![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, .... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Laatst ging ik een zwembroek kopen. Stond er voor me iemand met ecocheques. Daarmee kocht ze voor bijna 100 euro plastieken wegwerp bazaar. Ik vraag me nu dus af wat eigenlijk het doel of nut is van die dingen. Gewoon een onbelastbare opslag voor sectoren waar het nog goed draait of heeft het toch iets te zien met milieu normaal gezien ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In theorie kan dat wel niet.
Of de producten zijn gemarkeerd als zijnde gemaakt uit biologisch degradeerbare kunststoffen. Of ze dragen bij tot een properder milieu, zoals die stomme fotocel tuinlampjes. Of anders is het een malafide handelaar
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Aanzetten tot consumptie.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik ben tegen de organisatie Sodexho maar het idee van ecocheques is goed: goed voor de economie én ecologie.
Handelaars die de cheques aanvaarden zonder ecologische producten te verkopen, wel ze bestaan maar zij kunnen gestraft worden. In ieder geval zelfs als al de helft van de cheques gebruikt zouden worden voor groene aankopen zou ik het zelf al een min of meer schot in de roos noemen, want het heeft die mensen aangemoedigd te letten op het ecologische aspect bij hun aankoop
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb van de mijne LED lampen gekocht. Goe he.
![]() |
#6 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik spaarlampen, nu ja 'k heb maar 15€ gehad in cheques
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ongeacht het doel waarvoor ze dienen,en of ze nu ecochecques of maaltijdchecques of dienstenchecques enz...heten;het zijn reakties op het probleem van te hoge- en verkeerd georienteerde taxatie op goederen en diensten.Bijgevolg mogen ze hoogstens tijdelijk bestaan.Anders,het is onvermijdelijk,ontstaat er een gans "ecosysteem" dat afhankelijk wordt van dat "geld dat eigenlijk geen geld mag zijn"....(ik verwijs naar de dienstenchecques als gruwelijk voorbeeld)
Op den duur moeten dan weer ambtenaren zich bezighouden met het opsnorren van afwijkingen,uitzonderingen en malversaties,terwijl ondertussen de overheid MINDER verschuldigde taksen ontvangt... O ja,en IS "het milieu" eigenlijk geholpen met het invoeren van "energiezuinige CO2-arme dingen" helemaal uit China?????? Laatst gewijzigd door kelt : 25 juli 2010 om 10:10. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Daarnaast komen veel toestellen niet uit China maar zijn ze in de EU zelf gefabriceerd, en wat mij betreft zou dat laatste ook minder belast mogen worden wegens ecologischer. En wat mij betreft zouden ecocheques ook gebruikt mogen worden voor voedsel uit eigen streek te kopen maar ik ben niet zeker of dat laatste al dan niet officieel is toegestaan
![]() |
![]() |
#9 |
Banneling
|
![]() 't Was in Decathlon in Antwerpen. Daar verkopen ze niets ecologisch.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
In ons geval, wij hebben alle ecocheques uitgegeven aan de aankoop van een wasmachine. Wat we hoe dan ook nodig hadden, en wat hoe dan ook een A+ model geweest zou zijn. De cheques hebben er wel voor gezorgd dat we hetzelfde model niet stukken goedkoper in Nederland konden kopen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is niet gezegd dat als een kassa-medewerker de cheques accepteerd, dat het ook in orde is. In alle geval Citaat:
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door kelt : 25 juli 2010 om 15:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Europees Commissaris
|
![]() Dat was dan ook wat ik bedoelde, een schip komt niet van Japan naar België met 1 toestelletje als lading. De CO2 van het schip is verdeeld over de volledige lading en deze CO2 is ook aanwezig bij aankoop van een meer vervuilend Japans alternatief. De CO2-winst blijft