![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#1 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Persoonlijk ben ik heel dat hoofddoeken gedoe gewoon beu. Mijn mening is dat de hoofddoek gewoon een kaakslag is aan het Westen en dat een moslima met een greintje (zelf)respect hem gewoon in het openbaar zou moeten afzetten.
Het is gewoon uitdagen en zeggen: "Hier ben ik! Het gewillige "slachtoffer" van mijn mannelijke familieleden." In een maatschappij waarin er ook nog vele Westerse vrouwen slachtoffer van huiselijke geweld zijn, vind ik het ongepast om openbaar nog zo hoog van de toren te blazen met zo een symbool van onderdrukking. Je mag het verpakken zoals je wil, maar geef toe dat het eerder een politiek dan een religieus statement is om zo een ding te dragen. Dat de kruisbeelden omwille van het neutrale karakter uit vele openbare gebouwen moesten verdwijnen, daar maalt niemand om, maar die hoofddoek ... Sorry, maar ik vind het gewoon niet van zelfrespect getuigen. Een vrouw met een hoofddoek kan in mijn ogen gewoon in onze Westerse maatschappij nooit helemaal als respectabel overkomen, vermits ze uit eigen beweging een teken van onderdrukking wil dragen. Wie geen eigenliefde en geen eigenwaarde kent, zal dat ook niet terugkrijgen. In mijn ogen zijn er 2 soorten hoofddoekdraagsters: zij die het uit eigen beweging doen om te provoceren en daarbij niet nadenken dat er nog een tweede soort bestaat, die wel degelijk geen gelijke rechten heeft. Hoe gaan we gelijkheid van mannen en vrouwen waarborgen, als er vrouwen zijn, die onder het mom van religie zichzelf onderdrukken? Sorry, maar ik vind als Westerse vrouw die genoeg heeft meegemaakt het een serieuze kaakslag aan het feminisme dat er hier nog moslima's zijn die het aandurven om te provoceren met hun onderdruktheid. Hun "vrijheid" bestaat er gewoon uit dat ze hun eigen lichaam als een onwaardig en onzedig voorwerp aanzien en misschien is aan eigenwaarde werken een pak beter dan zich onder een stuk textiel en wat dogma's te verbergen. Onthoudt dat vele regels uit diverse godsdiensten, niet alleen de islam, gemaakt zijn door mannen, die enkel uit eigen belang hebben geredeneerd. Men mag van mij geloven wat men wil, maar men mag er niemand door kwetsen. Nu: door openlijk iets te dragen dat met terreur kan geassocieerd worden en dan nog eens keet te gaan schoppen als men er op attent gemaakt wordt, lijkt men mijns inziens wel mensen te kwetsen. Een hoofddoek is in mijn ogen een kaakslag aan vrouwen en zou in mijn ogen nooit en nergens mogen getolereerd worden. Daarnaast ben ik blij dat men het eindelijk begint in te zien in diverse scholen en dat men gelijke kansen nastreeft voor volgende generaties door dit symbool van onderdrukking uit de klassen te weren. In mijn ogen is er maar 1 plaats waar het �* la limit nog getolereerd mag worden en dat is in een moskee. En bij het buitenkomen, gewoon afzetten. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Staatssecretaris
|
Kaakslaag aan het Westen, alsof er geen mensen zijn in het Westen die zich helemaal Stranger in a strange land voelen als ze over straat lopen.
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
|
In mijn buurt wemelt het van de hoofddoeken. Ik heb veel medelijden met die meisjes. Zo weinig zelfrespect.
Nee, ik ben misschien wel de minderheid als Belgische in mijn buurt, maar ik ga me geen vreemdeling voelen. Ik ben hier thuis en zij niet. Zo hoort het. Als een moslima mij zou aanspreken, zonder dat ik er om vraag, zal mijn antwoord van haar eigen houding afhangen. Iemand zonder hoofddoek heb ik geen probleem mee en past gerust in mijn vriendenkring. Een moslima met hoofddoek ... die heeft dikwijls een houding waar ik me niet goed bij voel en daarom lijkt het me dus ook alsof ze haar eigen integratie tegenwerkt. |
|
|
|
|
|
#4 | |
|
Staatssecretaris
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
|
Ik heb geen medelijden met mezelf. Wel een probleem met hun arrogantie. Het is wel jammer dat je een hele dag te tijd hebt om met elkaar te kunnen staan kletsen, maar nog altijd graag soortgenoten zonder hoofddoek voorbij wil steken op diverse plaatsen.
Het feit dat velen zich duidelijker superieur tegenover mij willen opstellen, doet me eerder denken dat ik wel eens gelijk kan hebben. De religie stoort me niet, maar wel het feit dat ze dikwijls amper Nederlands kennen, of het soms gewoon vertikken om het te spreken, ervan uitgaande dat ik maar Arabisch moet leren, dat ze vinden dat wij een probleem hebben, terwijl het maar hun toekomst en hun jobkansen zijn die ze vergooien. Moest ik een werving doen en er komt iemand binnen met de zege van Allah en een doek op haar ster, dan denk ik dat ze toch niet bij mijn topfavorietes voor die job zou behoren. Ik vermoed dat ze zich dan inderdaad harder zal moeten bewijzen om een kans te maken, dan iemand zonder hoofddoek, die misschien dezelfde afkomst heeft. Vandaar dat ik me de vraag stel of we ons echt druk moeten maken. Horen vrouwen die eigenlijk enkel huisje, tuintje, boompje, kinderen en ga zo verder wenst, eigenlijk wel thuis op school? Misschien is het nuttiger om deze meisjes ook gewoon thuis te laten. Hoofddoekdraagsters gewoon thuis bij mama opleiden tot volgende generatie huissloof lijkt me beter dan ze hier nog de kansen van meisjes die wel vooruit willen te laten hypothekeren. Het zou ook beter aansluiten bij hun eisen en verwachtingen, want ik vermoed dat je met een hoofddoek op je ster toch weinig van jezelf verwacht. |
|
|
|
|
|
#6 | |
|
Staatssecretaris
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
|
Juist, zo denk ik dus ook over. Ik geloof wel niet echt dat er superieure culturen zijn, eerder in betere en mindere keuzes van het individu. Een hoofddoek lijkt me dus zo een mindere keuze.
Het staat me trouwens voor dat niet het hoofdhaar, maar het schaamhaar bedekt diende te worden en persoonlijk verkies ik dat tweede nu ook wel in het openbaar. |
|
|
|
|
|
#8 | |
|
Staatssecretaris
|
Citaat:
Keuzes voor het individu zijn moeilijk te maatstaven - de grootste minderheidsgroep blijft steeds het individu. Laatst gewijzigd door hotschizodiscocop : 4 september 2009 om 15:30. |
|
|
|
|
|
|
#9 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Ik heb meedeleiden met vele Vlaamse meisjes! Ze worden door de Westerse media aangespoord zich 'sletterig' te kleden, hoe minder hoe liever... Niet alleen de media, maar ook hun vriendjes zetten deze meisjes aan tot 'zedenloos' gedrag... Je moet ze er zien bijlopen als echte sletten, zonder een greintje zelfrespect! Het is dan ook algemeen geweten dat ze hun lichaam verkopen voor een Breezer of een telefoonkaart! Hebben zij nog wel een vrije wil?? Je moet immers met de Westerse consumptiemaatschappij mee... anders ben je niks! (dat is tegenwoordig jullie Godsdiens!) Nee dan nog liever een streng oog van vader... De normenloosheid van Vlaamse meisjes zie je niet bij Moslims, Afrikanen of Aziaten!!! Sorry, maar het is zo! Met die slettenkleding mag je nog wel de school binnen, maar een deftig hoofddoekje gedragen uit vrije wil.... De Moslima's moeten/mogen/en zullen deze discriminatie niet pikken!! Dit moet escaleren........ De roep om eigen Moslimscholen (zoals in Nederland)groeit! |
|
|
|
|
|
|
#10 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Ik vraag me af wie er arrogant is.
|
|
|
|
#11 |
|
Gouverneur
|
Die gehoofddoekten dienen bovendien een kaakslag toe aan zichzelf: door zich te sluieren geven ze aan dat ze een seksueel object zijn dat zich moet bedekken en verbergen voor de blikken van mannen, die in de ogen van die seksuele objecten, klaar zouden staan om hen te bespringen als ze zich niet volledig zouden bedekken. Erg beledigend naar mannen toe...
|
|
|
|
|
|
#12 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
in Brussel zie je alle manieren van kleden bij mensen van elke origine. 1 ritje met de metro volstaat om te zien wat ik bedoel.
|
|
|
|
#13 |
|
Staatssecretaris
|
Een leider is een Führer. Jouw 'Führer' is een drugdealer heb ik vernomen.
Nu terzake, ik heb ook medelijden met de Vlaamse meisjes. Ze zijn mooi, slank, intelligent. Tja, dat roept veel jaloezie op, vooral bij lelijke, dikke, domme tantes. Ik begrijp je wel. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
|
Was het alleen maar de hoofddoek, want vrees dat er veel ernstigere problemen onder broeden.
|
|
|
|
|
|
#15 | |
|
Staatssecretaris
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#16 | |
|
Staatssecretaris
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#17 | |
|
Staatssecretaris
|
Citaat:
Het grootste aantal aids gevallen vind je in Afrika. Ik ben het met je eens dat de verkrachting van Afrikanen door apen een schandaal is. Te vergelijken met de verkrachting van Italiaanse vrouwen door Marokkaanse soldaten in 1943 in Italie, het grootste wapênfeit van de heldhaftige marokkaanse natie. Wist je dat, terwijl de Algerijnen lijf-aan-lijf gevechten aangingen met de Duitsers op de hellingen, je boven het gekrijs kon horen van de vrouwen die door de marokkanen in de vallei werden verkracht? Je kan het nalezen in "Monte Cassino" van Matthew Parker, voorzie je wel van een kotszak. |
|
|
|
|
|
|
#18 |
|
Staatssecretaris
|
Wel, ik kom vaak in Turkije en Iran, en ik geef je gelijk. Maar Noord-Afrika? Er is wel degelijk een reden een sluier te dragen.
|
|
|
|
|
|
#19 | |
|
|
Citaat:
Daarnaast denk ik dat er nog smaakverschillen zijn. Ik vermoed dat er heel veel mensen afknappen op teveel bloot. |
|
|
|
|
|
|
#20 | |
|
Staatssecretaris
|
Citaat:
|