![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Staatssecretaris
|
![]() Onbegrijpelijk dat een speler zoals axel witsel er vanaf komt met 11 speeldagen schorsing!
Persoonlijk vind ik voor zulke feiten dat dit soort spelers hun voetbal loopbaan voorbij moet zijn door een levenslange schorsing. Dit was een echte aanslag op die andere speler zijn been, ongehoord en niet goed te keuren voor mij part mag er nog een gerechtelijke procedure en straf bijkomen. Het voetbal lijd al jaren en agressiviteit en zeker bij de jeugd en de lagere klassen is voetbal niet meer een spel maar iets waar men zijn frustraties zowel op het veld als langs het veld kan kwijtspelen. Hoe sommige ouders roepen en tieren langs het veld op hun kleine of op andere spelertjes tart elke verbeelding. Het sommige tiener spelers het plezant vinden om rood of geel te halen en hoe agressiviteit er al van bij de duiveltjes word ingepompt. ik heb mijn hele leven tot nu toe gevoetbalt en mijn persoonlijke mening is dat men veel strenger moet zijn op tackels en agressiviteit op het veld eventueel het veld voetbal hervormen en een aantal regels van de zaalvoetbal mee opnemen om zo conflict situaties te verminderen natuurlijk blijft het een contact sport en ongevallen zijn onvermijdelijk hierin maar wat diene witsel doet is nooit goed te keuren, als club zou ik zulke spelers eruitgooien en als voetbal bond zou ik een levenslange schorsing geven En laten we niet vergeten hoeveel voetbal agressie ons jaarlijks kost aan ziekteverzuim en ziekteverzekering? hoeveel blijven er s'maandags niet thuis omdat ze gekwetst zijn door agressiviteit op het veld |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 11 speeldagen is zeker een harde maar correcte straf.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Lynchen zou ook kunnen, natuurlijk.
Walgelijk, die mensen die hem "moordenaar" toeriepen.
The method of science is tried and true. It is not perfect, it's just the best we have. And to abandon it, with its skeptical protocols is the pathway to a dark age. -- Carl Sagan Laatst gewijzigd door Firestone : 2 september 2009 om 10:02. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Is dat nu ook al een maatschappelijk thema?
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zou eens iemand op straat willen raken en dan, in mijn 'enthousiasme' een dubbele beenbreuk veroorzaken. Ik ben benieuwd of ik dan ook slechts 11 dagen niet mag gaan werken - maar, natuurlijk, wel betaald blijven worden.
Laatst gewijzigd door AdrianHealey : 2 september 2009 om 10:05. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Op zich wellicht niet, de hysterie erond wel.
![]()
![]() |
#7 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() alless staat en valt bij die willens en wetens eh AH. Bewijs het maar eens.
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return. We give our consent every moment that we do not resist. Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Verder; als ik in het gewone leven iemand 'per ongeluk' een dubbele openbeenbreuk veroorzaak, kom ik er dan ook mee af met 11 werkdagen betaald verlof? Tot slot lijkt het mij inderdaad duidelijk dat het zijn intentie was om Wasil te raken. Indien hij de bal wou raken, had hij anders moeten inkomen.
Laatst gewijzigd door AdrianHealey : 2 september 2009 om 10:11. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
![]() 11 speeldagen is denk ik geen lichte straf hoor.
Het was een zware fout, maar hij heeft rood gekregen en krijgt hiervoor 11 speeldagen. Denk je dat dit niet op elk niveau gebeurt? Ik speel zelf in 4e provinciale, en ik heb dit een twee jaar geleden ook gezien dat dit gebeurde. Die werd ook geschorst, zonder al te veel commotie. Het wordt nu gewoon in het lang en het breed uitgesmeerd omdat het de topmatch van het jaar is. Het is een smerige tackle, maar ik geloof nooit dat Witsel de intentie had om zijn been te breken (zie ook zijn verklaring) De vergelijking met op straat iemand beenbreuk schoppen is compleet naast de kwestie. Je weet op voorhand dat bij voetbal je gekwetst kan raken (ja zelfs zo hard)
![]() |
#10 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Op een lager niveau krijg je een levenslange schorsing of zelfs, zoals in Nederland, een financiele straf wegens slagen en verwondingen.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]()
Laatst gewijzigd door AdrianHealey : 2 september 2009 om 10:22. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
trouwens, hoeveel dagen betaald verlof krijgt iemand die in een zatte bui en veel te snel rijdend iemand dood rijdt? geen, die mag gewoon blijven werken en krijgt een geldboete en wat rijverbod.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
De vergelijking tussen het gewone leven en het voetbalveld is niet zou rechtlijnig.
![]() |
![]() |
#14 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
inderdaad, het is niet omdat men op een voetbalveld staat en een tenueke aan heeft dat men zomaar eventjes iemand een dubbele beenbreuk mag toebrengen. het is duidelijk te zien dat zijn actie bewust en doelgericht was en heeft niks met voetbal te maken 11 maanden is een lachwekkende straf daar die andere speler wss voor zijn heel leven mag boeten en zijn loopbaan voorbij is wss. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
|
![]() Citaat:
en klacht neerleggen? Lol, dat werd gewoon geseponeerd. Een spijtig ongeval, dader ging gerechtelijk vrij uit. Een paar weken schorsing was voldoende. Dus maak me alsjeblief geen blaasjes wijs e ![]()
Chaos is het woord dat we bedacht hebben voor een orde die we niet begrijpen. Laatst gewijzigd door Duvelke : 2 september 2009 om 10:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of jij liegt; dat kan ook natuurlijk. Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door AdrianHealey : 2 september 2009 om 10:36. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
|
![]() Citaat:
ga je ook klacht neerleggen elke mot je op je neus krijgt? ![]() Je weet dat je geblesseerd kan raken bij het sporten, dat zijn nu eenmaal de risico's ervan. Het was trouwens een fout. Het was niet dat de match gedaan was, en hij naar de speler toe ging om hem dan te stampen. Het was in een spelsituatie.
![]() |
![]() |
#19 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Het doel bewust trappen zoals witsel heeft gedaan heeft niks maar dan ook niks met voetbal te maken maar alleen bij persoonlijke agressiviteit en frustratie en bij voetbal kun je gekwetst geraken omdat het is een contact sport maar dit is is er gewoon over en ik vind een levenslange schorsing voor zulke feiten niet onlogisch, ook naar de lagere klassen toe moet men keihard optreden en dit soort speler voorgoed van onze velden verbannen en een gerechtelijke vervolging voor opstarten dit is gewoon bewust toebrengen van slagen en verwondingen niet voetbal spelen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
|
![]() Citaat:
Willen we eens afspreken, ik zal mijn kameraad wiens been er half af lag, meenemen? Hij heeft er nog altijd last van Kom je ? Is zien of je me dan nog een leugenaar noemt. Hij stond wel reglementair op het veld. Het was een officiele competitiewedstrijd in 4e provinciale.
![]() |