Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 14 oktober 2013, 09:28   #1
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard Jihadstrijder: waarom?

http://www.standaard.be/cnt/dmf20131011_039

Citaat:
Het is de eerste maal in Vlaanderen dat de motivaties van de strijders zo uitvoerig onderzocht en beschreven worden.

Vandaag brengt journaliste Janine Meijer het verhaal van Brahim, de oudste zoon in een Marokkaanse gezin dat vier kinderen telt. Als hij twaalf jaar is, houdt hij het niet langer uit op Luchtbal. Hij verveelt zich dood en vraagt zijn ouders of hij bij zijn oma en ongetrouwde tante in het centrum van Borgerhout mag gaan wonen. Zijn ouders gaan akkoord en Brahim vertrekt.

Op school doet Brahim het niet geweldig. Zijn tante zorgt voor bijlessen. Maar het helpt weinig. Brahim blijft een paar keer zitten en verruilt het Sint-Jozefinstituut in Borsbeek voor een school in Borgerhout. Maar ook daar lukt het niet. Uiteindelijk zal hij nooit een middelbare school diploma behalen en vecht hij vandaag in Syrië.
“Ik begrijp de jongeren die naar Syrië vertrekken,” zegt Fatima (18) in De Standaard. De jonge Antwerpse moslima werd begeleid bij hulpverleningsinstantie De Touter in Berchem, omdat haar omgeving bang was dat ze zou radicaliseren. “Ik snap dat je hier niet meer wilt wonen en andere moslimbroeders in nood gaat helpen. Zelf ben ik vandaag niet van plan om naar Syrië te reizen. Maar ik voel nog weinig verbondenheid met deze maatschappij. Ik word dagelijks uitgescholden en gediscrimineerd vanwege mijn geloof. Hoe vaker ik word beschimpt, hoe meer ik me ga terugtrekken. Het geloof biedt mij de zekerheid die ik in de maatschappij niet vind. Het is de enige manier om vertrouwen te houden in de toekomst.”
Weer een rondje moslimgeknuffel? Moeten we nu "ocharme" zeggen na het lezen van zoveel ellende en onbegrip?
Brahim bakt er niets van op school en waarschijnlijk straks ook in onze maatschappij niet waar hij de duizenden zal kunnen vervoegen zonder diploma en opleiding in wat dan ook.
Brahim voelt zich niet goed in zijn vel, meent zoals Fatima dat hij uitgescholden en gediscrimineerd wordt "wegens zijn geloof". Beseft zoals zovele andere niet dat het niet "om zijn geloof" gaat, dat interesseert ons geen bal, maar wel over het gedrag en de eisen die hij rondstrooit door dat geloof!
Zijn geloof brengt hen de zekerheid die ze in onze maatschappij niet vinden?
Wat voor een zinloos geleuter is dat?
Brahim hoort hier gewoon niet thuis in onze maatschappij. Brahim hoort thuis in een islamitische maatschappij!
Wij moeten ons niet laten "islamiseren" opdat Brahim zich hier zou thuisvoelen!
En hoeveel duizenden lopen er hier rond met hetzelfde probleem? En waarom moeten we die hier allemaal opvangen en laten rondlopen en van alles voorzien op onze kosten? Wetende dat er van zovelen toch nooit niets zal terechtkomen waar zij en wij iets aan hebben...
We kweken gewoon tijdbommen.

Laatst gewijzigd door andev : 14 oktober 2013 om 09:33.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2013, 10:29   #2
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Ik ken er zo nog die niet op school hebben geleerd wat multivariaatanalyse betekent.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2013, 10:35   #3
Dutch_Strawberry
Banneling

Standaard

Mijn beste Andev, ik heb enkele uren geleden net datzelfde artikel gelezen in de Standaard. Het is gewoon schandalig. Vooral deze passage deed mij met mijn ogen rollen:

"Na een aantal omzwervingen krijgt Brahim de kans om te solliciteren voor de functie van preventiemedewerker op de school 'Het Keerpunt' in Borgerhout. De naam van de school zour profetisch blijken. Het gaat om deeltijds onderwijs, waarbij leren en werken worden gecombineerd. De preventiemedewerker vervult een brugfunctie tussen directie en scholieren. Hij spreekt scholieren aan die vaak spijbelen of een negatieve schoolhouding hebben en probeert hen opnieuw te motiveren. Brahim was dolgelukkig als hij wordt aangenomen. Maar al na een paar weken gaat het mis. De jonge Marrokaan denkt vooral een pedagogische taak te hebben. Maar in de praktijk wordt hij ook ingezet voor allerlei praktische klussen zoals het verplaatsen van kasten of het ophalen van dozen uit de kelder. Brahim doet zijn beklag bij zijn neef die als arbeidsconsulent werkt. Die probeert te bemiddelen tussen Brahim en de schooldirectie. Tijdelijk gaat het beter, maar toch blijft er een verschil in opvatting over het takenpakket. Brahim voelt zich misbruikt en gaat zich verzetten. Hij weigert opdrachten die de directeur hem geeft en de sfeer verslechtert snel. De positie van Brahim wordt onhoudbaar en aan het einde van de zomer van 2010 roept de directeur Brahim bij zich in zijn kantoor. Hij moet direct zijn spullen pakken en hoeft niet meer terug te komen."

Ons arm Brahimmeke toch. Een paar kastjes verschuiven en dozekes dragen was blijkbaar niet aan hem besteed, het arm schaap. Vingertjes vuil maken, dat wilt onze allochtone vriend niet, he! Gewoon betaald willen worden om wat te zeveren met zijn soortgenootjes, dat is wat ons klein vriendeke wilde! Maar een poot uitsteken? Ha neen! Dat DOE je toch niet!

Pfffft, laat hem maar wat gaan moorden in Syrie. Dan zijn we er meteen vanaf. Voor die Fatima hetzelfde. "Niemand komt tussen Allah en mij!" klinkt het dan vanonder die berg stof dat ze draagt. Ahwel, doet maar gerust verder, kindje. Ik geef geen hol om uw overtuiging.

Laatst gewijzigd door Dutch_Strawberry : 14 oktober 2013 om 10:38.
Dutch_Strawberry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2013, 10:44   #4
Dutch_Strawberry
Banneling

Standaard

Nog zo'n pareltje van een quote uit het artikel:

"Brahim is zwaar teleurgesteld. Deze negatieve werkervaring is voor hem het bewijs dat hij als jongen met een Marokkaanse achtergrond geen eerlijke kans krijgt op de Vlaamse arbeidsmarkt. Het wordt misschien niet hardop gezegd, maar ze moeten hem niet. Hoe hard hij ook zijn best doet, hij wordt nooit helemaal geaccepteerd. De vrolijke voetballer en enthousiaste jongerenwerker heeft een flinke knauw gekregen. Welke toekomst heeft hij eigenlijk in deze maatschappij?"

HAHAHAHA! Dit doet mij nu lachen, zie. Dat steekt geen poot uit om te werken, weigert te doen wat zijn baas van hem vraagt, en voelt zich nu natuurlijk 'gediscrimineerd'. Wat een onnozel stuk vreten. Ja, haal de discriminatie kaart maar boven, jongen. Maar weet ge, er is hier inderdaad geen plaats voor luizen die niets willen uitvoeren en maar verwachten dat ze het geld in hun pollekes gedrukt krijgen.
Oud 14 oktober 2013, 10:49   #5
Dutch_Strawberry
Banneling

Standaard

En natuurlijk gaat het vanaf dan bergaf. Brahimmeke wordt opeens diep religieus, dumpt zijn vriending (die hij vooral voor het uiterlijk had gekozen, natuurlijk) voor een andere diepreligieuze troela, kleedt zich in van die typische vodden en vindt dat er bij Sharia4Belgium 'heel vriendelijke mensen rondlopen die op een zeer goede manier met het geloof bezig zijn.' Hoe dan, Brahimmeke? Door te denken dat vrouwen in korte rokjes er gewoon om vragen om verkracht te worden? Door te denken dat vrouwen enkel kweekmachines zijn achter het kookfornuis? Door te denken dat andersdenkenden volgens een of andere achterlijke religie 'bestreden moeten worden', naar het woord van een of andere ingebeelde Supersmurf?

Wat doet zo'n krapuul hier nog in ons land? Waarom laten wij over ons heen lopen? Waarom hebben onze politici geen enkele, maar dan ook geen ENKELE ballen aan hun lijf om te zeggen waar het op staat???
Oud 14 oktober 2013, 10:55   #6
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Ik ken er zo nog die niet op school hebben geleerd wat multivariaatanalyse betekent.
Oh! Jij hebt een oplossing voor het probleem door er een paar grote woorden tegenaan te gooien?
Oud 14 oktober 2013, 11:26   #7
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Tja, zo zijn er velen, en van die velen zijn er een hoop die het woord in hun hele leven niet tegenkomen, tenzij ze per ongeluk op politics.be terechtkomen.

Maar ik geloof dat jihadi's er weinig boodschap aan hebben, zelfs al komen ze het woord tegen. In de koran staat het alvast niet.
Oud 14 oktober 2013, 12:18   #8
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dutch_Strawberry Bekijk bericht
Mijn beste Andev, ik heb enkele uren geleden net datzelfde artikel gelezen in de Standaard. Het is gewoon schandalig. Vooral deze passage deed mij met mijn ogen rollen
Het is werkelijk hilarisch. Was deze kerel in zijn zandbakstaat gebleven van waar hij afkomstig was had hij nooit zoveel kansen gekregen (steeds weer opnieuw). Het lijkt precies alsof hij elke opleiding/taak/functie in zijn leven systematisch verknoeide en zich dan maar boos voelde op de staat en iedereen die hij de schuld gaf voor zijn eigen lompheid.

Hopelijk maken de troepen van Assad komaf met dit stuk kannonvlees, hier gaat niemand hem missen.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2013, 12:29   #9
F.B.
Parlementslid

Standaard

Geef ons geld, anders ontploffen we.
Oud 14 oktober 2013, 13:02   #10
Khalid Bin Waleed
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Jihadstrijder: waarom?
Dat gaat u niks aan.
Khalid Bin Waleed is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2013, 15:39   #11
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Khalid Bin Waleed Bekijk bericht
Dat gaat u niks aan.
Indien ze hier wegblijven of weer ophoepelen: inderdaad!
Oud 15 oktober 2013, 08:45   #12
pegasus6869
Banneling

Standaard

Die "brachim of zoiets"is een luie leeghanger,die gelukkig nu op zijn plaats is in het heerlijke Syrie......Adieu, de leute ,en de wind vanachter, en vooral"VOOR ALTIJD" mijn gedacht !

Laatst gewijzigd door pegasus6869 : 15 oktober 2013 om 08:47.
pegasus6869 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2013, 08:50   #13
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pegasus6869 Bekijk bericht
Die "brachim of zoiets"is een luie leeghanger,die gelukkig nu op zijn plaats is in het heerlijke Syrie......Adieu, de leute ,en de wind vanachter, en vooral"VOOR ALTIJD" mijn gedacht !
De burgers die daar als beesten afgeslacht worden zullen het niet met u eens zijn...
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2013, 00:23   #14
cookie monster
Secretaris-Generaal VN

cookie monster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Khalid Bin Waleed Bekijk bericht
Dat gaat u niks aan.
Waarom ??

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2013, 18:29   #15
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Het zal mijn reet roesten wat jij verwacht.
Uw antwoord voldoet niet aan de syntax. Op deze vraag verwacht het systeem een "Ja" of een "Neen":

Citaat:
Je bedoelt dus: het is met alles buiten dieren zo?
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2013, 19:12   #16
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
De burgers die daar als beesten afgeslacht worden zullen het niet met u eens zijn...
En door wie worden ze afgeslacht? Hun eigen volk?
Oplossing: breng en instaleer ze allemaal hier...
Oud 17 oktober 2013, 00:33   #17
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:
Amaai Kallikles, weer een nieuw moeilijk woord geleerd ?!! Wat ben jij toch fantastisch intelligent zeg !
Kallikles, de man van de multi gevarieerde flauwe zever.
meneer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2013, 00:34   #18
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door F.B. Bekijk bericht
Geef ons geld, anders ontploffen we.
plof maar
meneer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2013, 10:24   #19
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Zo'n moeilijk woord is dat nu ook weer niet, hoor.

't Staat zelfs op wikipedia

http://nl.wikipedia.org/wiki/Multivariate_statistiek

http://nl.wikipedia.org/wiki/Multivariabele_analyse

fragmentjes uit deze laatste pagina:

<<... Technieken uit de multivariabele analyse worden gebruikt om vele interessante objecten uit de natuurkundige wereld te bestuderen... >>

<< ... De multivariabele analyse wordt op vele gebieden binnen de techniek en de natuurwetenschappen en sociale wetenschappen gebruikt voor het modelleren en bestuderen van hoog-dimensionale systemen die zich kenmerken door deterministisch gedrag. Niet-deterministische systemen kunnen met behulp van een ander deelgebied van de wiskunde, zoals de stochastische analyse worden bestudeerd.... >>

http://nl.wikipedia.org/wiki/Stochastische_variabele

Een goed begrip van de wiskunde lijkt me wel onontbeerlijk.

En misschien kunnen & mogen we ons ook de vraag stellen of en zo ja in hoeverre er in het geval van (de carrière van) de doorsnee-Jihadstrijder sprake kan zijn van een 'interessant object uit de natuurkundige wereld' en/of van een 'hoog-dimensionaal systeem dat zich kenmerkt door deterministisch gedrag'

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!

Laatst gewijzigd door djimi : 17 oktober 2013 om 10:28.
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2013, 13:33   #20
Dutch_Strawberry
Banneling

Standaard

Heeft er iemand het tweede deel van de reeks gelezen? Het ging over een of ander kopvoddeke die hare vent vol overtuiging achterna ging naar Syrie...Hoop dat ze ondertussen nog niet verkracht is of zo...Ge kent dat wel met die beesten daar.

Ik heb hier wel het derde deel voor mijn neus liggen, maar moet het nog lezen. Zal later wat posten in deze topic.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be