Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Persmededelingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Persmededelingen In dit forum kun je discussiëren over persmededelingen die verschenen zijn op onze portaalsite.
Persmededelingen kunnen ons steeds via dit adres worden toegestuurd.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 september 2009, 10:50   #1
Politics.be
Redactie

Politics.be's schermafbeelding

Standaard Vlaams Belang wil algemeen hoofddoekverbod voor gemeenschapsonderwijs

Filip Dewinter: “Hoofddoekverbod moet niet aan school worden overgelaten, politiek moet verantwoordelijkheid nemen.” Vlaams Belang wil dat ayatollah Nordine Taouil door overheid niet meer als gesprekspartner wordt beschouwd en afgezet wordt als voorzitter van de Moslimraad

Het Vlaams Belang stelt vast dat het protest van radicale moslims aan de schoolpoorten alsmaar grimmiger wordt en ontaardt in vandalisme, geweld en intimidatie van directie, leerkrachten en leerlingen, waarbij zelfs namen worden genoteerd van leerlingen die geen hoofddoek dragen en de ouders van deze leerlingen thuis worden opgebeld. Deze escalatie toont aan waartoe de islam ook in ons land in staat is. Eerst neemt men een vinger, dan de hand en uiteindelijk de hele arm. Aan deze Talibanpraktijken moet een einde komen.

Het Vlaams Belang is van oordeel dat het niet de taak is van individuele schooldirecties om een dergelijk verbod uit te vaardigen, maar dat het de verantwoordelijkheid is van de overheid – de Vlaamse regering en de Centrale Raad van het Gemeenschapsonderwijs – om een verbod uit te vaardigen. Een verbod in één school leidt er toe dat de hoofddoekdragende leerlingen naar een andere school verhuizen, die vervolgens met dezelfde problemen geconfronteerd wordt.

De arrogantie van de radicale islam kent ook in Vlaanderen geen grenzen meer. Vandaag ‘eiste’ de bekende imam en voorzitter van de Belgische moslimraad Nordine Taouil nog van de Vlaamse minister van Onderwijs de intrekking van het hoofddoekverbod in de scholen, waarbij hij dit verbod onderdrukkend en discriminerend noemde. In plaats van te integreren in onze samenleving en zich onze westerse waarden eigen te maken, wil de islam in toenemende mate haar eigen waarden en normen opleggen aan onze Vlaamse samenleving en Vlaanderen verder islamiseren.

Het wordt tijd dat de politieke overheden van ons land duidelijk maken dat ‘ayatollah’ Nordine Taouil niet meer als een volwaardige gesprekspartner wordt beschouwd. Taouil is een provocateur die zijn orders rechtstreeks uit het buitenland ontvangt en die enkel uit is op het opruien en radicaliseren van de hier verblijvende moslimgemeenschap. Het Vlaams Belang eist de afzetting van fundamentalist Taouil als voorzitter van de Moslimraad.

Het Vlaams Belang wil dat de politieke overheden zo vlug mogelijk een krachtig signaal uitzenden waaruit blijkt dat de overheid niet wijkt voor islamitische chantage en intimidatie. Het Vlaams Belang dient vandaag bij monde van Vlaams Belang-fractievoorzitter Filip Dewinter een voorstel van resolutie in dat moet leiden tot een algemeen hoofddoekenverbod in het Vlaamse gemeenschapsonderwijs. Vlaams volksvertegenwoordiger Gerd Van Steenberge zal tevens de minister van onderwijs interpelleren over de gebeurtenissen van de voorbije dagen. Het Vlaams Belang eist de snelle bijeenroeping van de commissie ad hoc van het Vlaams Parlement hieromtrent.

Filip Dewinter
Fractievoorzitter Vlaams Belang
in het Vlaams Parlement

Bron: politics.be
Politics.be is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2009, 11:03   #2
Another Jack
Banneling

Standaard

Hoeveel VB-ers sturen hun kinderen naar het GO?
5% ??
En nu ineens gaan ze zich bekommeren om het GO??

Taouil is een marionet, wie aan de touwtjes trekt moet dringend onderzocht worden.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2009, 11:51   #3
dominatrix
Minister-President

dominatrix's schermafbeelding

Standaard

Het Vlaams Belang trekt zich al veel langer iets aan van onderwijs. Alle vormen van onderwijs. Waar jij nu weer het groot licht vandaan weet te halen dat nog geen 5% van ons hun kinderen naar het GO stuurt is me vreemd. Maar alez, daar gaat het niet om. Het gaat erom dat je maar kunt kappen op het Vlaams Belang.

Terwijl het een uiterste noodzaak aan het worden is dat we een algemeen hoofddoeken verbod in openbare instellignen kunnen alten afkondigen. Ik zou persoonlijk wat betreft onze goede vriend Imam nog meer eisen dan FDW, namelijk zijn gedwonen terugkeer naar zijn land van origine! Ook dat moeten we maar eens dringend in een wettekst gieten. Met dien verstaande dat de hoofddoek natuurlijk maar een doekje voor het bloeden blijft zolang we de Islam niet in vraag stellen als zijnde een door ons erkende godsdienst.

Laatst gewijzigd door dominatrix : 8 september 2009 om 11:51.
dominatrix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2009, 11:53   #4
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

En petten?
Flanelcondoom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2009, 11:55   #5
dominatrix
Minister-President

Standaard

Ik pleit voor duidelijkheid: Hoofddoeken. Iedereen weet wat het is, en ik denk dat de wetgevende kaste derhalve ook bekwaam genoeg moet zijn om dat in een nietsverhullende wettekst te gieten.
Oud 8 september 2009, 11:58   #6
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dominatrix Bekijk bericht
Ik pleit voor duidelijkheid: Hoofddoeken. Iedereen weet wat het is, en ik denk dat de wetgevende kaste derhalve ook bekwaam genoeg moet zijn om dat in een nietsverhullende wettekst te gieten.
Nu de vraag: waarom een hoofddoek niet en een pet wel?
Oud 8 september 2009, 12:04   #7
Felix (be)
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
Nu de vraag: waarom een hoofddoek niet en een pet wel?
Voor zover ik weet (correct me if I'm wrong) staan petten niet symbool voor een geloof dat de rest van de wereld desnoods met grof geweld wil onderwerpen, zo leert hun boek (zie vooral de laatste blz die voorrang hebben op al het voorgaande).

Ik constateer dat de voorman van het VB tot nu de enige is die zich in dit verhaal (= Hobokens atheneum) nadrukkelijk meldt.
Een beetje laat naar mijn smaak, maar goed.

Laatst gewijzigd door Felix (be) : 8 september 2009 om 12:07.
Felix (be) is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2009, 12:07   #8
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Felix (be) Bekijk bericht
Voor zover ik weet (correct me if I'm wrong) staan petten niet symbool voor een geloof dat de rest van de wereld desnoods met grof geweld wil onderwerpen, zo leert hun boek (zie vooral de laatste blz die voorrang hebben op al het voorgaande).
Mijn pet staat symbool voor ongehoorzaamheid en subversie.
Oud 8 september 2009, 12:12   #9
dominatrix
Minister-President

Standaard

Citaat:
Maar niet voor een grote allesomvattende wereldbeschouwing.
Oud 8 september 2009, 12:13   #10
driewerf
Perm. Vertegenwoordiger VN

driewerf's schermafbeelding

Standaard

*knip*

Laatst gewijzigd door driewerf : 8 september 2009 om 12:13.
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2009, 12:14   #11
Felix (be)
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Geen probleem, u mag hier toch lekker ongehoorzaam en subversief zijn.
Al hoop ik niet dat dat leidt tot het ingooien van ruiten van scholen waar u geen pet mag dragen.
Oud 8 september 2009, 12:16   #12
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf Bekijk bericht
*knip*
Al Joodse burgers gehoord die rel schoppen vanwege hun keppeltje?
Waar dan??? Waar is de rabbi die komt vertellen dat wij ons horen aan te passen als de voorschriften van het Joodse geloof?
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2009, 12:22   #13
dominatrix
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Waar dan??? Waar is de rabbi die komt vertellen dat wij ons horen aan te passen als de voorschriften van het Joodse geloof?
Dat is in deze inderdaad de essentie. De geweldsescalatie omtrent de hoofddoekendiscussie in geheel West-Europa is duidelijk constateerbaar. De radicale Islam neemt steeds meer en meer aanstoot aan onze normen en waarden op die manier dat er inzake openbare orde ernstige vragen dienen gesteld te worden.

Met allerhande petjes-keppeltjes argumenten probeert men hier vooral de steeds verder oprukkende Islamisering en wat het Vlaams Belang daaraan wil doen te decimeren.
Oud 8 september 2009, 12:39   #14
dominatrix
Minister-President

Standaard

Citaat:

Ik constateer dat de voorman van het VB tot nu de enige is die zich in dit verhaal (= Hobokens atheneum) nadrukkelijk meldt.
Een beetje laat naar mijn smaak, maar goed.
1) Akkoord!

2) http://www.vlaamsbelang.org/1/965/
http://www.vlaamsbelang.org/1/964/
http://www.vlaamsbelang.org/0/6343/

En nieuw: http://www.vlaamsbelang.org/0/6360

Laatst gewijzigd door dominatrix : 8 september 2009 om 12:42.
dominatrix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2009, 12:41   #15
driewerf
Perm. Vertegenwoordiger VN

driewerf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Daarom dat ik mijn oorspronkelijk bericht gewist heb. Het had geen relevantie op wat er gequote werd.
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2009, 12:42   #16
dominatrix
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf Bekijk bericht
Daarom dat ik mijn oorspronkelijk bericht gewist heb. Het had geen relevantie op wat er gequote werd.
Ik zag het in mijn mails en stelde me al de vraag
Oud 8 september 2009, 12:48   #17
Felix (be)
Staatssecretaris

Standaard

Niet allemaal relevant (athenea), en naar mijn smaak magertjes.
Zo'n persbericht is al veel beter.
Wordt ook door veel meer mensen gelezen denk ik.
Oud 8 september 2009, 12:50   #18
dominatrix
Minister-President

Standaard

Citaat:
Niet allemaal relevant (athenea), en naar mijn smaak magertjes.
Zo'n persbericht is al veel beter.
Wordt ook door veel meer mensen gelezen denk ik.
Ik hoop dat het door meer mensen gelezen wordt, en dat (cfr ons boerka voorstel) ook dit uiteindelijk zal overgenomen worden door de heersende politieke kaste.

Wat niet wegneemt dat we uiteindelijk vooral werk moeten maken van het opheffen van de erkenning van de Islam.
Oud 8 september 2009, 12:56   #19
jevaly
Provinciaal Statenlid

jevaly's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Politics.be Bekijk bericht
Filip Dewinter: “Hoofddoekverbod moet niet aan school worden overgelaten, politiek moet verantwoordelijkheid nemen.” Vlaams Belang wil dat ayatollah Nordine Taouil door overheid niet meer als gesprekspartner wordt beschouwd en afgezet wordt als voorzitter van de Moslimraad

Het Vlaams Belang stelt vast dat het protest van radicale moslims aan de schoolpoorten alsmaar grimmiger wordt en ontaardt in vandalisme, geweld en intimidatie van directie, leerkrachten en leerlingen, waarbij zelfs namen worden genoteerd van leerlingen die geen hoofddoek dragen en de ouders van deze leerlingen thuis worden opgebeld. Deze escalatie toont aan waartoe de islam ook in ons land in staat is. Eerst neemt men een vinger, dan de hand en uiteindelijk de hele arm. Aan deze Talibanpraktijken moet een einde komen.

Het Vlaams Belang is van oordeel dat het niet de taak is van individuele schooldirecties om een dergelijk verbod uit te vaardigen, maar dat het de verantwoordelijkheid is van de overheid – de Vlaamse regering en de Centrale Raad van het Gemeenschapsonderwijs – om een verbod uit te vaardigen. Een verbod in één school leidt er toe dat de hoofddoekdragende leerlingen naar een andere school verhuizen, die vervolgens met dezelfde problemen geconfronteerd wordt.

De arrogantie van de radicale islam kent ook in Vlaanderen geen grenzen meer. Vandaag ‘eiste’ de bekende imam en voorzitter van de Belgische moslimraad Nordine Taouil nog van de Vlaamse minister van Onderwijs de intrekking van het hoofddoekverbod in de scholen, waarbij hij dit verbod onderdrukkend en discriminerend noemde. In plaats van te integreren in onze samenleving en zich onze westerse waarden eigen te maken, wil de islam in toenemende mate haar eigen waarden en normen opleggen aan onze Vlaamse samenleving en Vlaanderen verder islamiseren.

Het wordt tijd dat de politieke overheden van ons land duidelijk maken dat ‘ayatollah’ Nordine Taouil niet meer als een volwaardige gesprekspartner wordt beschouwd. Taouil is een provocateur die zijn orders rechtstreeks uit het buitenland ontvangt en die enkel uit is op het opruien en radicaliseren van de hier verblijvende moslimgemeenschap. Het Vlaams Belang eist de afzetting van fundamentalist Taouil als voorzitter van de Moslimraad.

Het Vlaams Belang wil dat de politieke overheden zo vlug mogelijk een krachtig signaal uitzenden waaruit blijkt dat de overheid niet wijkt voor islamitische chantage en intimidatie. Het Vlaams Belang dient vandaag bij monde van Vlaams Belang-fractievoorzitter Filip Dewinter een voorstel van resolutie in dat moet leiden tot een algemeen hoofddoekenverbod in het Vlaamse gemeenschapsonderwijs. Vlaams volksvertegenwoordiger Gerd Van Steenberge zal tevens de minister van onderwijs interpelleren over de gebeurtenissen van de voorbije dagen. Het Vlaams Belang eist de snelle bijeenroeping van de commissie ad hoc van het Vlaams Parlement hieromtrent.

Filip Dewinter
Fractievoorzitter Vlaams Belang
in het Vlaams Parlement

Bron: politics.be
Dewinter is weer zijn discriminerende zelve (talibanpraktijken, ayatolloah...), maar heeft ergens ook een punt: de politiek moet maar eens verantwoordelijkheid nemen in dit debat. Als ik gisteren hoor hoe Pascal Smet de volledige verantwoordelijkheid voor dergelijke beslissingen bij het schoolbestuur (dat daar niet voor opgeleid is, laat staan dat ze er tegen opgewassen zijn)legt, dan draait mijn maag om.
jevaly is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2009, 13:04   #20
Felix (be)
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jevaly Bekijk bericht
Dewinter is weer zijn discriminerende zelve (talibanpraktijken, ayatolloah...), maar heeft ergens ook een punt: de politiek moet maar eens verantwoordelijkheid nemen in dit debat. Als ik gisteren hoor hoe Pascal Smet de volledige verantwoordelijkheid voor dergelijke beslissingen bij het schoolbestuur (dat daar niet voor opgeleid is, laat staan dat ze er tegen opgewassen zijn)legt, dan draait mijn maag om.
Daar is niks discriminerends aan.
Of moet je een rat tegenwoordig een konijn noemen?
Misschien schrikken sommige mensen daar inderdaad wat minder van.

De mensen die al jaren stemmen op partijen die (niet alleen hierin) geen verantwoordelijkheid nemen, mogen stilaan gaan oogsten wat ze gezaaid hebben.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be