![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Parlementslid
|
![]() ![]() Citaat:
Let wel: kopiëren is op zich niet strafbaar. De ongeregistreerde huis-aan-huis verkoop daarentegen wel (in Belgie door de Wet op de ambulante handel). Deze illegale handel is georganiseerd door een Israelische bedrijf gerund vanuit Londen door ene Moshe Daniel. Dit bedrijf "Art4all" () recruteert studenten in Israël via andere bedrijven als "Alljobs". De olieverfschilderijen, zowel origineel Chinees "fast art" als reproducties van beroemde West-Europese schilderijen, zijn verkrijgbaar via de Chinese website www.doupine.com. bron |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Parlementslid
|
![]() Maak uw winst maximaal: koop 100 schilderijen "made in China"
Kostprijs 4€ per stuk + verzendkosten (ongeveer 15€ voor één zending) 4 x 100 + 15 = 415€ Huis aan huis verkoop gemiddeld 200€ per stuk........................... 100 x 200 = 20.000€ Winst............................................. ............................... 20.000 - 415 = 19.585€ ka-tsjiiiinnng! |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ge moet maar zo onnozel niet zijn van die te kopen.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Wie vertrouwt er dan ook iemand die schilderijen verkoop voor pakweg 15% van de waarde? Hebberig noemen ze dat.
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
€ 15 om 400 schilderen uit China te laten overkomen, dat klinkt wel héél goed.
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Minister-President
|
![]() Een fake schilderij is normaliter wel degelijk geschilderd.
![]() |
![]() |
#9 |
Burger
|
![]() jamaar ze kennen iemand die de hond van een buur zijn nicht verzorgrde en die hond heeft ooit de oma gebeten van hun postbode en die oma is overlevende van de uitroeiingskampen, dus ja gij vuile anti semieten
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En neen... geen zigeunerin. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat de wetteloosheid in ons land een feit is, daar twijfelt niemand nog aan.
Dit gezegd zijnde : wie koopt er nu een schilderij voor 200 euro van een wildvreemde die voor je deur staat? |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Parlementslid
|
![]() moest iederéén zijn burgerplicht vervullen zoals van iedere nette burger van ons land verwacht zou moeten kunnen worden hebben die mannen geen schijn van kans om ook maar een half schilderijke te verkopen !
als ze bij mij aanbellen gaan ze gerust binnenmogen en ga ik ze net lang genoeg aan de waggel houden tot de politie verwittigd én ter plaatse is om die "studenten" hun studentenkaart eens aan een kontrole te onderwerpen en de rest van hun papieren eens te checken..... mensen die een legale handel drijven betalen belastingen en voldoen aan tal van andere criteria.... en cowboy's gelijk deze mannen komen zomaar onder de legale handelaar zijn duiven schieten.... zij huren géén pand en betalen niks belasting maar rapen wél de poen op..... jammer maar dat kan niet... moest iederéén dat doen dan zie je ze van géén kanten niet meer leuren met hunnen brol ! heb dit reeds gedaan met vriendelijke zigeuners die aan huis kwamen met "écht" goldene bestekkenkoffers (die gestolen bleken te zijn) dus waarom zou ik het niet doen met "vriendelijke studenten" ![]()
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een hoop jaar geleden in een kleine Doe Het Zelf een Makita schroefmachine gekocht voor 1/3de van de "cataloogwaarde" zoals geafficeerd door de winkel, en er stond nog een stapel van die dingen. "een promotie actie". Na 3 keer gebruiken was de accu brak. Dus, eerst naar die Doe Het Zelf. Geen garantie meneer, ze is uit de verpakking. Naar Makita zelf (zitten hier op 3 km vandaan). Ik leg dat ding op tafel. En letterlijk roept de baliemedewerker naar de herstelwerkplaats "Weer ene die met zo'n nep accuschroever hier staat". De baliemedewerker geeft me een katalogus van Makita. En een vodje van Toptools. In de Makita catalogus staat niks war er op lijkt, in de Toptools folder staat exact hetzelfde, maar dan het zwart/grijs van toptool. Voor een derde wat ik betaald heb. Dure kleurspoeling noem ik dat. Na wat navragen - het was een francise van een nederlandse DHZ keten, bleek dat de hoofdinkoper van die specifieke zaak gouden zaken dacht te doen met een "alternatieve importeur van kwaliteitsgereedschap". In alle geval, dit stukje Maddox geschiedenis, geeft aan dat ik nu 2 keer nadenk vooraleer ik een "gouden zaak" geloof.
![]() |
![]() |
#14 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Tja, wie vertrouwt er beleggingsadviseurs die beweren dat je op een bepaalde belegging 15% rendement haalt terwijl de rentevoeten op spaarboekjes tussen de 2 en 4% bedraagt en er een globale crisis dreigt?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Parlementslid
|
![]() Ik zou vies zijn om speciaal naar de deur te hebben moeten lopen en dan een gast met zo'n brol zien opdagen. Als ik een schilderij moet hebben, dan ga ik er zelf op zoek naar. Ik vind het ook verwonderlijk dat er nog mensen zijn die op zo'n primitieve verkoopmethode ingaan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
|
![]() Holbewoners.
![]() |
![]() |
#17 |
|
![]() 't Is goed gevonden, wou dat ik er zelf opgekomen was.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Daar heb je eigenlijk wel gelijk in.
Langs de andere kant, hoe meer halfgebakken pogingen als deze er zijn, hoe minder snel mensen er nog intrappen. Iets is waard wat de gek er voor geeft. Aan de deur, of in een winkel.
![]() |
#19 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Banneling
|
![]() |