Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Debatclub > Links
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Links Dit forum is voorbestemd voor een beperkte groep die wil discussieren rond linkse thema's.
Om deel te nemen aan de discussies moet u zich hier aanmelden.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 september 2009, 22:21   #1
Praetorian
Perm. Vertegenwoordiger VN

Praetorian's schermafbeelding

Locatie: Anti-liberalenstaat Ideologie: marxisme,Bolshevik-Leninism, Gramsci, Althusser, Badiou, Zizek, Sorel
Stuur een bericht via MSN naar Praetorian
Standaard Hoe Rusland sterft onder de ijzeren grip van het kapitalisme

Citaat:
Since the collapse of the Soviet Union in 1991, the West has purposefully ignored the devastation which resulted. The West merely shrugged it's shoulders or pulled faces in 2005 when Putin called it "the greatest geopolitical catastrophe of the 20th century."

A once great country is now nearing terminal collapse. By 2050 Russia may have lost 50% of its population.
Male life expectancy has plummeted like no time in recorded human history (now 56).

In this chaos opportunism has reached new depths. Oligarchs stole billions of dollars of assets which under Soviet times had belonged to all people. These are like new tzars, embraced by church and state.

Violence and the rise of the far-right is turning Russian against Russian on the basis of ethnic origin.

Drug abuse, alcoholism, suicide, abject depression flow from a people who once worked together for a better and brighter Communist future. In its place is emptiness.

"The rise in mortality is unprecedented in a developed country. Its as though the country is at war"
Reportage: Death of a Nation: Russia
http://www.youtube.com/watch?v=jeK6spOIVro
Oud 18 september 2009, 23:02   #2
Lysander
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Since the collapse of the Soviet Union
Hmmm... Zouden die problemen niet kunnen veroorzaakt worden doordat het communistische systeem implodeerde? Het verbaast mij helemaal niet dat voor de ineenstorting van het communisme, de gemiddelde rus het beter had dan erna. De puinhoop dat het communisme naliet heeft voor veel problemen gezorgd. Voor zo een grote problemen zelfs dat het 20 jaar na datum nog altijd niet opgelost is.

Het huidige Rusland kan je trouwens niet echt kapitalisme noemen. De definitie van kapitalisme is niet uitsluitend: 'geen communisme', maar bevat nog enkele andere voorwaarden. Voorwaarden waaraan Rusland niet echt voldoet.
Lysander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2009, 23:08   #3
Praetorian

Locatie: Anti-liberalenstaat Ideologie: marxisme,Bolshevik-Leninism, Gramsci, Althusser, Badiou, Zizek, Sorel
Standaard

Cognitieve resonantie reductie? Vooral het stukje "de Rus had het beter daarna" wijst er althans op. Ze hebben het zo goed dat ze nu de demografische eigenschappen bezitten van een derde wereldland, terwijl vroeger ze niet moesten onderdoen voor een westers land.

Ik zou lachen als het niet dermate intriest is dat je dit durft te schrijven. :/

Laatst gewijzigd door Praetorian : 18 september 2009 om 23:10.
Praetorian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2009, 23:52   #4
netslet
Minister-President

netslet's schermafbeelding

Standaard

Ik heb al 4 delen gezien en denk ik amper het woord kapitalisme horen vallen en dan zeker niet als omschrijving van Rusland.

Deel vier is wow trouwens. Da's net de Zuidelijke Staten-manier om met het politionele en justitionele om te gaan, maar dan openlijker, directer, met sterkere drank én ruigere snorren.

Laatst gewijzigd door netslet : 18 september 2009 om 23:59.
netslet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2009, 23:53   #5
netslet
Minister-President

netslet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Praetorian Bekijk bericht
Cognitieve resonantie reductie? Vooral het stukje "de Rus had het beter daarna" wijst er althans op. Ze hebben het zo goed dat ze nu de demografische eigenschappen bezitten van een derde wereldland, terwijl vroeger ze niet moesten onderdoen voor een westers land.

Ik zou lachen als het niet dermate intriest is dat je dit durft te schrijven. :/
Ge hebt zelf ook wat last van Cognitieve resonantie reductie precies.

Lysander beweert toch niet dat de Rus het beter had na de val vh communisme.

Laatst gewijzigd door netslet : 18 september 2009 om 23:54.
netslet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2009, 00:25   #6
Praetorian

Standaard

Ik had het te snel gelezen, geef ik grif toe. Ik zat eigenlijk te kijken naar nog een documentaire over Kozakken.
Oud 19 september 2009, 00:26   #7
Praetorian

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door netslet Bekijk bericht
Ik heb al 4 delen gezien en denk ik amper het woord kapitalisme horen vallen en dan zeker niet als omschrijving van Rusland.
Zou me verwonderen als het wel zo was, het is nog altijd burgerlijke media. Volg het voorbeeld van Zizek: haal het perverse element naar boven, en je vindt de ideologische achtergrond gegarandeerd.

Laatst gewijzigd door Praetorian : 19 september 2009 om 00:26.
Praetorian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2009, 22:39   #8
guerin
Minister

Standaard

soms kan je beter kijken naar een toekoms dan blijven hangen...hangen

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be