Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 23 juni 2008, 16:45   #1
BladeToke
Gouverneur
 
BladeToke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2006
Berichten: 1.012
Standaard 60 procent Antwerpenaren tegen bouw Lange Wapper

Citaat:
60 procent Antwerpenaren tegen bouw Lange Wapper
Zestig procent van de Antwerpenaren is gekant tegen de bouw van de Lange Wapperbrug, die de ring rond Antwerpen moet sluiten. Dat blijkt uit een enquête die morgen in het weekblad Humo wordt gepubliceerd.

Gezondheidsrisico's
De Oosterweelverbinding zal de ring rond Antwerpen sluiten, via de Lange Wapperbrug over Deurne die aansluit op het viaduct van Merksem. Het verzet tegen de brug zwelt de jongste weken exponentieel aan. Dokters waarschuwen voor de gezondheidsrisico's en omwonenden dreigen met juridische stappen.

Tunnel of andere brug
Het weekblad Humo organiseerde afgelopen week een peiling bij een representatief staal Antwerpenaren, en daaruit blijkt dat het verzet verder gaat dan individuele oprispingen. Nauwelijks 28 procent van alle Antwerpenaren kan zich vinden in de plannen zoals ze nu voorliggen: een brug van 2,4 kilometer lang, op een steenworp van het stadscentrum. Liefst 60 procent wil een alternatief: een tunnel of een andere brug, verder weg van de stad.

"Don't look back"
De vraag is of die alternatieven nog kans maken. Burgemeester Patrick Janssens insinueerde vier weken geleden in Humo dat de procedure voorbij the point of no return was. "Walk and don't look back" liet de burgemeester toen optekenen. Een domme uitspraak, vindt 28 procent van de Antwerpenaren en 13 procent noemt ze zelfs erg dom.

Eén op de vijf ondervraagden kondigt nu al aan zijn stem bij de volgende gemeenteraadsverkiezingen aan de tegenstanders van de Lange Wapper te geven. (belga/ka)
kan mij iemand de antwerpse logica uitleggen want ik snap ze niet echt...
__________________
Intelligence plus Character,
That is the goal of true education
(Martin Luther King)
__________________________
Facebookpagina over Defensie
Youtube kanaal Defensie
BladeToke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2008, 16:46   #2
Mohamed
Banneling
 
 
Geregistreerd: 3 februari 2003
Locatie: Molenbeek
Berichten: 60
Standaard

referendum ?

Laatst gewijzigd door Mohamed : 23 juni 2008 om 16:46.
Mohamed is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2008, 16:50   #3
Kazan
Minister-President
 
Kazan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 december 2006
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 5.730
Standaard

De Antwerpenaren zijn veel te laat met hun geklaag. De plannen liggen al járen op tafel.
Wat is er overigens mis met een brug in de stad? Hoeveel bruggen heeft Londen niet?
Kazan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2008, 16:51   #4
BladeToke
Gouverneur
 
BladeToke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2006
Berichten: 1.012
Standaard

dat bedoelde ik dus...
de voordelen zijn GiGaNtIsCh tov de nadelen...
is net zoals met windmolens...
ze verpesten ook u zicht, maar hebben veel voordelen...
__________________
Intelligence plus Character,
That is the goal of true education
(Martin Luther King)
__________________________
Facebookpagina over Defensie
Youtube kanaal Defensie
BladeToke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2008, 16:51   #5
Mohamed
Banneling
 
 
Geregistreerd: 3 februari 2003
Locatie: Molenbeek
Berichten: 60
Standaard

fijn stof,kanker, meer verkeer zijn... in Gent stilleggen bouw nieuw staionneke ook nie gelukt
Mohamed is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2008, 16:53   #6
Kazan
Minister-President
 
Kazan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 december 2006
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 5.730
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mohamed Bekijk bericht
fijn stof,kanker, meer verkeer zijn... in Gent stilleggen bouw nieuw staionneke ook nie gelukt
Binnenkort zijn roetfilters verplicht. Weg fijn stof, weg kanker.
Kazan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2008, 16:54   #7
-=EXCALIBUR=-
Staatssecretaris
 
-=EXCALIBUR=-'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 september 2005
Locatie: Republic of Prozachstan
Berichten: 2.922
Standaard

Wat kost dat brugske alweer?
-=EXCALIBUR=- is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2008, 16:54   #8
BladeToke
Gouverneur
 
BladeToke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2006
Berichten: 1.012
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mohamed Bekijk bericht
fijn stof,kanker, meer verkeer zijn... in Gent stilleggen bouw nieuw staionneke ook nie gelukt
Meer verkeer??? uwe ring al gezien...
ge krijgt meer fijn stof in een file dan als ge doorrijdt dus die vlieger gaat al niet op
en aangezien je daar altijd file hebt...
ik was niet tegen de bouw van het gent station alleszinds...
__________________
Intelligence plus Character,
That is the goal of true education
(Martin Luther King)
__________________________
Facebookpagina over Defensie
Youtube kanaal Defensie
BladeToke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2008, 16:55   #9
-=EXCALIBUR=-
Staatssecretaris
 
-=EXCALIBUR=-'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 september 2005
Locatie: Republic of Prozachstan
Berichten: 2.922
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kazan Bekijk bericht
Binnenkort zijn roetfilters verplicht. Weg fijn stof, weg kanker.
Voor alle auto's en vrachtwagens of alleen voor de recente ( nieuwe ) exemplaren?
-=EXCALIBUR=- is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2008, 16:59   #10
Kazan
Minister-President
 
Kazan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 december 2006
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 5.730
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door -=EXCALIBUR=- Bekijk bericht
Wat kost dat brugske alweer?
Wat zou het fileprobleem kosten?
Kazan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2008, 17:04   #11
BladeToke
Gouverneur
 
BladeToke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2006
Berichten: 1.012
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kazan Bekijk bericht
Wat zou het fileprobleem kosten?
Nene: wat KOST het filleprobleem...
__________________
Intelligence plus Character,
That is the goal of true education
(Martin Luther King)
__________________________
Facebookpagina over Defensie
Youtube kanaal Defensie
BladeToke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2008, 17:08   #12
Mohamed
Banneling
 
 
Geregistreerd: 3 februari 2003
Locatie: Molenbeek
Berichten: 60
Standaard

wie zal daar allemaal met meeverdienen onder tafel... steekpenningen,bevriende vennootschappen, constructies...
Mohamed is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2008, 17:09   #13
-=EXCALIBUR=-
Staatssecretaris
 
-=EXCALIBUR=-'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 september 2005
Locatie: Republic of Prozachstan
Berichten: 2.922
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BladeToke Bekijk bericht
Nene: wat KOST het filleprobleem...
Goh, in koor dan nog

Dat ze rijbanen bijleggen rondom de ring. Veel goedkoper EN dat kon al gedaan zijn op hetzelfde moment met de werken.
-=EXCALIBUR=- is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2008, 17:14   #14
Kazan
Minister-President
 
Kazan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 december 2006
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 5.730
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mohamed Bekijk bericht
wie zal daar allemaal met meeverdienen onder tafel... steekpenningen,bevriende vennootschappen, constructies...
En bij een tunnel zou dat niet het geval zijn?
Kazan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2008, 17:16   #15
Kazan
Minister-President
 
Kazan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 december 2006
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 5.730
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door -=EXCALIBUR=- Bekijk bericht
Goh, in koor dan nog

Dat ze rijbanen bijleggen rondom de ring. Veel goedkoper EN dat kon al gedaan zijn op hetzelfde moment met de werken.
Hoeveel banen moeten ze dan bijleggen? Om een 4-baans-dubbeldek brug te vervangen.
Kazan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2008, 17:23   #16
-=EXCALIBUR=-
Staatssecretaris
 
-=EXCALIBUR=-'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 september 2005
Locatie: Republic of Prozachstan
Berichten: 2.922
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kazan Bekijk bericht
Hoeveel banen moeten ze dan bijleggen? Om een 4-baans-dubbeldek brug te vervangen.
Zware berekening... ik kom er niet uit
-=EXCALIBUR=- is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2008, 17:28   #17
Kazan
Minister-President
 
Kazan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 december 2006
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 5.730
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door -=EXCALIBUR=- Bekijk bericht
Zware berekening... ik kom er niet uit
Ik heb er mij ook niet aan gewaagd
Kazan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2008, 17:33   #18
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Die brug gaat geen enkel probleem oplossen, want het word een tolbrug.
Ook nu rijden veel mensen van kaai730 naar Gent via de ring 1 en rijden de liefkeshoektunnel gewoon voorbij. Enkel en alleen omdat ze daar tol moeten betalen.
Veel vrachtwagens mogen van hun baas zelfs de toltunnel niet gebruiken, omdat ze die tol niet mogen inbrengen als kosten en de diesel van in de filles te staan wel.

En daarbij is het grootste probleem niet de ring zelf, maar de op en afritten die verkeerd liggen en verkeerd zijn gemaakt.

Zo staat de grootste fille voor de kennedy richting Antwerpen en wel omdat men niet vroeger naar de liefkeshoektunnel kan, of over gewone banen zijn weg moet kennen.
En dan nog eens kilometers om moet rijden

De liefkenshoek tolvrij maken en een doorsteek van daar naar de E17 zou alle problemen zo oplossen zonder een nieuwe brug en nieuwe wegen die dan tochniet gebruikt worden.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2008, 19:03   #19
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter
 
ministe van agitatie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 november 2006
Berichten: 8.593
Standaard

Au fond zijn de Oosterweelverbinding en de Lange Wapper niet het probleem. Maar ze zijn nog veel minder de oplossing.

Mij verbaast het myope karakter van beleidsvoerders en veel commentatoren hier.

De Oosterweelverbinding is in eerste instantie bedoeld voor vrachtwagens die met containers beladen van het Deurganckdonk naar Europa trekken. Dat Deurganckdok houdt een verdubbeling van de containercapaciteit in. Die containers blijven niet staan aan de kaaimuur, die moeten naar Europa en ze moeten dus allemaal voorbij de stad. En als de Lange Wapper er komt, over en quasi door de stad.

Noch de sluiting van de ring noch de megalomane brug zijn in eerste instantie bedoeld voor de Antwerpenaars of pendelaars, maar voor de transportsector.

In die sector zullen zich de komende maanden en jaren zeer belangrijke verschuivingen voordoen. Door de onophoudelijke stijging van de olieprijs bijvoorbeeld. Hoe hoog moet die worden voor het opnieuw goedkoper wordt om lokaal te produceren in plaats van alles uit China te importeren? Hoe lang kunnen de gigantische containerschepen, de vloten vrachtwagens nog rendabel rondrijden en -varen? Men kan daar over speculeren maar één ding is zeker: niet oneindig.

De kans is bijzonder reëel dat de energiekost de bouw van de brug zal inhalen en dat ze op het moment dat ze af is, nooit meer rendabel zal kunnen zijn. Tenzij als skateparcours of wandelterras.

Mij verbaast het feit dat er in verband met zo'n megaprojecten zo op korte termijn wordt gedacht. Alsof de toekomst niets anders zal zijn dan een onveranderd verlengstuk van vandaag.

Over het bijkomend en fundamenteel probleem van de luchtverontreiniging en ondermeer het fijn stof (want daar houdt het probleem niet mee op) wordt vaak lacherig gedaan. Zeer ten onrechte. Het aantal overschrijdingen van de toegelaten normen (die al veel te hoog ligt) bedroeg vorig jaar 18 steden en gemeentes. Ter herinnering: dat fijn stof is dodelijk.

Tijdens de pieken die begin dit jaar gemeten werden, overleed mijn bejaarde vader aan ademhalingsproblemen. Ik wens dat niemand toe, maar ik nodig iedereen uit om zijn laatste ademstoot te beluisteren. Dat kan hier.

Het is een mix van radioberichtgeving, muziek en de laatste adem van mijn vader. Het zet hopelijk aan tot nadenken. En teken dan de petitie.
__________________
• نريد ثورة- • we want revolution •

ministe van agitatie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2008, 19:14   #20
StevenNr1
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
StevenNr1's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 mei 2004
Berichten: 11.386
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
De liefkenshoek tolvrij maken en een doorsteek van daar naar de E17 zou alle problemen zo oplossen zonder een nieuwe brug en nieuwe wegen die dan tochniet gebruikt worden.
Inderdaad (met ook liefkenshoek verbinden met E19 (in 't Noorden dus)), en uiteindelijk kan nog altijd een grote ring overwogen worden, daar liggen ook nog stroken voor vrij.
StevenNr1 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:56.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be