![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() De nieuwe minister van onderwijs
geeft reeds zijn besparingsbeleid prijs. Uit de leraarsketen overstemmen nu kreten het uitgelaten speelplaatsgekrijs. ![]() 1+1 = 1,98 ! |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() hij zou, als minister van Gelijke Kansen, ook het budget voor het steunpunt Gelijke Onderwijs Kansen, op nul willen zetten.
hij zou, als Brusselaar, het budget voor de Brusselpremie, op nul willen zetten. hij zou, als lid van een partij die groen wilt zijn, de fietsvergoeding willen afschaffen. goe bezig!
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() "Hete herfst" meer dan waarschijnlijk, in het Onderwijs.
![]()
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Banneling
|
![]() Mensen die besparen op het onderwijs moeten publiek hangen. Dicht het gat in de begroting maar met de oorlog in Afghanistan en de preventiekampanjes tegen pesten en racisme.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Elke boer weet dat je de beste graankorrels niet moet opeten, maar net gebruiken als nieuw zaaigoed. Gebruik je systematisch het slechtste zaad, dan gaat je zaaigoed, en daarmee ook je oogst erop achteruit.
Idem voor het onderwijs: we moeten daar net onze beste mensen zetten. De lonen in het onderwijs moeten omhoog, het comfort van het lesgeven verbeterd. De doorsnee boer is een pak slimmer dan die Pascal Smet.
de Universele Verklaring van de Rechten van de Mens Laatst gewijzigd door driewerf : 25 september 2009 om 11:43. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Banneling
|
![]() Ik vraag mij echt af wat deze troglodiet allemaal zal verpesten. De vorige was al erg genoeg.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Waarom moeten niet alle vlaamse ambtenaren 1% inleveren , incluis kabinet Smet. ?
Als ik het voorstel goed lees moeten leerkrachten/secretariaat/directie 1% inleveren , de mensen die het moeten doen, maar blijft de onderwijs administratie , het brussels waterhoofd, buiten schot. Toch een pluim voor het kabinet Smet, die univs. daar hebben maanden nagedacht over deze slimme lineaire maatregel, ik zou zeggen een BONUS. Misschien een ideetje: de onderwijsinspectie (onbevooroordeeld) zegt dat er reeds 1,5 miljard is gespendeerd aan GOK, gelijke onderwijskansen = pamperen allo's. Helaas stelt de inspectie dat nergens bewezen kan worden dat het helpt, dat weten wijzelf ook al lang , daar zijn geen studies voor nodig. Opdoeken die handel of is daar een klein "probleempje" in de maatschappij ? Laatst gewijzigd door boerenverstand : 25 september 2009 om 12:09. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Parlementslid
|
![]() Respect voor leerkrachten die in deze tijd nog in het onderwijs willen staan. Loonbesparingen voor onderwijzers zijn een slechte impuls, ze zouden beter ook eens de Brusselse leerkrachten belonen voor hun hard werk. Een klas vol anderstalige 7-jarigen met leerachterstand en een resem andere sociale problemen,... dat is pas hard werken.
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nu 1% lineair bezuinigen vind ik beter bvb dan 1% leerkrachten ontslaan
Stel dat je het aantal leerlingen per klas met 10% verhogen zodat er 1% bezuinigd wordt, heb je kwaliteit van onderwijs aangetast NU wordt de loon en pensioen discriminatie van leerkracht wallonie / vlaanderen wel serieus groter... Hoe gaan ze dat oplossen ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Genoeg om op te besparen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Smet,
eerst een onderzoek naar hoeveel mensen betaald worden uit de pot onderwijs. Hoeveel staan er voor de klas ? Daar heb je al meer dan genoeg besparingen te realiseren en als dat niet voldoende is kunnen we het pamper-onderwijs wat afslanken. Bespaar op experten, managers, interne/externe kwaliteitszorgers, pedagogen, vrijge stelden, mentoren, psychologen, consortium, kenniscentrum, CLB, associatie, LOP, verschillende netten, klassetijdschrift, NT2, inburgeringscursussen , vrije tijdscursussen, kunstonderwijs,VLOR, VLORHA, jojo's,...,... Bespaar op het parasitaire beste stuurlui aan de wal leger: dure vogels, nul rendement, vergaderen, drinken koffie , schrijven nutteloze rapporten en vragen containers papier van de leerkrachten om te bewijzen dat ze nodig zijn. Laatst gewijzigd door boerenverstand : 25 september 2009 om 12:08. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() typische kortzichtigheid van onze incompetenten.
deze mensen besparen op de belangrijkste delen van onze samenleving en laten de onbelangrijke maar geld verspillen. Waarlijk triestig.
![]() |
#15 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dan hoeven we alleen nog maar dat putteke dicht te gooien....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Burgemeester
|
![]() Goed idee. Inleveren moeten ze doen. Ze verdienen al genoeg om niet echt veel te doen. Het is zo zwaar, allemaal burnout. Stop met zeveren. Er is niets zo makkelijk als in het onderwijs staan. Een fulltime betekent 20 uur per week lesgeven. Alle weekends, alle vakanties ed betaald op je reet liggen. Ik ben naar een school geweest die hoog wordt aangeprezen. Ik denk dat ik in 6 jaar middelbaar 3 leraars heb gehad die leerlingen konden inspireren. Al de rest zijn onnodig in het onderwijs. Ik kan zelf wel lezen. Ik heb geen nood aan een of andere kwiet die het bord begint vol te schrijven. Een beginnende leraar die een parttime doet heeft ongeveer 1000 € netto. Dat vind ik veel om 10 uur les te geven. En het zit vol met mensen die een parttime doen in het onderwijs. Als we de vakanties bij de werkuren tellen, dan kom je op een netto maandloon van ongeveer 1500 € voor een parttime. Dan tellen we er nog niet bij hoeveel leraars ed er in hun 'vrije tijd' andere praktijken uitvoeren die nog eens opbrengen, vaak belastingsvrij.
In de ambtenarij zou er los ook een heel deel ontslagen mogen worden, luiaards zijn het. Mensen die denken dat het werk dat ze doen vergelijkbaar is met werken in de privé, tegen deadlines, veel druk. Ik zat deze week nog bij een overheidsinstelling waar uit de mond de zin kwam: wij ambtenaren gaan ons niet forceren. Droevig. Met den borstel erdoor gaan is wat nodig is. ps veel mensen denken eraan na een bloeiende zakelijke carriere het rustiger aan te doen en les te gaan geven. Hoe zou dat komen, omdat dat nog harder werken is? En verwar minder geld voor onderwijs niet met slechter onderwijs. Het moet gewoon anders. edit: ik heb geen probleem mee dat iedereen 1% inlevert, ongeacht het beroep. Wat stelt 1% van het brutto nu voor. We kunnen massaal geld besparen om het gekloot van de overheid te betalen. Korte pijn. IEDEREEN MOET INLEVEREN. Laatst gewijzigd door farak : 25 september 2009 om 12:18. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
als de pareto analyse telt voor de lonen dat 20% van de mensen 80% van de kosten veroorzaken, dan moet je bij die 20% gewoon 1% ervan saneren en je hebt 0.8% bespaard, zonder ook iemand pijn te doen, sowieso is het linieair 1% prettig je moet niemand de kop van jut geven, maar anderzijds bloedarmoedig. Moest hij nu vertellen ik wil 1% bezuinigen via het loon, en ga daar 5% bovenop doen op de overheadkostprijs... dan scoor je helemaal goed bij iedereen. Wat hij nu vertelt is dat het voetvolk moet inleveren, en de top verder mag kwistig zijn. Zuinig zijn begint nochthans bij uzelf
whoami#Warondysinfo https://euvsdisinfo.eu/ ![]() https://ground.news/ ![]() ![]() https://euromaidanpress.com/2024/01/...uhansk-oblast/ https://www.newsnow.co.uk/h/World+Ne...kraine?type=ln Laatst gewijzigd door brother paul : 25 september 2009 om 12:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |