![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Jullie geloven nog steeds in fabeltjes zeker????
GEEN enkele god of wat dan ook heeft BESTAAN!!! Alle godsdiensten ter wereld hbben enkel en alleen reeds aan miljoenen mensen het leven gekost. VOOR uw geboorte WAS er NIETS / En NA de DOOD is er ook "NIETS" |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
god bestaat niet. Het leven is niet meer dan een biochemisch proces dat een begin en een einde kent. Liefde, haat, verdriet, vreugde het zijn niet meer dan een samenspel van hormonen en chemische processen in onze hersenen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Wanneer we geen verantwoording meer verschuldigt zijn aan niemand - behalve jezelf - heb je het gigantisch gevaar in een hyperindividualistische samenleving te verzeilen.
Ik heb vrienden, omdat mij dat gelukkig maakt. Ik heb een vrouw, omdat mij dat gelukkig maakt. Als ze dat niet meer doet, neem ik er wel een nieuwe. Als je denkt dat "godsdienst" miljoenen levens heeft gekost ben je gewoon mis. De menselijke natuur heeft al die doden op zijn geweten, bij wijze van spreken. Godsdient, ttz. het christendom, heeft getracht een morele code te bieden om die neiging tot kwaad (erfzonde) te elimineren, hoewel dit een waanzinnige opgave is. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Al is aan gedacht deze te tellen welke hun leven aan het geloof te danken hebben. (zijn er veel meer) Het lijkt mij helemaal bijhorig te weten of niet dat 'God' werkelijk bestaat of niet. Kijk maar eens naar de 'Natuur', begrijp hoe al dit wonderlijke in mekaar zit en je zult ook de behoefte om steeds naar een 'God' uit te kijken, uit je hoofd zetten. ![]() Wat er na de dood gebeurt, is ook de zaak van de natuur. Niemand weet hoe het verder zal gaan maar daar nogmaals: kijk maar naar de bladeren van de bomen doorheen de 'jaargetijden (Lente, Zomer, Herfst en Winter) -komt ieder jaar terug... net zoals jouw en iedereens leven. ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Die inbreng verandert alles in mijn denkwereld ![]()
![]() |
![]() |
#6 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
religie geeft enkel valse hoop aan mensen in een erbarmelijk bestaan of mensen die in de knoop liggen met hun eigen zonden. Ik zie inzake religies niks goed en de mens mag dan wel de uitvoerder zijn geweest van de miljoenen moorden, toch deed hij dit in naam van een religie waarin hij geloofde en in essentie maakt dit religie dus even verantwoordelijk en zoals ik al eerder zei is de mens ook de uitvinder van religies Mensen hebben geen god, goden of bijbels en zo meer nodig om te weten wat goed en slecht is. Die morele code waar jij het over hebt heeft niks te maken met het christendom want net zij hebben die morele code maar al te dikwijls met de voeten geveegd in het verleden |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
zijn stam zal dan dienen om duizenden insecten ter voorzien van eten en een schuilplaats en planten zullen zich voeden met het rottend hout. maar uiteindelijk blijft er van de boom niets meer over buiten een herinnering en zelfs die sterft ooit uit. hetzelfde bij de mens, dit is het enige leven wat je krijgt daarna is er niets meer. moeilijk voor te stellen maar dat is nu eenmaal het leven En religies hebben niet zoveel goed gedaan, ze geven enkel valse hoop en houden een domme massa kalm indien ze leven in een erbarmelijk bestaan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Onethische gelovigen zullen op een onethische manier aan godsdienst doen, ethische gelovigen zullen op een ethische manier aan godsdienst doen. Het zelfde is waar voor ongelovigen. Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Schepen
|
![]() Religies èn Atheïsme kunnen positieve of negatieve gevolgen hebben!dat hangt van de mensen af. Religies èn atheïsme kunnen eveneens misbruikt worden voor allerlei politieke en economische machtsspelletjes; dat is een eeuwenoud zeer. Ik stel echter vast dat heel wat antireligieuze aanvallen komen van mensen en organisaties die niets over religie weten, tenzij wat ze uit lectur leren. Omgekeerd weten heel wat religieuzen niet wat atheïsme is, tenzij uit literatuur. Zo krijg je dus een dovemansgesprek en intolerantie over en weer. Boeiend !
de grootste fout die heel wat 'linkse' politieke partijen hebben gemaakt, is dat ze godsdienst als institutie hebben verward met individuele godsdienstvrijheid! De scheiding van kerk en staat betekent niet dat je religies kan verbieden, en al helemaal niet op individueel vlak! Als individuen en groepen in iets geloven, kan dat een zeer sterke motivatie zijn om goede dingen te doen. Wanneer oevrheden dat nu fnuiken, verbieden of anderzins niet tolereren, kan dat goede uiteraard snel omslaan in iets destructiefs. Omgekeerd kan een totale inmenging van de staat in religie eveneens destructief worden (vb. IRA, islamterrorisme enz.). Een complex probleem dat enkel kan opgelost worden door de actuele impasse te kortsluiten! Bijvoorbeeld door de wettelijke en constitutionele scheiding tussen Kerk en Staat te koppelen aan respect voor individuele religieuze ideeën èn het verbod op discriminatie op basis van religie (of vrijzinnigheid). Stimuleer eveneens een dialoog tussen beide groepen en je schept wederzijds begrip of althans een forum waar dat kan ontwikkelen! Zelf ben ik gebroen als R.K. (wie niet in België ?lol), ben als student dan atheïst en communist geworden, nu ben ik na 5 jaar Italië plots tot besef gekomen dat atheïsme noch R.K. noch communisme de realiteit benaderen.. wordt vervolgd
"Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former." (Albert Einstein) "I gained nothing at all from Supreme Enlightenment, and for that very reason it is called Supreme Enlightenment." (Boedha) |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Naar aanleiding van het onverwacht overlijden van mijn lievelingsgoudvis - hartaderbreuk - was ik al aan het twijfelen aan het bestaan van God, maar jouw evenwichtig bericht heeft mij pas de ogen geopend. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Schepen
|
![]() Een meerderheid der atheïsten verwijten (sic) gelovigen dat ze illusies in stand houden! Best grappig als we zien dat vrijzinnigen eigenlijk nooit iets tot stand hebben gebracht tenzij ondergrondse gebouwen en loges met allerlei belachelijek geheimdoenerij en pseudo-religieuze procedures èn best grappig omdat atheïsten de illusie hebben dat ze alles beter weten en dat zij GEEN illusies hebben (wat te denken van illusies in democratie bijvoorbeeld ? Als de democratie Loges en dergelijke oelewappers tolereert, wie garandeert er mij dan dat de democratie eerlijk verloopt ?????).
"Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former." (Albert Einstein) "I gained nothing at all from Supreme Enlightenment, and for that very reason it is called Supreme Enlightenment." (Boedha) |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
In de absolute zekerheid, dat U het bij het goede eind zou hebben (hetgeen helemaal niet zeker is en waar ik het niet mee eens ben) rest de belofte van een natuurlijke behandeling na ons heengaan, welk als positief dient ervaren te worden. Slechts degenen die niet echte 'gelovigen' zijn, denken hierover zoals U het beschrijft. Moge uw 'begrip- €' zo vlug mogelijk grond raken. Ik wens het U alvast van harte toe. ![]() . |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Banneling
|
![]() Dank u wel beste mensen voor de reakties.
Natuurlijk ieder zijn mening hé. Miljoenen leven 24h op 24h STRIKT!!!! naar hun GELOOF......U weet wel!!!!! En dagelijks lezen,zien en horen wij over hun avonturen in de wereld........!!!!!! TJA, ieder zijn hobby mijn gedacht. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Burgemeester
|
![]() Hoewel ik ook atheist ben prefereer ik toch nog steeds een argumentatie ik denk niet dat je eerste post een goede basis vormt voor een verrijkende discussie pegasus.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Echte gelovigen leven gewoon verder en weten dat hun vrede, rust en liefde nauw verbonden is aan deze van hun naasten. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Vreemdeling
|
![]() ik vind dat geloof moet kunnen zolang de mensen er niet in overdrijven anders komen er alleen maar problemen van.
|
![]() |
![]() |