![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() http://www.hbvl.be/nieuws/binnenland...triciteit.aspx
Volgens VREG kost de kerstverlichting geen extra elektriciteit. Hoe simpel kan je zijn om dit zo te stellen. Natuurlijk kost de kerstverlichting Elektriciteit die eigenlijk niet verbruikt moest worden. Zie hieronder het art. in Het Belang Van Limburg Tijdens de eindejaarsperiode wordt er niet meer elektriciteit verbruikt als normaal het geval is. Dat beweert Dirk Van Evercooren van de Vlaamse Reguleringsinstantie voor de Elektriciteits- en Gasmarkt (Vreg). Het energieverbruik van de kerstverlichting wordt gecompenseerd door het stilliggen van de industriële activiteiten in december. "Zonder twijfel is er een hoger verbruik als gevolg van de vroegere avondschemering en de langere nachten, gecombineerd met extra sfeer- en kerstverlichting, maar dit effect wordt blijkbaar gecompenseerd door de terugloop van de industrieel- economische activiteiten", verwoordt Van Evercooren het. Aan de kust wordt er eind december wel meer elektriciteit verbruikt. "De oorzaak hier is vooral de vele tweede verblijven met elektrische verwarming die tijdens de kerstperiode druk bezet zijn."
![]() |
#2 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Minister-President
|
![]() Bij mij klopt dat toch wel als een bus. Als ik de kerstverlichting aansteek, dan blijft mijn andere verlichting uit. Vermits ik LED verlichting heb voor kerst, bespaar ik, want mijn andere verlichting heeft een groter verbruik. Even terug op macroniveau: zie dus niet in wat er mis is met de redenering van de VREG.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Minister-President
|
![]() LED is echt een spaarzaam gerief geworden ! Mijn laatste jaarafrekening van de elektriciteit bewijst het !!! De moeite om eventjes in te investeren en dan te 'genieten' (is bovendien ook nog beter voor milieu). Ik hoef bijgevolg ook binnen helemaal niet in het donker te zitten. By the way, mijn kerstverlichting hangt binnen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat jij binnen LED verlichting hebt doet hier helemaal niets terzake. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je hebt het art. van de VREG niet goed gelezen of niet gesnapt. Het kost geen extra elektriciteit omdat de industrie dan stiligt. Zonder die lampjes zou er VEEEEEEL minder verbruikt worden.
N-VA: De kracht van verandering! Verandering begint in je eigen gemeente of stad. Laatst gewijzigd door guido 007 : 3 februari 2010 om 19:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kerstlichtjes zien per definitie niet functioneel. Ik zie trouwens de gezelligheid niet in van iemand die LED lichten in zijn bomen hangt in de tuin. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Parlementslid
|
![]() Op sommige momenten is er - vooral na middernacht - een overcapaciteit omdat generatoren niet onder een bepaalde capaciteit mogen draaien. Dat heeft ooit een ingenieur van EBES op het BRT-nieuws in de jaren stillekes verklaard nav van een discussie rond autosnelwegverlichting. Het is dus best mogelijk dat de VREG gelijk heeft ivm de kerstverlichting.
Wie zich zo dom weet te houden, dat de domme meent dat hij de verstandigste is, dat is de echte diplomaat." ![]() Fliegende Blätter - Duits humoristisch weekblad (1844-1944) In de Belgische democratie vertegenwoordigt een parlementslid immers alles behalve zijn kiezers. Hij is volkomen een produkt van de partij en haar ingebouwde drukkingsgroepen. Guy Verhofstadt, 1ste Burgermanifest 1991. Laatst gewijzigd door metten : 4 februari 2010 om 14:32. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daarom ook dat de nachtstroom gepromoot wordt. Waarom geven ze ons de elektriciteit dan niet nog beterkoop en doen ze de lampen op de snelweg maar uit.
![]() |
![]() |
#15 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Nachtstroom is al goedkoper.. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En mijn vrouw moet geen nachtshiften draaien, ik heb enkele schakelklokken die de machines op de juiste uren doen draaien. Ook mijn warmtepomp draait 'snachts extra om het sanitair water te verwarmen. En dan heb je ook nog het weekend.....
![]() |