlogsgebieden, met veel onvriendelijke gewapende mannen in uniform.
Dat klopt toch niet helemaal......dat is de definitie van een vluchteling niet van een asielzoeker he.
Oud 19 juli 2009, 15:51   #15
Astar
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Voor wie het weet:

Waartegen precies?

Natuurlijk er is in elke centra een medische dienst met dokters en verplegers.
En ja de medewerkers worden halfjaarlijks ingeënt door de VRGT.

Laatst gewijzigd door Astar : 19 juli 2009 om 15:54.
Astar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2009, 16:13   #16
DannyS
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Astar Bekijk bericht
Dat klopt toch niet helemaal......dat is de definitie van een vluchteling niet van een asielzoeker he.
Asiel is een meer omvattende term dan vluchtelingenasiel, m.i.
Oud 19 juli 2009, 16:23   #17
Vette Pois(s)on
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vette Pois(s)on's schermafbeelding

Standaard

Dank U DannyS en Astar voor de moeite.

Ik ben niet van slechte wil, maar begrijp het eigenlijk niet goed (ook al probeer ik)

Wat ik me afvraag is waarom en waartegen de werknemers ingeent worden.

En waarom dit dan niet van toepassing is op de burgers die buiten het asielcentrum wonen en die met de asielzoekers in contact komen.

De opmerking van bijten zal ik maar links laten omdat ik liever niet in die toon babbel.
Vette Pois(s)on is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2009, 16:27   #18
DannyS
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
Iedere euro die onrechtmatig naar het asielbeleid gaat, daar moeten wij voor werken.
Heeft er iemand weet van een euro die onrechtmatig naar het asielbeleid gaat? Behalve dat de genoemde wereld ons al meermaals heeft veroordeeld omdat hier geen beleid maar botte onderdrukking heerst, zelfs in strijd met de rechten van het kind. We betalen wel verantwoordelijken die niks beslissen.
Oud 19 juli 2009, 16:40   #19
DannyS
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Dank U DannyS en Astar voor de moeite.

Ik ben niet van slechte wil, maar begrijp het eigenlijk niet goed (ook al probeer ik)

Wat ik me afvraag is waarom en waartegen de werknemers ingeent worden.

En waarom dit dan niet van toepassing is op de burgers die buiten het asielcentrum wonen en die met de asielzoekers in contact komen.

De opmerking van bijten zal ik maar links laten omdat ik liever niet in die toon babbel.
Hepatitis-B. De besmetting gebeurd via lichaamssappen. Wat de politie betreft zijn beten de voornaamste rede van de inentingen, en verplegers verzorgen wonden. Contacten van burgers onderling verlopen niet constant zo gewelddadig, hoewel die elkaar wel eens op de mond durven kussen.
Van de teringlijders zijn de helft in België geboren. Dat zijn degene die het niet van zichzelf weten, en je dus onbewust kunnen besmetten. Een asielzoeker met de tering mag niet vrij rondlopen. Die wordt onmiddellijk getest.

Laatst gewijzigd door DannyS : 19 juli 2009 om 16:48.
Oud 19 juli 2009, 16:43   #20
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Heeft er iemand weet van een euro die onrechtmatig naar het asielbeleid gaat? Behalve dat de genoemde wereld ons al meermaals heeft veroordeeld omdat hier geen beleid maar botte onderdrukking heerst, zelfs in strijd met de rechten van het kind. We betalen wel verantwoordelijken die niks beslissen.

Kom, er zijn Belgische wetten die niet uitgevoerd worden om God weet welke redenen.

Uitgewezenen die op een vliegtuig gezet worden, worden aangemaand om zich te verzetten, desnoods moeten ze in hun broek..... Semira Adamu niet vergeten hé, hier hadden die zogenaamde groeperingen die het zogezegd opnemen voor asielzoekers meer fout aan dan Louis Toback die ontslag moest nemen.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Semira_Adamu

Hoeveel repatrieringen zijn er op het allerlaatste moment niet doorgegaan? Kost ons handenvol geld, geld dat de Belgische staat moet gaan lenen.

Laatst gewijzigd door guido 007 : 19 juli 2009 om 16:46.
guido 007 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be