![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarom zoveel wreedheid tegenover deze dieren, waaronder kalfjes.
http://www.youtube.com/watch?v=SmPdCIDFpWs |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
Partijlid
|
![]() ![]() Citaat:
't Is geen wreedheid in de zin dat die koeien gewoon een product zijn. En de boeren verkopen hun product. t' is nie goed te praten maar ik ken een paar boeren en geloof me die mensen geven om hun beesten. Als ik moest kiezen tussen nooit meer koeievlees of een van die beesten het slachthuis binnenkrijgen, wel, dan wordt ik maar vegetarier ![]() Dus dan zijn koeien die geen pijn voelen de oplossing misschien? ![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ben zelf geen vegetariër, maar koop wel vlees van een slager waarvan ik weet dat de dieren uit de wei komen. Verder is het helemaal niet nodig om slachtvee zo te mishandelen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
Partijlid
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() De meeste koeien staan allemaal op de wei hier in de buurt. En de kalfjes hebben hun eigen weiden. Nu minder want het weer is er niet voor. Maar ze moeten naar het slachthuis uiteindelijk. Mijn buurman, een maisboer, is zijn eigen koe aan het vetmesten op het veld naast zijn huis. Komt da beest uiteindelijk in zijn vriezer terecht maar hij moet wel naar het slachthuis ermee om het beest af te maken. En da mag ie zelf niet iirc van wat ie me vertelt heeft. 't is nie leuk die video, maar de meeste koeien zien nog gras in hun leven. Meer dan je kan zeggen van varkens. En misschien zit er waarheid in sommige van de comments op die video. Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#5 |
Minister-President
|
![]() Het is de aard van het beestje.