Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Politics.be > Suggesties & Mededelingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Suggesties & Mededelingen In dit forum kan iedere forumgebruiker terecht met voorstellen ter verbetering (van de sfeer) van dit forum. Je vindt er ook de officiële mededelingen terug van Politics.be.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 september 2009, 13:31   #1
Sammael
Gouverneur

Standaard Over bannelingen, dubbelnicks, rode driehoekjes en dies meer

Zoals je kan zien, ben ik niet de meest frequente poster op dit forum. Maar vele draden in dit subforum, dat ironisch genoeg bedoeld is voor het naar voren brengen van voorstellen tot het verbeteren van de sfeer op het forum, lijken mij contraproductief te werken en houden op zichzelf het gevaar in om, o ironie, de sfeer op het forum te verslechteren.

Een aantal thema's komen telkens weer in deze draden. In de misschien ijdele hoop deze discussies voor eens en voor altijd te beëindigen, had ik graag een aantal punten behandeld:

1) Vrijheid van meningsuiting: een argument dat vaak terugkomt wanneer leden hun ergernis of verontwaardiging uiten omtrent het verwijderen van posts, topics of bannen van members.

Het hanteren van het argument "jamaar, ik heb toch recht op vrije meningsuiting" berust op een misvatting. Vrijheid van meningsuiting heeft enkel betrekking op het optreden van de overheid. M.a.w., wanneer een private organisatie, zoals politics.be, je post verwijdert, wijzigt of je account een sanctie oplegt (doorgaans in de vorm van strafpunten of een verbanning) voor hetgeen u hier hebt gepost, dan wordt uw gekoesterde "vrijheid van meningsuiting" (merkwaardig genoeg misschien) niet aangetast. Een private organisatie, zoals politics.be, mag de meningen die u op haar forum uit, beknotten zoveel ze wil. Punt.

Dat betekent dat wanneer een moderator actie onderneemt, dit geen kwestie is van vrijheid van meningsuiting, noch een aantasting van een van uw fundamentele vrijheden. Indien een private organisatie uw schrijfsels censureert, dan bent u vrij om deze organisatie te verlaten en een eigen organisatie op te richten, binnen de welke u mag zeggen (en zelf op uw beurt censureren) wat u wil.

2) "Wie op het rode driehoekje klikt is een kinderachtige klikspaan!"

Kort gezegd: nee.

Ieder forumlid is bij het creëren van zijn/haar account akkoord gegaan met de regels en voorwaarden voor lidmaatschap.

Sommigen houden zich aan deze regels, anderen niet. Wanneer u een post tegenkomt die volgens u duidelijk de forumregels schendt, dan is het uw goed recht (sommigen zouden zelfs zeggen uw plicht, de analogie met burgerzin makend) om deze te rapporteren. Het rapporteren van zulk een post staat niet gelijk met het sanctioneren ervan. Het enige dat u doet is de desbetreffende post onder de aandacht van de moderatie brengen. Het is de taak (vrijwilligerswerk nota bene) van de moderatie om vervolgens de post an sich te lezen (en eventueel de rest van de draad, teneinde de post in zijn context te plaatsen). In geval van twijfel, zal de moderator in kwestie mogelijks deze post bespreken met collega's alvorens actie te ondernemen.

Nadat de moderatie aldus een post zorgvuldig heeft bestudeerd en aan de forumregels heeft getoetst, zal zij in eer en geweten (en geheel vrijwillig en gratis!) de nodige maatregelen treffen.

"In eer en geweten? Leugens! De moderators zijn nazi's en gestapo's! Hun kleerkasten hangen vol met Duitse uniformen uit W.O. II!"

Dat is een kwestie van perceptie. Uiteraard staat het u vrij ontevreden te zijn over de moderatie, maar hou in gedachten dat dit forum een private organisatie is. Het staat de moderatie vrij om met uw posts en account te doen wat zij wilt. Bevalt de manier van moderatie u niet, hebt u dit gesignaleerd en wordt er geen gevolg gegeven aan uw verzuchtingen, dan resten u slechts twee opties: a) uw trots inslikken en het recht van de sterkste aanvaarden; b) het forum verlaten.

3) "Ik klik niet op het rode driehoekje! Ik zet die eikel zelf wel op zijn plaats!"

Op zich niet verkeerd, maar vergeet niet dat indien u post, uw post dient te voldoen aan de forumregels. Wanneer iemand een vuurtje stookt in een draad en u giet daar olie op, dan zal de draad in de kortste keren degenereren in een ordinaire scheldpartij.

Voorbeeld van hoe het niet moet:

X: U bent een idioot!
Y: Wie wordt er hier een idioot genoemd? Is dat uw enige argument? Hoelang zijt ge daarvoor naar school gegaan? 't Verstand is bij uw familie dun gezaaid zeker?
X: Wat zegt gij over mijn familie? Rotzak! Uw moeder is een hoer!
Y: Moet ik eens naar daar komen en op uw bakkes slaan?
...

Voorbeeld van hoe het wel kan:

X: U bent een idioot!
Y: Beste X, mag ik er u opmerkzaam maken dat persoonlijke aanvallen verboden zijn door de forumregels? Nu, betreffende het topic (gaat verder on topic).
X: Wie denkt gij wel dat ge zijt? Schoolmeesterke! En ge hebt zeker op de rode driehoek geduwd! Klikspaan! Kleuter!
Y: Beste X, ik zou het appreciëren uw persoonlijke aanvallen te stoppen, zoniet zal ik mij genoodzaakt zien uw posts inderdaad te rapporteren aan de moderatie. (gaat verder on topic)
X: Klootzak! Jeannette! Ik ga uw moeder pakken!
Y: rapporteert posts en negeert X volkomen

Indien u zich niet kan beheersen en alleen maar kan reageren zoals in het eerste voorbeeld, reageer dan gewoon niet. Uw reactie zal olie op het vuur zijn en een interessante discussie volledig verpesten voor uw mede forumleden. Rapporteer de post gewoon en laat het over aan de moderatie.

U kan ook een privébericht sturen naar betrokkene, maar aub, hoe het vriendelijk en beleefd; indien u dat niet kan, doe het dan gewoon niet. Iemand z'n inbox spammen met kwetsende privéberichten zal ongetwijfeld ook gesanctioneerd worden door de moderatie indien het de spuigaten uitloopt.

Hou ook de volgende oude internetwijsheid in gedachte: "Don't feed the trolls." Sommige mensen scheppen er genoegen in amok te maken op internetfora. Dit zijn doorgaans mensen die op zoek zijn naar aandacht. Geef hen die aandacht niet en ze stoppen uiteindelijk vanzelf (de ene al wat rapper dan de andere, afhankelijk van hun intelligentie).

4) "Ik denk dat iemand een dubbelnick is van een banneling! Daar ga ik nu eens een draad over openen zie! Toortsen en hooivorken! En een touw en een hoge boom! Hahahaha!"

Fout.

Zulk een draad kan enkel slecht aflopen: sommigen zullen het met u eens zijn, anderen zullen zich ergeren. De beschuldigde kan mogelijks ontkennen. Nog anderen vinden dat u geen leven hebt.

Wat er ook van zij, het behoeft weinig verbeelding om te begrijpen dat zulk een draad alles heeft om in een scheldpartij te eindigen, dewelke zal resulteren in strafpunten voor uzelf en/of andere leden en mogelijks zelfs verbanningen van mede forummers die normaliter fatsoenlijk zijn, maar zich hebben laten meesleuren in een draad die alle potentie had om op een zgn. 'flamewar' uit te draaien.

Indien u sterke vermoedens heeft dat iemand een dubbelaccount is, kan u twee dingen doen: a) rapporteer de posts die uw vermoedens opwekken; b) stuur een privébericht naar een moderator, met links naar zulke posts. Na a) of b) wacht u geduldig af. Het is niet de bedoeling onschuldigen te bannen, dus de moderatie zal tijd nodig hebben om zich er onomstotelijk van te vergewissen dat de door u gemelde account inderdaad een dubbelaccount van een banneling is.

Het zal de sereniteit van het forum ten goede komen en de moderatie en vele medeforummers zullen u dankbaar zijn.

Laatst gewijzigd door Sammael : 2 september 2009 om 13:35.
Sammael is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2009, 13:39   #2
roger verhiest
Eur. Commissievoorzitter

roger verhiest's schermafbeelding

Standaard

Indien er meer mense"n met hun eigen naam zouden posten ipv zich te verschuilen onder een "nickname" om aldus naamloos om het even wat voor zever te posten zou dat de sfeer op het forum reeds flink verbeteren.

Men blijft vanzelfsprekend vrij om dit inderdaad "naamloos" verder te doen, maar men moet dan wel bedenken dat men minstens zulkdanige posts zou moeten schrijven dat die identiek zijn als wat men zou schrijven onder zijn werkelijke naam.

Tempo toleras
sed vero aperas
roger verhiest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2009, 13:46   #3
Duvelke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Duvelke's schermafbeelding

Standaard

Schoon geschreven post.
Er zouden hier veel een voorbeeld aan kunnen nemen.
Oud 2 september 2009, 13:48   #4
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roger verhiest Bekijk bericht
Indien er meer mense"n met hun eigen naam zouden posten ipv zich te verschuilen onder een "nickname" om aldus naamloos om het even wat voor zever te posten zou dat de sfeer op het forum reeds flink verbeteren.

Men blijft vanzelfsprekend vrij om dit inderdaad "naamloos" verder te doen, maar men moet dan wel bedenken dat men minstens zulkdanige posts zou moeten schrijven dat die identiek zijn als wat men zou schrijven onder zijn werkelijke naam.
Er is een aantal redenen om niet onder eigen naam te posten.

De mysterie van de persoon achter de dubbelnick is 1.

2 is het karakter van de forumpersoonlijkheid als handelende godheid.
Flanelcondoom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2009, 13:52   #5
Steve_M

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Ik ben het grotendeels met je eens, maar ik vind dat je toch een aantal zaken vergeet te vermelden. Wat mij vooral stoort is het 'flamebaiten' van sommige posters, die daar schijnbaar niet voor bestraft worden. Ik zal een naamloos voorbeeldje geven:

Poster X poneert iets in een discussie over homoseksualiteit en illustreert dat aan de hand van persoonlijke voorbeelden (laat ons zeggen, zijn/haar kinderen).
Poster Y voegt niets toe aan de discussie, maar valt poster X aan door te stellen dat haar persoonlijke voorbeelden waardeloos zijn en dat h/zij dat niet gelooft.
Vanaf nu gaat de discussie niet meer over het oorspronkelijke onderwerp, maar over poster Y. Wanneer poster Y uiteindelijk zegt dat zij/hij die manier van discussiëren belachelijk/kinderachtig vindt, druk poster X snel op het driehoekje wegens 'persoonlijke aanval'.

Dit soort gedrag zie ik zeer vaak op dit forum en vind dat bijzonder ergerlijk. Het lijkt erop dat sommigen in de meeste discussies weinig anders doen dan flamebaiten.

Wat persoonlijke aanvallen/beledigingen betreft is het vaak ook moeilijk. Als iemand beweert dat homo's pedofielen/ziek/... zijn, dan vind ik dat ik het recht heb dat een domme mening te vinden en dat ook zo te noemen. Maar heeft iemand die die mening heeft dan ook niet het recht de gelijkwaardigheid van homo's en hetero's een domme mening te noemen? Ik begrijp best dat de vrijheid van meningsuiting op een privé-forum beperkt wordt door de eigenaars ervan, maar we moeten toch oppassen het kind niet met het badwater weg te gooien: het kan niet de bedoeling zijn elkaar naar de mond te praten en alleen te discussiëren over kleine details.

Nog dit: ik ben ook niet de meest frequente poster en heb nog nooit een waarschuwing of strafpunt gehad, hoewel ik - net zoals in het echte leven - best wel durf discussiëren op het scherp van de snee.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2009, 14:02   #6
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andres21 Bekijk bericht
"In eer en geweten? Leugens! De moderators zijn nazi's en gestapo's! Hun kleerkasten hangen vol met Duitse uniformen uit W.O. II!"

Dat is een kwestie van perceptie. Uiteraard staat het u vrij ontevreden te zijn over de moderatie, maar hou in gedachten dat dit forum een private organisatie is. Het staat de moderatie vrij om met uw posts en account te doen wat zij wilt. Bevalt de manier van moderatie u niet, hebt u dit gesignaleerd en wordt er geen gevolg gegeven aan uw verzuchtingen, dan resten u slechts twee opties: a) uw trots inslikken en het recht van de sterkste aanvaarden; b) het forum verlaten.
Is dat wel zeker ?
Als het echt privé is , moet wat er op het forum staat dan niet afgeschermt zijn van het openbare i-netgedeelte ?
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2009, 14:09   #7
Duvelke

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Is dat wel zeker ?
ja
Citaat:
Als het echt privé is , moet wat er op het forum staat dan niet afgeschermt zijn van het openbare i-netgedeelte ?
Nee

Laatst gewijzigd door Duvelke : 2 september 2009 om 14:09.
Duvelke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2009, 14:17   #8
Sammael
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Is dat wel zeker ?
Alle vergelijkingen lopen mank, maar vooruit:

Vergelijk de internetruimte met een groot plein. Dit is het openbaar domein, gecontroleerd door de overheid.

U mag op dat plein met uw eigen plakkaat rondlopen, waarop de boodschap staat : "Ik eis gratis witte pensen." Geen probleem. Niemand zal u tegenhouden.

Stel dat ik op dat plein rondloop met een blanco plakkaat. Ik leen u dat plakkaat uit onder de voorwaarde dat u er niets opschrijft over witte pensen.

U loopt vijf minuten later met mijn plakkaat rond waarop staat "Ik eis witte pensen."

Ik, de rechtmatige eigenaar van gezegd plakkaat, neem mijn plakkaat terug en deel u mee dat u voortaan uw eigen of andermans plakkaat moet gebruiken om uw flauwe zever te verkondigen, maar het mijne krijgt u niet meer.

Plein = internet
Plakkaat = forum
Ik = eigenaar van het forum.

Laatst gewijzigd door Sammael : 2 september 2009 om 14:24.
Oud 2 september 2009, 14:23   #9
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Wat een lang voorbeeld.

Veel korter: een forum is een kroeg. Staat je smoel mij niet aan, zwier ik je buiten. Wordt er gevochten, zwier ik je buiten. Kom je om sigaretten schooien bij de klanten, zwier ik je buiten.

Laatst gewijzigd door Flanelcondoom : 2 september 2009 om 14:24.
Flanelcondoom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2009, 01:34   #10
Bambina
Banneling

Standaard

Beste,

Een mooie en zeer nuttige post waar hier soms hoge nood aan lijkt te zijn.

Doch wil ik graag een kleine verbetering aanbrengen. Wat u hier zegt, klopt niet:

Citaat:
1) Vrijheid van meningsuiting: een argument dat vaak terugkomt wanneer leden hun ergernis of verontwaardiging uiten omtrent het verwijderen van posts, topics of bannen van members.

Het hanteren van het argument "jamaar, ik heb toch recht op vrije meningsuiting" berust op een misvatting. Vrijheid van meningsuiting heeft enkel betrekking op het optreden van de overheid. M.a.w., wanneer een private organisatie, zoals politics.be, je post verwijdert, wijzigt of je account een sanctie oplegt (doorgaans in de vorm van strafpunten of een verbanning) voor hetgeen u hier hebt gepost, dan wordt uw gekoesterde "vrijheid van meningsuiting" (merkwaardig genoeg misschien) niet aangetast. Een private organisatie, zoals politics.be, mag de meningen die u op haar forum uit, beknotten zoveel ze wil. Punt.

Dat betekent dat wanneer een moderator actie onderneemt, dit geen kwestie is van vrijheid van meningsuiting, noch een aantasting van een van uw fundamentele vrijheden. Indien een private organisatie uw schrijfsels censureert, dan bent u vrij om deze organisatie te verlaten en een eigen organisatie op te richten, binnen de welke u mag zeggen (en zelf op uw beurt censureren) wat u wil.

Het recht op vrijheid van meningsuiting is absoluut niet enkel geldig vanuit overheidswege, maar dient ook gerespecteerd te worden door iedereen die een openbare gelegenheid aanbiedt! Een organisatie kan hier zelfs niet zomaar regels aan toevoegen, zonder dat men kan aantonen dat deze ook werkelijk nut hebben. Nut hebben betekent hier dat het niet naleven van die regels van de organisatie zou ingaan tegen het algemene belang van die organisatie, of van de samenleving.
Daarnaast is er nog een wet die hierbij van belang is omdat ze hetgeen u produceert beschermt: het auteursrecht. Alles wat u produceert en openbaar maakt valt onder uw auteursrecht en mag niet zomaar worden overgenomen, gebruikt of aangepast door derden zonder uw toestemming.

Het aanpassen, verplaatsen of verwijderen van producties van anderen, evenals het ontzeggen van de toegang van personen zonder geldige reden is dus bij verschillende wetten verboden. Als geldige reden gelden: illegaal gedrag of het plaatsen van iets dat indruist tegen het algemeen belang van het forum. Dit wordt dan liefst gespecificieerd in het forumreglement.

De plichten die een uitbater van een openbare ruimte heeft gaan zelfs verder dan dat. Hij is namelijk aansprakelijk voor alles wat hier binnen deze ruimte, ook al is ze virtueel, gebeurt. Dat impliceert dat de beheerder kan worden aangeklaagd indien hier dingen gebeuren die derden kunnen schaden, die strijdig zijn met het eigen reglement of die illegaal zijn, terwijl hij ervan op de hoogte is (of had moeten zijn).
Bovendien is er sprake van smaad indien een beheerder iemand zijn mening beknot door het aanpassen of verwijderen van die mening of de toegang tot de openbare ruimte te ontzeggen, en hiervoor een onware reden geeft.

Laatst gewijzigd door Bambina : 3 september 2009 om 01:35.
Bambina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2009, 01:48   #11
longhorn
Minister-President

longhorn's schermafbeelding

Standaard

Ik ben akkoord met punt 2: Wie op de driehoek klikt om een medeforummer (ook al is het een dubbelnick) een ban aan te smeren is een ordinaire klikspaan.
longhorn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2009, 05:55   #12
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bambina Bekijk bericht
Het recht op vrijheid van meningsuiting is absoluut niet enkel geldig vanuit overheidswege, maar dient ook gerespecteerd te worden door iedereen die een openbare gelegenheid aanbiedt! Een organisatie kan hier zelfs niet zomaar regels aan toevoegen, zonder dat men kan aantonen dat deze ook werkelijk nut hebben. Nut hebben betekent hier dat het niet naleven van die regels van de organisatie zou ingaan tegen het algemene belang van die organisatie, of van de samenleving.
Daarnaast is er nog een wet die hierbij van belang is omdat ze hetgeen u produceert beschermt: het auteursrecht. Alles wat u produceert en openbaar maakt valt onder uw auteursrecht en mag niet zomaar worden overgenomen, gebruikt of aangepast door derden zonder uw toestemming.

Het aanpassen, verplaatsen of verwijderen van producties van anderen, evenals het ontzeggen van de toegang van personen zonder geldige reden is dus bij verschillende wetten verboden. Als geldige reden gelden: illegaal gedrag of het plaatsen van iets dat indruist tegen het algemeen belang van het forum. Dit wordt dan liefst gespecificieerd in het forumreglement.

De plichten die een uitbater van een openbare ruimte heeft gaan zelfs verder dan dat. Hij is namelijk aansprakelijk voor alles wat hier binnen deze ruimte, ook al is ze virtueel, gebeurt. Dat impliceert dat de beheerder kan worden aangeklaagd indien hier dingen gebeuren die derden kunnen schaden, die strijdig zijn met het eigen reglement of die illegaal zijn, terwijl hij ervan op de hoogte is (of had moeten zijn).
Bovendien is er sprake van smaad indien een beheerder iemand zijn mening beknot door het aanpassen of verwijderen van die mening of de toegang tot de openbare ruimte te ontzeggen, en hiervoor een onware reden geeft.
Ik zie niet in waarom absolute vrijheid van meningsuiting hier in dit forum haast een verplichting zou moeten zijn.

Laatst gewijzigd door kiko : 3 september 2009 om 05:56.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2009, 06:02   #13
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Beste,

Een mooie en zeer nuttige post waar hier soms hoge nood aan lijkt te zijn.

Doch wil ik graag een kleine verbetering aanbrengen. Wat u hier zegt, klopt niet:

En dit forum is een "openbare gelegenheid" zeker?

Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2009, 06:03   #14
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door longhorn Bekijk bericht
Ik ben akkoord met punt 2: Wie op de driehoek klikt om een medeforummer (ook al is het een dubbelnick) een ban aan te smeren is een ordinaire klikspaan.
Ochottekes toch, hoe erg...
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oud 3 september 2009, 09:26   #15
Bambina
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
En dit forum is een "openbare gelegenheid" zeker?

Eenieder die ruimte stelt ter beschikking van derden vomt een openbare gelegenheid.
Zelfs indien de beheerder ervoor zou kiezen het forum privé te maken en slechts door een selecte groep te laten gebruiken, valt het nog onder zijn verantwoordelijkheid en aansprakelijkheid wat hier gebeurt.

Je kan een webruimte best vergelijken met een groot gebouw wat onderverdeeld werd in kleinere gebouwen: kantoren, winkelruimte, magazijn, ... De twee laatsten zijn niet voor openbaar bezoek of publiek bestemd en daar doe je en laat je binnen de wettelijke grenzen wat je wil. Dit komt overeen met een gewone website zonder ruimte voor reacties, indien wel iemand erin slaagt hier iets aan te wijzigen, op te plaatsen, ... is er steeds sprake van een misdrijf (hacking, in het geval van ons kantoor: inbraak).
Die middelste is wel voor publiek bestemd. Daar gelden dus dezelfde regels als voor iedere andere openbare gelegenheid.

Heel concreet:

Jij scheldt me de huid verrot en maakt je schuldig aan laster. Ik of anderen klikken op het driehoekje. De administrators reageren niet. Gevolg: ik kan jou aanklagen en de administrators.

Laatst gewijzigd door Bambina : 3 september 2009 om 09:30.
Bambina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2009, 09:59   #16
Sammael
Gouverneur

Standaard

Bambina, ik ben zo vrij met u van mening te verschillen.

1) Dit forum wordt beheerd door de administrator; een administrator is doorgaans ook de eigenaar van het forum.

U kan uw mening enkel kwijt op dit forum indien u lid wordt van de private organisatie die ze is. Om lid te worden, dient u akkoord te gaan met een aantal voorwaarden en regels.

Indien u die regels overtreedt, wordt ook uw lidmaatschap opgeschort en kan u bijgevolg niet meer posten.

Als u van het forum geband wordt, wordt uw lidmaatschap beëindigd; niet uw vrije meningsuiting beknot. U zal in geval van permanente verbanning wel een ander forum dienen te zoeken om uw mening te uiten.

2) Toen u lid werd van dit forum, bent u uitdrukkelijk akkoord gegaan met een aantal regels en met het forumreglement.

Dit is ondermeer hetgeen waarmee elk lid van dit forum uitdrukkelijk akkoord is gegaan alvorens te posten op het forum:

Citaat:

De moderatie behoudt zich het recht voor om
- om welke reden dan ook discussies te verwijderen, te wijzigen, te verplaatsen of te sluiten; en
- om welke reden dan ook accounts van gebruikers te beëindigen, te verwijderen of op een andere manier onbereikbaar te maken.

Berichten zijn steeds voor rekening van de gebruikers zelf, deze drukken geenszins een zienswijze uit van de moderatie.

Berichten worden geacht de intellectuele eigendom te zijn van de plaatsende gebruiker.

Het staat de moderatie vrij berichten of delen van berichten op het forum na anonimisering door te geven voor wetenschappelijk onderzoek.
Hetgeen u post an sich, is inderdaad uw intellectuele eigendom, maar, door akkoord te gaan met het forumreglement, heeft u tevens de moderatie toestemming gegeven er een aantal dingen mee te doen.

Laatst gewijzigd door Sammael : 3 september 2009 om 10:01.
Oud 3 september 2009, 10:00   #17
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Eenieder die ruimte stelt ter beschikking van derden vomt een openbare gelegenheid.
Zelfs indien de beheerder ervoor zou kiezen het forum privé te maken en slechts door een selecte groep te laten gebruiken, valt het nog onder zijn verantwoordelijkheid en aansprakelijkheid wat hier gebeurt.

Je kan een webruimte best vergelijken met een groot gebouw wat onderverdeeld werd in kleinere gebouwen: kantoren, winkelruimte, magazijn, ... De twee laatsten zijn niet voor openbaar bezoek of publiek bestemd en daar doe je en laat je binnen de wettelijke grenzen wat je wil. Dit komt overeen met een gewone website zonder ruimte voor reacties, indien wel iemand erin slaagt hier iets aan te wijzigen, op te plaatsen, ... is er steeds sprake van een misdrijf (hacking, in het geval van ons kantoor: inbraak).
Die middelste is wel voor publiek bestemd. Daar gelden dus dezelfde regels als voor iedere andere openbare gelegenheid.

Heel concreet:

Jij scheldt me de huid verrot en maakt je schuldig aan laster. Ik of anderen klikken op het driehoekje. De administrators reageren niet. Gevolg: ik kan jou aanklagen en de administrators.
Fout. Informeer je een beetje degelijker. Dit forum is GEEN openbare gelegenheid. Dat blijkt onder meer uit het feit dat je moet inschrijven en akkoord gaan met de gebruiksvoorwaarden.

Citaat:
Oud 3 september 2009, 10:06   #18
Duvelke

Standaard

Sommige mensen denken dat ze hier alles mogen zeggen e...
Oud 3 september 2009, 10:07   #19
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duvelke Bekijk bericht
en eindeloos mogen terugkeren...
Oud 3 september 2009, 10:16   #20
Dronkoers
Secretaris-Generaal VN

Dronkoers's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duvelke Bekijk bericht
Niet?
Dronkoers is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be