![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() http://www.demorgen.be/dm/nl/2462/St...vastheid.dhtml
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>> ... het belangrijkste verwijt dat je deze rood-oranje-bont-en-blauwe regering kan maken: dat ze de volgende generatie opzadelt met de schulden die deze generatie schaamteloos opbouwt. ... Het is een beleid zonder durf en moed, nog het mooist geïllustreerd met de vaststelling hoe deze regering zonder de minste weerstand zwicht voor de eisen van de Suez-elektriciteitsboeren uit Parijs, die dit land op energiegebied tot kolonie maken. Van Rompuy, de stoïcijn-cynicus bij uitstek, verkoopt het allemaal met de term 'rustige vastheid', en hij gaat daarmee nog wegkomen ook. Want dat is immers wat de Vlaamse volksaard ten diepste wil: hou het rustig, want als er niets beweegt, zal het wel in orde zijn, en leven we ongestoord verder. Dat we ondertussen fundamenteel onze eigen toekomst aan het hypothekeren zijn, dat we de ontsporingsmechanismen rustig laten voortwoekeren bij gebrek aan politieke moed om onpopulaire maatregelen te nemen, ach, dat zien we wel als we zover zijn. Maar wij, de regering, hebben ons alvast tijd gekocht tot 2011. Yves Desmet Politiek commentator <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<< Ofschoon ik veel meer zinsneden in bold had kunnen zetten, kon ik mezelf toch onder controle houden en beperkte me tot één deel. Grappig hoe Ief de Chief het hier over 'deze generatie' heeft, terwijl hij quasi achteloos voorbijgaat aan de 'vorige generaties' die nu ook niet bepaald uitblonken in voorzichtigheid en vooruitziendheid als het op 'schulden' maken aankomt. Nog een geluk voor onze politiek commentator dat het een tsjeef is die - voorlopig toch - met de door de Paarsen gebakken peren zit. Stel je voor dat zijn vriend Verhofstadt aan zet was. Welke superlatieven zouden dan niet van stal gehaald zijn?
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() Laatst gewijzigd door djimi : 14 oktober 2009 om 21:05. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() De volgende mag door de stront ploeteren, mijn kas is "in orde".
Tword tijd dat we de wetstraat ontslaan. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is vreemd dat de grootste cheerleader van paars de huidige regering verwijt dat ze te weinig besparen op het hoogtepunt van een economische crisis daar waar op momenten dat het economisch beter ging en er meer ruimte was om dat te te doen Desmet iedere kritiek op het begrotingsbeleid van zijn paarse broodheren de grond in boorde. Nu dat is het voordeel van broodschrijvers is dat het geheugen van mensen kort is en ze zelf geen enkele verantwoordelijkheid nemen of dragen.
Laatst gewijzigd door solidarnosc : 15 oktober 2009 om 00:37. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Banneling
|
![]() Yves Desmet die 8 jaar lang paars de hemel heeft ingeprezen moet zijn bakkes houden. Echt. Hoe kan die man nog in de spiegel zien.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Maar ik vraag het me inderdaad ook wel af, een geweten heeft die kerel niet als ge het mij vraagt, toen hij kritiek moest geven, hield m zijn bakkes en nu dat het kalf verzopen is, en hij ongelijk krijgt, kan m nie rap genoeg zijn kar keren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een begroting voor de niet-durvers. |
|
![]() |
![]() |