![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Staatssecretaris
|
![]() We krijgen in de gelijknamige reportage van de vrt o.a. een politie-inspecteur te horen die hevig geconfronteerd (sic) is over nieuws waarvan hij liefst begrijpt dat illigale teringlijders in zijn woning zouden worden ondergebracht. Met krachtige instemming van de journalist van dienst lijkt men zelfs het onderscheid tussen een asielzoeker en een uitgeprocedeerde niet te kennen,... andermans woning als de zijne te beschouwen,... en te willen discrimineren op basis van ziektes waar niemand "geen weet van heeft".
Mogen wij er de politie en vooral de vrt op wijzen dat 1)dat het om asielzoekers gaat, en dat er niets onwettigs (of "illegaal") is aan een asielaanvraag,... 2) informatie over TBC-patienten ook inhoudt dat de helft in België is geboren, waar iedereen kan behandeld worden. 3) dat de rest van het gebouw geen deel is van het woningkje van mijnheer de inspecteur, en dat ie daar zelfs niks te zoeken heeft zonder bevel. 4) de rest van de wereld België al meermaals heeft veroordeeld wegens het brutaal optreden van onze politie jegens kindern van asielzoekers, die bijna per definitie reeds trauma's hadden opgelopen door confrontatie met geuniformeerd krapuul van het slag dat hier werd opgevoerd. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() Allochtonen uitzetten in de visvijver van het Vlaams Belang. Had je een andere reactie verwacht ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Volledig juist, misschien nog even vermelden dat elke nieuwe asielzoeker in België op DAG 1 een radiografie krijgt ter controle op TBC alvorens ze naar de respectievelijke opvangcentra gaan. Met de kindjes ben ik niet akkoord, waar hebben zij trauma's ondergaan, in het gesloten centrum ?
Elke vluchteling is asielzoeker.....maar niet elke asielzoeker is vluchteling. Laatst gewijzigd door Astar : 19 juli 2009 om 13:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Staatssecretaris
|
![]() Nee, dat proberen we tegenwoordig te voorkomen. Ik zei dat de definitie van asielzoeker onder andere inhoudt dat ze trauma's hebben opgelopen in bijvoorbeeld oorlogsgebieden, met veel onvriendelijke gewapende mannen in uniform.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Voor wie het weet:
De werknemers in een open asiel krijgen allerlei inentingen. Waartegen precies? En als de asielerzoekers buiten komen, is dit dan zonder gevaar van besmettingen? |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Voor politiemensen is dat sowieso geraden, dacht ik: Het is voornamelijk de zatte Belg die bijt, niet zozeer de religieuze asielzoeker. Laatst gewijzigd door DannyS : 19 juli 2009 om 13:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Staatssecretaris
|
![]() Ik vroeg het voor iedereen die het zou willen weten, of erop zou willen antwoorden in een anoniem forum.
Laatst gewijzigd door DannyS : 19 juli 2009 om 14:40. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nu weet ik nog niets.
![]() |
![]() |
#11 |
Staatssecretaris
|
![]() Ge weet nu dat het over de inhoud gaat en niet over de boodschapper.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Neen, ik weet niets. Als ik niet weet vanuit wie of wat je spreekt is me zeer veel onduidelijk. In belgië zijn er zeer veel belangengroepen met het asielbeleid bezig. Ze zouden hier beter mee stoppen en alles zijn wettelijke weg laten volgen. België kan nu eenmaal niet het OCMW voor de hele wereld spelen. Iedere euro die onrechtmatig naar het asielbeleid gaat, daar moeten wij voor werken. Dus als ik met iemand hierover debateer wil ik graag weten met welke instantie ik bezig ben.
![]() |
![]() |
#13 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Dat klopt toch niet helemaal......dat is de definitie van een vluchteling niet van een asielzoeker he.
![]() |
#15 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
En ja de medewerkers worden halfjaarlijks ingeënt door de VRGT.
Elke vluchteling is asielzoeker.....maar niet elke asielzoeker is vluchteling. Laatst gewijzigd door Astar : 19 juli 2009 om 15:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Staatssecretaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Dank U DannyS en Astar voor de moeite.
Ik ben niet van slechte wil, maar begrijp het eigenlijk niet goed (ook al probeer ik) Wat ik me afvraag is waarom en waartegen de werknemers ingeent worden. En waarom dit dan niet van toepassing is op de burgers die buiten het asielcentrum wonen en die met de asielzoekers in contact komen. De opmerking van bijten zal ik maar links laten omdat ik liever niet in die toon babbel. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Staatssecretaris
|
![]() Heeft er iemand weet van een euro die onrechtmatig naar het asielbeleid gaat? Behalve dat de genoemde wereld ons al meermaals heeft veroordeeld omdat hier geen beleid maar botte onderdrukking heerst, zelfs in strijd met de rechten van het kind. We betalen wel verantwoordelijken die niks beslissen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Van de teringlijders zijn de helft in België geboren. Dat zijn degene die het niet van zichzelf weten, en je dus onbewust kunnen besmetten. Een asielzoeker met de tering mag niet vrij rondlopen. Die wordt onmiddellijk getest. Laatst gewijzigd door DannyS : 19 juli 2009 om 16:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kom, er zijn Belgische wetten die niet uitgevoerd worden om God weet welke redenen. Uitgewezenen die op een vliegtuig gezet worden, worden aangemaand om zich te verzetten, desnoods moeten ze in hun broek..... Semira Adamu niet vergeten hé, hier hadden die zogenaamde groeperingen die het zogezegd opnemen voor asielzoekers meer fout aan dan Louis Toback die ontslag moest nemen. http://nl.wikipedia.org/wiki/Semira_Adamu Hoeveel repatrieringen zijn er op het allerlaatste moment niet doorgegaan? Kost ons handenvol geld, geld dat de Belgische staat moet gaan lenen.
N-VA: De kracht van verandering! Verandering begint in je eigen gemeente of stad. Laatst gewijzigd door guido 007 : 19 juli 2009 om 16:46. |
|
![]() |
![]() |