Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 augustus 2009, 18:37   #1
Descartes Jr
Banneling

Descartes Jr's schermafbeelding

Standaard Ambtenaren krijgen cursus Mexicaanse griep

Ambtenaren zijn, dat is bekend,
vrij griepgevoelig en vaak absent.
Men moet informeren
en fors recruteren
of men raakt nooit aan die dertig procent.

Voelt ge al iets ? In uw keel ? In uw darmen ? ...
Descartes Jr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2009, 20:50   #2
nihao
Minister

nihao's schermafbeelding

Standaard

Ik dacht dat ambtenaren de enige beroepsgroep waren die systematisch werden ingeënt.
Vraag is dan waarom andere werkgevers niet ook op die kar springen.
Oud 26 augustus 2009, 20:56   #3
Descartes Jr
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nihao Bekijk bericht
Ik dacht dat ambtenaren de enige beroepsgroep waren die systematisch werden ingeënt.
Time is money. In de privé toch.
Oud 26 augustus 2009, 23:14   #4
ICE-MAN
Parlementslid

ICE-MAN's schermafbeelding

Standaard

bij de ambtenaren moeten ze eigenlijk niet te véél schrik hebben voor de mexicaanse varkensgriep.....

gewoon uitzieken en hun goed verzorgen en dan komt dat wel in orde !

en t'ja sé kwestie van het werk een beetje te verdelen.... denk ik niet dat er serieuze problemen zullen zijn....

als je nu met 30% van uw personeel zo goed als niks doet waar ge anders met 100% van uw personeel zo goed als niks doet maakt dat eigenlijk qua werk niet zoveel uit...... denk ik !
Oud 27 augustus 2009, 05:58   #5
Descartes Jr
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ICE-MAN Bekijk bericht
bij de ambtenaren moeten ze eigenlijk niet te véél schrik hebben voor de mexicaanse varkensgriep.....

als je nu met 30% van uw personeel zo goed als niks doet waar ge anders met 100% van uw personeel zo goed als niks doet maakt dat eigenlijk qua werk niet zoveel uit...... denk ik !
mijn inschatting is dat die voorspelde 30% (voor de hele bevolking) hoofdzakelijk zal gevormd worden door ambtenaren.

We moeten er dus rekening mee houden dat ons overheidsapparaat in het najaar zo goed als stil zal liggen.

Ik hoop dat de bende van Van Rompuy - Reynders - Crembo - Daerden - .... hier ergens rekening mee gehouden heeft.
Oud 27 augustus 2009, 07:52   #6
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nihao Bekijk bericht
Denk dan vanaf nu maar iets anders.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2009, 10:04   #7
Immanence³
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Descartes Jr Bekijk bericht
mijn inschatting is dat die voorspelde 30% (voor de hele bevolking) hoofdzakelijk zal gevormd worden door ambtenaren.

We moeten er dus rekening mee houden dat ons overheidsapparaat in het najaar zo goed als stil zal liggen.

Ik hoop dat de bende van Van Rompuy - Reynders - Crembo - Daerden - .... hier ergens rekening mee gehouden heeft.
Ligt het niet al meer dan 2 jaar stil? Ik bedoel, Belgostan draait al jaren op halve bezetting (da's nog een eufemisme eigenlijk).

De werkethiek in dit konteverkeerde land is beneden alles (en hoe meer je zuidwaarts trekt, hoe erger het wordt). Als je je hier inzet op het werk, worden mensen lastig, want dat houd je hen een spiegel voor. De Belgen verprutsen minstens 50% van hun tijd aan lanterfanten, internetten en 5x langer over iets doen dan ergens anders. In Nederland zitten ze veel meer achter je veren, dat weet ik uit ervaring. Een taak is een taak, en die werk je zo snel mogelijk af. Ne Vlaming zal het laten liggen, als hij weet dat er geen repercussies zijn. Ne Waal, ja, laisse tomber...
Immanence³ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2009, 11:08   #8
abou Anis
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Immanence³ Bekijk bericht
Ligt het niet al meer dan 2 jaar stil? Ik bedoel, Belgostan draait al jaren op halve bezetting (da's nog een eufemisme eigenlijk).

De werkethiek in dit konteverkeerde land is beneden alles (en hoe meer je zuidwaarts trekt, hoe erger het wordt). Als je je hier inzet op het werk, worden mensen lastig, want dat houd je hen een spiegel voor. De Belgen verprutsen minstens 50% van hun tijd aan lanterfanten, internetten en 5x langer over iets doen dan ergens anders. In Nederland zitten ze veel meer achter je veren, dat weet ik uit ervaring. Een taak is een taak, en die werk je zo snel mogelijk af. Ne Vlaming zal het laten liggen, als hij weet dat er geen repercussies zijn. Ne Waal, ja, laisse tomber...
Waar werkt u nu? En wat vinden uw Vlaams-nationale vrienden ervan dat u hun hele volk hier de zoveelste kaakslag geeft?
abou Anis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2009, 11:48   #9
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

ja trouwens die tamiflu's is geniaal

als je dus ziek bent, komt het leger met uw doosje aan huis geleverd. Wat kost dat niet ??? Een vrachtwagen met 30liter verbruik dat thuis doen leveren met chauffeur en bijzit ? Spreek je dus van bvb 30' rijden , dan spreek je van
10euro verbruik + 25euro arbeidsurenµ

Gaan ze zo 1 miljoen doosjes thuisleveren dan mag je rekenen op volgende begroting
1° dokters 35M euro
2° thuislevern 35Meuro
qua efficientie kan dat wel tellen: dus ze zijn daar 70Meuro over de balk aan het gooien...

we spreken nog niet van de kosten die de gemeenten aan het maken zijn, computers kopen datacenters maken om die griep in kaart te zetten;

En zeggen dat in de apotheek men die doosje kan afleveren in 20seconden werk administratief werk (volledig getraceerd met de siskaart), gecaboteerd met de gewone bestellingen (perfecte stokbeheer) zonder meerkost, en dus een fractie van die macroeconomische kostprijs... Wat ze dan ook doen in Frankrijk of Nederland;. maar enfin dit is apeland belgie.

Ik heb toch zo stillekes aan de indruk dat ambtenaren gewoon immense fantasten zijn die hun doelstelling mogen realiseren zonder ook maar enige verantwoording af te leggen over hun begroting.

En wat nog erger is: HET SYSTEEM VAN TE DEBUDGETTEREN. Want de arts wordt gedebugdetteerd op het ziekenfonds, de transport gedebugetteerd op het leger... en op het eerste zicht is het gratis, en als je een beetje rekent betalen wij straks via de belastingen die rekening;..

Laatst gewijzigd door brother paul : 27 augustus 2009 om 11:54.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2009, 11:53   #10
abou Anis
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
ja trouwens die tamiflu's is geniaal

als je dus ziek bent, komt het leger met uw doosje aan huis geleverd. Wat kost dat niet ??? Een vrachtwagen met 30liter verbruik dat thuis doen leveren met chauffeur en bijzit ? Spreek je dus van bvb 30' rijden , dan spreek je van
10euro verbruik + 25euro arbeidsurenµ

Gaan ze zo 1 miljoen doosjes thuisleveren dan mag je rekenen op volgende begroting
1° dokters 35M euro
2° thuislevern 35Meuro
qua efficientie kan dat wel tellen: dus ze zijn daar 70Meuro over de balk aan het gooien...
U loopt pakweg anderhalve maand tot 2 maanden achter.
Oud 27 augustus 2009, 12:01   #11
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door abou Anis Bekijk bericht
hoe bedoel je, ze hebben toch nog geen 1miljoen doosjes uitgeleverd ?

wat je u ook kunt afvragen, dat het leger niets te doen heeft, vind ik nog logisch.. Maar dat de politie, stadsdiensten daarmee belast worden bewijst dus gewoon dat ze daar ALLEMAAL NIETS TE DOEN hebben..
Oud 27 augustus 2009, 12:03   #12
abou Anis
Minister-President

Standaard

Citaat:

wat je u ook kunt afvragen, dat het leger niets te doen heeft, vind ik nog logisch.. Maar dat de politie, stadsdiensten daarmee belast worden bewijst dus gewoon dat ze daar ALLEMAAL NIETS TE DOEN hebben..
Er wordt helemaal niets meer thuisgeleverd. Wie de Mexicaanse griep krijgt, wordt verondersteld naar de dokter te gaan, krijgt daar de nodige medicijnen en een ziekenbriefje om de nodige tijd thuis te kunnen uitzieken.
Oud 27 augustus 2009, 12:09   #13
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Er wordt helemaal niets meer thuisgeleverd. Wie de Mexicaanse griep krijgt, wordt verondersteld naar de dokter te gaan, krijgt daar de nodige medicijnen en een ziekenbriefje om de nodige tijd thuis te kunnen uitzieken.
bane, ik zich hier in zo'n werkgroep, 'tis plezant zelfs

de brandweer moet achter de voorraad
de voorraad slaan ze op bij de politie onder bewaking
de politie voert dan de voorraad rond naar de dokters
de dokters moeten bestelling plaatsen en lijsten geven aan wie ze gegeven hebben
die lijsten gaan dan naar stadhuis die de gegevens uit het rijksregister plukt en invoert en upload naar een website

echt plezant is dat, een leger mensen gaat zich daar mee bezighouden
ze hebben allemaal niets te doen.
Oud 27 augustus 2009, 12:11   #14
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
ik loop juist nietske achter, die plannen liggen hier op mijn buro
Oud 27 augustus 2009, 12:27   #15
Sammael
Gouverneur

Standaard

Citaat:
ik loop juist nietske achter, die plannen liggen hier op mijn buro
Mijnheer is... ambtenaar?

Sammael is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2009, 12:28   #16
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andres21 Bekijk bericht
Mijnheer is... ambtenaar?

je moet geen ambtenaar zijn om betrokken te worden in die plannen ? hoe zou ik van mezelf zeggen bvb dat ik niets te doen heb... vermoedelijk niet, iedereen sublimeert zijn werk.

Ik bekijk het gewoon macroeconimisch: die plannen zijn budgettair complete waanzin, de grootste geprogrameerde verspilling ooit. 2miljard Bfr kosten genereren door een werkgroepje...

Het is dan nog niet eens zeker dat het zal werken... Daarmee bedoel ik, via de apotheek ligt dat Tamiflu daar binnen de 2 uur ter beschikking als het nood doet, via dat plan duurt het 3 dagen tegen ze hun voorraad aangevuld hebben.

Laatst gewijzigd door brother paul : 27 augustus 2009 om 12:34.
Oud 27 augustus 2009, 12:42   #17
kamiel spieces
Minister

kamiel spieces's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Descartes Jr Bekijk bericht
Heeft het overheidsapparaat dan ooit op volle toeren gedraaid?? Volgens dat ik weet heeft dit loge lakse apparaat nooit naar behoren gefunctioneerd!
Oud 27 augustus 2009, 12:46   #18
kamiel spieces
Minister

kamiel spieces's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Allemaal lui ambtenaren die daar heel dagen koffie zitten te zuipen en koffiekoeken aan't verorberen zijn en uit verveling elkaar wat zitten te pesten!

Laatst gewijzigd door kamiel spieces : 27 augustus 2009 om 12:47.
kamiel spieces is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2009, 12:52   #19
Descartes Jr
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kamiel spieces Bekijk bericht
Heeft het overheidsapparaat dan ooit op volle toeren gedraaid?? Volgens dat ik weet heeft dit loge lakse apparaat nooit naar behoren gefunctioneerd!
't is niet omdat het nu compleet gaat stilvallen dat het daarvòòr aan 100% draaide hé ? Maar vroeger hadden ze weinig excuses als het niet draaide. Straks moeten wij hen nog druiven en bloemen sturen als de zaak helemaal dichtgaat !
Oud 27 augustus 2009, 12:55   #20
Descartes Jr
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kamiel spieces Bekijk bericht
Allemaal lui ambtenaren die daar heel dagen koffie zitten te zuipen ....
Als minister van volksgezondheid zou ik vanaf nu die frekwente en lange koffiebreaks op de ministeries volledig verbieden. 't Is d�*�*r dat het virus zal verhuizen via tassen, schotelkes, geklets, gekus, handjesgeschud ....

Iedereen brengt zijn eigen thermos mee en blijft op zijn bureau.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be