![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Burger
|
![]() Onderstaande brief vertrekt volgende week naar alle dag-en weekbladen en naar de voltallige pers die zijn info bij Belga gaat zoeken
Citaat:
Feit is dat zijn huurcontract werd opgezegd door de eigenares onder de wettelijke bepalingen van 3 maanden. In extremis kan Ludo daarmee naar de rechtbank trekken en uitstel vragen. Maar uitstel is in dit geval geen afstel en kanhem maximaal drie maanden extra respijt opbrengen. Daarna vliegt hij, met zijn vrouw en dutskes van kindjes onverbiddelijk op straat. Dat dit nog allemaal mogelijk is anno 2004 gaat mijn verstand al te boven en Ludo zal zeer zeker niet de enige zijn die in dit sukkelstraatje terecht komt. Of: hoe sociaal het paarse beleid wel is. Wat zou Stevaert daarop te zeggen hebben? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Minister
|
![]() Verschrikkelijke situatie, inderdaad, maar ik zie het nut niet om zo tekeer te gaan tegen vreemdelingen. Die link is me in de brief niet helemaal duidelijk! Misschien zijn er allochtone gezinnen met 5 kinderen die dit probleem ook hebben?! Het gezin wordt gediscrimineerd omwille van het aantal kinderen (wat ik natuurlijk veroordeel), niet omdat het een autochtoon gezin is.
Sorry, het laatste deel van de brief komt me echt niet goed over... eerder ![]()
![]() |
#3 |
Burger
|
![]() Laat het duidelijk zijn dat ik niet insta voor de inhoud van de brief. Mijn enige doelstelling bij het posten was om misschien via deze weg een oplossing te kunnen vinden voor het gezin. Da's alles, niet meer niet minder.
Om even op de passage terug te komen waar jij het over hebt: In Mechelen is het anders wel frapant dat het OCMW daar blijkbaar wel werk maakt van soortgelijke situaties bij allochtonen. Iets wat blijkbaar niet mogelijk is voor een autochtoons gezin. Ik begrijp best dat het moeilijk oordelen is voor je, maar ook ik ben woonachtig in Mechelen en ook ik ken de situatie, al zou ook ik de brief anders opgesteld hebben. Maar da's Ludo's keuze, en verder wil ik me daar ook niet in mengen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Burger
|
![]() Ter verduidelijking:
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Ik ben ook van Mechelen. En ik hoop dat het gezin van Ludo snel onderdak vind. Ik hoop ook dat de woningmarkt (die een echte hel is) zich wat stabiliseert, i.p.v. die prijzen die de laatste jaren echt de lucht in schieten. Ongelooflijk gewoon.
![]() |
![]() |
#6 | |
Burger
|
![]() Ter verduidelijking:
Citaat:
Zo werd het gepubliceerd in het Nieuwsblad. De brief wordt dus niet gekopieerd ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Burger
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||||
Burger
|
![]() Mijn excuses, bij het modereren heb ik iets teveel geknipt (alle berichten na de eerste beledigende off-topic posts ipv enkel die posts).
Hieronder volgt wat ik nog kon recupureren (helaas niet alles). Als iedereen gewoon on-topic bleef zou het probleem zich trouwens niet stellen. Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Minister-President
|
![]() Mijn toevoeging ging ongeveer als volgt:
Ongeacht de hele discussie ovr dat verhaaltje zou ik eens graag een overzichtje hebben van - het aantal daklozen - het aantal mensen onder het betaansminimum - het aantal mensen zonder ziekenkas - het aantal mensen die niet krijgen waar ze recht op hebben - het aantal mensen die onmogelijk nog hun rekeningen kunnen betalen. Hoeveel zouden dat er zijn ? In het totaal anderhalf miljoen ?
![]() |
#10 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Antwerpen heeft 450.000 inwoners. Er zijn +/- 8.000 steuntrekkers OCMW. Dus -2% Antwerpen is een concentratiepunt. Om de gegevens van Vlaanderen in te schatten zou men dus mogen halveren: -1% op 6mil. = minder dan 60.000 steuntrekkers. Maar die hebben wel ziekenkas, want daarvoor bestaat een bijzondere regeling. Aan de andre kant schijnen er +300.000 mensen te zijn met betalingsmoeilijkheden. Hiervoor bestaat er een registratie bij de Nationale Bank. Zie ook www.vvsg.be (vereniging van vlaamse steden en gemeenten) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |||||
Burger
|
![]() Nog wat materiaal:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() When in Rome do as the Romans do....
Vermits de sociale woningbouw ondertussen voor het grootste deel voorzien is voor migranten of asielzoekers kunnen deze mensen misschien best op een gelijkaardige manier reageren: oplossing 1: probeer een krot te huren bij een allochtone eigenaar, laat krot onbewoonbaar verklaren en kom eerst op de wachtlijst (beetje zonnebank voor het kleurtje kan misschien helpen)- oplossing 2: a. vergeet naam b. vergeet papieren c. vraag asiel aan d. onderdak + eten worden voorzien zolang de procedure loopt. Met een beetje geluk kunnen ze dan de volledige zomer gratis verblijven in een of ander vakantiedorp (De Haan? (al gesloten) Hengelhoef (staat ook leeg? Ergens in de Ardennen staat ook nog zo'n dorp voor asielzoekers maar dat blijkt ondertussen volledig geplunderd te zijn).
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Minister-President
|
![]() Als ik mag geloven dat 10% van de bevolking onder de armoedegrens leeft, dan is dat voor mij 1 miljoen mensen. Dat zal wel de grootste groep zijn.
Over daklozen lijkt niemand info over te hebben, maar het zouden maar enkele duizenden zijn. In ieder geval enkele duizenden te veel dan. Laat ons veronderstellen dat mensen die buiten het sociale vangnet vallen ook voornamelijk in de groep armen te zoeken zijn, dan hou ik het daarbij. Maar ik had toch graag enige concrete cijfers. Cijfers van hoeveel er nu van OCMW leven is geen correct beeld want een groot aantal dossiers wordt geweigerd.
![]() |
#15 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het is wel waar dat men stilaan de fraude wil bannen en de zogezegde familiehereniging wil beperken. Anders wordt West Europa het RVT van de Magreb. De periode van het knuffelbeleid is blijkbaar achter de rug. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
http://www.kuleuven.ac.be/ck/2003_04...11-armoede.htm
![]() |
![]() |
#17 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Jij ms patient; vervangings inkomen van de ziektekas of invalide geld is niet zo weinig en met 5 kinderen heb je een hoopje kindergeld ook + dat je vrouw ook wel werkt waarschijnlijk of aan de dop zal staan als gezinshoofd. Je hebt je huis verkocht, de dag van tegenwoordig krijg je veel geld voor een huis en nu wil je alles nog wat beter maar dan voor niks niemandal. Speel met een ander zijn voeten en hang daar de sukkelaar wat uit.
Mijn pa is oorlogs invalid, meer dan 100% nog eens trouwens en niemand destijds zei tegen hem dat hij een pensioen kon krijgen en dus heeft hij gans zijn leven mogen gaan werken, zwaar werk trouwens na drie jaar volledig lam geweest te zijn. Nooit één keer geklaagd en toch een huis kunnen kopen. Maar ja, in die tijd was het nog een schande iets voor niets te proberen krijgen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En net d�*t gebrek aan beleid begint bij de meeste mensen heel erg hoog te zitten. Dat het niet echt evident duidelijk is weet ondertussen het kleinste kind. Persoonlijk ken ik een koppel (hij zwart, zij blank en twintig jaar ouder) dat effektief al drie jaar samenwoont. Maar ze krijgen geen toestemming om te huwen en hij krijgt geen toestemming om te werken. Dus procederen ze al twee jaar terwijl hij enkel op haar kosten kan leven. Verkeerde nationaliteit misschien? Ik heb er geen idee van. Anderzijds ken ik ook mensen waarvan de vader veroordeeld werd wegens drugshandel, de dochter werd verplicht uitgehuwelijkt (info komt van leerkracht die ze in vertrouwen had genomen) en de nieuwe drugshandelaar leeft hier nu rustig als "nieuwe belg", lustig 'gehuwd' met een meisje dat geen keuze had.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Banneling
|
![]() Het OCMW Antwerpen weigert tegenwoordig systematisch steunaanvragen in het kader van gezinshereniging.
Uit goede bron echt weet ik dat al wie er tegen in beroep gaat, dat beroep ook wint. Er is inderdaad geen wettelijke basis. Er zijn er blijkbaar die er belang bij hebben dit land te verzieken. |
![]() |
![]() |