![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Minister-President
|
![]() De Belgische politiek (die waarmee je in de media rond de oren geslagen wordt) kan me maar matig boeien. Vaak is het niet meer dan gemorrel in de marge, en echt gedurfde beslissingen worden er niet genomen, door de behoudsgezindheid van de modale Vlaming.
Ongetwijfeld zijn er andere landen die het beter doen. Zo stootte ik onlangs op dit artikel: http://www.time.com/time/health/arti...893946,00.html, dat handelt over de decriminalisatie van alle drugsbezit (ook heroïne en cocaïne etc.) en de veelal positieve gevolgen die dat met zich meebracht. Een erg gedurfde én unieke wet die tot de verbeelding spreekt. Een die misschien wel andere regeringen kan aanzetten tot soortgelijke acties. Vandaar mijn vraag: welke unieke wet (in spe) vindt u gewaagd? Zij het omdat deze uw haren te berge doet rijzen of er net binnenpretjes van krijgt omdat u dit nooit mogelijk achtte; omdat deze wet het begin kan zijn van een globale verandering - ten goede of ten slechte. Bij de weg, het is niet de bedoeling om hier al te uitgebreid inhoudelijk te discussiëren over de aangehaalde wetten; daarvoor kan u andere threads aanmaken. Shoot!
![]() |
#2 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
http://www.google.be/#hl=en&safe=off...02f03cd4e0cf5b |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Minister-President
|
![]() Niet meteen wat ik bedoel, maar goed. Ik doel op wetten die ertoe doen, niet op achterhaalde overblijfsels.