![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Persmededelingen In dit forum kun je discussiëren over persmededelingen die verschenen zijn op onze portaalsite. Persmededelingen kunnen ons steeds via dit adres worden toegestuurd. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Redactie
Geregistreerd: 27 november 2004
Berichten: 28.704
|
![]() “De banksector moet inderdaad het vertrouwen van de klanten, waaronder honderdduizenden zelfstandigen en KMO-ondernemers, herstellen,” reageert UNIZO tevreden op het engagement van Febelfin terzake. De ondernemersorganisatie beaamt dat het vertrouwen van veel KMO-ondernemers en zelfstandigen in hun bank ernstig geschaad is. Dat geschonden vertrouwen herstellen kan volgens gedelegeerd bestuurder Karel Van Eetvelt best door zich te concentreren op de basisopdracht: “krediet verstrekken, aan correcte prijzen en redelijke waarborgen, aan goede en levensvatbare projecten van ondernemende mensen”. UNIZO is bereid daar actief aan mee te werken.
De KMO-organisatie vraagt de banken ook tenvolle de overheidsondersteuning te benutten. Zowel de Europese, de federale en de Vlaamse overheid ontwikkelden maatregelen om de kredietverlening aan ondernemers te ondersteunen. UNIZO verwijst onder meer naar de EIB-leningen, het federale Initio en casheo en de Vlaamse waarborgregeling. In juli wees een UNIZO-bevraging bij accountants uit dat 80 % van de accountants kredietproblemen bij hun KMO-cliënten ervaart. 60% zegt met meer kredietweigering voor hun cliënten te maken te krijgen. Nadere info over dit persbericht: Thomas Compernolle, UNIZO-woordvoerder, Bron: politics.be
__________________
Politics.be - Jouw politieke portaalsite |
![]() |
![]() |