![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Europees Commissaris
|
![]() Gisteren op groot scherm gaan zien naar België - Turkije op de vrijdagsmarkt te Gent.
Wat me opviel ... bijna allemaal Belgen ... ttz "nieuwe Belgen" maar dan wel al van de derde en vierde generatie. Hoeveel er van supporterden voor België? Wat denk je? Hoeveel Belgische vlaggen? Hoeveel Turkse? En welke taal hoorde je daar bijna uitsluitend? Juist ... van integratie gesproken. Enfin ... België gewonnen dus ... geen getoeter en geroep de rest van de avond/nacht. Iedereen in stilte naar huis. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
![]() Maar we kunnen dus concluderen dat "echte" Belgen (misschien is oude Belgen nog wel een betere term" danwel niet geïnteresseerd zijn in voetbal danwel hier in hun eigen huiskamer naar kijken en niet op een plein. Dus?
![]() |
![]() |
#5 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Als men als Vlaming "tegen België" is ... is 't ook nie goe want dan ben je een separatiest maar als ge durft zeggen dat de "nieuwe Belgen" te weinig supporteren voor hun thuisland (België dus) dan zit er plots een reukje aan ... "Rare jongens die romeinen" zou Obelix zeggen ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
|
![]() Citaat:
Ten tweede zie ik niet in waarom je seperatisme erbij sleurt: er lijkt mij een bijzonder groot verschil te bestaan tussen tegen je thuisland zijn of niet supporteren voor een stel overbetaalde en slecht presterende jeanetten die dat thuisland zouden moeten vertegenwoordigen in een spelletje. Het zal wel aan mij liggen. Van mij mogen ze de Rode Duivels gerust afschaffen: geen subsidies meer en laat het EK en het WK maar over aan landen waar ze wel een gemotiveerd team op de grasmat zetten. Ben ik nu een slechte Belg? So be it. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#9 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Voor wat zou ik een stok zoeken ... ik kan best met de Turken samen leven hoor als je dat bedoeld. Vraag is of zij met ons willen samen leven. Het gaat hem inderdaad niet zozeer om de voetbal natuurlijk maar men kan er niet omheen dat er van al die derde, vierde en vijfde generatie Turken er nog geen enkele Nederlands spreekt (of 't is met heel veel haar op en enkel als 't echt moet). Voor hen is en blijft het Turks de enige taal en de volgende generaties (onze kinderen, misschien kleinkinderen) zullen zich moeten aanpassen om te overleven. En zo wordt Gent gewoonweg klein Turkije ... net zoals Brussel en Antwerpen al klein Marokko is geworden. En de match was wel België - Turkije hé ... niet Spanje - Bosnië of zoiets waar men dan maar partij kiest voor de één of andere. Nadien de reportage gezien op AVS? Precies alsof er daar ongeveer evenveel "Belgen van autochtone afkomst" als "Belgen van allochtone afkomst" stonden op de vrijdagsmarkt terwijl de verhouding gewoonweg 1/10 was ongeveer. Tja ... men maakt natuurlijk zijn reportages zoals men zelf wil hé. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Idd,bij mij op het werk een marokkaan en toen het belgie-marokko was;waar ga je staan?Bij marokko. Ik zegde hem nog overlaatst ook;man,je bent hier geboren dan supporter je toch voor belgie?Zegt deze;dat is moeilijk,ik ben van kleins af aan opgegroeid met marokkaanse waarden en dergelijke meer zegde em(zijn ouders dus he). Dus ik begrijp dat ergens wel maar het grote probleem is doordat deze van jongs af aan zo opgevoed worden wat verkeerd is natuurlijk nemen zij dit ook letterlijk over. Ik zegde nog tegen deze als deze een vlaams meiske zou leren kennen wat dan?Hij zegde;ze "MOET" meegaan naar de moskee en een hoofddoek dragen en ga zo maar verder.Zegde deze;daarom zoek ik iemand van mijn eigen soort. Tot daar dus idd de integratie zelfs ook al zijn ze hier geboren,het interesseert hen geen moer ze hier in belgie zitten maar pas op,ze weten wel heel goed waarom ze niet naar marokko verhuizen of wat dacht je. Tis nochthans voor de rest een goede gast zenne maarja,totaal de foute manier hoe deze is opgevoed en het zit erin gestampt en je krijgt het er niet meer uit,zoveel is duidelijk en zo geraken we of zeg maar deze geen stap vooruit natuurlijk. Op deze manier is het ook duidelijk natuurlijk ze hun willetje en zinnetje willen opdringen en krijgen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Feit is wel;je bijft achter deze sowieso staan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Banneling
|
![]() Wat is er dan gebeurd op die datums ? Ik ben niet zo een voetbalfan, ik volg dat zo niet...
Laatst gewijzigd door webzwerver : 12 oktober 2009 om 15:13. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Minister
|
![]() Als je die redenering doortrekt, mag iemand uit Beveren dus niet supporteren voor Brugge? En zijn we dan verplicht om voor Clijsters te juichen en niet voor een Tsjechische die een mooier snoetje heeft?
![]() |
#16 |
Minister-President
|
![]() Wat mij opviel: de Turkse spelers zongen hun volkslied mee, de ene al wat actiever dan de andere, de Belgische spelers hielden in de regel hun lippen op elkaar.
![]() |
#17 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Iemand van Belgie mag wel voor Turkije supporteren, maar wanneer deze twee ploegen tegen elkaar spelen zal iemand van Belgie niet voor Turkije supporteren, tenzij ge u meer verwant voelt moet de tegenstander, in dit geval Turkije, daaraan zie je dat een Belgisch passpoort van iemand die hier vreemd is niet wil zeggen dat hij zich Belg voelt, wie zich niet Belg voelt moet dan ook geen Belgisch passpoort hebben vind ik. Als mensen hun hart bij Tukije ligt en daar kan ik inkomen als je vandaar afkomstig bent, blijf dan daar, ze zullen zich daar veel gelukkiger voelen, waarom mensen zichzelf zo graag kwellen ik begrijp het niet. Laatst gewijzigd door alberto : 12 oktober 2009 om 17:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Banneling
|
![]() Het volkslied van belgie trekt al helemaal op niks,die 3 kleur of zeg maar gewoon vlag trekt ook op niks en er zitten heel wat spelers bij die niet alleen het volkslied al niet kennen en al geen interesse inhebben maar ook geen nederlands kunnen enz.....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |