Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 april 2004, 07:56   #1
De Prof
Minister-President

De Prof's schermafbeelding

Standaard

Als er nu verkiezingen zouden zijn, zou er in Antwerpen minstens 7% meer mensen voor het Vlaams Blok stemmen.
Omdat de foutmarge meestal in het voordel van het blok ligt, komt deze partij in Antwerpen boven de 40% !!!

Rekening houdend met de kiesdrempel kan dit betekenen dat in Antwerpen het Vlaams Blok afstevent op de absolute meerderheid!

Peiling bron GVA.
De Prof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2004, 08:09   #2
SB1234
Schepen

Standaard

Tsja, was wel een beetje te verwachten: wie wind zaait, zal storm oogsten...

stond er ook vermeld van welke partij die extra kiezers komen?
SB1234 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2004, 08:11   #3
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Uit 'GvA'

Citaat:
27/04 Arrest levert Blok stemmen op
Het arrest van het hof van beroep in Gent, dat het Vlaams Blok veroordeelde wegens inbreuken op de antiracismewet, heeft voor de grote meerderheid van de inwoners van de provincie Antwerpen geen effect op het stemgedrag. Maar wel wijzigt 7 procent van de kiezers zijn stem ten voordele van Vlaams Blok.

Er is een aanwijzing dat er meer mensen hun stemgedrag ten voordele van het Blok zullen wijzigen dan omgekeerd. Dat blijkt uit een opiniepeiling, die wij lieten uitvoeren door het bureau Rogil Field Research.

Aan inwoners van de provincie Antwerpen werd gevraagd of de veroordeling van het Vlaams Blok al dan niet hun stemgedrag zou veranderen. 86% antwoordt dat dat niet het geval is, een zeer ruime meerderheid dus. 5% heeft geen mening. 7% antwoordt dat ze nu zal stemmen voor het Vlaams Blok, terwijl ze dat anders niet van plan was. Slechts 1% antwoordt nu niet meer te willen stemmen voor het Blok, terwijl ze dat zonder het arrest wél zou doen.

Rekening houdend met een klassieke foutenmarge van een drietal procent, kan men concluderen dat er meer kans is dat het Vlaams Blok voordeel puurt uit het omstreden arrest dan nadeel. Uit de resultaten blijkt ook dat jongeren sterker bij hun mening blijven dan ouderen (respectievelijk 94% en 82%) en dat het voordeel voor het Vlaams Blok net andersom ligt (5% bij de jongeren, 8% bij de ouderen). De hogere sociale klassen worden minder beïnvloed door het arrest van Gent dan de lagere.

Het Rogil Field Research-bureau zal nu wel onder vuur komen te liggen, zeker?
Of Mathias Storme omdat hij 'opriep' om voor het Vlaams Blok te stemmen?
Oud 27 april 2004, 08:21   #4
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Read my lips :

het VB haalt ooit een meerderheid en zal dan met genoegen de wetten die de voorbije regeringen opgesteld hebben om het VB klein te krijgen aanpassen om die andere partijen op hun beurt ne kloot af te trekken.

Ziede waarom het gevaarlijk is om te prutsen aan de rechten van een echte democratie. Ooit komt de boemerang terug en as ge dan niet oppast.... PATS.

En dan toejuichers van de toepassing van een democratisch gestemde wet veroordeling ? Zeg niet dat ik jullie niet gewaarschuwd heb als het ooit gebeurd...

Waarom zou het Blok zich ooit moeten inhouden nu de dictatoriale partijen het voorbeeld hebben gegeven ?

Misschien omdat ik dan zal protesteren zeker ?

Ik behoor in ieder geval tot die 7 %.

De vreugde zal misschien nog wel in een nachtmerrie veranderen.

Misschien vastklampen aan de strohalm dat een peiling meestal niet representatief is.
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2004, 08:21   #5
De Prof
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stijn Bleyen

Nee, maar naar mijn bescheiden mening zullen deze stemmen vooral komen van de VLD.
Deze "rechtse" partij kan zich niet profileren en degradeert de 'donkerblauwe'
Tevens uit deze machtsgeile partij zich als waterdrager van de linkse partijen.
Oud 27 april 2004, 09:47   #6
Kaal
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard
Read my lips :

het VB haalt ooit een meerderheid en zal dan met genoegen de wetten die de voorbije regeringen opgesteld hebben om het VB klein te krijgen aanpassen om die andere partijen op hun beurt ne kloot af te trekken.
Precies. De mensen die het arrest toejuichen doen dat omdat het toevallig gaat over een partij die ze verafschuwen (het doel heiligt de middelen). Zij zien niet in dat de wetgeving die het arrest mogelijk maakte een instrument is die tegen iedereen kan gebruikt worden.
Kaal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2004, 09:52   #7
Freedom of speech
Vreemdeling

Freedom of speech's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard
Read my lips :

Ziede waarom het gevaarlijk is om te prutsen aan de rechten van een echte democratie. Ooit komt de boemerang terug en as ge dan niet oppast.... PATS.
Ja, recht tegen Verhofstadt zijn scheve tanden. Dat zal nogal ne patat geven!!
Freedom of speech is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2004, 09:58   #8
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Prof

Rekening houdend met de kiesdrempel kan dit betekenen dat in Antwerpen het Vlaams Blok afstevent op de absolute meerderheid!

Peiling bron GVA.
Awel als dat gebeurt dan vind ik als antwerpenaar dat als de rest van het land en partijen er niks aan doen, dan mag voor mij de provincie antwerpen de onafhankelijkheid uitroepen. Liefst in een vrij vlaanderen, maar desnoods een vrij antwerpen.
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2004, 10:00   #9
Herman Desmedt ©HD
Minister-President

Herman Desmedt ©HD's schermafbeelding

Standaard

In mijn regio hoor ik ook allerlei over winst voor het VB.
Wanneer is er die nieuwe Poll ? Binnen één week ?
Oud 27 april 2004, 10:02   #10
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Als men weet dat de CD&V er ook op vooruit zal gaan………….
Van waar zouden ze dan komen denk je ?
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2004, 10:03   #11
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als er nu verkiezingen zouden zijn, zou er in Antwerpen minstens 7% meer mensen voor het Vlaams Blok stemmen.
Omdat de foutmarge meestal in het voordel van het blok ligt, komt deze partij in Antwerpen boven de 40% !!!

Peiling bron GVA.
Je hebt niet goed gelezen wat er in de Gazet van Antwerpen stond geschreven. 7% van de ondervraagde Vlamingen gaan hun stemgedrag veranderen ten voordele van het Vlaams Blok, 1% ten nadele van het Blok. Dit betekent zo'n 240.000 stemmen meer in Vlaanderen die naar het Blok zouden kunnen gaan.
Antwerpen lijkt het meest stabiel op dat punt, want in Antwerpen blijft het Blok voorlopig aan 33% (staat er letterlijk in).

Voor mij is het belangrijk dat er bijna 1 miljoen Vamingen op het Blok zouden kunnen stemmen, wat toch niet meer te verwaarlozen is. Maar het is nog een beetje vroeg om de resultten van over 50 dagen te voorspellen.
Oud 27 april 2004, 10:24   #12
Luddo
Minister

Standaard

Citaat:
Citaat:

Nee, maar naar mijn bescheiden mening zullen deze stemmen vooral komen van de VLD.
En van de N-VA! De meeste N-VA'rs die ik ken (en ik ken er heel wat!) steken hun middelvinger op naar het kartel!
Oud 27 april 2004, 10:49   #13
vrijevlaming
Banneling

vrijevlaming's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Luddo
Citaat:

En van de N-VA! De meeste N-VA'rs die ik ken (en ik ken er heel wat!) steken hun middelvinger op naar het kartel!

de meeste n-va'ers die ik ken (en ik ken er ook heel wat) steunen het kartel WEL
vrijevlaming is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2004, 10:51   #14
Freedom of speech
Vreemdeling

Freedom of speech's schermafbeelding

Standaard

Dan ken jij waarschijnlijk weinig NVA'ers
Freedom of speech is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2004, 11:00   #15
pope
Gouverneur

pope's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Uit 'GvA'

Citaat:
27/04 Arrest levert Blok stemmen op
Het arrest van het hof van beroep in Gent, dat het Vlaams Blok veroordeelde wegens inbreuken op de antiracismewet, heeft voor de grote meerderheid van de inwoners van de provincie Antwerpen geen effect op het stemgedrag. Maar wel wijzigt 7 procent van de kiezers zijn stem ten voordele van Vlaams Blok.

Er is een aanwijzing dat er meer mensen hun stemgedrag ten voordele van het Blok zullen wijzigen dan omgekeerd. Dat blijkt uit een opiniepeiling, die wij lieten uitvoeren door het bureau Rogil Field Research.

Aan inwoners van de provincie Antwerpen werd gevraagd of de veroordeling van het Vlaams Blok al dan niet hun stemgedrag zou veranderen. 86% antwoordt dat dat niet het geval is, een zeer ruime meerderheid dus. 5% heeft geen mening. 7% antwoordt dat ze nu zal stemmen voor het Vlaams Blok, terwijl ze dat anders niet van plan was. Slechts 1% antwoordt nu niet meer te willen stemmen voor het Blok, terwijl ze dat zonder het arrest wél zou doen.

Rekening houdend met een klassieke foutenmarge van een drietal procent, kan men concluderen dat er meer kans is dat het Vlaams Blok voordeel puurt uit het omstreden arrest dan nadeel. Uit de resultaten blijkt ook dat jongeren sterker bij hun mening blijven dan ouderen (respectievelijk 94% en 82%) en dat het voordeel voor het Vlaams Blok net andersom ligt (5% bij de jongeren, 8% bij de ouderen). De hogere sociale klassen worden minder beïnvloed door het arrest van Gent dan de lagere.

Het Rogil Field Research-bureau zal nu wel onder vuur komen te liggen, zeker?
Of Mathias Storme omdat hij 'opriep' om voor het Vlaams Blok te stemmen?
Lap, het Rogil Field Research-bureau riskeert een proces jegens het aanzetten tot haat tegenover alle NIET-Vlaams Blok partijen. Hopelijk werd hun publicatie maar éénmalig uitgevoerd

A patriot must always be ready to defend his country against his government.
---Edward Abbey---
pope is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2004, 11:02   #16
De Prof
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon
Citaat:

Peiling bron GVA.
Je hebt niet goed gelezen wat er in de Gazet van Antwerpen stond geschreven. 7% van de ondervraagde Vlamingen gaan hun stemgedrag veranderen ten voordele van het Vlaams Blok, 1% ten nadele van het Blok. Dit betekent zo'n 240.000 stemmen meer in Vlaanderen die naar het Blok zouden kunnen gaan.
Antwerpen lijkt het meest stabiel op dat punt, want in Antwerpen blijft het Blok voorlopig aan 33% (staat er letterlijk in).

Voor mij is het belangrijk dat er bijna 1 miljoen Vamingen op het Blok zouden kunnen stemmen, wat toch niet meer te verwaarlozen is. Maar het is nog een beetje vroeg om de resultten van over 50 dagen te voorspellen.
Aan inwoners van de provincie Antwerpen werd gevraagd of de veroordeling van het Vlaams Blok al dan niet hun stemgedrag zou veranderen. 86% antwoordt dat dat niet het geval is, een zeer ruime meerderheid dus. 5% heeft geen mening. 7% antwoordt dat ze nu zal stemmen voor het Vlaams Blok

Tel je even mee.
Antwerpen telt 33% Vlaams Blok kiezers.
33 + 7 -1 = 39.
Een foutmarge van 3% ten voordele van het blok.
Dus opnieuw.
33 + 7 - 1 + 3 =

42 men beste. [/i]
Oud 27 april 2004, 11:36   #17
eliohater
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt
Citaat:

Peiling bron GVA.
Awel als dat gebeurt dan vind ik als antwerpenaar dat als de rest van het land en partijen er niks aan doen, dan mag voor mij de provincie antwerpen de onafhankelijkheid uitroepen. Liefst in een vrij vlaanderen, maar desnoods een vrij antwerpen.
ik zou ineens terug naar de middeleeuwse stadstaten gaan 8)
eliohater is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2004, 11:47   #18
neruda
Banneling

neruda's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon
Citaat:

Peiling bron GVA.

Toch nog iemand die met zijn voeten op de grond blijft...en daarbij ..niet alle natte dromen kunnen gerealiseerd worden....
neruda is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2004, 11:52   #19
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eliohater
ik zou ineens terug naar de middeleeuwse stadstaten gaan 8)
Spijtig genoeg ben ik doodserieus. Ik vind niet dat als in een provincie de meerderheid van de verkozenen door de meerderheid van de rest van de verkozenen van het land 'crimineel' worden verklaard in een schijnproces, en al hun kiezers 'racisten' op de koop toe dat die provincie nog bij dat land moet blijven

En dan ben ik eens benieuwd hoe Verhofstadt in Gent en Steve in Hasselt gaan uitleggen dat er extra belastingen moeten komen nudat 'de racisten ' weigeren om nog mee verder den elio te onderhouden.

Er zullen snel nog meer provincies zich bij mijn 'Statenbond Antwerpen' aansluiten denk ik
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2004, 12:15   #20
brusselaar
Vreemdeling

Standaard

Gezelschap,

7% van de telefonisch ondervraagden zegt zijn stemgedrag te wijzigen ten voordele van het blok. En hoeveel van die ondervraagden denkt u zijn er geen overtuigde blokkers die weten dat ze met dit antwoord hun partij steunen?
Je moet niet alles geloven wat er in de gazet staat. Het is wachten op de peiling van de VRT en DS begin mei om echt iets te weten te komen.
brusselaar is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be