![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Vreemdeling
|
![]() Beste lezers van het Politics forum,
ik hoop dat 'Over koetjes en kalfjes' de geschikte plaats is om om deze topic op te starten met de vraag om mij te helpen. Voor mijn menswetenschappelijkonderzoek naar financieel advies van beleggingsadviseurs heb ik meer dan 400 respondenten nodig. Als student is het niet evident om een database aan e-mailadressen te kopen, daarom heb ik een selectie van enkele forums gemaakt in de hoop dat de lezers bereid zijn om in tien minuten mijn enquête in te vullen. Het zou me enorm helpen en ik zou u zeer dankbaar zijn voor het participeren aan dit onderzoek. Het doel van dit project is inzicht te bekomen in financieel advies met betrekking tot de verkoop van beleggingsfondsen. Het invullen van de vragenlijst zal ongeveer 10 minuten in beslag nemen. Uw antwoorden zijn van groot belang om een nauwkeurig beeld te krijgen van de verwachtingen over deze vorm van financieel advies. De bevraging is volkomen anoniem. Alle informatie die u geeft, zal strikt vertrouwelijk behandeld worden. Uw gegevens zullen uitsluitend worden verwerkt voor het doel van deze enquête en niet voor de commerciële promotie van producten of diensten. https://web.questback.com/citibankbe...wetenschappen/ Alvast bedankt voor uw medewerking! |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je gaat er dus van uit dat mensen op een forum tot de doelgroep behoren die jij zoekt... waarom geen contact opnemen met MoneyTalk ofzo?
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Staatssecretaris
|
![]() vrede,
zeker dat deze methode een betrouwbare steekproef oplevert? vrede, redwasp
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Weer enquetes
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik beleg in bier en wiksie
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ook niet slecht, maar minder interessant lijkt mij
![]()
![]() |
![]() |
#8 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() 'k geef alles af aan mijn madam en soms, heel soms, krijg ik wat zakgeld.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Vreemdeling
|
![]() Ik heb al een eind naar externe databases van financiële bladen of websites op zoek geweest, maar de prijs van de databases was te hoog. Ik heb in de steekproef een variatie aan forums opgenomen en politics.be behoort daartoe.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||||||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja? Wadist?
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Gij gaat het nog ver schoppen in de academische wereld. Citaat:
En het wordt nog mooier!! Citibank!! We zullen die wat informatie gaan geven ja. En geloven dat ze die nergens voor gaan gebruiken waar ze hem niet mogen voor gebruiken. Citaat:
Ik ga voortaan bij elke opgestarte enquete door iemand die minder dan 10 posts heeft op het rode driehoekje duwen. Kotsbeu ben ik ze. ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#11 | |
Staatssecretaris
|
![]() vrede,
Citaat:
voor welk vak dient dit onderzoek? vrede, redwasp
![]() |
![]() |
#12 | |
Staatssecretaris
|
![]() vrede,
Citaat:
vrede, redwasp
![]() |
![]() |
#13 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Of ben je helemaal geen student ? Die citibank in je link ruikt verdacht. Laatst gewijzigd door Scherven A. Mok : 6 mei 2011 om 10:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Staatssecretaris
|
![]() vrede,
de vraagstelling veronderstelt impliciet dat iedereen op de een of andere manier bezig lijkt met beleggingen. dat is niet alleen een fout uitgangspunt (wat de waarde van de enquête meteen al een pak omlaag haalt) maar wijst ook nog eens op het verwrongen en perverse wereldbeeld dat studenten TEW en handelswetenschappen lijken te hebben. aangezien de vraagstelling op dat verkeerde uitgangspunt gebaseerd is, kan een armoezaaier als ondergetekende de enquête niet een correct invullen. ik kan geen enkel correct antwoord geven op vraag 3 en kan dus ook niet verder gaan. dit betekent dat er ofwel gelogen wordt bij het invullen, ofwel dat je op die manier de steekproef automatisch nog een heel stuk onbetrouwbaarder maakt. tot slot vind ik het handig om eventuele forumbewoners die wensen deel te nemen er op te wijzen dat het ding neergepoot is op webspace die blijkbaar van citigroup nv is. hoewel onze student hoopt er punten mee te scoren, zal die monsterbank natuurlijk blij zijn met de gratis informatie. ik ben blij voor ons studentje dat ik geen statistiek geef. hij zou een dikke buis krijgen voor de opzet van zijn onderzoek. het resultaat, gelijk hoe het er uit ziet, heeft geen enkele waarde als het onderzoek op zo'n pijnlijk onwetenschappelijke manier gebeurt. vrede, redwasp
![]() |
#15 |
Banneling
|
![]() liegen
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Minister
|
![]()
![]() |
#17 |
Vreemdeling
|
![]() Dit was eigenlijk een reserveroplossing omdat ik inderdaad moeilijkheden had als student om aan een database te komen.
Ik begrijp jullie frustratie zeer goed, aangezien dit een reserveoplossing was en ik er zelf van bewust was dat dit geen goede steekproef is. Ik heb goed nieuws, ik heb een database kunnen verkrijgen van mensen die al 'beleggingsklant' zijn (dus de vragen wel begrijpen) en waarvan de populatie duidelijk gedefinieerd kan worden. Daarnaast kan de steekproef daar wel aselect gebeuren ![]() Wegens de tijdsdruk wilde ik een 'slechtere' reserveoplossing omdat ik nog niet zeker was dat ik toegang tot deze database zou kunnen verkrijgen. Excuses voor het ongemak op dit forum, kan een moderator deze topic verwijderen a.u.b.? Ik hoop dat er niet nog meer commotie ontstaat, want dit was echt mijn bedoeling niet. Met vriendelijke groet, Alexander |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Neenee, zo makkelijk om je er hier niet vanaf
![]()
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN